Ze vertelde me dat ze heel vaak vechtende honden uit elkaar heeft moeten halen tijdens haar werk, en dat daar ook vaak Stafford- en Pitbull-achtigen bij zaten. En élke hond liet los bij het optillen van de achterpoten.
Nou daar ben ik het absoluut niet mee eens natuurlijk, en dan spreek ik helaas uit ervaring. (ik denk ook dat ze loog eigenlijk)
Ik vertelde haar dus dat Romeo eens met een andere Stafford in gevecht was, en hij dus mooi niet los liet bij het optillen van zijn achterpoten.
Zulke mensen als zij vind ik nou werkelijk een gevaar voor deze maatschappij.
Zij vertelt dus doodleuk dat ik me eigenlijk geen zorgen moet maken, want 'hop pootjes in de lucht en het is over'.
In het gesprek kwam ze ook nog met opmerkingen dat het aan de opvoeding ligt, en dat deze honden al lang niet meer uit vechtlijnen komen, en dat het vaak ook aan de andere hond ligt, en dat elke hond kan bijten
Fijn hoor, als ze zulke dingen straks ook staat te beweren tegen een kersverse eigenaar van een Pitje die nog géén ervaring heeft.
Krijg je weer dezelfde taferelen als met mij en Romeo, toen werden dit soort opmerkingen ook aan de lopende band gemaakt.
Wat ik nog het meest gekke vind, is dat zij vroeger honden van straat haalde zonder boom. (ik herkende haar, ze heeft mij ooit van straat gehaald om te controleren of Room en Juul papieren hadden) .
Waarom deed ze dat dan, als ze vindt dat het geen gevaarlijke dieren zijn?
Soms begrijp ik het echt niet.......
En vervolgens maakt ze zich wel zorgen om een grote kruising Molosser die met licht dominantie, maar totaal geen agressieve houding ineens bij ons stond en gewoon vriendelijk contact legde.
Was overigens een leuk speelmaatje voor Tselfde, flinke reu met ballen van 4 jaar oud.

[/url]