En de teckel van m'n moeder waar ik ook wel eens mee wandel heeft ook nog nooit een grote hond aangevallen, zo dom is hij nu ook weer niet.
De uitvallende hondjes waar ik het over heb, lopen allemaal netjes aan een flexlijntje
Moderator: moderatorteam
Er zijn redelijk wat kleine keffers.laeken schreef:Allemaal zielige grote honden die constant aangevallen worden door kleine hondjes. Klinkt belachelijk als je het zo leest nietwaar? Ik maak dat niet mee. Ook niet in de 25 jaar dat ik grote honden had. Ik vind het topic gewoon belachelijk. Mensen met klapkaken en herders gaan janken over chihuahua's. Sorry, dat is om te gillen als je dit allemaal leest. Mijn grote en nu kleine hond zijn nooit toegetakeld door kleine keffertjes. Lijkt wel een compensatie topic Vwbt het gezeik over klapkaken en herders.
ranetje schreef:Er zijn redelijk wat kleine keffers.laeken schreef:Allemaal zielige grote honden die constant aangevallen worden door kleine hondjes. Klinkt belachelijk als je het zo leest nietwaar? Ik maak dat niet mee. Ook niet in de 25 jaar dat ik grote honden had. Ik vind het topic gewoon belachelijk. Mensen met klapkaken en herders gaan janken over chihuahua's. Sorry, dat is om te gillen als je dit allemaal leest. Mijn grote en nu kleine hond zijn nooit toegetakeld door kleine keffertjes. Lijkt wel een compensatie topic Vwbt het gezeik over klapkaken en herders.
Ja doorgaans uit angst.
TS heeft het niet over "al die kleintjes die haar pup aanvallen" maar over het betere kefwerk van die kleintjes en over een bulletje dat in haar herderpup hangt.
Wat bedoel je nou met dat ze met haar pup van 3 maanden "geen recht van spreken heeft"?
Geen recht van spreken op wat en wie?

Kan jij me die uitleg dan aanwijzen?Tineke schreef:ranetje schreef:Er zijn redelijk wat kleine keffers.laeken schreef:Allemaal zielige grote honden die constant aangevallen worden door kleine hondjes. Klinkt belachelijk als je het zo leest nietwaar? Ik maak dat niet mee. Ook niet in de 25 jaar dat ik grote honden had. Ik vind het topic gewoon belachelijk. Mensen met klapkaken en herders gaan janken over chihuahua's. Sorry, dat is om te gillen als je dit allemaal leest. Mijn grote en nu kleine hond zijn nooit toegetakeld door kleine keffertjes. Lijkt wel een compensatie topic Vwbt het gezeik over klapkaken en herders.
Ja doorgaans uit angst.
TS heeft het niet over "al die kleintjes die haar pup aanvallen" maar over het betere kefwerk van die kleintjes en over een bulletje dat in haar herderpup hangt.
Wat bedoel je nou met dat ze met haar pup van 3 maanden "geen recht van spreken heeft"?
Dat heeft ts ook al gevraagd en antwoord op gekregen van Marc wat is het doel van dat nogmaals herhalen dan![]()
Overigens herken ik jouw beeld van die redelijk wat angstige kleine keffers niet.
Tenminste waar ik wandel ,en dat is in heel wat gebieden ,is dat mijn ervaring niet.
Ja ik ken wel wat kleine keffers, overigens niet allemaal uit angst en niet aanzienlijk veel meer dan grotere honden die blaffen.
Nou, jij verwoordt het een stuk beterNerazi schreef:OhTessaThomas schreef:Dat probeerde ik al eerder te zeggen, Nerazi. Ik denk namelijk dat bij een aantal doorsnee hondenbezitter het zo werkt. En een grote hond wordt dan weggedaan, in de tuin gehouden of ze gaan er toch energie insteken.ik heb niet alles doorgelezen moet ik eerlijk bekennen.
Maar dan zijn we het daar wel over eensIk denk dat veel mensen het gewoon onderschatten hoeveel tijd het kost om bepaald gedrag om te buigen, en ja ik kan me zelfs best voorstellen dat als je wél die tijd in je hondje hebt gestoken maar het lukt nog steeds niet helemaal, je ook voor die makkelijke weg kiest.
Nou ik ben er meer een voorstander van dat iedereen zijn eigen huiswerk doet maar omdat je het zo vriendelijk vraagt op pagina vier staat hetranetje schreef:[Kan jij me die uitleg dan aanwijzen?
Want ik zie dat echt niet staan.![]()
En ik ben gewoon benieuwd wat daarmee werd bedoeld.

Ik zeg ook nergens dat een van onze honden er problemen mee heeft nog zeg ik dat ik ze nooit tegen komranetje schreef:edit:
Wat die keffers betreft.
Ik zie er hioer genoeg.
heb er geen probleem mee omdat mijn hond en ook mijn vorige grote hond daar geen problemen mee heeft (en had).
Ik heb het ook niet over "al die kleine keffers"
Maar er zijn er genoeg.
Fijn dat jij ze niet tegen komt
Tineke schreef:Ja ik ken wel wat kleine keffers, overigens niet allemaal uit angst en niet aanzienlijk veel meer dan grotere honden die blaffen.

Gelukkig vraagt iemand naar wat ik bedoel. De ts zegt dat kleine hondjes slecht opgevoed worden omdat ze keffertjes zijn en haar pup aangevallen hebben. Daarna gaat de hele topic over kleine hondjes die niet opgevoed worden omdat ze uitvallen. Dan zeg ik, wacht even met oordelen tot je je Duitser met 2,5 jaar nog steeds lief kan laten snuffelen. Uitvallen leer je niet zomaar af. Lekker makkelijk om zo te lullen met een pup en zo te oordelen. Dat is watranetje schreef: Wat bedoel je nou met dat ze met haar pup van 3 maanden "geen recht van spreken heeft"?
Dank voor je uitleglaeken schreef:Gelukkig vraagt iemand naar wat ik bedoel. De ts zegt dat kleine hondjes slecht opgevoed worden omdat ze keffertjes zijn en haar pup aangevallen hebben. Daarna gaat de hele topic over kleine hondjes die niet opgevoed worden omdat ze uitvallen. Dan zeg ik, wacht even met oordelen tot je je Duitser met 2,5 jaar nog steeds lief kan laten snuffelen. Uitvallen leer je niet zomaar af. Lekker makkelijk om zo te lullen met een pup en zo te oordelen. Dat is wat Ik daarmee bedoel want dat stoort mij enorm. Wacht maar tot een pup een reu is. Dan piep je wel anders als de hond pittige gedragingen gaat tonen en dan snap je dat je ook een chi niet zomaar even op kan voedenranetje schreef: Wat bedoel je nou met dat ze met haar pup van 3 maanden "geen recht van spreken heeft"?
Nou dat dacht je dan zeker twee keerlaeken schreef:Haha, Tineke. Ik dacht doe het nog maar een keer.

Ja, eens. En dat doe ik ook. Mijn hond leren dat ze niet mag reageren, hoezeer ze ook geprovoceerd wordt.Nanna schreef:Het zou mij geen hol uitmaken of een baas bij zijn schuimende idioot staat te lachen of niet. Zolang hij zijn lijer vasthoudt is het mij om het even, ik neem aan dat hij meer last heeft van zijn hond dan ik.
Want zo een lolletje lijkt het me niet om met zo'n hond over straat te gaan, groot of klein.
Nu kan ik het me ook permitteren om er onverschillig over te zijn want mijn honden reageren verder niet. Ze kijken eens en dat was dat.
Pas als je eigen hond er heftig op gaat reageren lijkt het me wel vervelend. Maar goed, dat is mee een geval van je eigen hond het reageren afleren dan van je opwinden over andermans vehikel
Volkómen terechtMiranda schreef: Want áls die herder die kutchi grijpt, volkómen terecht, dan is het wel 'die valse kutherder'.
Nou-ou...dát waag ik te betwijfelenBadu schreef:Volkómen terechtMiranda schreef: Want áls die herder die kutchi grijpt, volkómen terecht, dan is het wel 'die valse kutherder'.
Als de honden aangelijnd een probleem hebben met mijn honden zal het me aan mijn kont roesten. Daar wordt ook niet op gereageerd. Los komen klooien/bijten aanvallen vind ik echter een ander verhaal. Blijf het hetzelfde vinden dat als je weet dat je hond achter vluchtende angstige honden aangaat, of achter paarden aan dat je willens en wetens je hond lekker zijn gang maar laat gaan.Miranda schreef:Ja, eens. En dat doe ik ook. Mijn hond leren dat ze niet mag reageren, hoezeer ze ook geprovoceerd wordt.Nanna schreef:Het zou mij geen hol uitmaken of een baas bij zijn schuimende idioot staat te lachen of niet. Zolang hij zijn lijer vasthoudt is het mij om het even, ik neem aan dat hij meer last heeft van zijn hond dan ik.
Want zo een lolletje lijkt het me niet om met zo'n hond over straat te gaan, groot of klein.
Nu kan ik het me ook permitteren om er onverschillig over te zijn want mijn honden reageren verder niet. Ze kijken eens en dat was dat.
Pas als je eigen hond er heftig op gaat reageren lijkt het me wel vervelend. Maar goed, dat is mee een geval van je eigen hond het reageren afleren dan van je opwinden over andermans vehikel
Maar als je dan een schuimbekkende chi tegenkomt in het bos, en je eigen herder strak onder appèl zet (omdat ze die kleine kolerelijer met plezier zou opvreten) en je dan van het chibaasje hoort (die overigens geen enkele aanstalten maakt om het kutkeffertje in kwestie aan te lijnen of onder appèl te roepen) "Oh, hij redt zich wel hoor, hahaha" en je daar met je zwaar borstelende, strampotige, grommende herder langs moet.....dan kan ik je melden dat je je niet heel erg ontspannen voelt.
Want áls die herder die kutchi grijpt, volkómen terecht, dan is het wel 'die valse kutherder'.
Ja hier ben ik het helemaal mee eens, Hajo is een grote lobbes maar spelen met andere honden zou echt uitdraaien op jagen, duwen en herderen. Een herder is gewoon een grote regelaar. Daar moet je niet mee naar de speelweide willen zodat hij zo leuk kan spelen met andere honden, dat draait echt uit op vervelend lomp gedrag.Nanna schreef:Ik zou dat gewoon niet meer doen. De meeste eigenaren hebben geen sjoege of het loopt toch allemaal fout ondanks dat jullie het beiden goed bedoelen.Lightsun schreef:Ja daarom vraag ik ook altijd even of het kan en of we hoi kunnen komen zeggen.
Hier loopt ook een meneer met een antisociale Duitse herder. Een reu die alles wil slopen. Toch heeft die man er prima overwicht op en laat hij zijn hond NOOIT kennismaken met andere honden, ook niet als mensen zeggen dat het wel kan omdat zij een teefje hebben of bladiebladiebla.
Het gebeurt gewoon niet. Die man gaat de hei op om op een rustig stuk flink met de bal te gaan gooien en die hond geniet daarvan. Ik heb er al eens foto's van gemaakt
Duitse herders zijn helemaal geen speelhonden. Ja, als ze jong zijn. Maar eenmaal volwassen ken ik er geen die leuk meedoen op een speelwei.
Ga daar nu al mee beginnen. Láát andere honden, en zeker kleintjes. Je hond is een ras dat zich richt op de baas, leer hem gewoon andere honden te negeren.
Daar ga je uiteindelijk het meeste plezier van hebben
Het zal best dat jij dat nooit hebt meegemaakt, en je zult het ook best wel ongeloofwaardig vinden, maar het was in bovenstaand voorbeeld van mij dus wél realiteit.laeken schreef:Maar dat de baas van de chi dan ging lachen ed heb ik echt nog nooit meegemaakt. Eerder dat er een paniekerig en excuserende baas aan komt rennen om het hondje weg te halen. Ik blijf het gewoon erg ongeloofwaardig vinden dat een eigenaar van een kleine hond die kleine hond grote honden laat aanvallen om vervolgens erbij te staan lachen.