Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Time out
Moderator: moderatorteam
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Re: Ik ben hier nog......
Ik vind het goed klinken, Nathalie! Zo heb ik het ook gedaan!
En nee, ik zou er niet vanuit gaan dat hij niet gegrepen zal worden. Op Tessa reageren 9 van de 10 honden niet, maar die 10e reageert bizar heftig op haar. En dat is bijna vragen om problemen.
En nee, ik zou er niet vanuit gaan dat hij niet gegrepen zal worden. Op Tessa reageren 9 van de 10 honden niet, maar die 10e reageert bizar heftig op haar. En dat is bijna vragen om problemen.
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Re: Ik ben hier voorlopig weg
Maar hij kan dus niet alleen zijn thuis? Dan zou ik daar ook eens op gaan trainen.nathalie71 schreef: En ja Ferry is 23 uur per dag een hele leuke hond,dat ene uur bij elkaar van naar buiten gaan of te keer gaan als er een hond langs de schutting loopt dat kan ik NIET waarderen.
En ja ik ben hele dagen thuis en kan hem nu niet leuk overal mee naar toe nemen.
dat maakt dat ik al niet veel de deur uit kon en nu helemaal niet meer..
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
GT lijkt me ideaal om je inzicht te geven in Ferry.
Je lijkt me veel te lief en zachtaardig momenteel
Over de angst dat hij gegrepen word, ik zou ook niet denken dat zoiets nooit gebeurd, maar nu al panisch worden van dat idee is helemaal niet goed.
Over de angst dat hij gegrepen word, ik zou ook niet denken dat zoiets nooit gebeurd, maar nu al panisch worden van dat idee is helemaal niet goed.
-
nathalie71
Re: Ik ben hier voorlopig weg
Dat weet ik niet,als ik een afspraak heb op school past mijn dochter op.Sanchis schreef:Maar hij kan dus niet alleen zijn thuis? Dan zou ik daar ook eens op gaan trainen.nathalie71 schreef: En ja Ferry is 23 uur per dag een hele leuke hond,dat ene uur bij elkaar van naar buiten gaan of te keer gaan als er een hond langs de schutting loopt dat kan ik NIET waarderen.
En ja ik ben hele dagen thuis en kan hem nu niet leuk overal mee naar toe nemen.
dat maakt dat ik al niet veel de deur uit kon en nu helemaal niet meer..
Ik ben alle dagen thuis en dan is het heel erg moeilijk om de honden alleen thuis te laten een keer,gewoon omdat ik er altijd ben.
Ik ben niet structureel weg dus kan ik nergens mee oefenen.
Door mijn ziekte kan ik ook niet altijd overal naar toe op vaste tijdstippen.
En ze hoeven ook nooit alleen thuis te zijn want ze gaan altijd mee en bij hele belangrijke dingen waar ze echt niet bij kunnen zijn heb ik oppas.
Daar gaat het dan ook niet om in deze situatie.
Het gaat er om dat hij zich misdraagt zowel aan de riem als in de kar als hij een andere hond ziet (of kat) en naar kleine kinderen blaft(dit doet hij niet zo lang en agressief bij kinderen maar toch)
Ik wil wel weer graag terug naar dat uurtje,anderhalf uur dat ik bijvoorbeeld even naar de buursuper kan of een keer mee kan fietsen met mijn zoon zonder honden.
Daar ben ik ook langzaam mee bezig door eerst in huis ze weg te sluiten als ik bezig ben,even in de tuin aan het werk,even naar mijn zoon in de speeltuin...(is voor het huis,zien ze me niet maar ik ben wel even de deur uit)
Dat komt nog wel..
-
nathalie71
Apple schreef:GT lijkt me ideaal om je inzicht te geven in Ferry.
Klopt,dat is ook helemaal niet goed.
Helaas heb ik het van dichtbij mee gemaakt met andere hondjes.Dat staat flink op mijn netvlies.
En dan sommige verhalen die hier voorbij kwamen.Ja dat maakt me wel angstig met van die kleine hummels.
Als mensen dan ook gewoon hun hond ook nog eens aan de lijn houden,maar ja..
-
Mieke-Bo
Fijn dat je er nog bent Nathalie, ik volg je gehele topic al en heb verder geen oordeel maar ik geniet wel van je hondjes!
Welkom terug en succes met de weg die nog komen gaat.
Welkom terug en succes met de weg die nog komen gaat.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Maar dat is wel een beetje het risico wat je natuurlijk neemt als je voor een Chi kruising gaat.nathalie71 schreef:Apple schreef:GT lijkt me ideaal om je inzicht te geven in Ferry.
Helaas heb ik het van dichtbij mee gemaakt met andere hondjes.Dat staat flink op mijn netvlies.
En dan sommige verhalen die hier voorbij kwamen.Ja dat maakt me wel angstig met van die kleine hummels.
Ik zou die angst waarschijnlijk ook hebben als ik zo'n klein frummeltje zou hebben, daarom heb ik ook een corgi die wel tegen een stootje kan.
Alleen moet je ze juist eigenlijk niet behandelen als een klein en kwetsbaar hondje.
Ik geloof niet dat Ferry echt een asociale hond is, maar een hond die een slechte en eenkennige start heeft gehad, maar daarnaast ook niet de leiding en sturing krijgt waar hij nu behoefte aan heeft.
Hij heeft inmiddels geleerd dat blaffen helpt, het is moeilijk om dat gedrag te doorbreken, maar heb er al het vertrouwen in dat als jij dat stukje begeleiding en zekerheid krijgt op straat, het met Ferry ook goed komt.
-
nathalie71
Ja dat geloof ik ook,ik denk dat er best een hoop winst te behalen valt.Kan het natuurlijk mis hebben maar het is een hele leuke hond die op mij moet kunnen vertrouwen,en dat doet hij niet als ik bang ben en steeds om me heen moet kijken en de schrik krijg als ik een grotere hond zie naderen.Apple schreef:Maar dat is wel een beetje het risico wat je natuurlijk neemt als je voor een Chi kruising gaat.nathalie71 schreef:Apple schreef:GT lijkt me ideaal om je inzicht te geven in Ferry.
Ik zou die angst waarschijnlijk ook hebben als ik zo'n klein frummeltje zou hebben, daarom heb ik ook een corgi die wel tegen een stootje kan.
Alleen moet je ze juist eigenlijk niet behandelen als een klein en kwetsbaar hondje.
Ik geloof niet dat Ferry echt een asociale hond is, maar een hond die een slechte en eenkennige start heeft gehad, maar daarnaast ook niet de leiding en sturing krijgt waar hij nu behoefte aan heeft.
Hij heeft inmiddels geleerd dat blaffen helpt, het is moeilijk om dat gedrag te doorbreken, maar heb er al het vertrouwen in dat als jij dat stukje begeleiding en zekerheid krijgt op straat, het met Ferry ook goed komt.
Ik hoop dat het goed komt!
Daar gaan we voor!
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ferry is toch geheel niet klein, hij scheeld niet veel met de dames meer toch?
-
nathalie71
Nee hij is zelfs haast een centimeter hoger dan Vlinder.twinkeltje schreef:Ferry is toch geheel niet klein, hij scheeld niet veel met de dames meer toch?
Maar ja,tegen een grote hond beginnen ze niks,geen van allen.
De enige die er goed mee om weet te gaan is Vlinder.
Romy is ook een gevaar...die heeft een bep.geur waar alle honden op moeten duiken,reu of teef.
En niemand luistert naar haar als ze ze probeert weg te jagen,ze nemen allemaal een loopje met haar.
dan gaat ze op haar rug liggen,dan gaan ze nog door...en dan gaat ze gillen...
Ik kom ook al heel lang niet meer in het park sinds ze belaagd is door een Ridge-Back en daar een bijtende Airdale loopt waarvan de baas 500 m.verder op loopt.
Niemand houdt zich aan de regels hier in de parken.
Zo veel grote honden die los lopen en ik heb dan zo`n Romy magneetje waar ze op af stormen.Dan de grote mond van Ferry er bij en ik loop gewoon met aas aan de lijn.
Snap je?Zo voelt het.Ik loop alleen nog maar in de buurt van de drukke weg zodat ik er bijna zeker van ben dat daar niemand de hond los heeft.
- twinkeltje
- moderator
Ja vervelend is dat mijn jr was ook zo smakelijk brokje voor veel honden en die ging niet eens te keer echt irritant altijd op je hoede te moeten zijn
-
nathalie71
En klein..ja dat zijn ze alle drie..
Neem nog even deze foto`s...nu waren deze honden gelukkig lief en toen had ik Ferry nog niet.
Maar een verkeerde...
Romy op de vlucht...(als een konijntje)

Vlinder en Romy...op en forum wandeling;

Romy;

Neem nog even deze foto`s...nu waren deze honden gelukkig lief en toen had ik Ferry nog niet.
Maar een verkeerde...
Romy op de vlucht...(als een konijntje)

Vlinder en Romy...op en forum wandeling;

Romy;

-
Brindlecardi
- Zeer actief
En toch denk ik wel dat in de situatie dat jouw honden gewoon lekker los kunnen lopen in een loslooppark, en hun ding kunnen doen, je niet met elk contact bang hoeft te zijn voor conflicten Enzo.
Bedoel niet dat je onvoorzichtig moet zijn, maar honden blijven honden, en wil je ze dat niet afnemen, zal je ze toch niet altijd aan een riempje kunnen houden weg van al het mogelijke gevaar.
Al begrijp ik wel dat het met kleinere honden dus moeilijker is.
Ik ben erg benieuwd hoe het met GT en KC zal zijn!
Succes
Bedoel niet dat je onvoorzichtig moet zijn, maar honden blijven honden, en wil je ze dat niet afnemen, zal je ze toch niet altijd aan een riempje kunnen houden weg van al het mogelijke gevaar.
Al begrijp ik wel dat het met kleinere honden dus moeilijker is.
Ik ben erg benieuwd hoe het met GT en KC zal zijn!
Succes
- twinkeltje
- moderator
Dat heeft wel heel erg met je omgeving te maken hoor, in een tokie buurt is men weer heel anders dan in een koude aardappel buurt
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Het hóeft natuurlijk niet altijd verkeerd te gaan:
https://www.youtube.com/watch?v=X7NJVUl5w8A
Dit was een paar jaar geleden. Ik had een balletje met ze gegooid en ze waren wat aan het klooien toen er een jong baldadig hondje (maand of 6) aan kwam hollen en ook nog probeerde hun balletjes te jatten
https://www.youtube.com/watch?v=X7NJVUl5w8A
Dit was een paar jaar geleden. Ik had een balletje met ze gegooid en ze waren wat aan het klooien toen er een jong baldadig hondje (maand of 6) aan kwam hollen en ook nog probeerde hun balletjes te jatten

-
nathalie71
lef goozertje
Zo doet Ferry ook haha.
Maar ja hij is opgegroeid met grote honden.Hij is ook niet speciaal bang voor grote honden maar voor alles wat hond of kat is.(En kleine kinderen)
En ja met Vlinder en Romy is het ook heel vaak goed gegaan.Zeker als ze los lopen.
Bij Dydo ging dat ook altijd goed,lekker de bossen en het park in,niks aan het handje.
Maar het aantal bijtincidenten is behoorlijk toegenomen hier met name groten bij kleine hondjes.
het is gewoon triest dat de bazen van kleine hondjes zo op hun hoede moeten zijn omdat òf de honden los lopen òf ze ze niet onder controle hebben.
Een verplichte cursus bij aanschaf ,van een hond,lijkt me helemaal niet gek hoor.(Dat zag ik ergens staan)
*aangepast wegens misverstand
*
Zo doet Ferry ook haha.
Maar ja hij is opgegroeid met grote honden.Hij is ook niet speciaal bang voor grote honden maar voor alles wat hond of kat is.(En kleine kinderen)
En ja met Vlinder en Romy is het ook heel vaak goed gegaan.Zeker als ze los lopen.
Bij Dydo ging dat ook altijd goed,lekker de bossen en het park in,niks aan het handje.
Maar het aantal bijtincidenten is behoorlijk toegenomen hier met name groten bij kleine hondjes.
Een verplichte cursus bij aanschaf ,van een hond,lijkt me helemaal niet gek hoor.(Dat zag ik ergens staan)
*aangepast wegens misverstand
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 01 jul 2014 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
nathalie71
Die mevr,vertelde dat ze dus niet(meer) buiten de tuin kwamen omdat een Staf een van de hondjes van haar had doodgebeten toen ze met de hondjes buiten liep.
Dus kan het zo zijn dat Ferry daar bij was en daarom zo reageert.
Maar ja,dan nog moet hij van die angst(agressie) af.
Hij heeft wel 5 mnd daar zo gezeten,met zijn eigen roedel.
En ik kan gaan gissen,en er over na denken wat hij mee gemaakt kan hebben waarom hij zo reageert..
dat weet ik niet,en daar heb ik nu niks aan.
Ik moet werken vanuit z`n gedrag wat hij nu heeft.
Dus kan het zo zijn dat Ferry daar bij was en daarom zo reageert.
Maar ja,dan nog moet hij van die angst(agressie) af.
Hij heeft wel 5 mnd daar zo gezeten,met zijn eigen roedel.
En ik kan gaan gissen,en er over na denken wat hij mee gemaakt kan hebben waarom hij zo reageert..
dat weet ik niet,en daar heb ik nu niks aan.
Ik moet werken vanuit z`n gedrag wat hij nu heeft.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Hier zijn het juist de kleintjes die keffen en een grote bek hebben.
Dus nou niet alles over één kam scheren graag, en aankomen met cursussen. In ons dorp zou je het namelijk om kunnen draaien.
Al is het wel érg jammer van je wandelplezier, dat snap ik.
Zou het helpen als je met grotere stabiele honden gaat wandelen? Ayleen ruikt nooit echt aan andere honden en begrijpt hondentaal erg goed. Ze is wel jong, maar eigenlijk altijd respectvol.
Mocht je keer willen wandelen moet je maar roepen. In principe negeert ze honden als Ferry en ze gaat er met een grote boog omheen. En gok dat ze Romy ook wel met rust laat.
Weet niet óf het helpt, maar als je zoiets wil mag je altijd pb sturen.
Zou het helpen als je met grotere stabiele honden gaat wandelen? Ayleen ruikt nooit echt aan andere honden en begrijpt hondentaal erg goed. Ze is wel jong, maar eigenlijk altijd respectvol.
Mocht je keer willen wandelen moet je maar roepen. In principe negeert ze honden als Ferry en ze gaat er met een grote boog omheen. En gok dat ze Romy ook wel met rust laat.
-
nathalie71
_Leonie schreef:Hier zijn het juist de kleintjes die keffen en een grote bek hebben.Dus nou niet alles over één kam scheren graag, en aankomen met cursussen. In ons dorp zou je het namelijk om kunnen draaien.
Mocht je keer willen wandelen moet je maar roepen. In principe negeert ze honden als Ferry en ze gaat er met een grote boog omheen. En gok dat ze Romy ook wel met rust laat.![]()
Ik bedoel ook alle honden,ik zei niet alleen de groten
De kleintjes zijn vaak nog veel erger omdat ze vaak niet opgevoed worden.
Bedankt voor het aanbod,ik wil eerst graag kijken wat voor een advies ik krijg van GT voordat ik dingen doe die ik beter niet had kunnen doen.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
ik denk dat het mischien niet eens echte angst is, krijg meer de indruk van een onzeker hondje en onzeker baasje.
Geeft niet, vaak gaan zulke ''problemen'' weg als sneeuw voor de zon als hondje en baasje meer zelf vertrouwen krijgen en weten hoe met dingen om te gaan.
Geeft niet, vaak gaan zulke ''problemen'' weg als sneeuw voor de zon als hondje en baasje meer zelf vertrouwen krijgen en weten hoe met dingen om te gaan.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Nou idd.twinkeltje schreef:Dat heeft wel heel erg met je omgeving te maken hoor, in een tokie buurt is men weer heel anders dan in een koude aardappel buurt
Toots loopt hier altijd los ''behalve bij de weg dan''
Maar als ik bijvoorbeeld naar mijn moeder ga met ov dan kies ik er vaak voor om vanaf Hollands spoor in Den haag te lopen naar haar huis dat is ongeveer 15 minutjes. Dat vind ik wel lekker voor Toots na een uur stil zitten in bus en trein. Ik loop dan onder andere door een park waar honden los mogen. Nou echt niet dat Toots daar los gaat en ik loop echt aan dat rand van dat park zodat als ik wat aan zie komen ik ook meteen weg ben daar.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- dana
- Actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire terrier
[url=https://postimages.org/][img]https://i.postimg.cc/G3v5wT6r/0-DC461-C9-1418-4-AB4-9-A08-1832-CC7-D6462.jpg[/img][/url] - Aantal honden: 1
Jammer dat je zo bang bent om je hondjes los te laten . Ik denk zeker dat een deel van je problemen met Ferry een stuk minder zouden zijn als hij elke dat lekker los kan rennen en goed moe is.
Ik heb altijd kleine honden , ook gecombineerd met staffords.
Mijn kleine honden worden hetzelfde behandeld als mijn grote en ze lopen elke dag los in de polder tussen alle soorten honden.
En ik woon ook niet bepaald op stand , het klapkaken en herdergehalte is hier behoorlijk groot.
Mijn shih tzu's zijn super makkelijk met andere honden al word Dana ook niet serieus genomen als ze een hond af probeert te snauwen als die te opdringerig is. Maar dan ben ik er altijd zelf nog om in te grijpen !
Ik bedoel het niet vervelend hoor maar denk echt dat het niet nodig is om met je hondjes aangelijnt langs een drukke weg te lopen ... Niet elke grote hond is een moordenaar.
Ik hoop dat je hulp krijgt om aan je zelfvertrouwen te werken want dat werkt ook weer door naar je hondjes. Zo jammer dat je niet meer met ze in een park komt want lijkt me behoorlijk frustrerend om altijd op eieren buiten te lopen . Het kan zoveel leuker zijn....
Succes !!
Ik heb altijd kleine honden , ook gecombineerd met staffords.
Mijn kleine honden worden hetzelfde behandeld als mijn grote en ze lopen elke dag los in de polder tussen alle soorten honden.
En ik woon ook niet bepaald op stand , het klapkaken en herdergehalte is hier behoorlijk groot.
Mijn shih tzu's zijn super makkelijk met andere honden al word Dana ook niet serieus genomen als ze een hond af probeert te snauwen als die te opdringerig is. Maar dan ben ik er altijd zelf nog om in te grijpen !
Ik bedoel het niet vervelend hoor maar denk echt dat het niet nodig is om met je hondjes aangelijnt langs een drukke weg te lopen ... Niet elke grote hond is een moordenaar.
Ik hoop dat je hulp krijgt om aan je zelfvertrouwen te werken want dat werkt ook weer door naar je hondjes. Zo jammer dat je niet meer met ze in een park komt want lijkt me behoorlijk frustrerend om altijd op eieren buiten te lopen . Het kan zoveel leuker zijn....
Succes !!
Groetjes van Esther
high five van Dana en Zoë
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
ik snap niet dat die honden de kans krijgen om op Romy te duiken, jij bent degene die dit moet voorkomen door de honden weg te sturen! Je laat het nu aan je hondje over waarvan je weet dat niemand haar serieus neemt, dat is niet de bedoeling henathalie71 schreef:Nee hij is zelfs haast een centimeter hoger dan Vlinder.twinkeltje schreef:Ferry is toch geheel niet klein, hij scheeld niet veel met de dames meer toch?
Romy is ook een gevaar...die heeft een bep.geur waar alle honden op moeten duiken,reu of teef.
En niemand luistert naar haar als ze ze probeert weg te jagen,ze nemen allemaal een loopje met haar.
dan gaat ze op haar rug liggen,dan gaan ze nog door...en dan gaat ze gillen...![]()
Ik kom ook al heel lang niet meer in het park sinds ze belaagd is door een Ridge-Back en daar een bijtende Airdale loopt waarvan de baas 500 m.verder op loopt.
Zo veel grote honden die los lopen en ik heb dan zo`n Romy magneetje waar ze op af stormen.Dan de grote mond van Ferry er bij en ik loop gewoon met aas aan de lijn.
Snap je?Zo voelt het.Ik loop alleen nog maar in de buurt van de drukke weg zodat ik er bijna zeker van ben dat daar niemand de hond los heeft.
Op de vorige pagina zeg je dat ze nooit alleen thuis hoeven te zijn omdat jij altijd thuis bent. Elke hond moet leren alleen thuis te blijven, iedereen moet wel eens boodschappen doen, op visite, naar een dokter of ziekenhuis.....jong geleerd is oud gedaan zullen we maar zeggen.
Ik zou met Ferry maar eens snel met benchtraining gaan beginnen, zodat hij lekker in de bench kan als hij moe is, want hij is volgens mij enorm overprikkeld, maar ook als je eens weg wil. Als hij rustig in een bench kan liggen dan kan je met de andere 2 op stap, zodat je toch je loopje en je aanspraak met andere hondenbezitters heb. Ik zou sowieso apart met de dames gaan lopen, om te voorkomen dat ze het spastische gedrag van Ferry gaan overnemen.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Aniway
Hier in de buurt wonen Chihuahua's en die schelden elke hond uit die ze tegen komen.
Dus ze schelden Beike ook regelmatig uit
Beike reageerde 1x door zijn staart om hoog te doen en te grommen.
Dat wou ik niet hebben, dus heb ik er wat van gezegd tegen Beike.
Nu als Beike en ik die hondjes tegen komen ( aangelijnd), dan reageert Beike helemaal niet meer.
Ondanks dat die wawa's ontzettend uit hun plaat gaan.
Zelfs als ik dan met hem de hoek om ben, hoor ik ze nog
Nu trek ik me er weinig van aan, van hondjes die uit hun plaat gaan als ik met Beike voorbij loop.
Zolang mijn hond zelf maar normaal reageert en/of de situatie negeert en andere mensen/honden geen overlast bezorgd.
Maar dat valt allemaal reuze mee, Beike luistert goed wat dat betreft, ondanks dat het wel een hond is met een gebruiksaanwijzing.
Hij is ook niet altijd even gemakkelijk.
Maar kan me heel goed voorstellen dat het allemaal erg vervelend is voor je, maar het gaat je vast lukken
Probeer positief te blijven, dan straal je dat ook uit naar Ferry toe.
Dat kan hem best goed helpen denk ik zo.
Dus niet denken van: Het lukt niet,.... maar gewoon doorgaan en dan kom je er vanzelf wel
Dus ze schelden Beike ook regelmatig uit
Beike reageerde 1x door zijn staart om hoog te doen en te grommen.
Dat wou ik niet hebben, dus heb ik er wat van gezegd tegen Beike.
Nu als Beike en ik die hondjes tegen komen ( aangelijnd), dan reageert Beike helemaal niet meer.
Ondanks dat die wawa's ontzettend uit hun plaat gaan.
Zelfs als ik dan met hem de hoek om ben, hoor ik ze nog
Nu trek ik me er weinig van aan, van hondjes die uit hun plaat gaan als ik met Beike voorbij loop.
Zolang mijn hond zelf maar normaal reageert en/of de situatie negeert en andere mensen/honden geen overlast bezorgd.
Maar dat valt allemaal reuze mee, Beike luistert goed wat dat betreft, ondanks dat het wel een hond is met een gebruiksaanwijzing.
Hij is ook niet altijd even gemakkelijk.
Maar kan me heel goed voorstellen dat het allemaal erg vervelend is voor je, maar het gaat je vast lukken
Probeer positief te blijven, dan straal je dat ook uit naar Ferry toe.
Dat kan hem best goed helpen denk ik zo.
Dus niet denken van: Het lukt niet,.... maar gewoon doorgaan en dan kom je er vanzelf wel
-
nathalie71
Nou,ik liep toen onder aan de dijk...hondjes lekker los...Komt er opeens een Ridge back aan scheuren de dijk af...baas was een zwart stipje voor mij zo ver weg was die....Lunatic schreef:ik snap niet dat die honden de kans krijgen om op Romy te duiken, jij bent degene die dit moet voorkomen door de honden weg te sturen! Je laat het nu aan je hondje over waarvan je weet dat niemand haar serieus neemt, dat is niet de bedoeling henathalie71 schreef:Nee hij is zelfs haast een centimeter hoger dan Vlinder.twinkeltje schreef:Ferry is toch geheel niet klein, hij scheeld niet veel met de dames meer toch?
dan gaat ze op haar rug liggen,dan gaan ze nog door...en dan gaat ze gillen...![]()
Snap je?Zo voelt het.Ik loop alleen nog maar in de buurt van de drukke weg zodat ik er bijna zeker van ben dat daar niemand de hond los heeft.![]()
Op de vorige pagina zeg je dat ze nooit alleen thuis hoeven te zijn omdat jij altijd thuis bent. Elke hond moet leren alleen thuis te blijven, iedereen moet wel eens boodschappen doen, op visite, naar een dokter of ziekenhuis.....jong geleerd is oud gedaan zullen we maar zeggen.
Ik zou met Ferry maar eens snel met benchtraining gaan beginnen, zodat hij lekker in de bench kan als hij moe is, want hij is volgens mij enorm overprikkeld, maar ook als je eens weg wil. Als hij rustig in een bench kan liggen dan kan je met de andere 2 op stap, zodat je toch je loopje en je aanspraak met andere hondenbezitters heb. Ik zou sowieso apart met de dames gaan lopen, om te voorkomen dat ze het spastische gedrag van Ferry gaan overnemen.
Hond vloog op Romy,Romy gilde het uit..
Ik heb die hond vast gepakt,van haar af getrokken,een paar keer...geschreeuwd...die baas toe geschreeuwd...Die op zijn dooie gemakkie aan kwam lopen..en zei..."gebeurd niks hoor hij wil alleen spelen!!"
Duss hou even op met zeggen dat ik ze weg moet sturen....
Overprikkeld??????
ja hoor enorm,hij staat hier de hele dag stijf van de stress:

En ja,ik ga hem lekker in zijn eentje in de bench doen want daar ligt hij het liefst;

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Hij moet toch ook leren om alleen thuis te blijven, of laat je hem dan los in de kamer.nathalie71 schreef: En ja,ik ga hem lekker in zijn eentje in de bench doen want daar ligt hij het liefst;
![]()
In een bench of puppyren is veiliger denk ik.
Laatst gewijzigd door jip007 op 01 jul 2014 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Godallejezus, beetje gefrustreerd? Veel succes met je lange tenen!nathalie71 schreef:
Nou,ik liep toen onder aan de dijk...hondjes lekker los...Komt er opeens een Ridge back aan scheuren de dijk af...baas was een zwart stipje voor mij zo ver weg was die....
Hond vloog op Romy,Romy gilde het uit..
Ik heb die hond vast gepakt,van haar af getrokken,een paar keer...geschreeuwd...die baas toe geschreeuwd...Die op zijn dooie gemakkie aan kwam lopen..en zei..."gebeurd niks hoor hij wil alleen spelen!!"![]()
![]()
Duss hou even op met zeggen dat ik ze weg moet sturen....![]()
Overprikkeld??????![]()
ja hoor enorm,hij staat hier de hele dag stijf van de stress:
En ja,ik ga hem lekker in zijn eentje in de bench doen want daar ligt hij het liefst;
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Zoals ik het lees pas jij je hele leven aan aan je honden... Ferry zal alleen nog maar meer van je vragen zodat je helemaal dag en nacht aan je honden gekluisterd bent... ik persoonlijk zou dat niet willen. Ik zou beginnen de honden te leren alleen thuis te laten, en dan niet af en toe sporadisch even, maar er echt elke dag mee aan de slag te gaan.
Daarnaast zou ik apart met Ferry gaan lopen en zelf proberen zo veel mogelijk rust uit te stralen, ik snap dat dat moeilijk is omdat ik lees dat je al wat nare ervaringen hebt gehad met honden... Sam gromde en blafte in het begin ook ontzettend, naar wat voor een hond dan ook. Ondanks dat heb ik toch aan verschillende baasjes gevraagd of ze even kennis mocht maken. Dit heeft al heel veel geholpen. Nu laat ik haar (voor zover mogelijk) zitten bij het passeren van een andere hond, ik zelf kijk de andere kant op alsof daar iets reuze interessants is, zodra ze naar mij kijkt en niet meer naar de andere hond beloon ik haar direct.
Maargoed ik denk dat de eerste prioriteit is dat je even rust in je huis en je hoofd krijgt, en dat Ferry dat ook krijgt. Het idee om Ferry een weekje in de tuin te laten of om een weekje ergens anders onder te brengen wel een goed idee is. Je hebt niks te verliezen en dan kun je zelf even de dingen op de rij zetten.
Daarnaast zou ik apart met Ferry gaan lopen en zelf proberen zo veel mogelijk rust uit te stralen, ik snap dat dat moeilijk is omdat ik lees dat je al wat nare ervaringen hebt gehad met honden... Sam gromde en blafte in het begin ook ontzettend, naar wat voor een hond dan ook. Ondanks dat heb ik toch aan verschillende baasjes gevraagd of ze even kennis mocht maken. Dit heeft al heel veel geholpen. Nu laat ik haar (voor zover mogelijk) zitten bij het passeren van een andere hond, ik zelf kijk de andere kant op alsof daar iets reuze interessants is, zodra ze naar mij kijkt en niet meer naar de andere hond beloon ik haar direct.
Maargoed ik denk dat de eerste prioriteit is dat je even rust in je huis en je hoofd krijgt, en dat Ferry dat ook krijgt. Het idee om Ferry een weekje in de tuin te laten of om een weekje ergens anders onder te brengen wel een goed idee is. Je hebt niks te verliezen en dan kun je zelf even de dingen op de rij zetten.
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

-
nathalie71
Als ze thuis zijn zijn ze samen,en dan achter het hekje van de inpandige berging.jip007 schreef:Hij moet toch ook leren om alleen thuis te blijven, of laat je hem dan los in de kamer.nathalie71 schreef: En ja,ik ga hem lekker in zijn eentje in de bench doen want daar ligt hij het liefst;
![]()
In een bench of puppyren is veiliger denk ik.
Als ik weg ga gaan de fietsen daar uit want dat vind ik gevaarlijk mochten die om vallen.(Of eentje gaat aan de banden knagen haha)
Als ik naar een dokter,ziekenhuis,of wat ook moet regel ik oppas.
Het is echt heel lastig als je altijd thuis bent 24 uur per dag,om dan bijvoorbeeld volgende week opeens de hondjes alleen te laten!Snap je.
Ik ben al 11 jaar ziek thuis,en dat werkt gewoon echt niet!
Dat werkt alleen als je structureel weg bent.
En dat ben ik niet,en die keren dat ik even naar de winkel moet en mijn dochter is niet thuis,dan neem ik ze mee naar de winkel.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik denk ook dat het het beste is om de hondjes ook alleen te leren zijn. Wil je met Ferry gaan trainen dan is het ook handiger als je hem alleen mee hebt zodat je niet op de andere twee hoeft te letten en ze niet in de war raken tegen wie je het nou hebt.