Ik maak me de afgelopen maand erg zorgen over mijn Kooikerhondje van 12 jaar. Na haar loopsheid begon ze zichzelf opvallend vaak te wassen en bijten op haar buik en schaamstreek. Uiteraard heb ik gekeken wat er aan de hand was en ze had knalrode plekjes en irritatie op haar huid (alleen op buik en schaamstreek). Wat ook opvalt is dat ze vaak aan haar poten likt.
Natuurlijk ben ik meteen naar de dierenarts gegaan en daar kregen we een antibioticakuur van 10 dagen. Na de 10 dagen leek het in eerste instantie rustig maar al snel begon de irritatie weer op te zetten. Weer naar de dierenarts en toen een kuur van 14 dagen, prednison en een spray voor drie keer daags meegekregen. Dit was 2,5e week geleden. Maandag zijn we nog een keer ter controle naar de dierenarts gegaan en voor de zekerheid hebben we nog wat antibiotica meegekregen + ik moet de spray twee keer daags blijven gebruiken.
Tot vandaag leek het allemaal erg rustig maar toen ik haar vanmiddag weer met de spray wilde behandelen, zag ik dat er toch weer irritatie terugkomt. Ik weet niet wat ik hiermee moet! Het liefst wil ik gewoon dat het zo snel mogelijk geneest. Uiteraard heb ik weer met de dierenarts gebeld en als het morgen erger is maken we direct een afspraak. Google levert mij ook niet echt antwoorden...
Heeft iemand soortgelijke ervaringen? Wat kan dit zijn?
Hier een foto van de plekken (nu is het dus wel verminderd):

Merel