Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Willen jullie alsjeblieft heel hard duimen? vraag pag12

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Aantal honden: 2

Re: Willen jullie alsjeblieft heel hard duimen? vraag pag12

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

samantha! schreef:Ohja beetje onhandig beschreven van mij maar ik bedoel inderdaad wat Bishy zegt: na een half uur is hij net met de warming up bezig, totaal niet moe en wil hij meer.
Oh haha, ja dan zou ik ook van 1 half uur een uur maken, gaat dat goed, dan nog verder uitbouwen.
Jij weet zelf het beste wat Jack blij maakt en aankan. Als jij denkt dat ie het kan, zou ik het gewoon doen. Hij geeft zelf wel aan wanneer het genoeg is.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Sam, kun je zijn hersenen niet wat meer aan het werk zetten zonder dat dat direct in een veel grotere fysieke inspanning uitmondt? Bijvoorbeeld speuren aan een lijn? Misschien zoiets proberen als wat Jones doet, dus dan nu eerst een ronde met Jones en daarna Jack dezelfde route laten speuren?
cindymaes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Re: Willen jullie alsjeblieft heel hard duimen? bloeduitslag

Ongelezen bericht door cindymaes »

Als ik dit zo lees, lijkt het mij indd alsof hij aan het eind van de middag op het veldje iets heeft opgegeten, of opgelikt. Dit zal je natuurlijk niet zo snel opvallen. Als ze iets opeten zie je ze nog kauwen, maar als ze alleen ergens aan likken, zie je het verschil met snuffelen misschien niet eens.
Ik moest zelf meteen aan anti vries denken, ik heb het even opgezocht :

Antivries zorgt ieder jaar weer voor vergiftigingen bij honden. Het spulletje ruikt en smaakt zoet, en dit is aantrekkelijk voor de hond. De stof die in antivries zit, Etheenglycol, is echter giftig voor honden (en mensen). De symptomen van vergiftiging door antivries is een slome hond, hij zal gaan lopen alsof hij dronken is, dit gebeurt al na 30 minuten. Binnen 24 uur kunnen de nieren het begeven.

Antivries (ethyleenglycol): Malaise, wankelen, braken en heel vaak plassen zijn de belangrijkste symptomen. Eén theelepeltje is dodelijk voor een kat, één eetlepel voor een hond !!!

:ok:[/quote]
Nee het is inderdaad niet gelijk na het zwemmen begonnen.
Hij heeft tot 12.00 gezwommen.
Daarna ben ik nog met hem naar mijn ouders geweest maar hij vrolijk rond heeft gelopen en nog een snack heeft gehad.
Toen naar huis en hier achter op het veldje een plasje gedaan.
Eind van de middag weer op het veldje een plasje, tot dan toe nog steeds niets aan de hand.
Vanaf 17.00 merkte ik dat hij wat slomer was dan normaal, hij liep me niet meer constant achterna en sliep erg veel.
Om 18.00 wilde hij graag eten maar daarna ging hij weer liggen, hij lag er ook raar bij, plat op zijn buik met zijn kop plat.
Vervolgens is dat eten er om 18.45 ofzo uitgekomen.
Toen heb ik hem even een paar uurtjes laten slapen en om 23.15 ofzo wilde ik hem nog even laten plassen en toen begon het wankelen.[/quote]
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Willen jullie alsjeblieft heel hard duimen? bloeduitslag

Ongelezen bericht door samantha! »

cindymaes schreef:Als ik dit zo lees, lijkt het mij indd alsof hij aan het eind van de middag op het veldje iets heeft opgegeten, of opgelikt. Dit zal je natuurlijk niet zo snel opvallen. Als ze iets opeten zie je ze nog kauwen, maar als ze alleen ergens aan likken, zie je het verschil met snuffelen misschien niet eens.
Ik moest zelf meteen aan anti vries denken, ik heb het even opgezocht :

Antivries zorgt ieder jaar weer voor vergiftigingen bij honden. Het spulletje ruikt en smaakt zoet, en dit is aantrekkelijk voor de hond. De stof die in antivries zit, Etheenglycol, is echter giftig voor honden (en mensen). De symptomen van vergiftiging door antivries is een slome hond, hij zal gaan lopen alsof hij dronken is, dit gebeurt al na 30 minuten. Binnen 24 uur kunnen de nieren het begeven.

Antivries (ethyleenglycol): Malaise, wankelen, braken en heel vaak plassen zijn de belangrijkste symptomen. Eén theelepeltje is dodelijk voor een kat, één eetlepel voor een hond !!!
Hm dit klinkt inderdaad echt precies naar wat Jack had.
En vandaag na wederom een gesprek met de buurvrouw wordt mijn vermoeden dat er iets op dat veldje lag alleen maar groter...
Zij had wat buurtbewoners gevraagd en een van de mensen die zij sprak had gelijk gezegd: dat is zeker daar op dat veldje gebeurd, daar gooien ze rotzooi neer!
Geen 100% zekerheid dus en dat gaan we ook nooit krijgen maar het vermoeden is nu toch wel erg groot.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief

Iedereen weer bedankt voor de reacties!

De dierenartsen hebben niet echt gezegd hoe lang ik hem rustig moest houden, ik doe het nu ook een beetje voor mijn eigen gevoel.
Ergens naar toe lopen en rustig aan doen is voor Jack geen optie, die gaat lopen stuiteren dan.
In huis ben ik al spelletjes met hem aan het doen en speuren hebben we inderdaad ook al gedaan maar hij vindt het niet genoeg, hij wil echt actie.
Maar goed, hij heeft pech, ik wil gewoon echt nog een paar dagen wat rustiger aan doen.
Misschien dat ik een wat langere wandeling erbij doe maar daar blijft het dan ook bij.
Hij ligt nu verplicht in de gang, anders gaat hij lopen ijsberen.
Nog even volhouden dus.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

samantha! schreef:Ik ben ook echt zo blij :cheer: ik blijf blij :cheer: :F:
Inmiddels zijn we weer een dag verder en er is gewoon nauwelijks meer iets aan hem te merken.
Het einge dat me nog opvalt is dat hij voor zijn doen veel drinkt, maar dat zou de nasleep wel zijn?
Dat kan zeker, maar wel in de gaten houden
Waar ik wel een beetje mee "zit" is wanneer ik hem weer zijn gang kan laten gaan qua wandelen.
Ik loop nu 3 keer per dag een half uurtje maar hij trekt dat niet zo heel goed, hij is natuurlijk een sporthond die veel meer gewend is.
Het zou al enorm schelen als hij gewoon eens even lekker een uurtje zou kunnen rennen, eventueel wat balletjes ophalen.
Maar ik weet niet of dit nu al verstandig is, wat denken jullie?
Eerst een van de wandelingen qua tijd uitbreiden en kijken hoe hij dat doet.
Als dat twee dagen goed gaat een volgende wandeling uitbreiden.
Kies bij de langere wandeling wel voor het koelste tijdstip.

Zo zou ik het denk ik doen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Fijn dat weer zoveel beter gaat Samantha :D :D

Ik zou het gewoon rustig het tempo gaan opvoeren en als het teveel is direct weer gas terugnemen :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

samantha! schreef:Iedereen weer bedankt voor de reacties!

De dierenartsen hebben niet echt gezegd hoe lang ik hem rustig moest houden, ik doe het nu ook een beetje voor mijn eigen gevoel.
Ergens naar toe lopen en rustig aan doen is voor Jack geen optie, die gaat lopen stuiteren dan.
In huis ben ik al spelletjes met hem aan het doen en speuren hebben we inderdaad ook al gedaan maar hij vindt het niet genoeg, hij wil echt actie.
Maar goed, hij heeft pech, ik wil gewoon echt nog een paar dagen wat rustiger aan doen.
Misschien dat ik een wat langere wandeling erbij doe maar daar blijft het dan ook bij.
Nog even volhouden dus.
Klinkt bekend :F: Ik zou tijdens de wandeling wat apportjes doen, beetje zoeken e.d. zo doe ik het bij Doran ook anders worden we beiden gek, gewoon 4 apportjes per wandeling ofzo, is hij toch een beetje tevreden :wink:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Roxywoezel schreef:
samantha! schreef:Ohja beetje onhandig beschreven van mij maar ik bedoel inderdaad wat Bishy zegt: na een half uur is hij net met de warming up bezig, totaal niet moe en wil hij meer.
Oh haha, ja dan zou ik ook van 1 half uur een uur maken, gaat dat goed, dan nog verder uitbouwen.
Jij weet zelf het beste wat Jack blij maakt en aankan. Als jij denkt dat ie het kan, zou ik het gewoon doen. Hij geeft zelf wel aan wanneer het genoeg is.
Dat laatste gaat zeker niet voor iedere hond op. Ik weet namelijk zeker dat als ik vroeger niet had gestopt met ballen gooien op land of in het water, Kaya door zou gaan tot ze er dood bij zou neervallen en dat zou ze overigens nu op d'r oude dag nog steeds doen.
Die gaat absoluut door.
Mijn andere hond denk ik niet, die is nergens gek genoeg voor te krijgen om zich zo enorm in te spannen.
Dus als Jack een 'hyper' enthousiaste druktemaker is en zijn eigen grenzen niet kent, zou ik daar niet vanuit gaan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

samantha! schreef:Iedereen weer bedankt voor de reacties!

Nog even volhouden dus.
Precies :ok: en het weekend wordt het koeler, dus misschien kan je dan 10 of 15 minuten erbij doen en kijken hoe het gaat.
Gewoon even langzaam opbouwen en per wandeling bekijken.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
samantha!
Zeer actief

Jack geeft ook geen grenzen aan inderdaad, die loopt zich liever te pletter dan dat hij ergens mee zou stoppen.
Maar dat weet ik van hem dus daar hou ik sowieso al rekening mee.

Nou, we zijn naar een stukje bos geweest waar we normaal niet zo vaak komen, dus veel nieuwe geurtjes.
Ik ben er een beetje tussenin gaan zitten, dus 3 kwartier gelopen.
Toen we weer bij de auto waren kwamen we nog een bekende tegen met een heel oud teefje dus daar heeft hij even beleefd mee gesnuffeld en daarna wilde ik nog even kletsen dus nog even 10 minuten verplicht aan de voet, is ook een opgave natuurlijk.
Het ging prima! hij was happy :cheer: zo happy dat hij nieteens de tijd nam om te poepen en dus na 2 seconde alweer verder rende en daarmee tijdens de sprint de drol in Macho zijn gezicht smeet :Q:
Nu weer thuis en hij is niet moe (ook een goed teken natuurlijk) maar wel tevreden :D
Morgen kijken we weer verder.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

samantha! schreef:Nou, we zijn naar een stukje bos geweest waar we normaal niet zo vaak komen, dus veel nieuwe geurtjes.
Ik ben er een beetje tussenin gaan zitten, dus 3 kwartier gelopen.
Toen we weer bij de auto waren kwamen we nog een bekende tegen met een heel oud teefje dus daar heeft hij even beleefd mee gesnuffeld en daarna wilde ik nog even kletsen dus nog even 10 minuten verplicht aan de voet, is ook een opgave natuurlijk.
Het ging prima! hij was happy :cheer: zo happy dat hij nieteens de tijd nam om te poepen en dus na 2 seconde alweer verder rende en daarmee tijdens de sprint de drol in Macho zijn gezicht smeet :Q:
Iew :eek: :LOL: . Jack's back :LOL: .
samantha! schreef:Nu weer thuis en hij is niet moe (ook een goed teken natuurlijk) maar wel tevreden :D
Morgen kijken we weer verder.
Goed gedaan Sam, heel fijn voor Jack zo :ok: !
samantha!
Zeer actief

Haha ja hij is inderdaad weer back :LOL: :I:
Had ik al gezegd hoe blij ik daarmee ben :cheer: :cheer: :cheer: kan niet vaak genoeg :F:
As we speak ligt hij lekker op schoot te slapen, ik ben zooooo gek op die hond :I:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

samantha! schreef:Haha ja hij is inderdaad weer back :LOL: :I:
Had ik al gezegd hoe blij ik daarmee ben :cheer: :cheer: :cheer: kan niet vaak genoeg :F:
As we speak ligt hij lekker op schoot te slapen, ik ben zooooo gek op die hond :I:
En weer traantjes in mijn ogen...
Jaja, ik ben nou eenmaal een softie die zich er levendig een voorstelling bij kan maken, shoot me :pffff: .

Ik ben zo blij voor je :knuffel: .
samantha!
Zeer actief

Zamunda schreef:
samantha! schreef:Haha ja hij is inderdaad weer back :LOL: :I:
En weer traantjes in mijn ogen...
Jaja, ik ben nou eenmaal een softie die zich er levendig een voorstelling bij kan maken, shoot me :pffff: .

Ik ben zo blij voor je :knuffel: .
Ik schiet niet :neenee:
Afbeelding
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Gelukkig dat het weer goed gaat met Jack!!! Ik kan me helemaal voorstellen hoe opgelucht je bent. Ik heb het een maand geleden ook meegemaakt met mijn jongste teefje Abbey. Waarschijnlijk ook vergiftiging maar waar ze dat opgelopen heeft en waarmee, blijft een grote vraag.
samantha!
Zeer actief

suzan25 schreef:Gelukkig dat het weer goed gaat met Jack!!! Ik kan me helemaal voorstellen hoe opgelucht je bent. Ik heb het een maand geleden ook meegemaakt met mijn jongste teefje Abbey. Waarschijnlijk ook vergiftiging maar waar ze dat opgelopen heeft en waarmee, blijft een grote vraag.
Had zij dezelfde symptomen als Jack had?
Afbeelding
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Super goed!!!! Geniet er maar lekker van! En veel updaten!!!!
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Top dat het weer goed gaat :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
suzan25
Zeer actief

samantha! schreef:
suzan25 schreef:Gelukkig dat het weer goed gaat met Jack!!! Ik kan me helemaal voorstellen hoe opgelucht je bent. Ik heb het een maand geleden ook meegemaakt met mijn jongste teefje Abbey. Waarschijnlijk ook vergiftiging maar waar ze dat opgelopen heeft en waarmee, blijft een grote vraag.
Ze had wel wat verhoogde nierwaardes maar niet zo dat ze aan het infuus moest. Waar ze het meeste last van had was ataxie, heel eng om te zien bij zo een jonge hond vond ik. Gelukkig ging het met een paar uur beter, ze heeft wel nog een dag heel veel gekwijlt.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Pfff, wat een schriktopic. Ben net terug van vakantie, en had dit gemist.

Wat fijn dat Jack ondertussen weer goed vooruit lijkt te gaan, en ik duim dat dat gewoon lekker doorzet zo!
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Dank jullie wel allemaal voor de reacties!
Echt hartverwarmend al dat medeleven van jullie :flower:

suzan25 schreef:
samantha! schreef:
Ze had wel wat verhoogde nierwaardes maar niet zo dat ze aan het infuus moest. Waar ze het meeste last van had was ataxie, heel eng om te zien bij zo een jonge hond vond ik. Gelukkig ging het met een paar uur beter, ze heeft wel nog een dag heel veel gekwijlt.
Dat klinkt inderdaad zoals bij Jack.
Jack kwijlde niet veel maar was wel duidelijk misselijk en had enorm veel buikpijn.
Afbeelding
suzan25
Zeer actief

samantha! schreef:Dank jullie wel allemaal voor de reacties!
Echt hartverwarmend al dat medeleven van jullie :flower:

suzan25 schreef:
samantha! schreef:
Dat klinkt inderdaad zoals bij Jack.
Jack kwijlde niet veel maar was wel duidelijk misselijk en had enorm veel buikpijn.
Het is inderdaad heel herkenbaar wat je schrijft over Jack. Gelukkig dat het weer goed gaat met hem. Abbey heeft er niets aan over gehouden gelukkig, ze sport weer volop en merk er niets aan.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”