Behalve dat ik nieuwsgierig ben wat andere mensen hier in zien, wil ik ergens ook wel de bevestiging zien of beide rassen hier ook werkelijk in zitten.
Voor de duidelijkheid; het gaat om de donkere hond

Moderator: moderatorteam
Spanksel schreef:Ik zou het zelf ook nooit geraden hebben als het me niet was verteld.
Maar het moet een kruising voorstellen tussen een Dobermann en een Malamute...
Iemand hiervan overtuigd??? Of juist niet??
Ga ervoor of doe hem weg. Niet zeker weten of je hem wil houden is HET recept voor problemen bij dit soort honden. Dobermans herplaats je niet, daar ga je voor en daar heb je straks nog heel wat mee te stellen kwa opvoeding. Je moet je 100% inzetten en geen half werk. Een hond kan wel degelijk beter in een kennel zitten dan in een gezin dat er niet zeker van is dat hij mag blijven. Die hond gaat zich hechten en na al dit gedoe in zijn leven loop je kans dat hij extreme verlatingsangst gaat opbouwen als jullie hem weer weg doen.Spanksel schreef:Ik heb ook de 'fokker' weten te vinden... De eerste naam in 't paspoortje op google ingetikt en op facebook een persoon gevonden die in december nog 3 reutjes in d'r foto-verzameling te koop aanbied.
Ik vooroordeel niemand graag, maar het zou me niets verbazen als deze mensen niet eerlijk zijn geweest of geen verstand van rassen hebben... Heb tevens enkele foto's gezien van iets wat een malamute zou kunnen zijn, maar of dat ook een van de ouders betreft is zeer onduidelijk.
Ik heb al vaag contact met deze mensen gezocht, maar kreeg zo'n onleesbaar mailtje terug zonder leestekens en duidelijke zinsopbouw, dat ik al niet eens verder durf te vragen naar de hond. Slim en intelligent komen ze niet over op mij in ieder geval...
Ik zit ook meer te denken aan een mechelse kruising. Maar de spitse neus lijkt wel duidelijk van een dobermann af te komen.
Van karakter is hij onderdanig, maar hij is niet echt opgevoed qua corrigeren. Hierin wilt hij dan wel af en toe de strijd aan gaan en zet ook graag door (typisch Malamute?). Hij kan ook (nog) niet alleen blijven. Hier werken we aan. Gisteren trok hij nog aan de lijn, sinds vandaag is dat een stuk minder! Dus hij maakt wel snel vooruitgang.
Hij is alert, maar niet waaks. Hij is nog wel onzeker bij vreemden, maar dat is niet als je hem gewoon negeert en niet begroet.
Hij wilt graag voor je werken, maar kan zich niet of zeer kort concentreren. Nog een nadeel is dat hij schrokt. Dit hebben we onze vorige hond ook af kunnen leren, dus ook hier gaan we mee aan de slag.
Geschiedenis van de hond zelf:
Hij heeft tot een week of anderhalf geleden in een gezin gewoond die hem gedoseerd water gaf en niet uit liet, maar de betegelde tuin ter beschikking stelde. Hij moest weg omdat de kinderen bang waren, terwijl hij ze geen vlieg kwaad doet. Vrouw in dit gezin was blij en opgelucht dat hij weg ging.
Het volgende gezin nam hem met alle liefde mee naar huis, maar het bleek thuis niet te klikken met hun eerste hond. Deze probeerde de uitdaging aan te gaan, voelde zich bedreigd en at vervolgens 3 dagen niet. Daarna hebben ze het asiel gebeld, die de hond niet aan wou nemen, want hij kon vast wel terug naar de vorige eigenaar (wat volgens dit gezin geen optie was).
Vervolgens is hij vorige week woensdag in een kennel gestopt en zijn wij afgelopen weekend benaderd. Vanwege het hele verhaal vinden we dat de hond beter af is bij ons in (een) huis, dan in een kennel. Of we hem houden, is nog niet zeker, maar beter hier dan nog langer in een kennel afwachten.
Zo te horen is ze opvanggezin met optie tot adoptie. Is niets mis mee. Die hond is daar beter af dan in een kennel. Een hond in een kennel is moeilijk te plaatsen omdat de potentiele adoptant weinig weet over hoe de hond zich in huis gedraagt.laeken schreef:Ga ervoor of doe hem weg. Niet zeker weten of je hem wil houden is HET recept voor problemen bij dit soort honden.Spanksel schreef:Ik heb ook de 'fokker' weten te vinden... De eerste naam in 't paspoortje op google ingetikt en op facebook een persoon gevonden die in december nog 3 reutjes in d'r foto-verzameling te koop aanbied.
Ik vooroordeel niemand graag, maar het zou me niets verbazen als deze mensen niet eerlijk zijn geweest of geen verstand van rassen hebben... Heb tevens enkele foto's gezien van iets wat een malamute zou kunnen zijn, maar of dat ook een van de ouders betreft is zeer onduidelijk.
Ik heb al vaag contact met deze mensen gezocht, maar kreeg zo'n onleesbaar mailtje terug zonder leestekens en duidelijke zinsopbouw, dat ik al niet eens verder durf te vragen naar de hond. Slim en intelligent komen ze niet over op mij in ieder geval...
Ik zit ook meer te denken aan een mechelse kruising. Maar de spitse neus lijkt wel duidelijk van een dobermann af te komen.
Van karakter is hij onderdanig, maar hij is niet echt opgevoed qua corrigeren. Hierin wilt hij dan wel af en toe de strijd aan gaan en zet ook graag door (typisch Malamute?). Hij kan ook (nog) niet alleen blijven. Hier werken we aan. Gisteren trok hij nog aan de lijn, sinds vandaag is dat een stuk minder! Dus hij maakt wel snel vooruitgang.
Hij is alert, maar niet waaks. Hij is nog wel onzeker bij vreemden, maar dat is niet als je hem gewoon negeert en niet begroet.
Hij wilt graag voor je werken, maar kan zich niet of zeer kort concentreren. Nog een nadeel is dat hij schrokt. Dit hebben we onze vorige hond ook af kunnen leren, dus ook hier gaan we mee aan de slag.
Hij heeft tot een week of anderhalf geleden in een gezin gewoond die hem gedoseerd water gaf en niet uit liet, maar de betegelde tuin ter beschikking stelde. Hij moest weg omdat de kinderen bang waren, terwijl hij ze geen vlieg kwaad doet. Vrouw in dit gezin was blij en opgelucht dat hij weg ging.
Het volgende gezin nam hem met alle liefde mee naar huis, maar het bleek thuis niet te klikken met hun eerste hond. Deze probeerde de uitdaging aan te gaan, voelde zich bedreigd en at vervolgens 3 dagen niet. Daarna hebben ze het asiel gebeld, die de hond niet aan wou nemen, want hij kon vast wel terug naar de vorige eigenaar (wat volgens dit gezin geen optie was).
Vervolgens is hij vorige week woensdag in een kennel gestopt en zijn wij afgelopen weekend benaderd. Vanwege het hele verhaal vinden we dat de hond beter af is bij ons in (een) huis, dan in een kennel. Of we hem houden, is nog niet zeker, maar beter hier dan nog langer in een kennel afwachten.
Bij de stichting waarvoor ik wel eens opvang komt het heel vaak voor.laeken schreef:OK, dat haalde ik er niet echt uit. Wel lees ik dat ze benaderd zijn om de hond te nemen. Misschien dat dat daaruit dan op te maken is. Als ze opvang gezin zijn verbaast het mij wel dat ze nog niet zeker weten of ze hem houden. Normaal is een opvang gezin toch wel anders en is houden zelden een optie.
Dan vind ik de opvang een verkapte vorm van hondjes testen om te krijgen. Of het zijn mensen die ineens niet geschikt blijken voor opvang want ze doen de hondjes niet meer weg. Mensen die echt opvangen weten dat de honden weg MOETEN en dan doen ze dus waarvoor ze opvangen. De hond herplaatsen. Immers, anders schiet het zijn doel nogal voorbij want dan vang je twee keer op, hou je de honden en heb je geen ruimte meer voor het opvangen van honden.Sanchis schreef:Bij de stichting waarvoor ik wel eens opvang komt het heel vaak voor.laeken schreef:OK, dat haalde ik er niet echt uit. Wel lees ik dat ze benaderd zijn om de hond te nemen. Misschien dat dat daaruit dan op te maken is. Als ze opvang gezin zijn verbaast het mij wel dat ze nog niet zeker weten of ze hem houden. Normaal is een opvang gezin toch wel anders en is houden zelden een optie.
Ik ben blij dat er iemand is met duidelijk kritiek. Ik heb zelf geen ervaring met beide rassen, daar komt mijn twijfel voornamelijk vandaan. Ik heb, behalve informatie uit boeken/internet, geen idee wat voor type hond ik kan verwachten in deze kruising.laeken schreef:Ga ervoor of doe hem weg. Niet zeker weten of je hem wil houden is HET recept voor problemen bij dit soort honden. Dobermans herplaats je niet, daar ga je voor en daar heb je straks nog heel wat mee te stellen kwa opvoeding. Je moet je 100% inzetten en geen half werk. Een hond kan wel degelijk beter in een kennel zitten dan in een gezin dat er niet zeker van is dat hij mag blijven. Die hond gaat zich hechten en na al dit gedoe in zijn leven loop je kans dat hij extreme verlatingsangst gaat opbouwen als jullie hem weer weg doen.Spanksel schreef:Ik heb ook de 'fokker' weten te vinden... De eerste naam in 't paspoortje op google ingetikt en op facebook een persoon gevonden die in december nog 3 reutjes in d'r foto-verzameling te koop aanbied.
Dat corrigeren moet je vermijden. Je hebt het dier net, corrigeren die je als hij weet wat hij moet doen, het niet doet en ook niet doet na een duidelijke waarschuwing. Corrigeren zo kort na aanschaf is hoe dan ook niet eerlijk en dus zal de hond protesteren. Snap je wat ik bedoel? Wat mag hij niet? Wat moet hij? Hoe moet die hond dat nu al weten? Je zegt nee of goed zo. Je beloond of lijdt af. Je zorgt ervoor dat hij niet de fout in kan gaan of haalt hem weg bij wat hij verkeerd doet. Corrigeren doe je pas nadat je een band met je dier hebt, hij dat aan kan en hij verdomde goed weet wat je van hem verwacht.
Dus hak knopen door, trek 1 lijn vwbt opvoeden en ga niet in het midden houden of je hem wel of niet wil houden. Want als jij nu wat gaat corrigeren, opvoeden en beslissen hoe de hond gehouden gaat worden (nl binnen) dan verpest je dat beest volledig en kan hij het veld ruimen over enkele maanden. Dan is er voor een ander weinig meer mee te beginnen en is hij eigenlijk even opgevoed door een ander. Hoe eerder je nu beslist de hond te houden hoe eerlijker het is naar het dier toe. Hij gaat je nog handen vol werk bezorgen en als jij dan nog steeds in het midden houdt of hij blijft of niet dan zal je je nooit 100% inzetten. Dan gaat hij weg. Dat geef ik je op een briefje. Dit is geen makkelijke hond en je kan er veel mee bereiken maar niet als jij er nu niet 100% volledig voor wil gaan.
Ik heb intussen een leesbare mail terug gehad van de 'fokker', wat ik vermoed tenminste. Ik krijg binnenkort een foto van zijn zus te zien, die schijnen ze nog te hebben. Ik heb nog gevraagd naar de ouders.laeken schreef:Hier een nest doberman x husky. Sprekend als je het mij vraagt:
4 maanden oude doberman x husky. Voor mij dus echt geen twijfel dat het husky x poolhond moet zijn in jouw hond.![]()
http://www.dobermantalk.com/attachments ... ag0908.jpg