Als ik dit zo lees, lijkt het mij indd alsof hij aan het eind van de middag op het veldje iets heeft opgegeten, of opgelikt. Dit zal je natuurlijk niet zo snel opvallen. Als ze iets opeten zie je ze nog kauwen, maar als ze alleen ergens aan likken, zie je het verschil met snuffelen misschien niet eens.
Ik moest zelf meteen aan anti vries denken, ik heb het even opgezocht :
Antivries zorgt ieder jaar weer voor vergiftigingen bij honden. Het spulletje ruikt en smaakt zoet, en dit is aantrekkelijk voor de hond. De stof die in antivries zit, Etheenglycol, is echter giftig voor honden (en mensen). De symptomen van vergiftiging door antivries is een slome hond, hij zal gaan lopen alsof hij dronken is, dit gebeurt al na 30 minuten. Binnen 24 uur kunnen de nieren het begeven.
Antivries (ethyleenglycol): Malaise, wankelen, braken en heel vaak plassen zijn de belangrijkste symptomen. Eén theelepeltje is dodelijk voor een kat, één eetlepel voor een hond !!!

[/quote]
Nee het is inderdaad niet gelijk na het zwemmen begonnen.
Hij heeft tot 12.00 gezwommen.
Daarna ben ik nog met hem naar mijn ouders geweest maar hij vrolijk rond heeft gelopen en nog een snack heeft gehad.
Toen naar huis en hier achter op het veldje een plasje gedaan.
Eind van de middag weer op het veldje een plasje, tot dan toe nog steeds niets aan de hand.
Vanaf 17.00 merkte ik dat hij wat slomer was dan normaal, hij liep me niet meer constant achterna en sliep erg veel.
Om 18.00 wilde hij graag eten maar daarna ging hij weer liggen, hij lag er ook raar bij, plat op zijn buik met zijn kop plat.
Vervolgens is dat eten er om 18.45 ofzo uitgekomen.
Toen heb ik hem even een paar uurtjes laten slapen en om 23.15 ofzo wilde ik hem nog even laten plassen en toen begon het wankelen.[/quote]