Esther, ik zag net pas dat je een zwarte Russische terrier hebt.EstherK schreef:Een waak- en verdedigingshond, zoals een zwarte russische terrier, is ook een optie. Echter, je moet wel in staat zijn om de verdedigingsdrift in goede banen te leiden. Dan heb je de hond die je beschrijft.
Een prachtige hond die je hebt. Ik ben eens gaan googelen maar moet goed kijken naar de verschillen met een Riesenschnauzer. Volgens mij zijn de oortjes wat kleiner, verder zie ik geen verschil.
Om te voorkomen dat dit onderwerp ondergesneeuwd raak zal ik een eigen onderwerp starten onder de rubriek algemeen met als titel: enkele waak- verdedigingshonden en hun karakter eigenschappen. Ik stel het erg op prijs als je wat over je zwarte Rus wilt vertellen.
Zijn er grote karakter verschillen met de RS?
En wat is het karakter verschil met de Airdale? Mijn eerste hond was een Airdale. Een geweldige waker maar extreem zachtaardig.
Mijn huidige RS is ook zo zachtaardig, maar nu ze ruim 14 maanden oud is merk ik toch dat het een pittige tante aan het worden is. En dan bedoel ik vooral de verdedigingsdrift die jij al aangaf.