Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Time out

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lets have fun

Re: Ik ben hier voorlopig weg

Ongelezen bericht door lets have fun »

nathalie71 schreef:
MarjaV schreef:
nathalie71 schreef:
Heb een mail gestuurd naar de Kynologenclub met de vraag of hij in een groep mee kan doen,pup cursus is hij te oud voor....ik wacht nog steeds op antwoord.
Je hebt afgelopen vrijdagmiddag (27 juni) de mail gestuurd naar de KC. Ik heb de vraag inmiddels opgepakt. Ik hoop dat een aantal werkdagen reactietijd is toegestaan om jou van een goed advies te voorzien.

Marja
Coördinator KC
Ohh,fijn dank je wel!

Ik wacht het bericht af.

Intussen ben ik even bezig met kijken naar GT,en wel mevr. Thera Kuper-Heij (van Tinley)
Ik krijg daar een aantal positieve berichten over en als het goed is krijg ik dat ook nog eens vergoed dus dat is zeker het proberen waard.
Ik ga er straks even rustig voor zitten om haar te mailen.

Ik kan samen met haar en met KC eens kijken naar de mogelijkheden.

In tussen ben ik nog verder aan het kijken en heb ik al een hoop emails en pb`s mogen ontvangen.

Waarvoor erg veel dank. :flower:

Bedankt voor jullie steun en adviezen.Ik heb het nu op een grote hoop en ben een voor een aan het bekijken wat ik daar mee kan.!

Allemaal :E:

En rust? In huis is er niks aan de hand dus ik zit niet 24 uur in de stress.

Mijn hoofd draaide alleen over uren omdat ik niet meer weet wat ik met zijn gedrag buiten aan moet.

Het is een heerlijk beest,om ziels veel van te houden.... hij heeft alleen dat ene ding :ugh: waar je buiten echt niet vrolijk van wordt.
Ik ben van mening dat dat beter kan ,ik heb daar nog niet lang genoeg de tijd voor gehad,hij woont hier net!
Ik ga dat niet zo maar opgeven als ik nog niet alles geprobeerd heb.
Ik ben geen opgever,(dat kan ook niet met een autistische zoon hè?) Ik kon zelf 10 jaar geleden een half jaar niet lopen,heb later in een scootmobiel gezeten en al! Ik moest dat maar accepteren van de ergotherapeut!Nou nee,dat accepteerde ik niet want ik wilde minstens 5 minuten met mijn zoontje kunnen voetballen.Ik heb jaren hard gevochten en ik kon zelfs een half uur met hem voetballen!!
Zo zijn er wel meer dingen.

Dus nee,ik ga niet zo maar even opgeven,want ik vind het opgeven om hem te herplaatsen of een week uit logeren te brengen.
Ik weet hoe ik vechten moet,ook al ben ik misschien te zachtaardig.Een dier heeft liever een lieve baas dan een harde baas.Ik moet de juiste weg alleen even vinden
Waarom vind je opgeven zo erg? Ben je daar te trots voor? Zit je ego je in de weg?

Niet willen opgeven vind ik een flutreden om een hond te houden! Dan doe je het alleen maar voor je eigen ego en niet voor de hond. Die hond komt namelijk bij een ander ook wel weer goed terecht ook al zou jij opgeven.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

lets have fun schreef:
nathalie71 schreef:
MarjaV schreef:
nathalie71 schreef:
Heb een mail gestuurd naar de Kynologenclub met de vraag of hij in een groep mee kan doen,pup cursus is hij te oud voor....ik wacht nog steeds op antwoord.
Je hebt afgelopen vrijdagmiddag (27 juni) de mail gestuurd naar de KC. Ik heb de vraag inmiddels opgepakt. Ik hoop dat een aantal werkdagen reactietijd is toegestaan om jou van een goed advies te voorzien.

Marja
Coördinator KC
Ohh,fijn dank je wel!

Ik wacht het bericht af.

Intussen ben ik even bezig met kijken naar GT,en wel mevr. Thera Kuper-Heij (van Tinley)
Ik krijg daar een aantal positieve berichten over en als het goed is krijg ik dat ook nog eens vergoed dus dat is zeker het proberen waard.

In tussen ben ik nog verder aan het kijken en heb ik al een hoop emails en pb`s mogen ontvangen.

Bedankt voor jullie steun en adviezen.Ik heb het nu op een grote hoop en ben een voor een aan het bekijken wat ik daar mee kan.!

Mijn hoofd draaide alleen over uren omdat ik niet meer weet wat ik met zijn gedrag buiten aan moet.

Het is een heerlijk beest,om ziels veel van te houden.... hij heeft alleen dat ene ding :ugh: waar je buiten echt niet vrolijk van wordt.
Ik ben van mening dat dat beter kan ,ik heb daar nog niet lang genoeg de tijd voor gehad,hij woont hier net!
Ik ben geen opgever,(dat kan ook niet met een autistische zoon hè?) Ik kon zelf 10 jaar geleden een half jaar niet lopen,heb later in een scootmobiel gezeten en al! Ik moest dat maar accepteren van de ergotherapeut!Nou nee,dat accepteerde ik niet want ik wilde minstens 5 minuten met mijn zoontje kunnen voetballen.Ik heb jaren hard gevochten en ik kon zelfs een half uur met hem voetballen!!

Dus nee,ik ga niet zo maar even opgeven,want ik vind het opgeven om hem te herplaatsen of een week uit logeren te brengen.
Ik weet hoe ik vechten moet,ook al ben ik misschien te zachtaardig.Een dier heeft liever een lieve baas dan een harde baas.Ik moet de juiste weg alleen even vinden
Waarom vind je opgeven zo erg? Ben je daar te trots voor? Zit je ego je in de weg?

Niet willen opgeven vind ik een flutreden om een hond te houden! Dan doe je het alleen maar voor je eigen ego en niet voor de hond. Die hond komt namelijk bij een ander ook wel weer goed terecht ook al zou jij opgeven.
Nee,omdat ik 23 uur per dag een geweldige hond heb en bij elkaar een uur per dag niet,en dat is als ik met hem ga wandelen.Verder hou ik erg veel van het hondje en ik heb hem net...

Hoe vaak heb ik niet op dit forum gelezen dat mensen boos waren dat iemand een keus maakte en dat er dan werd gezegd..."Je hebt hem net""je hebt hem niet eens tijd gegeven om te wennen"...

En nu wordt er al heel snel tegen mij gezegd dat ik al moet herplaatsen want dat wordt toch niks.

ehhmmm.... :denken:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

@ Nathalie trek het je niet aan :J:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
nathalie71

Ik weet niet of hij dat gedrag vanaf dag een al had, misschien kwam het later toen hij een beetje gesetteld was. Kier was de eerste week een engeltje maar daarna kwamen er een paar karaktertrekjes naar boven die ik niet zo fijn vond.
Hij vertoonde dag gedrag bij de eerste minuut dat hij in mijn huis kwam.
Iets wat ik bij die andere mensen niet zag.
Ik zette hem neer en ging meteen grommen met ontblote tanden naar Romy en Vlinder (en echt geen ene hond reageert zo op ze)

Maar wat ik al heb gezegd heb ik dat er thuis binnen 2 dagen af gekregen.
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Tiny schreef:
Liesbeth schreef:
Tiny schreef:Vergeet niet dat vreemde ogen dwingen, ook bij honden. De aanpak van Kees is waarschijnlijk niet de aanpak van Nathalie en dan heeft het weinig zin gehad. Ik denk dat als er iemand met haar meekijkt, Miranda heeft dat aangeboden, het veel beter werkt. Ik denk dat Miranda heel goed kan zien wat Nathalie anders kan doen.
Nou dat vreemde ogen dwingen is niet (altijd) zo. Tenslotte was Nathalie een maand geleden ook een vreemde voor Ferry :19: . Wat wel zo is, is dat mensen verschillen in aanpak en dat dát een heel groot verschil kan zijn.

Het kan voor een hond best goed zijn om een tijdje in een ander roedel, met een andere leider te zitten.
Overigens ben ik het met je eens dat een week logeren niet veel verandert aan/voor een hond, als er daarna niets mee gebeurt. Maar het kan net dát geven dat er iets verandert.
Ik weet niet of hij dat gedrag vanaf dag een al had, misschien kwam het later toen hij een beetje gesetteld was. Kier was de eerste week een engeltje maar daarna kwamen er een paar karaktertrekjes naar boven die ik niet zo fijn vond.
Zowel Luuk als Tessa zijn herplaatsers en beiden zijn hier gekomen rond hun tweede jaar. Ik ken het fenomeen dat een hond pas na een week of wat zijn/haar eigen trekjes laat zien.

Maar iets wat zo in het systeem van een hond zit als het geflip van Ferry, daar neem ik van aan dat hij dat van dag één af heeft laten zien. Dat was bij Tessa iig wel zo, zij ging bij de eerste keer uitlaten al compleet over de rooie als zij een andere hond of een merel zag.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Apple schreef:
ranetje schreef:
Sanchis schreef:
Gollum schreef:Mijn ervaring is dat een hond voor een week (of langer) wegbrengen niet echt helpt. Het is meestal de hond-baas combinatie die onder de loep genomen moet worden. Je kan Ferry wel een week naar Kees brengen maar dan komt Ferry terug en jij bent geen Kees. Ik denk dat je er geen wonderen van moet verwachten.
Ik denk dat het wel helpt. Zo heb ik het met mijn neef en Jessie ook zo gedaan. Na een weekje rust kon hij weer helder nadenken en de situatie rationeel en niet emotioneel beoordelen.
Herplaatsen was in beginsel voor hem geen optie. En Jessie zit nu bij mij en gaat niet meer terug. Mijn neef stort zich dolgelukkig op een nieuwe hond waar hij een hele leuke combinatie mee is, Jessie zit hier een stuk beter en ík heb er een heerlijk hondje bij waar ik dagelijks verbetering in zie. Zo zijn in onze situatie drie partijen er op vooruit gegaan.

Het is soms gewoon even nodig om tot rust te komen voor je rationeel een beslissing kan maken. En wellicht komt Kees straks met een visie waar Nathalie mee uit de voeten kan en het weer helemaal ziet zitten.

Een hond reageert in het moment. Sommige gedragsproblemen verdwijnen als sneeuw voor de zon in alleen al een andere situatie of roedel.
Dat Nathalie al aangeeft dat ze twijfels heeft of Ferry met grote honden zou kunnen omgaan, zegt mij al dat ze in het dagelijks leven het gedrag van Ferry bekrachtigt.
Als vergelijking:
Ferry zou dus naar Kees gaan en daar blijven? :tongue:

Dat helpt Nathalie wel van een probleem af, maar niet op de manier waarop ze dat zelf in gedachten heeft op dit moment.

Ik denk dat Gollum gelijk heeft.
Een week weg en daarna geen goeie begeleiding baas/hond helpt weinig tot niets.
En Kees woont iets te ver weg om constante begeleiding te kunnen geven.
Nathalie heeft dan wel een weekje rust gehad, dat wel. :ok:
Maar niemand zegt toch dat het na een weekje bij BP opgelost is :denken:
Ik persoonlijk geef aan dat ze daarna echt aan de slag moet als ze na een week zonder zich niet bedenkt mbt herplaatsen.

Een kleine hond kan prima in een roedel met grote honden functioneren, en met iemand erbij die kennis heeft van roedels en algemeen honden is hij echt niet in een hap weg.
Dat schrijf ik toch ook niet? :denken:

De vergelijking gaat (nog) niet op omdat Jessie niet terug is gegaan naar de broer van Sanchis, al was dat oorspronkelijk de bedoeling.
Terwijl het de bedoeling lijkt te zijn dat Ferry wel terug gaat naar Nathalie.
De vergelijking zou pas opgaan als Ferry niet terug zou gaan, maar bij Kees zou blijven of eventueel van daar uit herplaatst zou worden.

Zie de posting van Gollum waar op werd gereageerd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Liesbeth schreef:
Tiny schreef:
Liesbeth schreef:
Tiny schreef:Vergeet niet dat vreemde ogen dwingen, ook bij honden. De aanpak van Kees is waarschijnlijk niet de aanpak van Nathalie en dan heeft het weinig zin gehad. Ik denk dat als er iemand met haar meekijkt, Miranda heeft dat aangeboden, het veel beter werkt. Ik denk dat Miranda heel goed kan zien wat Nathalie anders kan doen.
Nou dat vreemde ogen dwingen is niet (altijd) zo. Tenslotte was Nathalie een maand geleden ook een vreemde voor Ferry :19: . Wat wel zo is, is dat mensen verschillen in aanpak en dat dát een heel groot verschil kan zijn.

Het kan voor een hond best goed zijn om een tijdje in een ander roedel, met een andere leider te zitten.
Overigens ben ik het met je eens dat een week logeren niet veel verandert aan/voor een hond, als er daarna niets mee gebeurt. Maar het kan net dát geven dat er iets verandert.
Zowel Luuk als Tessa zijn herplaatsers en beiden zijn hier gekomen rond hun tweede jaar. Ik ken het fenomeen dat een hond pas na een week of wat zijn/haar eigen trekjes laat zien.

Maar iets wat zo in het systeem van een hond zit als het geflip van Ferry, daar neem ik van aan dat hij dat van dag één af heeft laten zien. Dat was bij Tessa iig wel zo, zij ging bij de eerste keer uitlaten al compleet over de rooie als zij een andere hond of een merel zag.
Ik lees dat hij dat inderdaad vanaf het eerste moment al deed :wink:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Ik snap het best, ik heb ook even met mijn handen in het haar gezeten en gedacht of herplaatsen bij een ervaren iemand toch niet beter was. We zijn nu een aantal weken verder, samen geknokt en samen onze weg gevonden en dan zal het allemaal prima goed komen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

luna2906 schreef:
nathalie71 schreef:Een dier heeft liever een lieve baas dan een harde baas.Ik moet de juiste weg alleen even vinden
Een dier heeft vooral graag een duidelijke, consequente baas waar hij van op aan kan denk ik :wink:

Hoewel lief zijn en liefde voor het dier net zo belangrijk zijn.
Precies :ok:
Daarvoor hoef je niet hard te zijn Nathalie.
Consequent is echt iets anders dan hard. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

nathalie71 schreef:
Ik zette hem neer en ging meteen grommen met ontblote tanden naar Romy en Vlinder (en echt geen ene hond reageert zo op ze)

Maar dan heb je toch al wat bereikt? Gaat je echt wel lukken hoor, kost gewoon wat moeite en momenten dat je er doorheen zit.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Dat je (nog) niet wilt herplaatsen snap ik heel goed. Ik vind dat nu ook wel erg makkelijk. Weet zeker dat jullie samen nog veel kunnen bereiken met een beetje hulp misschien. Hij heeft nu ook nog een lastige leeftijd.
Succes met het kleine draakje. Hoop voor je dat het gauw beter gaat! :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nathalie71 schreef:
Nee,omdat ik 23 uur per dag een geweldige hond heb en bij elkaar een uur per dag niet,en dat is als ik met hem ga wandelen.Verder hou ik erg veel van het hondje en ik heb hem net...

Hoe vaak heb ik niet op dit forum gelezen dat mensen boos waren dat iemand een keus maakte en dat er dan werd gezegd..."Je hebt hem net""je hebt hem niet eens tijd gegeven om te wennen"...

En nu wordt er al heel snel tegen mij gezegd dat ik al moet herplaatsen want dat wordt toch niks.

Maar jij ziet er al met bergen tegenop om met hem te gaan wandelen... Als je op die manier gaat wandelen loop je al achter de feiten aan, hij voelt je feilloos aan.
Dan zal het nooit beter worden, je zult dus ook echt iets aan je eigen houding voor wat dit betreft moeten gaan doen, hoe lastig ook.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Heavy schreef: En een consequente baas is ook lief :wink:
Ik heb 2 honden met allebei hun eigen karakter .
Bij de ene moet ik elke dag duidelijk zijn en bij de andere helemaal niet.
juist.. ik heb er 3 en ondanks directe familie, 3 totaal verschillende honden. In karakter en ook in mijn aanpak. En ik ben gek op en ben echt ook lief voor ze ook al geloof je dat misschien niet, maar dat wil niet zeggen dat ik niet consequent moet zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Liesbeth
Zeer actief

ranetje schreef:
luna2906 schreef:
nathalie71 schreef:Een dier heeft liever een lieve baas dan een harde baas.Ik moet de juiste weg alleen even vinden
Een dier heeft vooral graag een duidelijke, consequente baas waar hij van op aan kan denk ik :wink:

Zeker weten :ok: .
Alleen 'denken' veel mensen dat dat hetzelfde is :19: .

Duidelijk zijn is vast houden aan dezelfde regels en consequent zijn is vasthouden aan het opvolgen van die regels.

Ik heb vrij vaak veel langer aan de kant van de weg gestaan dan nodig was, gewoon omdat ik mijn hond had gezegd dat hij moest gaan zitten aan de stoeprand. Tja en dan wil ik dus dat hij echt eerst gaat zitten voordat wij oversteken.
Daardoor is het menigmaal voorgekomen dat ik allang over had kunnen steken als ik mijn hond niet bij me had gehad :roll: .

lets have fun

nathalie71 schreef:
lets have fun schreef:
nathalie71 schreef:
MarjaV schreef:
Je hebt afgelopen vrijdagmiddag (27 juni) de mail gestuurd naar de KC. Ik heb de vraag inmiddels opgepakt. Ik hoop dat een aantal werkdagen reactietijd is toegestaan om

Ik wacht het bericht af.

Nou vertel dat dan als reden dat je hem houden wil en niet dat njetszeggende ik wil niet opgeven.
nathalie71

malinois schreef:
nathalie71 schreef:

Maar jij ziet er al met bergen tegenop om met hem te gaan wandelen... Als je op die manier gaat wandelen loop je al achter de feiten aan, hij voelt je feilloos aan.
Dan zal het nooit beter worden, je zult dus ook echt iets aan je eigen houding voor wat dit betreft moeten gaan doen, hoe lastig ook.

Dat zei ik net dat ik wat ging doen............

Je hebt afgelopen vrijdagmiddag (27 juni) de mail gestuurd naar de KC. Ik heb de vraag inmiddels opgepakt. Ik hoop dat een aantal werkdagen reactietijd is toegestaan om

Ik wacht het bericht af.

lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

Liesbeth schreef:
ranetje schreef:
luna2906 schreef:

Zeker weten :ok: .
Alleen 'denken' veel mensen dat dat hetzelfde is :19: .

Duidelijk zijn is vast houden aan dezelfde regels en consequent zijn is vasthouden aan het opvolgen van die regels.

Ik heb vrij vaak veel langer aan de kant van de weg gestaan dan nodig was, gewoon omdat ik mijn hond had gezegd dat hij moest gaan zitten aan de stoeprand. Tja en dan wil ik dus dat hij echt eerst gaat zitten voordat wij oversteken.
Daardoor is het menigmaal voorgekomen dat ik allang over had kunnen steken als ik mijn hond niet bij me had gehad :roll: .
hahaha, ja, dat herken ik maar al te goed. "zit" is bij mij ook "zit", ook al moet ik het 100x zeggen, ze komen er niet onderuit.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik ga heus geen geflipte hond in huis halen om hem een gezellig weekje te geven en voor de rest niets doen . Of mijn honden hem even gebruiken als boksbal. Weet wel leukere dingen.
Mag TS graag en mijn reden zou zijn omdat zij er even doorheen zit en hulp te bieden om die afstand te hebben om het weer in het juiste licht te zien en ik ondertussen het hondje een beetje op de rails kon krijgen .En daarna uiteraard TS verder zou kunnen helpen met de juiste insteek die ik bij hem heb toegepast .Dit uiteraard met hulp van mijn honden omdat ik weet wat ze waard zijn en niet . Maar ook om mijn eigen kennis . :engel:

De mensen die mijn honden kennen en mij op mijn waarden weten te schatten en mij hun hond toe zouden vertrouwen , bij deze bedankt voor het compliment. :lief:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Liesbeth
Zeer actief

nathalie71 schreef:

Ik denk niet dat jij er dat afgekregen hebt, maar dat hij er in die tijd achter kwam dat Romy en Vlinder geen bedreiging voor hem zijn.
Volgens mij is Ferry een nogal onzeker hondje dat ervaren heeft dat hij met een grote muil een afstand kan creëren tussen hem en wat hij eng vindt.
En ik durf te wedden dat hij heel anders is als hij los zou kunnen lopen. Maar ik snap je heel goed dat je dát nu niet aandurft, zou ik ook niet durven.

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Liesbeth schreef: Ik denk niet dat jij er dat afgekregen hebt, maar dat hij er in die tijd achter kwam dat Romy en Vlinder geen bedreiging voor hem zijn.
Volgens mij is Ferry een nogal onzeker hondje dat ervaren heeft dat hij met een grote muil een afstand kan creëren tussen hem en wat hij eng vindt.
En ik durf te wedden dat hij heel anders is als hij los zou kunnen lopen. Maar ik snap je heel goed dat je dát nu niet aandurft, zou ik ook niet durven.

Ja, dat dacht ik bij Tibbe ooit ook. En wed maar niet meer *schaam*.
nathalie71

Liesbeth schreef:
nathalie71 schreef:

Ik denk niet dat jij er dat afgekregen hebt, maar dat hij er in die tijd achter kwam dat Romy en Vlinder geen bedreiging voor hem zijn.

Ik ben heel erg druk geweest met ze samen dingen laten doen en bij elke grom af te lijden heb daar een hoop energie in gestoken ,heb een week op de bank geslapen,en toen ging het goed.

Ik heb ook met andere honden geoefend in mijn oude buurt,honden die ik al jaren ken.
Dat ging in overleg en na de 4e x ongeveer ging hij al haast niet meer te keer.
Ik heb toen hard kunnen werken,maar bij elke vreemde hond bleef hij zo doen....

Toen ben ik hier heen verhuisd en ik ken hier de honden nog niet.
en ik heb al een Rottweiler en 2 staffies los zien lopen...ja dan ben ik bang dat ik die eens tegen kom,Ferry gaat te keer en hap....

pfftt...ik ben nu moe van al het schrijven,uitleggen,verdedigen....

.............
dagmar88
Zeer actief

nathalie71 schreef: pfftt...ik ben nu moe van al het schrijven,uitleggen,verdedigen....

.............

:wink: Dan sluit je af en ga je verder wanneer je er weer puf voor hebt.
nathalie71

En dan niet omdat Romy en Vlinder een bedreiging voor hem vormde maar anders om....ik was bang dat hij mijn meiden zou verwonden!! Hij was zoooo agressief naar hun!
Liesbeth
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Liesbeth schreef: Ik denk niet dat jij er dat afgekregen hebt, maar dat hij er in die tijd achter kwam dat Romy en Vlinder geen bedreiging voor hem zijn.

Ik durf de weddenschap wel aan, maar zou hem best kunnen verliezen :oeps: .

Schaam jij je voor het aangaan van de weddenschap of voor het toch proberen los te laten lopen van Tibbe?

luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

nathalie71 schreef:
Ik heb ook met andere honden geoefend in mijn oude buurt,honden die ik al jaren ken.

en ik heb al een Rottweiler en 2 staffies los zien lopen...ja dan ben ik bang dat ik die eens tegen kom,Ferry gaat te keer en hap....

.............
Je zegt het zelf in feite al: als hij een hond echt kent, is het goed. Waarschijnlijk omdat zijn angst dan verminderd is en hij niet meer de behoefte voelt om zichzelf te 'verdedigen' (ongeacht of de andere hond daar nu aanleiding voor geeft of niet). Daar kun je wellicht wat mee. Je kunt natuurlijk niet elke hond bekend maken, maar misschien kun je er wel uit halen hoe en waarom hij in bepaalde situaties wel en in andere situaties niet reageert.

En vetgedrukte: je hoeft je niet te verdedigen. Je zit met een probleem, beschrijft dat en soms vragen mensen om aanvullende informatie. Dat moet je niet gelijk als een aanval beschouwen en ook als mensen er anders over denken dan jij is dat geen aanval. Juist een andere wijze van benaderen kan je helpen, want de huidige aanpak werkt niet. Daar zijn we het allemaal, jij ook neem ik aan, over eens. Dus moet het anders als je wilt dat het lukt samen. En andere meningen geven je nieuwe informatie die je misschien kunt gebruiken voor die andere aanpak. Til het niet te zwaar :wink:
dagmar88
Zeer actief

Liesbeth schreef:
dagmar88 schreef:

Ik durf de weddenschap wel aan, maar zou hem best kunnen verliezen :oeps: .

Schaam jij je voor het aangaan van de weddenschap of voor het toch proberen los te laten lopen van Tibbe?
Omdat hij een stel de stuipen op het lijf heeft gejaagd.
nathalie71

luna2906 schreef:
nathalie71 schreef:

.............
Je zegt het zelf in feite al: als hij een hond echt kent, is het goed. Waarschijnlijk omdat zijn angst dan verminderd is en hij niet meer de behoefte voelt om zichzelf te 'verdedigen' (ongeacht of de andere hond daar nu aanleiding voor geeft of niet). Daar kun je wellicht wat mee. Je kunt natuurlijk niet elke hond bekend maken, maar misschien kun je er wel uit halen hoe en waarom hij in bepaalde situaties wel en in andere situaties niet reageert.

En vetgedrukte: je hoeft je niet te verdedigen. Je zit met een probleem, beschrijft dat en soms vragen mensen om aanvullende informatie. Dat moet je niet gelijk als een aanval beschouwen en ook als mensen er anders over denken dan jij is dat geen aanval. Juist een andere wijze van benaderen kan je helpen, want de huidige aanpak werkt niet. Daar zijn we het allemaal, jij ook neem ik aan, over eens. Dus moet het anders als je wilt dat het lukt samen. En andere meningen geven je nieuwe informatie die je misschien kunt gebruiken voor die andere aanpak. Til het niet te zwaar :wink:
:ok: Precies,zo is het .
nathalie71

Heavy schreef:Vergeet ook niet dat een verhuizing heel veel kan doen met een gevoelige hond.
Nieuwe geluiden en nieuwe geurtjes en ook nieuwe honden.
Mijn hond kon net goed alleen zijn na veel trainen en toen ging ik verhuizen en kon weer helemaal opnieuw beginnen :ugh:
Eens.... daarom verbaas ik me dat ik dan nu al het advies krijg om te herplaatsen.

Eerst hebben we tijd nodig en wat hulp.
Lukt het dan echt niet dan gaan we eens verder kijken.
Voor nu moet er een oplossing komen want ik durf zo niet meer met hem naar buiten omdat ik bang ben dat ik de verkeerde hond tegen kom.Ik loop op eieren buiten....
Liesbeth
Zeer actief

nathalie71 schreef:
Liesbeth schreef:
nathalie71 schreef:

Ik ben heel erg druk geweest met ze samen dingen laten doen en bij elke grom af te lijden heb daar een hoop energie in gestoken ,heb een week op de bank geslapen,en toen ging het goed.

.............
Nathalie, je hoeft je voor mij echt niet te verdedigen of dingen uit te leggen.

Doe wat Dagmar al zei, sluit af. Geniet van je hondjes en kom tot rust. Morgen is er weer een dag.

lets have fun

nathalie71 schreef:
Heavy schreef:Vergeet ook niet dat een verhuizing heel veel kan doen met een gevoelige hond.
Nieuwe geluiden en nieuwe geurtjes en ook nieuwe honden.
Mijn hond kon net goed alleen zijn na veel trainen en toen ging ik verhuizen en kon weer helemaal opnieuw beginnen :ugh:
Eens.... daarom verbaas ik me dat ik dan nu al het advies krijg om te herplaatsen.

Eerst hebben we tijd nodig en wat hulp.
Lukt het dan echt niet dan gaan we eens verder kijken.
Voor nu moet er een oplossing komen want ik durf zo niet meer met hem naar buiten omdat ik bang ben dat ik de verkeerde hond tegen kom.Ik loop op eieren buiten....
Echt? Verbaas je je daar over? Na jouw emotionele postings van gisteren in dit topic en je ander topic waarbij je verteld boze mensen om je heen te hebben en zelfs niet meer de deur uit te gaan voor boodschappen verbaasd mij het herplaats advies niks.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”