Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Time out

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Ik ben hier voorlopig weg

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

nathalie71 schreef:
toots schreef:Nathalie - Gewoon even de tijd nemen voor jezelf, want zoals ik het lees zit het je even heel hoog.

Je hebt ook veel hooi op je vork genomen, een verhuizing, een nieuwe hond die gewoon pittig is en zeker als je dan 3 hondjes hebt kan dat best tegen vallen.

en her en der heb ik nog wel andere dingen gelezen. Dan zijn de reacties hier ook niet wat je verwacht had en zit je er even doorheen.

Het forum loopt niet weg en ik denk dat iedereen het kan begrijpen dat je er even geen zin in hebt.

Je berichtje heeft me aan het huilen gebracht :cry:

.............

En het idee om Ferry te herplaatsen? Nee.... :cry:
Gunst dat was niet de bedoeling.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

toots schreef:
nathalie71 schreef:
toots schreef:Nathalie - Gewoon even de tijd nemen voor jezelf, want zoals ik het lees zit het je even heel hoog.

Je hebt ook veel hooi op je vork genomen, een verhuizing, een nieuwe hond die gewoon pittig is en zeker als je dan 3 hondjes hebt kan dat best tegen vallen.

en her en der heb ik nog wel andere dingen gelezen. Dan zijn de reacties hier ook niet wat je verwacht had en zit je er even doorheen.

Het forum loopt niet weg en ik denk dat iedereen het kan begrijpen dat je er even geen zin in hebt.

.............

Beetje over emotioneel :wink: Ik geloof niet dat jij daar iets aan kan doen Toots :wink:
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Ik snap t.s wel er worden hier heel wat mensen gekleineerd terwijl ze behoefte hebben aan steun of advies.
Dat je met een t.s niet altijd eens hoeft te zijn of met fluwelen handschoenen moet behandelen o.k,
Maar zoals hier met leden wordt omgegaan verbaasd ook mij heel erg.
En dan juist door leden die hier al jaren zitten en de wijsheid schijnbaar in pacht hebben vindt ik dat heel erg vreemd.
Iedereen kan fouten maken en juist mede hondenliefhebbers en (kenners) zouden vaak een opmerking,mening,tip, genuanceerder moeten kunnen brengen.
Mijn onderschrift geeft de mens weer perfect weer.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

lets have fun schreef:
toots schreef:
nathalie71 schreef:

.............

Beetje over emotioneel :wink: Ik geloof niet dat jij daar iets aan kan doen Toots :wink:
Precies... Kun jij niks aan doen.

Ik denk dat je gewoon wel gelijk hebt...
nathalie71

Dinos schreef:Ik snap t.s wel er worden hier heel wat mensen gekleineerd terwijl ze behoefte hebben aan steun of advies.
Dat je met een t.s niet altijd eens hoeft te zijn of met fluwelen handschoenen moet behandelen o.k,
Maar zoals hier met leden wordt omgegaan verbaasd ook mij heel erg.
En dan juist door leden die hier al jaren zitten en de wijsheid schijnbaar in pacht hebben vindt ik dat heel erg vreemd.
Iedereen kan fouten maken en juist mede hondenliefhebbers en (kenners) zouden vaak een opmerking,mening,tip, genuanceerder moeten kunnen brengen.
Mijn onderschrift geeft de mens weer perfect weer.
Dank je wel!

Inderdaad,kon wel even wat steun gebruiken i.p.v.een aanval.

En nee,ik hoef geen fluwelen handschoentjes.... iemand mag best zeggen waar het op staat,maar van alles gaan roepen wat kwetsend is of als je de rest niet eens gelezen hebt vind ik ver van prettig.
nathalie71

Tara schreef:TS is een lieverd, dat zie je aan alles.
Maar ik breng het gewoon niet meer op om met begrip te reageren op iemand die in broodfoknonsens is getrapt.
Ik heb het allemaal al een keer gehoord, en kan er geen medelijden meer mee hebben.
Desalniettemin snap ik best wel dat TS moe is van alles, en dat negativiteit dubbel zo hard binnenkomt.
Maar dat is dan niet door wat mensen hier zeggen, maar doordat de rek qua incasseren er nu even uit is. Geeft niks, overkomt ons allemaal wel eens lijkt mij.

Dus neem er even afstand van Nathalie, laat het verleden van Ferry voor wat het is, en ga met Ferry zelf, zoals hij nu is, aan de slag.
Dat is eigenlijk het enige wat belangrijk is. Ga daarmee aan de slag, of herplaats hem naar een plek waar hij beter op zijn plaats is.
Ik weet wel dat je dat niet wilt horen, maar voor niemand is dit een leuke situatie, en jezelf opofferen voor een hond waar het niet mee gaat is gewoon waanzin.
Sterkte, en probeer een beetje rust te pakken meid. :wink:

:J: Ik begrijp je,dank je wel.

Ik ga mijn best doen,ik zit er inderdaad nu even doorheen. :roll:
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Asterix »

Tiny schreef:
bouvierpoedel schreef:
Mieke-Bo schreef:Sterkte, en je bent nr 2 die het hier niet zo leuk meer vind. Nr 1 heb ik laatst een pb van gehad omdat ik diegene mistte. En om eerlijk te zijn, ik heb ook het idee dat je eerst de berg moet beklimmen en je moet bewijzen voordat je erbij hoort.
Niet zeuren.
Alsof ze dezelfde reakties van het hele forum krijgt.
@ Mieke-Bo: Precies!! Ik vind dat altijd zo dooddoener.
@ Tiny: Mojah, je mag wel 1 dagje in o.a. mijn schoenen staan? Ik herken het terdege, smoel houden en wegwezen zonder dat ook maar iemand je echt kent. Jij doet er wat betreft mij, ook graag aan mee :19: Echter moet eerst de toon worden gezet van iemand, uit een klein populair hoekje. Tja, dan krijg je vervolgens meelopers zoals jij :wink:
Om dat aan te tonen, heb ik onlangs. tot dusver, mijn laatste topic geopend :mrgreen:
Ik laat mij echter niet wegjagen. Goh, zonde van de oproep van Mercedes-nogwat, die ervoor pleitte mij niet meer te antwoorden. Tot dusver heeft het wel geleid, dat ik Ella moet laten opereren deze maand, en er nauwelijks feed-back komt.
Altijd gedacht dat ik op een HONDEN-forum post. Mensen die ook het beste voor hebben wbt honden met ins en outs.
Uiteraard ben ik wel eens uitgegleden, wie niet?
Laatst gewijzigd door Asterix op 29 jun 2014 23:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Eefsel »

Nathalie, ik vind het vervelend voor je dat je er zo doorheen zit! Neem even lekker tijd voor jezelf en om aan Ferry te werken. En mocht je vragen hebben weet je waar je iedereen kan vinden. Soms kunnen dingen vervelend over komen, maar vaak is het met goede bedoeling omdat iedereen hier het beste voorheeft met de honden. Sterkte!

Ik heb trouwens nooit het gevoel gehad dat ik mezelf moest bewijzen. Ik weet dat ik niet veel ervaring heb met honden aangezien ik nog thuis woon en de honden officieel van mn ouders zijn, maar vind het wel fijn om dingen te lezen om te leren voor als ik zelf ooit een hond kan kopen. Zo weet ik dat, ondanks dat ik ze geweldig vind, dat ik later waarschijnlijk geen DD zal nemen omdat ik een hond wil met meer will to please ;) en zo kan ik hier ook veel rassen die ik niet goed kende wat beter leren kennen :)
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Dinos

Tara schreef:TS is een lieverd, dat zie je aan alles.
Maar ik breng het gewoon niet meer op om met begrip te reageren op iemand die in broodfoknonsens is getrapt.
Ik heb het allemaal al een keer gehoord, en kan er geen medelijden meer mee hebben.
Desalniettemin snap ik best wel dat TS moe is van alles, en dat negativiteit dubbel zo hard binnenkomt.
Maar dat is dan niet door wat mensen hier zeggen, maar doordat de rek qua incasseren er nu even uit is. Geeft niks, overkomt ons allemaal wel eens lijkt mij.

Dus neem er even afstand van Nathalie, laat het verleden van Ferry voor wat het is, en ga met Ferry zelf, zoals hij nu is, aan de slag.
Dat is eigenlijk het enige wat belangrijk is. Ga daarmee aan de slag, of herplaats hem naar een plek waar hij beter op zijn plaats is.
Ik weet wel dat je dat niet wilt horen, maar voor niemand is dit een leuke situatie, en jezelf opofferen voor een hond waar het niet mee gaat is gewoon waanzin.
Sterkte, en probeer een beetje rust te pakken meid. :wink:
Jammer, juist mensen met ervaring zouden enig inlevingsvermogen moeten hebben, ook ik heb in mijn jeugd bij broodfokker gekocht,omdat ik jong was,maar we er wel degelijk over nagedacht hadden om hond te nemen en voor en tegens af te wegen.
Op dat moment was er geen internet en kon je je nog niet echt goed over fokker inlezen.
Het moment dat hier leden komen die vragen hebben over de 1000 ste broodfokpup die trouwens een super gezonde en stabiele hond kan zijn, kunnen naar mijn mening gewoon te woord worden gestaan.
Dit zijn mede leden die naar sommige hun mening een enorme fout hebben begaan, en dat zou ook zomaar kunnen, maar moeten deze dan echt gekleineerd en afgebrand worden?
Dit is niet pers.op jou hoor Tara, maar reken jou tot mensen die wel goede en zinnige tips kunnen geven, en dan is het jammer dat je dat zou opgeven bij nr 1001 .
nathalie71

Dank jullie wel! x
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik snap dat je Ferry niet wilt herplaatsen.
En ik vind het jammer.
Want ik denk dat je veel te lief bent voor hem en dat hij het je heel erg lastig gaat maken. Dat je straks allemaal dingen zult moeten doen die heel erg tegen je natuur ingaan, alleen omdat het anders gaat escaleren met hem.
Nog buiten het feit dat hij niet direct bevorderlijk is voor je sociale leven en je gezondheid door de stress die het geeft.

Ik respecteer je keuze, hoor, maar jij en Ferry verdienen beter, vind ik. Sorry :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Tiny een meeloper, nou wordt 'ie mooi :LOL: :LOL:
Het staat je niet dat je zo om je heen slaat, Cleo. Iedereen op dit forum heeft wel eens fouten gemaakt, ja. Maar sommige mensen leren er niet van :wink:
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Asterix schreef: @ Tiny: Mojah, je mag wel 1 dagje in o.a. mijn schoenen staan? Ik herken het terdege, smoel houden en wegwezen zonder dat ook maar iemand je echt kent. Jij doet er wat betreft mij, ook graag aan mee :19: Echter moet eerst de toon worden gezet van iemand, uit een klein populair hoekje. Tja, dan krijg je vervolgens meelopers zoals jij :wink:

Je bazelt weer eens zoals altijd :roll: Ja hoor, ik ben een opruier van de bovenste plank, lees mijn berichten er maar eens op na dan zie je gelijk dat ik een meeloper ben :ok:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Hilde schreef:Tiny een meeloper, nou wordt 'ie mooi :LOL: :LOL:
Het staat je niet dat je zo om je heen slaat, Cleo. Iedereen op dit forum heeft wel eens fouten gemaakt, ja. Maar sommige mensen leren er niet van :wink:
Ik zat ook al zo :denken:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Tiny schreef:
tsss ik vind dat ook, jij bent echt een meelopende opruier :F:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Tiny
Zeer actief

renee-uk schreef:
Tiny schreef:
Hahaha ik heb een titel :cheer: :cheer: :cheer:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
renee-uk
Zeer actief

en nathalie, ik denk dat marjoleine gelijk heeft hoe rot het ook klinkt.
je bent een schat van een meid en hondjes met het karakter van ferry passen niet zo goed bij mensen met jouw lieve karakter.
jullie zullen er geen van beiden gelukkig van worden :(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Tiny schreef:
renee-uk schreef:
Tiny schreef:
is weer eens wat anders dan een van de liefste mensen van het forum he :P
Afbeelding

tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Marjoleine schreef:Ik snap dat je Ferry niet wilt herplaatsen.
En ik vind het jammer.
Want ik denk dat je veel te lief bent voor hem en dat hij het je heel erg lastig gaat maken. Dat je straks allemaal dingen zult moeten doen die heel erg tegen je natuur ingaan, alleen omdat het anders gaat escaleren met hem.
Nog buiten het feit dat hij niet direct bevorderlijk is voor je sociale leven en je gezondheid door de stress die het geeft.

Ik respecteer je keuze, hoor, maar jij en Ferry verdienen beter, vind ik. Sorry :19:
Helemaal mee eens.
Ferry is waarschijnlijk ook meer gebaat bij een baasje dat niet de hele dag gestresst thuis zit vanwege zijn gedrag :wink:
Ik zou hem aan een nieuw gouden mandje helpen via Tineke & Alma. Jij hoeft niet alles altijd maar zelf op te lossen, en met een beetje pech nog 13 jaar met een te lastige hond zitten.
Verder wist ik helemaal niet dat hij zo lastig was: die indruk kreeg ik in elk geval niet van je topics :19:
En vervelende reacties, tsja, gewoon overslaan :mrgreen: En niet meer zelf steeds maar weer over zijn broodfukafkomst beginnen.....
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Eefsel »

Tiny schreef:
renee-uk schreef:
Tiny schreef:
Gefeliciteerd met je titel :mrgreen: :P
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Tiny
Zeer actief

renee-uk schreef: is weer eens wat anders dan een van de liefste mensen van het forum he :P
Precies, ik zal mezelf even van de andere kant laten zien :S: :rambo:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Eefsel schreef:
Tiny schreef:
Gefeliciteerd met je titel :mrgreen: :P
Dank je :flower:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

En ik vind het jammer.

Ik zou dit nog maar eens goed overlezen nathalie. Hier worden wijze woorden gezegd :wink: Al die extra stress die freddy je bezorgd triggerd bij jou ook weer van alles wat niet goed is. Dan ga je ook nog eens je sociale leven inperken voor het hondje, en daar word je beslist niet frisser van in je hoofd. Niet leuk om te horen, maar wel waar.
Dinos

Alle adviezen die goed bedoeld zijn, zijn nu mosterd na de maaltijd.
Als t.s b.v topic had geopend ga hondje herplaatsen, had ze veel negatieve reactie,s gehad, in de trant van zie je wel hadden het toch gezegd met je broodfok hond.
Ik zit nog niet lang op forum maar heb al veel mensen zien vertrekken, en weet dat leden niet eens willen reageren omdat ze direct als onbenul of halfwas worden behandeld.
Er zijn hier echt geen goden hoor, hooguit engeltjes.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Dinos schreef:Alle adviezen die goed bedoeld zijn, zijn nu mosterd na de maaltijd.
Als t.s b.v topic had geopend ga hondje herplaatsen, had ze veel negatieve reactie,s gehad, in de trant van zie je wel hadden het toch gezegd met je broodfok hond.
Ik zit nog niet lang op forum maar heb al veel mensen zien vertrekken, en weet dat leden niet eens willen reageren omdat ze direct als onbenul of halfwas worden behandeld.
Er zijn hier echt geen goden hoor, hooguit engeltjes.
Helemaal geen mosterd na de maaltijd: het speelt toch nu?
En ik ben een groot voorstander van herplaatsen (kan niet voor andere mensen spreken, uiteraard). Een hond is beter af met een gelukkige baas.
En kom eens met een lijstje van al die mensen die je hebt zien vertrekken omdat ze als onbenul worden behandeld?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
renee-uk
Zeer actief

ik heb nathalie nog nooit als een onbenul behandeld en in dat andere topic heb ik niet eens gereageerd.
maar ik begrijp dat ik nu niks meer mag plaatsen omdat dinos vindt dat dat overbodig is?
Afbeelding

nathalie71

lets have fun schreef:
En ik vind het jammer.

Ik zou dit nog maar eens goed overlezen nathalie. Hier worden wijze woorden gezegd :wink: Al die extra stress die freddy je bezorgd triggerd bij jou ook weer van alles wat niet goed is. Dan ga je ook nog eens je sociale leven inperken voor het hondje, en daar word je beslist niet frisser van in je hoofd. Niet leuk om te horen, maar wel waar.

Het komt alleen wel over alsof hij altijd zo vreselijk lastig is.
In huis is er weinig mee te doen,ik heb hem nu een maand en hij was niet zindelijk,dat heb ik er al heel snel af gekregen.
Ik heb hem leren omgaan met Romy en Vlinder en dat gaat heel goed.
Ze liggen ook heel veel bij elkaar,verder is het een knuffel kont en s`-nachts kruipt hij lekker tegen mij aan,hij heeft wat ondeugende streken wat grappig is en hij is in huis verder heel braaf.Hij sloopt niks o.i.d.

Als de bel gaat blaft hij niet (Dat terwijl Vlinder en Romy wel blaffen)

Hij blaft alleen naar honden,katten en kleine kinderen en gaat bij honden dan volledig uit zijn plaat.Maar dan ook echt volledig!!
Ook als hij voor het raam zit en hij ziet een hond of kat gaat hij heel hard blaffen en heeft nergens anders oog voor.
Ook als er een hond langs de schutting loopt of als het buurhondje in de tuin is (die meestal begint met grommen)moet hij blaffen.Dat wordt al wel wat minder in de tuin.

Als hij in de kar zit blaft hij ook verschrikkelijk,zo erg dat ik laats een Herder achter me aan had op de fiets,ik heb mijn longen uit mijn lijf gefietst :80: Was veel te bang dat hij op de kar zou springen met alle gevolgen van dien van de meiden zitten er ook in he?

Ik heb nu boze mensen om me heen.

Dus ik kan de deur niet meer uit met hem en dat moet toch te trainen zijn denk ik dan..
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 06 jul 2014 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
nathalie71

renee-uk schreef:ik heb nathalie nog nooit als een onbenul behandeld en in dat andere topic heb ik niet eens gereageerd.
maar ik begrijp dat ik nu niks meer mag plaatsen omdat dinos vindt dat dat overbodig is?
Trek het je niet aan Renee,je bent altijd erg lief voor me!! :J:
renee-uk
Zeer actief

nathalie71 schreef:
renee-uk schreef:ik heb nathalie nog nooit als een onbenul behandeld en in dat andere topic heb ik niet eens gereageerd.
Trek het je niet aan Renee,je bent altijd erg lief voor me!! :J:
;)

hoezo heb je boze mensen om je heen dan nathalie?
vanwege het blaffen?
Afbeelding

Dinos

Paulien
Martinn
Dean

Ik weet niet of ze echt weg zijn uit bestand , want als je ze als lid laat staan is dat weer positief voor je sponsors e.d.
En blijft dit het grootste forum van Nederland.
Er zijn er nog meer maar, maar zal ik je laten weten, je kan dit zelf ook nakijken trouwens.
Ik ben het wel met je eens dat elke hond een goede stabiele baas verdiend, of die gelukkig is ,is mooi meegenomen maar zeker geen vereiste.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”