Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Time out

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Re: Ik ben hier voorlopig weg

Ongelezen bericht door Mojuan »

lets have fun schreef:
Nou vertel dat dan als reden dat je hem houden wil en niet dat njetszeggende ik wil niet opgeven.

Gatver wat ben jij continu vervelend aan het doen tegen TS zeg.
Last van je maandelijkse perikelen? Of zelf probleempjes met je honden ofzo? Of ligt het onderwerp 'herplaatsen' een tikkeltje gevoelig bij je?
:zweep:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

nathalie71 schreef: Voor nu moet er een oplossing komen want ik durf zo niet meer met hem naar buiten omdat ik bang ben dat ik de verkeerde hond tegen kom.Ik loop op eieren buiten....
Misschien is dan voor nu de oplossing hem een weekje niet uit te laten maar zijn behoefte in de tuin te laten doen en hem in de tuin zijn energie kwijt te laten raken. Heb jij een weekje rust en kan je ook rustig voor jezelf bekijken bij welke hulp jij het beste gebaat bent.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Mojuan schreef:
lets have fun schreef:
Nou vertel dat dan als reden dat je hem houden wil en niet dat njetszeggende ik wil niet opgeven.

Gatver wat ben jij continu vervelend aan het doen tegen TS zeg.
Last van je maandelijkse perikelen? Of zelf probleempjes met je honden ofzo? Of ligt het onderwerp 'herplaatsen' een tikkeltje gevoelig bij je?
Is dat zo? :denken: Ik weet dat ik soms horkerig en pinnig over kan komen zonder dat het mijn bedoeling is. Ik zal er op letten.
Mojuan
Zeer actief

nathalie71 schreef:
Heavy schreef:Vergeet ook niet dat een verhuizing heel veel kan doen met een gevoelige hond.
Nieuwe geluiden en nieuwe geurtjes en ook nieuwe honden.
Mijn hond kon net goed alleen zijn na veel trainen en toen ging ik verhuizen en kon weer helemaal opnieuw beginnen :ugh:
Eens.... daarom verbaas ik me dat ik dan nu al het advies krijg om te herplaatsen.

Eerst hebben we tijd nodig en wat hulp.
Lukt het dan echt niet dan gaan we eens verder kijken.
Voor nu moet er een oplossing komen want ik durf zo niet meer met hem naar buiten omdat ik bang ben dat ik de verkeerde hond tegen kom.Ik loop op eieren buiten....
Precies, herplaatsen kan altijd nog! Dat is voor mij ook zeker niet een eerste optie nu. Je hebt nog teveel vechtlust om dit hondje zich op z'n plek te gaan laten voelen.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

alm@ schreef:
nathalie71 schreef: Voor nu moet er een oplossing komen want ik durf zo niet meer met hem naar buiten omdat ik bang ben dat ik de verkeerde hond tegen kom.Ik loop op eieren buiten....
Misschien is dan voor nu de oplossing hem een weekje niet uit te laten maar zijn behoefte in de tuin te laten doen en hem in de tuin zijn energie kwijt te laten raken. Heb jij een weekje rust en kan je ook rustig voor jezelf bekijken bij welke hulp jij het beste gebaat bent.

:ok: Lijkt me een goed plan!
Mojuan
Zeer actief

lets have fun schreef:
Echt? Verbaas je je daar over? Na jouw emotionele postings van gisteren in dit topic en je ander topic waarbij je verteld boze mensen om je heen te hebben en zelfs niet meer de deur uit te gaan voor boodschappen verbaasd mij het herplaats advies niks.
Er zijn nou eenmaal wel eens mensen die even wat emotioneler zijn dan anderen.
Dat betekent niet meteen dat ze hun honden niet meer kunnen handelen, het betekent alleen maar dat het even zwaar is, en voor TS is het eventjes teveel geworden.
Laat haar toch gewoon even haar emoties eruit gooien zeg. Je doet nu net of ze niet meer geschikt of in staat is om Ferry verder te helpen. Misschien gaat het over een half jaar wel een heel stuk beter, en kan ze trots zijn dat ze niet opgaf.
Mojuan
Zeer actief

alm@ schreef:
Goed idee denk ik :ok:
nathalie71

Heavy schreef:
nathalie71 schreef:
Heavy schreef:Vergeet ook niet dat een verhuizing heel veel kan doen met een gevoelige hond.
Nieuwe geluiden en nieuwe geurtjes en ook nieuwe honden.
Mijn hond kon net goed alleen zijn na veel trainen en toen ging ik verhuizen en kon weer helemaal opnieuw beginnen :ugh:
Eens.... daarom verbaas ik me dat ik dan nu al het advies krijg om te herplaatsen.

Eerst hebben we tijd nodig en wat hulp.
Lukt het dan echt niet dan gaan we eens verder kijken.
Voor nu moet er een oplossing komen want ik durf zo niet meer met hem naar buiten omdat ik bang ben dat ik de verkeerde hond tegen kom.Ik loop op eieren buiten....
Dat sommige mensen het advies geven om te herplaatsen is ook wel een reactie op de manier waarop jij schreef. Je komt niet meer buiten laat de boodschappen thuisbezorgen enz. Dan zullen er logisch genoeg mensen zijn die denken nou als ze er na een maand al zover doorheen zit dan wordt het niks meer.

Had je gewoon de vraag gesteld wie heeft tips voor me ? Dan was het antwoord ook anders geweest.
Jammer genoeg heb je dat niet gedaan maar alleen leuke foto's geplaatst en af en toe wel laten weten dat hij ondeugend was maar niet hoe zwaar je het daar mee had :wink:

Oke begrijp het,
maar goed zo is de situatie ook......en dat voelt soms ook erg eenzaam.Maar er is toch geen probleem zo groot of er is een oplossing voor?
Ik heb geen partner waar ik zulke dingen tegen kan zeggen,en het gaat over een honden probleem dus deel ik dat hier in de hoop dat iemand het juiste advies voor me heeft.

En ik heb een hoop tips,mails en pb`s gehad waar ik veel mee kan!

:ok:
alm@
moderator

nathalie71 schreef:
alm@ schreef:

Mij ook. Het toverwoord is toch rust en volgens mij ben je nu helemaal over de kook. In dat weekje kan je de zen weer in je boven halen en met frisse moed weer aan de slag gaan.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

alm@ schreef:
:ok: Op momenten dat Tibbe erg angstig (en dus agressief is) doe ik dat ook. :wink: In het begin absoluut een raar idee; van blootstellen aan van alles naar zelfs niet wandelen.
Als hij zo angstig is valt er toch niets te trainen en wordt hij bevestigd in zijn angst doordat er niet leuk op hem wordt gereageerd.
Na een week zijn we allebei weer bijgetankt; ook hij vindt het heerlijk om even echt helemaal niets te moeten en komt daardoor tot rust.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

alm@ schreef:
Dit zou ik ook doen. Ik heb het ook gedaan en dat was echt een moment van adem halen en krachten op doen. Ik zag het niet zitten, heb me afgevraagd waar ik aan begonnen was, of ik ermee door moest gaan. En toen hadden we haar al een half jaar. Een half jaar van keihard werken, op achteraf de verkeerde manier. En met het alleen in de tuin laten kon ik me richten op het blaffen in de tuin en in huis en was ik niet meer de hele dag bezig met corrigeren. Dat is ook het moment geweest dat ik een GT ingeschakeld heb. En ja, die dingen waren achteraf zo logisch, maar ik kon het niet bedenken en niet zonder hulp. Ze is hier 1 keer geweest om te observeren en daarna zo vaak als maar nodig was. Altijd kon ik even mailen voor advies. Ik heb er echt heel veel aan gehad en ik heb me er nu bij neergelegd dat niet alles er uit gaat. En zelfs dat ik niet lekker met haar kan wandelen. Ik kan haar in de auto gooien en naar een gebied waar niemand kon gaan en daar is het een geweldige hond. In huis ook, behalve het blaffen soms. Maar het uitlaten doet mijn vriend. Ook al voelt het als opgeven voor mij, het is voor haar beter om niet met mij te wandelen. Ik loop namelijk toch stiekem nog op eieren, veel minder als 2 jaar geleden, maar ik kan dat gevoel niet loslaten. Jammer voor mij, maar zij komt niks te kort.

Want dat op eieren lopen voelt Ferry ook. Laat hem even in de tuin tot je iets hoort van de GT en de hondenschool en zij je kunnen helpen. Dan kan jij je even richten op één ding.
Mojuan
Zeer actief

lets have fun schreef:
Is dat zo? :denken: Ik weet dat ik soms horkerig en pinnig over kan komen zonder dat het mijn bedoeling is. Ik zal er op letten.
:LOL:
Oh sorry dat ik lach, maar het komt echt ontzettend zo: :80: over :tongue:
Ik had deze verbaasde reactie niet verwacht.
Nou voel ik me bijna schuldig dat ik zo geërgerd richting jou deed :vaag:
Laatst gewijzigd door Mojuan op 30 jun 2014 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
nathalie71

Mojuan schreef:
lets have fun schreef:
Echt? Verbaas je je daar over? Na jouw emotionele postings van gisteren in dit topic en je ander topic waarbij je verteld boze mensen om je heen te hebben en zelfs niet meer de deur uit te gaan voor boodschappen verbaasd mij het herplaats advies niks.
Er zijn nou eenmaal wel eens mensen die even wat emotioneler zijn dan anderen.
Dat betekent niet meteen dat ze hun honden niet meer kunnen handelen, het betekent alleen maar dat het even zwaar is, en voor TS is het eventjes teveel geworden.
Laat haar toch gewoon even haar emoties eruit gooien zeg. Je doet nu net of ze niet meer geschikt of in staat is om Ferry verder te helpen. Misschien gaat het over een half jaar wel een heel stuk beter, en kan ze trots zijn dat ze niet opgaf.

Dank je wel...Ja dat hoop ik van harte!!

Ferry en ik moeten dat samen kunnen! Het is een top hond!

Ik wil niet dat hij weg moet om dat ene ding.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Toots kan trouwens aan de riem ook uitvallen ''dat is ooit veel erger geweest dan viel hij echt uit naar alle handen als hij aan de riem zat'' Dat is nu veel minder en eigenlijk alleen nog maar als het donker is de laatste ronde, denk een soort angst.

Terwijl hij los juist heel rustig is. Hij valt los eigenlijk nooit uit. Dan is het een heel ander hondje. Maar in het donker durf ik hem dan weer niet los te laten.

Het loslaten op een plek waar dat mogelijk is, veilige plek dus zou ik wel proberen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

alm@ schreef:
nathalie71 schreef:
alm@ schreef:

Mij ook. Het toverwoord is toch rust en volgens mij ben je nu helemaal over de kook. In dat weekje kan je de zen weer in je boven halen en met frisse moed weer aan de slag gaan.
En dan alleen met hem gaan fietsen met hem voor in de mand. Begreep dat hij daar redelijk rustig in is en het snel over is.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
nathalie71

TessaThomas schreef:
alm@ schreef:
Dit zou ik ook doen. Ik heb het ook gedaan en dat was echt een moment van adem halen en krachten op doen. Ik zag het niet zitten, heb me afgevraagd waar ik aan begonnen was, of ik ermee door moest gaan. En toen hadden we haar al een half jaar. Een half jaar van keihard werken, op achteraf de verkeerde manier. En met het alleen in de tuin laten kon ik me richten op het blaffen in de tuin en in huis en was ik niet meer de hele dag bezig met corrigeren. Dat is ook het moment geweest dat ik een GT ingeschakeld heb. En ja, die dingen waren achteraf zo logisch, maar ik kon het niet bedenken en niet zonder hulp. Ze is hier 1 keer geweest om te observeren en daarna zo vaak als maar nodig was. Altijd kon ik even mailen voor advies. Ik heb er echt heel veel aan gehad en ik heb me er nu bij neergelegd dat niet alles er uit gaat. En zelfs dat ik niet lekker met haar kan wandelen. Ik kan haar in de auto gooien en naar een gebied waar niemand kon gaan en daar is het een geweldige hond. In huis ook, behalve het blaffen soms. Maar het uitlaten doet mijn vriend. Ook al voelt het als opgeven voor mij, het is voor haar beter om niet met mij te wandelen. Ik loop namelijk toch stiekem nog op eieren, veel minder als 2 jaar geleden, maar ik kan dat gevoel niet loslaten. Jammer voor mij, maar zij komt niks te kort.

Want dat op eieren lopen voelt Ferry ook. Laat hem even in de tuin tot je iets hoort van de GT en de hondenschool en zij je kunnen helpen. Dan kan jij je even richten op één ding.
Heel erg bedankt voor deze reactie :ok:

Ja soms wou ik wel eens dat ik een auto had en naar een verlaten gebied kon rijden en dat ze heerlijk een paar uur kunnen struinen al is het maar 1x in de week!!Heerlijk.Kon dat maar!Ik heb hier nog niet zo`n gebied gevonden waar ik op de fiets heen kan.

Maar ja dat gaat niet op.En in het park kom ik al heel lang niet meer vanwege een heleboel loslopende ,niet onder appel staande honden :ugh:
Van die bazen die mensen weg jagen....
lets have fun

Mojuan schreef:
lets have fun schreef:
Nee dat geeff niks je mag het best zdggen hoor. Ik ben niet van suiker :mrgreen: Ik dacht even huh? Kom ik echt zo over? Dat is niet de bedoeling. Hahahahahh.
nathalie71

Heavy schreef:Maar als het echt alleen het blaffen buiten tegen vreemde honden is waarom moeten de boodschappen dan thuis bezorgd worden?
omdat ik ze niet alleen thuis kan laten en ze normaal altijd mee neem in de kar,maar in de kar gaat hij ook tekeer als hij een hond of een klein kind ziet.

Maar de gewone boodschappen liet ik al bezorgen omdat ik dat niet kan sjouwen op de fiets.Vanwege mijn rug en bekken.
Maar alle andere dingen die ik nodig heb laat ik bezorgen,of vraag mijn ex of mijn dochter dat mee te nemen.
Of mijn dochter past heel even op en ik ga snel heen en weer.lekker even naar de winkel en een praatje maken is er nu niet bij.

Ze gingen overal altijd mee naar toe,en als ik gewoon weg ben met de kar en ik kom vooral geen honden tegen gaat het prima en zitten ze relaxed met z`n drieën.
Mojuan
Zeer actief

lets have fun schreef:
Nee dat geeff niks je mag het best zdggen hoor. Ik ben niet van suiker :mrgreen: Ik dacht even huh? Kom ik echt zo over? Dat is niet de bedoeling. Hahahahahh.
Nou dat valt me dan weer alles mee, heel fijn dat het zo niet bedoeld was. :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

lets have fun schreef:
Mojuan schreef:
lets have fun schreef:
Ben blij dat Mojuan er over begint :(: , ben pasgeleden ook een week van slag geweest en lopen huilen. :jank:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Mojuan
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Ben blij dat Mojuan er over begint :(: , ben pasgeleden ook een week van slag geweest en lopen huilen. :jank:
Ach arme schat toch :J:
nathalie71

Afbeelding
lets have fun

bouvierpoedel schreef:
lets have fun schreef:
Mojuan schreef:
lets have fun schreef:
Ben blij dat Mojuan er over begint :(: , ben pasgeleden ook een week van slag geweest en lopen huilen. :jank:
Vond je het lekker. Wil je meer? :tongue:
nathalie71

Heavy schreef:
nathalie71 schreef:
Heavy schreef:Maar als het echt alleen het blaffen buiten tegen vreemde honden is waarom moeten de boodschappen dan thuis bezorgd worden?
omdat ik ze niet alleen thuis kan laten en ze normaal altijd mee neem in de kar,maar in de kar gaat hij ook tekeer als hij een hond of een klein kind ziet.

Maar de gewone boodschappen liet ik al bezorgen omdat ik dat niet kan sjouwen op de fiets.Vanwege mijn rug en bekken.
Maar alle andere dingen die ik nodig heb laat ik bezorgen,of vraag mijn ex of mijn dochter dat mee te nemen.
Of mijn dochter past heel even op en ik ga snel heen en weer.lekker even naar de winkel en een praatje maken is er nu niet bij.

Ze gingen overal altijd mee naar toe,en als ik gewoon weg ben met de kar en ik kom vooral geen honden tegen gaat het prima en zitten ze relaxed met z`n drieën.
Ok en waarom kunnen ze niet alleen thuis blijven?
Nou ja,dat is weer een hele andere discussie;maar ik kon Romy en Vlinder in het andere huis max. anderhalf uur alleen laten.En dat was al een prestatie,ik ben nl hele dagen thuis,altijd bij de hondjes.Ze zijn nooit alleen.Ja en als je dan een keer weg wilt vinden ze dat niet zo leuk meer sinds ik hier woon, dus gaan ze blaffen,janken ,gillen of een wolf na doen..en nee dan ga je niet fijn weg.
Ik oefen wel hoor....

Maar verder past mijn dochter op als ik een gesprek heb op school bijvoorbeeld.
En anders gaan ze mee,altijd.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Pas je topic titel eens even aan:

Ik ben hier voorlopig ( nog niet ) weg

:mrgreen:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
nathalie71

Sanne!! schreef:Pas je topic titel eens even aan:

Ik ben hier voorlopig ( nog niet ) weg

:mrgreen:
:ok:
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Re: Ik ben hier nog......

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Jaaa!

En nu lekker blijven. Het komt heus wel goed met Ferry. En je niet teveel aantrekken van mensen die je toch niet kennen en gebruik maken van het lieve aanbod wat je hier WEL krijgt.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
alm@
moderator

Welkom terug :cheer:
Afbeelding
nathalie71

Heavy schreef:Ja als ze al moeite hadden met alleen blijven dan is het in een nieuw huis weer opnieuw beginnen.
Het is trouwens ook wel goed om dan eens met Romy en Vlinder op stap te gaan leert Ferry meteen alleen thuisblijven :wink:

Ja dat heb ik nog niet gedaan.Als ik met Ferry alleen ga lopen is mijn dochter hier,dan ga ik eerst met hem,is hij moe,daarna met de meiden.

Als ik ze achter het hekje doe en ik ga boven bezig zijn ze nu stil :cheer: Op elke andere plek gaan ze lawaai maken.
Ook als ik moet dweilen enzo moeten ze daar even zitten,zo leren ze ook dat ze niet altijd overal bij hoeven zijn.

Maar dat is weer een ander onderwerp.
nathalie71

Sanne!! schreef:Jaaa!

En nu lekker blijven. Het komt heus wel goed met Ferry. En je niet teveel aantrekken van mensen die je toch niet kennen en gebruik maken van het lieve aanbod wat je hier WEL krijgt.
Je hebt gelijk :D

:flower:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”