Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

enkele waak- verdedigingshonden en hun karakter eigenschappe

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

enkele waak- verdedigingshonden en hun karakter eigenschappe

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Verplaatst door mezelf.
EstherK schreef:Een waak- en verdedigingshond, zoals een zwarte russische terrier, is ook een optie. Echter, je moet wel in staat zijn om de verdedigingsdrift in goede banen te leiden. Dan heb je de hond die je beschrijft.
Esther, ik zag net pas dat je een zwarte Russische terrier hebt.
Een prachtige hond die je hebt. Ik ben eens gaan googelen maar moet goed kijken naar de verschillen met een Riesenschnauzer. Volgens mij zijn de oortjes wat kleiner, verder zie ik geen verschil.

Om te voorkomen dat dit onderwerp ondergesneeuwd raak zal ik een eigen onderwerp starten onder de rubriek algemeen met als titel: enkele waak- verdedigingshonden en hun karakter eigenschappen. Ik stel het erg op prijs als je wat over je zwarte Rus wilt vertellen.

Zijn er grote karakter verschillen met de RS?
En wat is het karakter verschil met de Airdale? Mijn eerste hond was een Airdale. Een geweldige waker maar extreem zachtaardig.
Mijn huidige RS is ook zo zachtaardig, maar nu ze ruim 14 maanden oud is merk ik toch dat het een pittige tante aan het worden is. En dan bedoel ik vooral de verdedigingsdrift die jij al aangaf.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: enkele waak- verdedigingshonden en hun karakter eigensch

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

De Rus is veel groffer, zwaarder en groter dan de RS. Zet ze maar eens naast elkaar dan zie je het verschil wel. De RS is wat explosiever als de Rus die ik wat flegmatischer vind ivt.
De vacht van een Rus is dikker, langer en zachter dan van een RS ,alhoewel bij de zwarte RS ook wel zachte haarbalen voorkomen . p&z hebben nog de beste haar structuur ,vele malen beter dan de zwarte RS en veel beter te plukken.
Geloof dat ook al kom ik ze alle 2 niet graag tegen op een donker erf ik toch liever een RS voor mij heb staan dan een Rus. Geloof mij je word gesloopt.
Nu zijn over het algemeen de honden die in Rusland gefokt worden al pittiger en en uitgerust met een portie agressie en dan bedoel ik bij de meeste waak en verdedigers.

.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Peter27 »

Mijn oom had 2 rs teven. Tijdens het uitlaten werd mijn tante een keer lastig gevallen/ aangevallen in het donker.. Die honden zijn keihard naar huis gespurd.. Ondanks de ras eigenschappen weet je vooraf nooit hoe je hond reageert.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
blablabla :)
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

hier lopen 2 zwarte russen, een moeder en dochter. Geweldig stabiele honden, tikkie gereserveerd maar als ze op hun manier kennis kunnen maken gewoon heel vriendelijk.

De rs p/zv an een kennis moet nog steeds niks hebben van me en de rs zwart hier in het bos is een heerlijke open flapdrol

Moet wel zeggen dat ik niet weet hoe ze thuis zijn dus qua waken en verdedigen geen idee
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb er 1 keer eentje irl gezien en ik vind ze very impresive, en dat ben ik echt niet heel snel hoor :wink:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Peter27 schreef:Mijn oom had 2 rs teven. Tijdens het uitlaten werd mijn tante een keer lastig gevallen/ aangevallen in het donker.. Die honden zijn keihard naar huis gespurd.. Ondanks de ras eigenschappen weet je vooraf nooit hoe je hond reageert.

Het zou zomaar kunnen dat deze honden op eigen terrein wel behoorlijk fel uit de hoek kunnen komen.
Het gaat ze dan niet om hun baas, maar om hun territorium.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

De Rus die hier rondloopt, is een hele aardige hond.
bouvierpoedel
Zeer actief

Neeltje schreef:De Rus die hier rondloopt, is een hele aardige hond.
Tot je ongevraagd op zijn erf of in huis komt. Ken er een paar en daar kan ik op neutraal terrein alles mee doen maar weet dat ze mij opvreten op hun eigen terrein.
Wolfsblut
Zeer actief

Van de RS had ik een beeld voor me van een enorm grote hond die ik jaren geleden ooit eens gezien heb. Dat moet dan wel een zwarte Rus geweest zijn.
Naar mijn idee is die van mij klein, 60 cm schofthoogte en 40 kilo. Mogelijk zal ze nog wat groeien want toen ik bij de fokker op een eetkamerstoel zat, zaten de koppen van de volwassen honden op gelijke hoogte met mijn gezicht. In diezelfde situatie moet ik bij die van mij toch behoorlijk naar beneden kijken.
Kan natuurlijk ook de schrik zijn geweest met twee grote honden vlak voor je neus. Die bleven me de hele tijd aan staan kijken bij iedere beweging die ik maakte. Gaat die goede man ook nog direct naar de keuken om koffie te maken. Zit ik alleen met die honden zonder eerst kennis met ze gemaakt te hebben. Om het ijs te breken zeg ik maar eens: "zijn jullie lief"? Grrrrrrrr, was het antwoord van de grootste. Ik heb maar niks meer gezegd en de andere kant uitgekeken met de gedachte: als het moet gebeuren laat er dan snel een einde aan komen. Ja in zo'n situatie wordt een hond met de seconde groter en groter. Ik was in ieder geval blij dat de koffie klaar was.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik heb een zwarte rus gehad Freek, prachtige stabiele hond heel trainbaar, rustig niet overdreven waaks of goed te sturen daarin dat kan ook :wink: , ik heb na Freek niet weer voor een rus gekozen want zag enorme exemplaren met nog heel veel meer haar en druk gedrag, een beetje ouderwetse met een lekker trimvachtje zou ik zo weer doen :wink:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Wolfsblut schreef:Van de RS had ik een beeld voor me van een enorm grote hond die ik jaren geleden ooit eens gezien heb. Dat moet dan wel een zwarte Rus geweest zijn.
Naar mijn idee is die van mij klein, 60 cm schofthoogte en 40 kilo. Mogelijk zal ze nog wat groeien want toen ik bij de fokker op een eetkamerstoel zat, zaten de koppen van de volwassen honden op gelijke hoogte met mijn gezicht. In diezelfde situatie moet ik bij die van mij toch behoorlijk naar beneden kijken.
Kan natuurlijk ook de schrik zijn geweest met twee grote honden vlak voor je neus. Die bleven me de hele tijd aan staan kijken bij iedere beweging die ik maakte. Gaat die goede man ook nog direct naar de keuken om koffie te maken. Zit ik alleen met die honden zonder eerst kennis met ze gemaakt te hebben. Om het ijs te breken zeg ik maar eens: "zijn jullie lief"? Grrrrrrrr, was het antwoord van de grootste. Ik heb maar niks meer gezegd en de andere kant uitgekeken met de gedachte: als het moet gebeuren laat er dan snel een einde aan komen. Ja in zo'n situatie wordt een hond met de seconde groter en groter. Ik was in ieder geval blij dat de koffie klaar was.
:LOL:
Oooooo, dat kan ik me zó voorstellen :schrik: :LOL:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
bouvierpoedel
Zeer actief

Wolfsblut schreef:Van de RS had ik een beeld voor me van een enorm grote hond die ik jaren geleden ooit eens gezien heb. Dat moet dan wel een zwarte Rus geweest zijn.
Zal je emotie zijn geweest want volgens jou moeten die RS een schofthoogte hebben gehad van een minimaal 1 meter . :schrik:
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Of het waren heel kleine stoelen waar je op zat haha.

blablabla :)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

bouvierpoedel schreef:
Neeltje schreef:De Rus die hier rondloopt, is een hele aardige hond.
Tot je ongevraagd op zijn erf of in huis komt. Ken er een paar en daar kan ik op neutraal terrein alles mee doen maar weet dat ze mij opvreten op hun eigen terrein.
Geen flauw idee, ik weet niet waar meneer/mevrouw Rus woont.
Wolfsblut
Zeer actief

Ik begin warm te lopen voor zijn karakter en uiterlijk.
Wolfsblut
Zeer actief

Tsja, lage stoeltjes in combinatie met mijn lichaamslengte van 1.45 meter. Daar kan het natuurlijk ook aan liggen. :dwarf:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”