Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Syrah => temperatuur daling :-)

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Syrah => temperatuur daling :-)

Ongelezen bericht door crutz »

smoekie schreef:
bandolero schreef:Pagina is er nog hoor:
https://www.facebook.com/pages/Wie-geef ... 62?fref=ts

Jouw fb pagina ook :19: Ook maar hierheen halen gewoon omdat het mag en kan?
denk zomaar dat omdat er dus idd om geld gevraagd wordt Sara het niet eens erg vind dat er melding van de facebookpagina gemaakt wordt.

het is gewoon een openbare pagina dus waarom zou die niet gelinkt mogen worden?
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

crutz schreef:
smoekie schreef:
bandolero schreef:Pagina is er nog hoor:
https://www.facebook.com/pages/Wie-geef ... 62?fref=ts

Jouw fb pagina ook :19: Ook maar hierheen halen gewoon omdat het mag en kan?
denk zomaar dat omdat er dus idd om geld gevraagd wordt Sara het niet eens erg vind dat er melding van de facebookpagina gemaakt wordt.

het is gewoon een openbare pagina dus waarom zou die niet gelinkt mogen worden?
Misschien omdat als zij dat hier had willen plaatsen ze dat ook wel "hier" gedaan zou hebben, en het dus aan háár is en niet aan een paar debieltjes van 1 of ander forum die niets anders in de zin hebben dan zwakzinnig gelul, roddel en achterklap :ok:

Denk dat zat leden niet blij zouden zijn als hun reacties, sites elders op het www ineens hierheen geplakt, besproken, gelinkt zouden worden :schrik:

Als je het zo graag wilt "delen" deel je het maar lekker op faceshit :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Als je op haar fb pagina kijkt staat er een nieuwe cover foto, van een van de pups lijkt het hoofd ook wel wat misvormd.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Hoe kan iets nou roddel en achterklap zijn als er een discussie gaande is op een forum waar de betreffende persoon zelf lid is en gewoon mee kan lezen? Haar naam staat gewoon nog in zwart en sowieso is dit deel van het HF openbaar, ook voor niet-leden. Zoals jij het niet netjes vindt als iemand een Facebook-link plaatst, vind ik het niet netjes als iemand hier een topic opent en vervolgens niets meer van zich laat horen :19: Voor mij had het Facebook-gebeuren hier ook niet geplaatst hoeven worden, maar dan was het wel zo fijn geweest - zeker voor de mensen die zich de moeite hebben genomen TS van raad te voorzien- als er nog iets van een update kwam.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Tamara/Bayko
Zeer actief

Tara schreef:
Tamara/Bayko schreef:Zoals jij het niet netjes vindt als iemand een Facebook-link plaatst, vind ik het niet netjes als iemand hier een topic opent en vervolgens niets meer van zich laat horen :19:
Ja, want dat is tenslotte ook precies hetzelfde. :roll: Ik vind het wel fijn om zelf te kunnen kiezen waar berichten van mij terecht komen, en ik kan me zo indenken dat TS dat ook wel wil.
Daar moet ik je gelijk in geven. Tegelijkertijd lijkt het me niet verkeerd dat men zich realiseert dat alles wat je op het internet plaatst, overgenomen kan worden. Als je dat niet wilt, kun je dus maar beter geen Facebookpagina openen.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Tamara/Bayko schreef:
Tara schreef:
Tamara/Bayko schreef:Zoals jij het niet netjes vindt als iemand een Facebook-link plaatst, vind ik het niet netjes als iemand hier een topic opent en vervolgens niets meer van zich laat horen :19:
Ja, want dat is tenslotte ook precies hetzelfde. :roll: Ik vind het wel fijn om zelf te kunnen kiezen waar berichten van mij terecht komen, en ik kan me zo indenken dat TS dat ook wel wil.
Daar moet ik je gelijk in geven. Tegelijkertijd lijkt het me niet verkeerd dat men zich realiseert dat alles wat je op het internet plaatst, overgenomen kan worden. Als je dat niet wilt, kun je dus maar beter geen Facebookpagina openen.
nee dat is de omgekeerde wereld :neenee:
als je een beetje fatsoen in je donder hebt laat je dingen waar ze staan en sleep je ze niet het hele i-net over.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ondanks dat ik het ook triest vind wat er met deze pupjes gebeurt en nog erger dat er over een herhaling word gesproken ben ik het wel eens met het feit dat je teksten daar laat waar ze zijn...normen en waarden enzo.
Tamara/Bayko
Zeer actief

renee-uk schreef:
Tamara/Bayko schreef:
Tara schreef:
nee dat is de omgekeerde wereld :neenee:
als je een beetje fatsoen in je donder hebt laat je dingen waar ze staan en sleep je ze niet het hele i-net over.
Zou inderdaad de omgekeerde wereld moeten zijn, maar zo werkt het tegenwoordig helaas niet meer en enig bewustzijn daaromtrent is wel zo handig. Gezien jouw ervaringen hiermee snap ik je reactie helemaal, al vind ik deze situatie niet helemaal vergelijkbaar aangezien het in dit geval gaat om een openbare FB-pagina die TS zelf voor iedereen te lezen maakt. Zelfs ik, als Facebook-nitwit zonder account, kan veel/haast alle informatie gewoon van haar FB plukken.
Even voor mezelf sprekend: dat ik later in dit topic wel mijn mening heb gegeven over hetgeen via de FB-link naar buiten is gekomen, kwam vooral doordat ik de inhoud ervan nogal schokkend vond en vind. Normaliter houd ik me ver van Facebook en overige social media omdat er een hoop ellende van kan komen en ik het meestal ook gewoon niet zo boeiend vind allemaal, maar als er op een dergelijke manier met kwetsbare en weerloze honden wordt omgegaan kan ik me niet altijd beheersen en spui ik m'n gal zonder verder lang na te denken over hoe dat overkomt op de persoon om wiens hond het gaat. Is dat een correcte Nederlandse zin? Volgens mij klopt 't niet helemaal, maar de bedoeling zal hopelijk duidelijk zijn. Slechte eigenschap wellicht, maar ik ben dan ook verre van perfect.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

tja als het je dan werkelijk zo aan het hart gaat kun je ook een fb account aanmaken en je gal daar spuien waar het relevant is en wie weet heeft het dan nog effect ook.
uiteindelijk staat er van de ts niets over die puppen op dit forum of in dit topic en wel op facebook.

ik kan me vergissen natuurlijk, maar denk toch dat de verontwaardiging en de behoefte om gal te spuien al snel ophoudt wanneer iemand er zelf daadwerkelijk iets voor moet doen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Tamara/Bayko
Zeer actief

Ik hoop nog steeds dat TS gewoon terugkeert in dit topic, dus voel geen enkele behoefte me verder op FB te begeven. Dat TS zich daar ook maar iets van zou aantrekken, betwijfel ik overigens ten zeerste aangezien ze tot nu toe volledig haar eigen weg lijkt te gaan ondanks dat ze, ook al voordat de dekking plaatsvond, kennelijk door meerdere mensen is gewaarschuwd v.w.b. de risico's van dit nestje en er ook nu nog genoeg kritiek wordt geuit op haar keuze de pups te laten leven.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

nou dan is al dit gemekker hier, waar de ts schittert door afwezigheid, duidelijk overbodig :ok:
Afbeelding

Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Even ter relativatie: ik kreeg dus een uitnodiging om die pagina leuk te vinden "omdat ik ook border collies heb en de situatie wel zou begrijpen". Zo privé wil TS het dus helemaal niet houden (aangezien ik geen vrienden op FB ben met TS).

Wat betreft de pups: open gehemelte alleen was al dubieus. Nu ook nog hartruis, knikstaart en idd één van de pups met een wat bijzondere vorm hoofd, sorry maar de enige verantwoordelijke optie is ze te laten gaan. Alle inspanningen van TS ten spijt.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
daphneK
Actief
Mijn ras(sen): 2 langharige teckels en een leverkleurige flatcoated retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door daphneK »

Ik heb zojuist per toeval de facebook pagina voorbij zien komen, en heb er even rond gesnuft
Nu heb ik een vraag gesteld (of bericht gestuurd hoe je het wilt noemen) over het feit dat ik het vreemd vond dat als je een nest fokt je geen financiele buffer hebt (want dat lijkt me, dat je dat hebt als je gaat fokken?)
Vreemd genoeg lijken alle berichten van mensen verwijderd en kun je ook geen berichten meer plaatsen......

Ik denk dat we met zn alle op onze kop kunnen gaan staan, maar dat TS totaal maling aan ons heeft.
Of de pagina hier wel of niet gedeeld mag worden vind ik niet relevant.
Wat ik wel relevant is, vind ik het welzijn van de pups, en die wordt naar mijn mening hier totaal voorbij gegaan....
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

daphneK schreef:Vreemd genoeg lijken alle berichten van mensen verwijderd en kun je ook geen berichten meer plaatsen......
Ik heb de pagina pas gisteren doorgestuurd gekregen (ik wist dus niet dat werkelijk iedereen er ook kon reageren) en ik zag wel redelijk felle commentaren staan waar niemand bij gebaat is, ik zou daar ook geen zin meer in hebben.
daphneK
Actief
Mijn ras(sen): 2 langharige teckels en een leverkleurige flatcoated retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door daphneK »

-Saskia- schreef:
daphneK schreef:Vreemd genoeg lijken alle berichten van mensen verwijderd en kun je ook geen berichten meer plaatsen......
Ik heb de pagina pas gisteren doorgestuurd gekregen (ik wist dus niet dat werkelijk iedereen er ook kon reageren) en ik zag wel redelijk felle commentaren staan waar niemand bij gebaat is, ik zou daar ook geen zin meer in hebben.
Dat snap ik ook wel hoor!!

maar vind het ergens ook je kop in het zand steken, bij het oprichten van zo'n pagina kun je dat soort reacties verwachten
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

het gaat hier niet om haar facbookpagina maar een pagina die ze speciaal gemaakt heeft om donaties te krijgen voor haar pups. Deze pagina delen vind ik dan ook iets heel anders dan een privé pagina delen.

Ook ik snap niet hoe je zo kunt sollen met pups. Waarvan nu al bijna duidelijk is dat ze geen normaal hondenleven kunnen leiden.
Afbeelding
gevni havanezers
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

blacky schreef:het gaat hier niet om haar facbookpagina maar een pagina die ze speciaal gemaakt heeft om donaties te krijgen voor haar pups. Deze pagina delen vind ik dan ook iets heel anders dan een privé pagina delen.

Ook ik snap niet hoe je zo kunt sollen met pups. Waarvan nu al bijna duidelijk is dat ze geen normaal hondenleven kunnen leiden.

"Delen" doe je dan maar lekker waar het hoort. Op facebook :ok: Daar heb je hele mooie knopjes. Like bijvoorbeeld, maar ook "delen" :cool2:

Tja, er zijn zat mensen die hun hondje een "rolstoel" aanmeten. Er zijn zat mensen die hun hond een kankerbehandeling laten ondergaan, een zware operatie waarbij lang gerevalideerd moet worden etc etc. Zat honden die vol aan de pijnmedicatie zitten omdat ze anders vergaan van de pijn etc etc. Allemaal hondjes waarvan menigeen zou zeggen jas de spuit er maar in dit is geen leuk "hondenleven" meer. Maar wie ben jij(of wie dan ook) om dat voor een ander te gaan bepalen :piew:

Hoewel het allemaal verre van mijn eigen keuze zou zijn heb ik wel degelijk respect voor haar dat ze het toch probeert.

Als je dan een held bent en er idd wat van wil vinden doe dat dan lekker dáár waar het staat. Op facebook :pffff:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb het geprobeerd met een normale reactie, in mijn geval de vraag welk gedeelte van het gehemelte (hard of zacht of beide) aangedaan was. Reactie is verwijderd. Lijkt er dus best veel op dat alle reacties die niet 100% in haar straatje passen, verwijderd worden. Ik heb niet gescholden, heb geen mening gegeven. Alleen gevraagd hoe groot het defect was...

Dusss als je al een "held" wilt zijn en ergens wat van wil vinden of gewoon een vraag wil stellen, wordt je reactie verwijderd.

Edit: en ik ben ook geblokkeerd (kan geen reacties meer plaatsen)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
renee-uk
Zeer actief

Eilfy schreef:Ik heb het geprobeerd met een normale reactie, in mijn geval de vraag welk gedeelte van het gehemelte (hard of zacht of beide) aangedaan was. Reactie is verwijderd. Lijkt er dus best veel op dat alle reacties die niet 100% in haar straatje passen, verwijderd worden. Ik heb niet gescholden, heb geen mening gegeven. Alleen gevraagd hoe groot het defect was...

Dusss als je al een "held" wilt zijn en ergens wat van wil vinden of gewoon een vraag wil stellen, wordt je reactie verwijderd.

nou dan leg je je daar toch fijn bij neer.
ik zie het al gebeuren dat ik iemand blok op fb en dat ie op het hondenforum verhaal gaat halen, of dat ik iets over rietje op mijn fb zet en iemand het nodig vindt om dat hier ter discussie te gaan stellen.
ik begrijp werkelijk niet dat het zo moeilijk is om iets daar te laten waar het hoort :U:
Afbeelding

Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
Eilfy schreef:Ik heb het geprobeerd met een normale reactie, in mijn geval de vraag welk gedeelte van het gehemelte (hard of zacht of beide) aangedaan was. Reactie is verwijderd. Lijkt er dus best veel op dat alle reacties die niet 100% in haar straatje passen, verwijderd worden. Ik heb niet gescholden, heb geen mening gegeven. Alleen gevraagd hoe groot het defect was...

ik zie het al gebeuren dat ik iemand blok op fb en dat ie op het hondenforum verhaal gaat halen, of dat ik iets over rietje op mijn fb zet en iemand het nodig vindt om dat hier ter discussie te gaan stellen.
ik begrijp werkelijk niet dat het zo moeilijk is om iets daar te laten waar het hoort :U:
Als je het zo gaat bekijken, dan moet je alle posts die verwijzen naar een filmpje, artikel, blog etc. ook gaan bekritiseren. 9 van de 10x kan je ook daar reageren en toch wordt dit hierheen gehaald. Daar heb ik nog nooit commentaar op gezien. Mits de inhoud openbaar is natuurlijk. En in dit geval is de pagina openbaar dus ik zie niet waarom dit hier niet bediscussieerd zou mogen worden. Als ze een besloten groep zou maken en de informatie zou hier te vinden zijn, vind ik het een ander verhaal overigens.

Het maakt mij ook niet uit maar ik vind het tekenend voor de hele situatie rondom dit nestje en deze fokker.
renee-uk
Zeer actief

Eilfy schreef:
renee-uk schreef:

Als je het zo gaat bekijken, dan moet je alle posts die verwijzen naar een filmpje, artikel, blog etc. ook gaan bekritiseren. 9 van de 10x kan je ook daar reageren en toch wordt dit hierheen gehaald. Daar heb ik nog nooit commentaar op gezien. Mits de inhoud openbaar is natuurlijk. En in dit geval is de pagina openbaar dus ik zie niet waarom dit hier niet bediscussieerd zou mogen worden. Als ze een besloten groep zou maken en de informatie zou hier te vinden zijn, vind ik het een ander verhaal overigens.

Het maakt mij ook niet uit maar ik vind het tekenend voor de hele situatie rondom dit nestje en deze fokker.
als je het verschil niet ziet tussen algemene dingen plaatsen en iemand die hier gepost heeft en dat nu niet meer doet eens lekker onderuit halen met info die ergens anders vandaan komt, houdt het op.
ik vind wat er hier gebeurt tekenend voor het vervagen van doodnormale fatsoensnormen, maar besef tegelijkertijd ook dat het waarschijnlijk niet tegen te houden is.
gelukkig zijn er toch nog wel een paar mensen die zich tegen dit hele gebeuren hier afzetten, dus alle hoop op mensen met gezond verstand hoef ik nog niet te laten varen.
Afbeelding

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Waarom ze deze pups in Eersel graag opereren.

http://www.dierenkliniekeersel.nl/palat ... ek-eersel/

Let wel. Staat duidelijk dat het eigenlijk om pups gaat die beter euthanasie kunnen krijgen.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Dan zou je denken dat de operatie gratis is...
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Afbeelding
laura93
Actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door laura93 »

Het hoofd van die merle kleurige heeft nog steeds een beetje een vreemd hoofd naar mijn idee...
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

laura93 schreef:Het hoofd van die merle kleurige heeft nog steeds een beetje een vreemd hoofd naar mijn idee...
Vond ik ook, ik vraag me af of dat enkel een gevolg is van dat open gehemelte?
Maar verder wel goed dat de operatie geslaagd is :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”