Paisley schreef:Kwetsbaar, kwetsbaarder, kwetsbaarst. Ik denk dat je ook geen risicoanalyse gaat uitdenken wanneer je met je hond in de auto over de A10 gaat rijden als je het platteland gewend bent. Er zijn ook mensen die helemaal de auto niet instappen en thuis blijven, omdat ze het teveel risico vinden.
Ik vind motor rijden veilig genoeg voor mezelf en veilig genoeg voor mijn hond. Ik heb vertrouwen in de constructie die ik heb gemaakt en vertrouwen in mijn rijstijl. Het enige heikel puntje was of Mayke het wel zou trekken. En dat is geen enkel probleem, dus ik ben blij!
Ik had dit soort reacties wel verwacht hoor. Motorfietsen zijn altijd de klos in dit soort discussies of het nu om je eigen veiligheid, de passagiers, je kinderen achterop of in dit geval een hond gaat.
Ik ben ook een motorrijder en ik ben er ook zeker dol op!
Maar om nou mijn hond mee achterop te nemen, nee te risicovol.
Tuurlijk geloof je in je eigen rijstijl anders durf je de weg niet eens op. Maar ik weet dondersgoed hoe afhankelijk je bent op de motor van de andere weggebruikers. 1 verkeerde beweging en het kan fataal zijn. Die kans is in een auto toch vele male kleiner. En als je dat niet ziet, of niet wilt zien ben je wat mij betreft behoorlijk naïef.
Ik snap je enthousiasme, maar mijn voorkeur gaat uit naar een veiligere methode.
Maar jouw leven, jouw hond.
Je plaatst het hier voor de reacties.
Bij deze dus mijn mening, wat je ermee doet moet jij weten.