Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Time out
Moderator: moderatorteam
-
nathalie71
Time out
Afgelopen jaar heb ik me geregeld zitten ergeren aan mensen die een ander aanvallen ZONDER dat ze punt a;weten wie je bent,hoe je leeft wat dan ook
punt b; Niet eens je berichten goed lezen..
Maar wel HOPPA!! In de aanval gaan en een ander soms behoorlijk kunnen kwetsen.
punt b; Niet eens je berichten goed lezen..
Maar wel HOPPA!! In de aanval gaan en een ander soms behoorlijk kunnen kwetsen.
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 06 jul 2014 23:06, 4 keer totaal gewijzigd.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Ik ben hier voorlopig weg
Volgens mij haal je het vooral zelf iedere keer weer boven, door zelf over zijn ouders en de fokker te beginnen. Laat het rusten, en sluit idd even het forum af en kom weer terug als je weer rustig bent

- Annabel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border collie x Friese stabij en Border collie x border terrier
Wat een frustratie, ik begrijp je. Niemand weet hoe het voor jou is. Misschien is er een ander forum waar je meer op je plek zit.
-
&nicole
- Zeer actief
Nathalie, maak je het niet nu wat groter dan het is?
Er zijn hier mensen die erover vallen dat je een broodfokpupje hebt gekocht. Dit snap ik, want er staan veel verhalen hier op het forum over broodfok, en als je hier wat langer rondhangt wordt er wel verwacht dat je een beetje weet wat broodfok inhoudt. Dat je ondanks wat signalen Ferry toch hebt gekocht vinden mensen dan wat dom.
Dat Ferry zulk vervelend gedrag vertoont kun je van achter een beeldscherm niet ruiken, ik vind het daarom wel een beetje raar dat je dit er opeens bij haalt. Dit is wel heel vervelend voor je, als je een topic opent zijn er vast mensen die je willen helpen.
Ik "ken" je als een heel lief mens, en je hebt echt het beste voor met je hondjes. Ze zijn alle drie superleuk en je zorgt volgens mij echt onwijs goed voor ze. T is misschien wel verstandig om het hier voor een paar weekjes af te sluiten, maar kom maar wel weer terug want ik vind je verhalen altijd erg leuk om te lezen
Er zijn hier mensen die erover vallen dat je een broodfokpupje hebt gekocht. Dit snap ik, want er staan veel verhalen hier op het forum over broodfok, en als je hier wat langer rondhangt wordt er wel verwacht dat je een beetje weet wat broodfok inhoudt. Dat je ondanks wat signalen Ferry toch hebt gekocht vinden mensen dan wat dom.
Dat Ferry zulk vervelend gedrag vertoont kun je van achter een beeldscherm niet ruiken, ik vind het daarom wel een beetje raar dat je dit er opeens bij haalt. Dit is wel heel vervelend voor je, als je een topic opent zijn er vast mensen die je willen helpen.
Ik "ken" je als een heel lief mens, en je hebt echt het beste voor met je hondjes. Ze zijn alle drie superleuk en je zorgt volgens mij echt onwijs goed voor ze. T is misschien wel verstandig om het hier voor een paar weekjes af te sluiten, maar kom maar wel weer terug want ik vind je verhalen altijd erg leuk om te lezen
-
lets have fun
Je bent toch echt zelf degene die het steeds weer oprakelt. Meestal reageer ik niet omdat ik denk heb je haar weer, maar dat anderen zich niet stil houden kan ik me wel wat bij voorstellen.
Als je er zo mee zit en als je het allemaal zooooo vreselijk vindt volg die mensen dan niet meer op fb. Je kan er toch niks tegen doen en het geeft je alleen maar een kutgevoel. Hup, van fb afgooien en lekker genieten met je hondje. Ferry is gewoon een lekker kereltje en ziet er goed uit. Richt je daar op.
Als je er zo mee zit en als je het allemaal zooooo vreselijk vindt volg die mensen dan niet meer op fb. Je kan er toch niks tegen doen en het geeft je alleen maar een kutgevoel. Hup, van fb afgooien en lekker genieten met je hondje. Ferry is gewoon een lekker kereltje en ziet er goed uit. Richt je daar op.
-
Punzel
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als je (voorlopig) wel wil dan klik je toch gewoon op het rode kruisje rechtsboven? Ik snap echt niet waarom daar nou altijd eerst zo'n dramatisch topic voor geplaatst moet worden. 
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb geloof ik het een ander gemist.
Lekker een nachtje over slapen.
Lekker een nachtje over slapen.

-
nathalie71
..
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 06 jul 2014 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
nathalie71
lets have fun schreef:Je bent toch echt zelf degene die het steeds weer oprakelt. Meestal reageer ik niet omdat ik denk heb je haar weer, maar dat anderen zich niet stil houden kan ik me wel wat bij voorstellen.
Mijn vraag was juist OF je iets aan zulke mensen kunt doen.Verder niks.
Ik spreek vast Chinees
-
nathalie71
viewtopic.php?f=9&t=285997
-
Tiny
- Zeer actief
Op dit moment ben je dus moe en gefrustreerd, geen goed moment om een topic te openennathalie71 schreef:
Hij is mooi en lief...maar blaft om van alles... en buiten wordt hij kwaad op elke hond,blaft naar elke kat (of ander dier) en blaft heel erg hard naar kleine kinderen.
Heb gisteren nog een mail gestuurd naar gedragstherapeut en naar de verzekering om te kijken welke therapie ik vergoed krijg.
Heb een mail gestuurd naar de Kynologenclub met de vraag of hij in een groep mee kan doen,pup cursus is hij te oud voor....ik wacht nog steeds op antwoord.
Niet mijn ideaal beeld van een leuke hond.
Ik kan niet meer lekker wandelen,in de fietskar wordt hij ook gek als hij een hond ziet...![]()
Mijn dochter moet oppassen als ik ergens heen moet,kom de deur niet meer uit,boodschappen laat ik bezorgen..
Maar wat vind ik het leuk dat ik een broodfok pup heb!!
Maar ik moet vechten voor hem.... en schuif mezelf opzij.
En dan krijg je..ach ja je hebt dat kunnen weten,of gewoon van genieten.....
Nou,ik heb voorlopig nog wel werk en een behoorlijk geïsoleerd leven op dit moment.
Ik had gehoopt op hulp en advies en niet op een hoop commentaar.
Ik wil hem juist helpen omdat hij er nu eenmaal is.
Ook van moeilijke hondje kan je genieten hoor. Ga met je hond in het nu leven en behandel hem niet als een broodfok hondje. Het is gewoon een hondje met een eigen karakter.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- pointer
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Dsk/pointer
Hound - Aantal honden: 2
Nathalie ik reageer niet zo vaak op het forum, maar volg je topics wel.
Ik kan me herinneren dat je het blafprobleem in het begin gemeld hebt en dat je veel tips hebt gekregen. Ik geloof niet dat het op het forum bekend is dat dit probleem zo'n impact heeft op je leven. We krijgen vooral leuke foto's te zien van je leuke hondjes, dan kunnen we toch niet raden dat het eigenlijk helemaal niet zo goed gaat.
Effe een forum time- out zou ik zeggen.
Ik kan me herinneren dat je het blafprobleem in het begin gemeld hebt en dat je veel tips hebt gekregen. Ik geloof niet dat het op het forum bekend is dat dit probleem zo'n impact heeft op je leven. We krijgen vooral leuke foto's te zien van je leuke hondjes, dan kunnen we toch niet raden dat het eigenlijk helemaal niet zo goed gaat.
Effe een forum time- out zou ik zeggen.
Groetjes Iris
- kipo
- Zeer actief
Het enige wat je kunt doen is een dikkere huid kweken (en ik weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan isnathalie71 schreef:
Ik spreek vast Chinees
Ik weet zeker dat als je een topic opent over de problemen waar je met Ferry tegenaan loopt, dat je van verschillende mensen goede adviezen krijgt, zonder dat zijn afkomst daarin ook maar genoemd wordt. Maar als het je tot hier zit (wijst op neus) dan neem even pauze, misschien wil je over een poosje dan toch weer delen hoe het met je roedeltje gaat.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Tranen drogen en weer overnieuw beginnen. Al die mensen kunnen er ook niets aan doen dat jij met zo'n lawaai papegaai zit .
Je bent het thuis zat met die schreeuwerd en dan komt wat hier geschreven word ook wat harder binnen.
2 optie's .
Dat shreeuwding plaatsen en flink janken daarna .
Of gewoon doorgaan en neus in de lucht met de houding dat je jezelf er niet onder laat krijgen door dat loedertje.
Je bent het thuis zat met die schreeuwerd en dan komt wat hier geschreven word ook wat harder binnen.
2 optie's .
Of gewoon doorgaan en neus in de lucht met de houding dat je jezelf er niet onder laat krijgen door dat loedertje.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Zamunda
- Zeer actief
Maar het een heeft niets met het ander te maken.nathalie71 schreef:Hij is mooi en lief...maar blaft om van alles... en buiten wordt hij kwaad op elke hond,blaft naar elke kat (of ander dier) en blaft heel erg hard naar kleine kinderen.
Niet mijn ideaal beeld van een leuke hond.
Ik kan niet meer lekker wandelen,in de fietskar wordt hij ook gek als hij een hond ziet...
Mijn dochter moet oppassen als ik ergens heen moet,kom de deur niet meer uit,boodschappen laat ik bezorgen..
Maar wat vind ik het leuk dat ik een broodfok pup heb!!![]()
Je hebt een pittig hondje, mede vanuit zijn wawa-afkomst, maar dat staat los van de broodfok. Ik begrijp best dat het je tegenvalt en je hier niet aan gedacht had, maar door maar 1x te gaan kijken en hem meteen mee te nemen (terwijl je daar al minder leuke kanten van hem zag) heb je jezelf ook niet de kans gegeven om dit te voorkomen.
Toevoeging:
Dus probeer het één gewoon los te zien van het ander. Misschien kun je wat aan de broodfok op dat adres doen, maar laat dat losstaan van hoe het met Ferry is.
Daarnaast heb je je gewoon verkeken op Ferry's karakter en moet je dat als een opzichzelfstaand iets zien. Je hebt er nu mee te dealen, hoe moeilijk ook. Er hard aan werken, accepteren of herplaatsen. En als je daar een topic over opent voor advies (dus LOS van waar hij vandaan komt) dan weet ik zeker dat je veel goede reacties zult krijgen.
Laatst gewijzigd door Zamunda op 29 jun 2014 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Weet je Nathalie, wat het 'm bij mij doet? Beagles zijn onder mijn huid gaan zitten, ik heb een zwak voor ze en dat zal altijd zo blijven. Ik ben een hondenliefhebber en ook een enorme beagleliefhebber. Het doet me pijn dat er in mijn dorp, misschien wel een kilometer verder op, een beagle(kruising) teef nest na nest krijgt. En dat ook die andere hondjes daar zo voor mis- en gebruikt worden. En dan kan het best frustrerend zijn dat iemand die al een hele tijd op dit forum mee loopt er met open ogen inloopt. En nee, dat is misschien niet eerlijk voor jou. Maar het is ook frustrerend om mensen er vaak in te zien trappen en in dit geval komt dat gewoon letterlijk en figuurlijk best dichtbij.
Ik denk trouwens dat Ferry ontzettend angstig is en dat een (goede!) GT je daar bij kan helpen.
Ik denk trouwens dat Ferry ontzettend angstig is en dat een (goede!) GT je daar bij kan helpen.
Laatst gewijzigd door Hilde op 29 jun 2014 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

-
lets have fun
Je weet toch hoe het hier gaat? Je krijgt altijd antwoorden op vragen die je niet hebt gesteldnathalie71 schreef:lets have fun schreef:Je bent toch echt zelf degene die het steeds weer oprakelt. Meestal reageer ik niet omdat ik denk heb je haar weer, maar dat anderen zich niet stil houden kan ik me wel wat bij voorstellen.
Ik spreek vast Chinees
Ik wist niet dat je het zo moeilijk had met Ferry. Je post altijd zulke zoete foto's en veel horen we je niet klagen. Wil je hem nog wel houden? Het is geen schande om toe te geven dat je je hebt vergist. Jezelf opofferen voor een hond gaat te ver.
- *Eva*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ook bij een goede fokker kun je een hond halen met gedragsproblemen. Het is nou eenmaal een levend wezen die je in huis haalt, met een eigen karakter. Mn ouders hebben zo'n hond, en het is heel klote, maar je moet er gewoon mee leren leven, accepteren en je zonodig aanpassen. En natuurlijk proberen te werken aan verbetering. Of herplaatsen dat is natuurlijk ook nog een optie.
Je vraagt wat te doen aan broodfokkers, ik denk dat idd het enige wat helpt is dat niemand er meer een hond koopt.
Je vraagt wat te doen aan broodfokkers, ik denk dat idd het enige wat helpt is dat niemand er meer een hond koopt.
Laatst gewijzigd door *Eva* op 29 jun 2014 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Eva
-
Mieke-Bo
Sterkte, en je bent nr 2 die het hier niet zo leuk meer vind. Nr 1 heb ik laatst een pb van gehad omdat ik diegene mistte. En om eerlijk te zijn, ik heb ook het idee dat je eerst de berg moet beklimmen en je moet bewijzen voordat je erbij hoort.
-
Punzel
- Zeer actief
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Bij een onderwerp als broodfok krijg je altijd reacties die je niet wil horen, maar als je wat verder leest zijn er ook altijd mensen die heel goed advies geven en weten waarover ze praten. Ik zou me vooral daar op focussen, je kan er heel veel aan hebbenkipo schreef:
Het enige wat je kunt doen is een dikkere huid kweken (en ik weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is), er zullen altijd mensen zijn die dingen zeggen die je niet wil horen of die kwetsend zijn. Broodfok is nu eenmaal een heel gevoelig onderwerp voor een hondenliefhebber.
Ik weet zeker dat als je een topic opent over de problemen waar je met Ferry tegenaan loopt, dat je van verschillende mensen goede adviezen krijgt, zonder dat zijn afkomst daarin ook maar genoemd wordt. Maar als het je tot hier zit (wijst op neus) dan neem even pauze, misschien wil je over een poosje dan toch weer delen hoe het met je roedeltje gaat.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Niet zeuren.Mieke-Bo schreef:Sterkte, en je bent nr 2 die het hier niet zo leuk meer vind. Nr 1 heb ik laatst een pb van gehad omdat ik diegene mistte. En om eerlijk te zijn, ik heb ook het idee dat je eerst de berg moet beklimmen en je moet bewijzen voordat je erbij hoort.
Alsof ze dezelfde reakties van het hele forum krijgt.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Tiny
- Zeer actief
Precies!! Ik vind dat altijd zo dooddoener.bouvierpoedel schreef:Niet zeuren.Mieke-Bo schreef:Sterkte, en je bent nr 2 die het hier niet zo leuk meer vind. Nr 1 heb ik laatst een pb van gehad omdat ik diegene mistte. En om eerlijk te zijn, ik heb ook het idee dat je eerst de berg moet beklimmen en je moet bewijzen voordat je erbij hoort.
Alsof ze dezelfde reakties van het hele forum krijgt.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Nathalie - Gewoon even de tijd nemen voor jezelf, want zoals ik het lees zit het je even heel hoog.
Je hebt ook veel hooi op je vork genomen, een verhuizing, een nieuwe hond die gewoon pittig is en zeker als je dan 3 hondjes hebt kan dat best tegen vallen.
en her en der heb ik nog wel andere dingen gelezen. Dan zijn de reacties hier ook niet wat je verwacht had en zit je er even doorheen.
Het forum loopt niet weg en ik denk dat iedereen het kan begrijpen dat je er even geen zin in hebt.
Je hebt ook veel hooi op je vork genomen, een verhuizing, een nieuwe hond die gewoon pittig is en zeker als je dan 3 hondjes hebt kan dat best tegen vallen.
en her en der heb ik nog wel andere dingen gelezen. Dan zijn de reacties hier ook niet wat je verwacht had en zit je er even doorheen.
Het forum loopt niet weg en ik denk dat iedereen het kan begrijpen dat je er even geen zin in hebt.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik zou ook proberen die 2 zaken los van elkaar te zien. Ferry is er nu, vergeet waar hij vandaan komt of wie zijn moeder is. Doet nu niet meer ter zake. Wel dat je een probleem met hem hebt en ik denk dat daar hier veel waardevolle adviezen voor kunt krijgen. 

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Welnee, het gaat erom hoe je je opstelt. Doe mee en als het je naar de keel vliegt klik je weg. En dan log je later weer in.Mieke-Bo schreef:Sterkte, en je bent nr 2 die het hier niet zo leuk meer vind. Nr 1 heb ik laatst een pb van gehad omdat ik diegene mistte. En om eerlijk te zijn, ik heb ook het idee dat je eerst de berg moet beklimmen en je moet bewijzen voordat je erbij hoort.
Zo simpel is het. Er zitten hier zat mensen die het vaak oneens zijn met elkaar, er zitten zat mensen die keuzes maken die tegen het algemeen geaccepteerde idee ingaan. Het verschil zit hem erin hoe je ermee omgaat. Ga je in de verdediging? Of geef je een eventuele fout toe? Of probeer je gewoon normaal de discussie aan te gaan?
Geschreven tekst is altijd harder en dat moet je onthouden. Daarnaast zitten er allemaal mensen met hun eigen fouten achter hun schermpje, dat moet je ook onthouden. En tot slot: als je hier felle discussies hebt of het structureel oneens bent met iemand betekent dat niet dat die ander dan een hekel aan je heeft. Of dat je het niet met elkaar kan vinden in het echt.
Dat is wat ik nog het meest heb gemerkt hier. Ik ben iemand vol fouten en zát gekke keuzes maar er is nog nooit iemand van het hf geweest, hoe verhit discussies ook waren, die me alleen daarom negeerde bij een doedag of weetikhetwat.
Het zijn net mensen.
-
nathalie71
bouvierpoedel schreef:Tranen drogen en weer overnieuw beginnen. Al die mensen kunnen er ook niets aan doen dat jij met zo'n lawaai papegaai zit .
2 optie's .
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Je krijgt hartstikke veel leuke reacties tips en medeleven. Maar waar draait het allemaal om? Die paar negatieve berichten.
Wakker worden! Nergens zal iedereen het met je eens zijn en je leuk lief en aardig vinden. Richt je gewoon op het positieve.
Wakker worden! Nergens zal iedereen het met je eens zijn en je leuk lief en aardig vinden. Richt je gewoon op het positieve.
-
nathalie71
toots schreef:Nathalie - Gewoon even de tijd nemen voor jezelf, want zoals ik het lees zit het je even heel hoog.
Je berichtje heeft me aan het huilen gebracht
.............
En het idee om Ferry te herplaatsen? Nee....
-
nathalie71
Nee dat weet ik maar al te goed in de 43 jaar dat ik leef.Valerie schreef:Je krijgt hartstikke veel leuke reacties tips en medeleven. Maar waar draait het allemaal om? Die paar negatieve berichten.
En ik kan ook best wel wat hebben,maar dit gewoon even niet
- dagmar88
- Zeer actief
Mieke-Bo schreef:Sterkte, en je bent nr 2 die het hier niet zo leuk meer vind. Nr 1 heb ik laatst een pb van gehad omdat ik diegene mistte. En om eerlijk te zijn, ik heb ook het idee dat je eerst de berg moet beklimmen en je moet bewijzen voordat je erbij hoort.
En nee, dat geloof ik niet.
Soms krijg je nu eenmaal niet de antwoorden die je graag zou willen krijgen
Kun je even goed wat uit proberen te halen.