Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Mayke move

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

De Mayke move

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik rij al jaren motor en voor ik mijn hond had, was ik altijd met de motor op pad. Voor mij heeft een motor vele voordelen tov een auto en daarom heb ik nooit werk gemaakt van het halen van een autorijbewijs.

Sinds ik Mayke heb, doe ik alles met openbaar vervoer met het nodige chagrijn. Maar ineens viel een kwartje en ben aan de knutsel gegaan.

Zie hier het resultaat! We hebben vandaag voor het eerst er even mee naar het bos gereden en Mayke vindt het eigenlijk helemaal niet vervelend :cheer: Dat had ik niet verwacht, want in een fietskar schreeuwt ze moord en brand, en auto rijden vindt ze ook helemaal niets.

Een prototype. Morgen ga ik naar de bouwmarkt om materialen te houden voor een duurzamere constructie.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 1

Re: De Mayke move

Ongelezen bericht door ZaZa »

Nanna schreef:Doodeng. Als de donder je rijbewijs halen.
Nou inderdaad!
Als ze een in bocht een onverwachte beweging maakt ga je zo onderuit!
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Euh, ik vind t wel leuk bedacht maar echt veilig en toegestaan lijkt het me niet. Doe maar een zijspan :I:
Paisley
Zeer actief

ZaZa schreef:
Nou inderdaad!
Jij rijdt geen motor, dat is duidelijk :LOL: 15 kg haalt 250kg niet zomaar uit koers hoor. Ik voel haar niet eens, net zoals ik een passagier niet voel die gaat verzitten.
Afbeelding
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Steek dat geld van de bouwmarkt maar in een rijbewijs of taxi.
Dit is spelen met jullie levens!
Ik zie mensen het ook wel eens zo op de fiets doen. Met kat of kleine hond.
Verschrikkelijk als je omvalt of de bench valt eraf......
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik zou ook voor een zijspan gaan. Lijkt mij veel veiliger, ziet er toch wat eng uit.
Paisley
Zeer actief

Roxywoezel schreef:Steek dat geld van de bouwmarkt maar in een rijbewijs of taxi.
Een goede constructie 'valt' er niet zomaar vanaf. Ik ben nog nooit bagage verloren en heb wel wat zwaardere en onhandigere zaken vervoerd dan 15kg. En ongelukken kun je ook maken met de auto. Meer argumenten?
Laatst gewijzigd door Paisley op 05 aug 2014 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

_Leonie schreef:Ik zou ook voor een zijspan gaan. Lijkt mij veel veiliger, ziet er toch wat eng uit.
Zijspannen zijn gevaarlijk. Het is een asymmetrisch apparaat wat scheef trekt bij gas geven en bij remmen. Daarbij heb je met zijspannen altijd parkeerproblemen omdat je tussen wal en schip beland in de regelgeving.
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Paisley schreef:
ZaZa schreef:
Nou inderdaad!
Jij rijdt geen motor, dat is duidelijk :LOL: 15 kg haalt 250kg niet zomaar uit koers hoor. Ik voel haar niet eens, net zoals ik een passagier niet voel die gaat verzitten.
En jij hebt geen verstand van natuurkunde, want het gaat helemaal niet over 15 kg versus 250 kg.

Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
Paisley
Zeer actief

ZaZa schreef:
Paisley schreef:
ZaZa schreef:
Nou inderdaad!
En jij hebt geen verstand van natuurkunde, want het gaat helemaal niet over 15 kg versus 250 kg.

Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
Vertel het me maar dan, Einstein.
Laatst gewijzigd door Paisley op 05 aug 2014 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Paisley schreef:
Roxywoezel schreef:Steek dat geld van de bouwmarkt maar in een rijbewijs of taxi.
Een goede constructie 'valt' er niet zomaar vanaf. Ik ben nog nooit bagage verloren en heb wel wat zwaardere en onhandigere zaken vervoerd dan 15kg. En ongelukken kun je ook maken met de auto. Meer argumenten?
Het lijkt me gewoon niet toegestaan? Een hele bouwconstructie op je motor knopen? Een kofferblok met bijbehorend bevestigingsmateriaal, ja. Maar dit? nee....
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Ik vind het er niet heel veilig uitzien. Dat je het niet voelt geloof ik gelijk maar als je onderuit gaat (niet door die constructie maar bijv. door iets op het wegdek) hoe is de hond dan beschermd?

Misschien voor toer ritjes op binnenwegen maar hoge snelheden zou ik hier niet mee doen. Een overkapt zijspan lijkt mij een veel veiligere optie
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Ik vind het er ook erg eng uitzien. Moet er niet aan denken wat er gebeurd met kennel, hond en medeweggebruikers als dat ding losschiet.
Maak je een grapje en heb je stiekem een prachtige oplossing voor jullie probleem?

Hoe zit dat eigenlijk, mag je wettelijk gezien zo van alles meenemen op je motor? Geen idee hoor, vraag het me zomaar af.
Paisley
Zeer actief

Eilfy schreef:Ik vind het er niet heel veilig uitzien. Dat je het niet voelt geloof ik gelijk maar als je onderuit gaat (niet door die constructie maar bijv. door iets op het wegdek) hoe is de hond dan beschermd?

Misschien voor toer ritjes op binnenwegen maar hoge snelheden zou ik hier niet mee doen. Een overkapt zijspan lijkt mij een veel veiligere optie
Kleine stukjes inderdaad, en zolang ik haar niet bescherm tegen rijwind, rij ik niet harder dan 60. Ze zit natuurlijk wel in de luwte van mijn rug, maar als ik harder wil rijden of het wordt kouder, zal ik een box maken die dichter is.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Frolic schreef: Hoe zit dat eigenlijk, mag je wettelijk gezien zo van alles meenemen op je motor? Geen idee hoor, vraag het me zomaar af.
Ja. Voor motorfietsen zijn weinig regels. Weer een reden om motor te rijden. Zolang het te ver uitsteekt, mag je bagage mee nemen.
Afbeelding
Roxywoezel
Zeer actief

Ach Amerikanen nemen hun hond vaak ook los mee op de motor, of in een open mandje. :roll: :oohja:
Maar waarom zou je het risico nemen, feit blijft dat je veel kwetsbaarder bent. Jij kiest ervoor, je hond niet...... :denken: :19:
Paisley
Zeer actief

Roxywoezel schreef:Ach Amerikanen nemen hun hond vaak ook los mee op de motor, of in een open mandje. :roll: :oohja:
Maar waarom zou je het risico nemen, feit blijft dat je veel kwetsbaarder bent. Jij kiest ervoor, je hond niet...... :denken: :19:
Je hond kiest ook niet voor de auto. En nu?
Afbeelding
Roxywoezel
Zeer actief

Paisley schreef:
Roxywoezel schreef:Ach Amerikanen nemen hun hond vaak ook los mee op de motor, of in een open mandje. :roll: :oohja:
Je hond kiest ook niet voor de auto. En nu?
Paisley
Zeer actief

Kwetsbaar, kwetsbaarder, kwetsbaarst. Ik denk dat je ook geen risicoanalyse gaat uitdenken wanneer je met je hond in de auto over de A10 gaat rijden als je het platteland gewend bent. Er zijn ook mensen die helemaal de auto niet instappen en thuis blijven, omdat ze het teveel risico vinden.

Ik vind motor rijden veilig genoeg voor mezelf en veilig genoeg voor mijn hond. Ik heb vertrouwen in de constructie die ik heb gemaakt en vertrouwen in mijn rijstijl. Het enige heikel puntje was of Mayke het wel zou trekken. En dat is geen enkel probleem, dus ik ben blij!

Ik had dit soort reacties wel verwacht hoor. Motorfietsen zijn altijd de klos in dit soort discussies of het nu om je eigen veiligheid, de passagiers, je kinderen achterop of in dit geval een hond gaat.
Afbeelding
Roxywoezel
Zeer actief

Paisley schreef:Kwetsbaar, kwetsbaarder, kwetsbaarst. Ik denk dat je ook geen risicoanalyse gaat uitdenken wanneer je met je hond in de auto over de A10 gaat rijden als je het platteland gewend bent. Er zijn ook mensen die helemaal de auto niet instappen en thuis blijven, omdat ze het teveel risico vinden.

Ik vind motor rijden veilig genoeg voor mezelf en veilig genoeg voor mijn hond. Ik heb vertrouwen in de constructie die ik heb gemaakt en vertrouwen in mijn rijstijl. Het enige heikel puntje was of Mayke het wel zou trekken. En dat is geen enkel probleem, dus ik ben blij!

Ik had dit soort reacties wel verwacht hoor. Motorfietsen zijn altijd de klos in dit soort discussies of het nu om je eigen veiligheid, de passagiers, je kinderen achterop of in dit geval een hond gaat.
Ik ben ook een motorrijder en ik ben er ook zeker dol op!
Maar om nou mijn hond mee achterop te nemen, nee te risicovol.
Tuurlijk geloof je in je eigen rijstijl anders durf je de weg niet eens op. Maar ik weet dondersgoed hoe afhankelijk je bent op de motor van de andere weggebruikers. 1 verkeerde beweging en het kan fataal zijn. Die kans is in een auto toch vele male kleiner. En als je dat niet ziet, of niet wilt zien ben je wat mij betreft behoorlijk naïef.
Ik snap je enthousiasme, maar mijn voorkeur gaat uit naar een veiligere methode.
Maar jouw leven, jouw hond.
Je plaatst het hier voor de reacties.
Bij deze dus mijn mening, wat je ermee doet moet jij weten. :mrgreen: :ok:
Paisley
Zeer actief

Helemaal niets, maar bedankt voor de input ;)
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Het zou me niet verbazen als je hiermee regelmatig van de weg zal worden gehaald, al is het maar dat men je wil vertellen dat het levensgevaarlijk is. Motorrijden is dat voor jezelf al, maar dat je dan ook je hond nog er in mee wilt nemen snap ik niet. Daarnaast ben je ook een gevaar voor je medeweggebruikers met dergelijke lading op een tweewielig voertuig..
Paisley
Zeer actief

Ik durf eigenlijk wel te betwijfelen of het nu allemaal zoveel risicovoller is. Ik ga er in tegenstelling tot jij in ieder geval zeker niet van uit. Dat 20 jarige jongens op GSXen zich bij bosjes te pletter rijden in eenzijdige ongelukken, haalt aardig de statistieken omlaag. Maar daar heb ik niets mee te maken. Als ik nu mijn auto rijbewijs ga halen, ben ik beginnend en onervaren bestuurder. Terwijl ik op de motor ervaren ben met 2 ton op mijn persoonlijke kmteller schadevrij.

Roxywoezel schreef: Bij deze dus mijn mening, wat je ermee doet moet jij weten. :mrgreen: :ok:
Je raad het al; helemaal niets :mrgreen: Maar bedankt voor je input.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het mag best, een dergelijke constructie.
Ik heb jaren een motorzaak gehad en wij bouwden van alles, dus de regels ken ik prima.
Ik vind dit niet erg handig. Je kunt beter een zijspan eraan laten knopen.
Als je dat door een goede bouwer laat doen is dat helemaal niet link, het is alleen geen motorrijden; het is zijspanrijden.

Ik heb jaren zijspan gereden met mijn honden, probleemloos. Iedereen blij en je kunt hem prima op de stoep parkeren want nergens staat dat dat niet mag (jaja, regels).
Wat jij wilt kan natuurlijk best en het mag in die zin dat nergens staat dat het niet mag. Maar het lijkt me niettemin niet erg verstandig want het is niet veilig.
Moment is kracht maal arm en zo.

Maar goed, jij luistert toch nooit, dus ik zeg het alleen voor mijn eigen geweten.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Ik ken een motorrijder die voor zijn hond een aanhanger heeft gemaakt van een wijnton. Prachtig ding, stevig aanéén gelast, en de hond zit er enorm graag in.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Paisley
Zeer actief

Marjoleine schreef: het is alleen geen motorrijden; het is zijspanrijden.
Klopt, ik heb een MZ span gehad en man, wat een ellende. Ik ben er niet voor in de wieg gelegd. Ik heb een aantal lessen erop gevolgd en kan er aardig mee uit de voeten, maar op een gewone motor voel ik me stukken zekerder.
Maar ik had wel problemen met parkeren (stadcentrum) en mijn motor kan op de boot. Een span niet.

Maar goed, jij luistert toch nooit, dus ik zeg het alleen voor mijn eigen geweten.
Je begint me te kennen. Eigenwijs is ook wijs!
Afbeelding
Roxywoezel
Zeer actief

Marjoleine schreef:Het mag best, een dergelijke constructie.
Ik heb jaren een motorzaak gehad en wij bouwden van alles, dus de regels ken ik prima.
Ik vind dit niet erg handig. Je kunt beter een zijspan eraan laten knopen.
Als je dat door een goede bouwer laat doen is dat helemaal niet link, het is alleen geen motorrijden; het is zijspanrijden.

Ik heb jaren zijspan gereden met mijn honden, probleemloos. Iedereen blij en je kunt hem prima op de stoep parkeren want nergens staat dat dat niet mag (jaja, regels).
Wat jij wilt kan natuurlijk best en het mag in die zin dat nergens staat dat het niet mag. Maar het lijkt me niettemin niet erg verstandig want het is niet veilig.
Moment is kracht maal arm en zo.

Hahaha eens
Paisley
Zeer actief

Perle schreef:Ik ken een motorrijder die voor zijn hond een aanhanger heeft gemaakt van een wijnton. Prachtig ding, stevig aanéén gelast, en de hond zit er enorm graag in.
Dat heb ik ook overwogen. Maar ik vind juist dat onveilig. Medeweggebruikers verwachten geen aanhanger aan een motorfiets.
Ik ken een politieagent die zijn diensthond erin vervoert. Die hond heeft er wel een hekel aan, maar dat verschilt. Ik vind het prettig dat ik contact met mijn hond kan houden op deze manier.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Paisley schreef:Ik durf eigenlijk wel te betwijfelen of het nu allemaal zoveel risicovoller is. Ik ga er in tegenstelling tot jij in ieder geval zeker niet van uit. Dat 20 jarige jongens op GSXen zich bij bosjes te pletter rijden in eenzijdige ongelukken, haalt aardig de statistieken omlaag. Maar daar heb ik niets mee te maken. Als ik nu mijn auto rijbewijs ga halen, ben ik beginnend en onervaren bestuurder. Terwijl ik op de motor ervaren ben met 2 ton op mijn persoonlijke kmteller schadevrij.

Roxywoezel schreef: Bij deze dus mijn mening, wat je ermee doet moet jij weten. :mrgreen: :ok:
Je raad het al; helemaal niets :mrgreen: Maar bedankt voor je input.
Als jij met 130km/u van je motor af vliegt, is er niks wat jou valt breekt.
Dus hoe je dat ook wendt of keert, het is gewoon gevaarlijker. Idem voor je hond.
Als je motor kan rijden ben je wel ervaren op de weg, en dat is het belangrijkst voor het geval je auto wil rijden.
Paisley
Zeer actief

Marjoleine schreef: Moment is kracht maal arm en zo.
.
Kun je dit toelichten?
Want het gewicht van de hond zit namelijk erg compact op de motor. Op de foto lijkt hij topzwaar maar dat is hij niet. Ik heb 15 kg op de plek waar ik ook een passagier van 80kg kan vervoeren.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”