Moderator: moderatorteam
Wat was er mis met de bouw?alm@ schreef:De langhaar is volgens mij gewoon een variant van de stokhaar. Ze zeggen dat ze iets gematigder van karakter zijn en de paar die ik ken, vind ik een beetje slome duikelaarsen een bouw om van te huilen
Het neigt naar zwaar, zwaarder, zwaarst.Paisley schreef:Wat was er mis met de bouw?alm@ schreef:De langhaar is volgens mij gewoon een variant van de stokhaar. Ze zeggen dat ze iets gematigder van karakter zijn en de paar die ik ken, vind ik een beetje slome duikelaarsen een bouw om van te huilen
Ik heb gewone Duitsers met rechte ruggen hoor , en er zijn ook ODH met hele schuin aflopende ruggenmariekebrand schreef:wauw een zwarte is ook mijn favorietik vind inderdaad de rechte rug en die lange haren mooier dan een gewone duitse herder
![]()
maar qua karakter zit er dus weinig verschil in? slome honden heb je er overal bij zitten denk ik![]()
ik wil er tegen de tijd wel veel mee gaan hardlopen,fietsen zwemmen enz, lekker actief dus![]()
hebben meer mensen ervaringen hoe ze met andere honden zijn? ik dacht dat herders wel aardig sociaal waren? al heb je natuurlijk altijd uitzonderingen
oke.. ik had ergens gelezen dat je ODH's kunt herkennen aan de rechte rug maar dat klopt dus ook niet meer..** Angela ** schreef:Ik heb gewone Duitsers met rechte ruggen hoor , en er zijn ook ODH met hele schuin aflopende ruggenmariekebrand schreef:wauw een zwarte is ook mijn favorietik vind inderdaad de rechte rug en die lange haren mooier dan een gewone duitse herder
![]()
maar qua karakter zit er dus weinig verschil in? slome honden heb je er overal bij zitten denk ik![]()
ik wil er tegen de tijd wel veel mee gaan hardlopen,fietsen zwemmen enz, lekker actief dus![]()
hebben meer mensen ervaringen hoe ze met andere honden zijn? ik dacht dat herders wel aardig sociaal waren? al heb je natuurlijk altijd uitzonderingen
Die rechtere rug is tegenwoordig niet meer
bedankt voor de tip, ik ga eens even spitten zo** Angela ** schreef:Kijk anders eens naar de Tjechische / DDR lijnen
Daar vind je meer rechte ruggen in terug , of in de werklijn
Aki van Connie ( door mij gefokt , Tsjechische lijnen )
Zus Pinky , zus Wolfje heb ik geen fatsoenlijke foto van waar je de rechte rug op ziet
Mama Ziva toen ze net zo oud was als Aki en Pinky op bovenstaande foto's
Ziva nu
Chase , de vader van t tuig
Kyto uit gewone werklijnen
oo oke, maar waar komt die rechte rug dan vandaan?beatje schreef:Mijn oudduitse herders zijn zeer sociaal met andere honden.Maar dat zijn eigenlijk al mijn honden die we hebben en gehad hebben.Dus daar zit een deeltje opvoeding bij.
Ik ben aan het prutsen geweest maar ik krijg geen foto's geplaatst.
Een oud duitse herder word gefokt uit een langstokhaar duitse herder.Pas als de herder uit 2 generatie's slangstokhaar duitse herder word gefokt is het een Oud Duitser.Dat je verschillende type's hebt komt omdat er met werklijnen en kynologische lijnen word gefokt.
Ik denk niet dat de oudduits persé gezonder is.Wel hebben wij hem in duitsland gekocht omdat ik de indruk had dat daar de gezondsheids eisen iets strenger waren
Een ODH beter dan een Duitse Herder? Geen idee. Wij hebben in elk geval gekeken naar de diverse gezondheids onderzoeken/uitslagen van 3 generaties van beide ouders. Al is het dan geen officiele stamboom hond (wel afstammingsbewijs) de normale onderzoeken worden gewoon gedaan.** Angela ** schreef:De ODH is een uniek ras en beter dan de Duitse herder zeggen ze
Dus... je word gewoon besodemieterd waar je bij staat, want die ODH is gewoon een DH maar dan een ander type en met lang haar
Ik zie ze ook wel lopen hoor, in t wildbeatje schreef:Ik denk uit de werklijnen die zijn natuurlijk rechter .Het zijn de kynelogische lijnen die de schuine ruggen inbrengen.Die van mij hebben licht hellende ruggen iets aflopend vind ik wel mooi.
Je moet ook wel denken dat op veel foto's met overdreven glijbaan ruggen de honden zo neer gezet zijn,en dat de extreme voorbeelden die mensen graag in filmpjes naar voren brengen nog altijd (gelukkig) uitzonderingen zijn.
oja werklijnen is inderdaad logischerbeatje schreef:Ik denk uit de werklijnen die zijn natuurlijk rechter .Het zijn de kynelogische lijnen die de schuine ruggen inbrengen.Die van mij hebben licht hellende ruggen iets aflopend vind ik wel mooi.
Je moet ook wel denken dat op veel foto's met overdreven glijbaan ruggen de honden zo neer gezet zijn,en dat de extreme voorbeelden die mensen graag in filmpjes naar voren brengen nog altijd (gelukkig) uitzonderingen zijn.
Maar het is natuurlijk leuker slechte dingen van een ras naar voren te brengen dan de leuke.
Maar gezondsheids problemen zijn er zeker in dit ras hoor,daarom moet je wel goed zoeken naar een leuke fokker.
Sommige wel en andere niet, net als de gewone DH.Paisley schreef:Wat was er mis met de bouw?alm@ schreef:De langhaar is volgens mij gewoon een variant van de stokhaar. Ze zeggen dat ze iets gematigder van karakter zijn en de paar die ik ken, vind ik een beetje slome duikelaarsen een bouw om van te huilen
Als ik moet huilen van herders, is het voornamelijk vanwege glijbaan ruggen. Zit dat nu ook al in de ODH?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten