Dinos schreef:TessaThomas schreef:De meeste zijn het toch met mij eens dus. Tay heeft in principe ook niks qua uitvallen van Tessa over kunnen nemen, want ze gaan bijna nooit samen uit. In het jaar dat Tay hier is, is het misschien 3 keer voorgekomen thuis en dan nog een week vakantie, maar daar waren geen honden. Ik heb eerder het idee dat Tessa dingen van Tay overgenomen heeft. Ik kan namelijk niet bedenken wat Tay van haar overgenomen zou hebben, ja het grommen tijdens het spelen.
@ Dinos: Hoezo ligt het er aan hoe oud de pup is? En waarom zou jij het niet doen?
Als de pup erg jong is zit hij nog volledig in zijn inprentingsfase, en zou ik het risico niet nemen dat hij niet gewilde dingen gaat overnemen.
Maar nogmaals ik heb hier geen ervaring mee , en lees dat het bij vele goed gaat.
Maar persoonlijk zou ik het risico niet willen nemen.
maar als je een pup bij je al aanwezige hond neemt houdt dat toch niet in dat je die pup niet op hoeft te voeden?
elke hond heeft wel iets waarvan je het minder prettig vindt als een nieuwe hond dat overneemt en met een beetje inspanning kun je dat overnemen van dingen best voorkomen.
mijn gina was hondagressief en ze gedroeg zich voornamelijk buiten de deur onaangepast als ze de kans kreeg, die nam ik dus niet tegelijk met mijn pupje mee uit.
maar dat had ik sowieso niet gedaan omdat ik, zeker de eerste maanden, zelf heel intensief met een pup bezig ga.
in het bos, waar ik plekken wist waar ik nooit iemand tegenkwam, binnenshuis en in mijn redelijk grote tuin ging het prima, mijn gina-met-de-handvatten heeft pup jan vanaf de eerste minuut dat ie bij ons was onder haar hoede genomen en wegwijs gemaakt in het leven van alledag.
gina was niet te vertrouwen met mijn katten, maar pup jan heb ik prima kunnen leren dat katten ook gewoon huisgenoten zijn die met respect behandeld horen te worden.
het is allemaal niet zo zwart-wit