Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Project Kral - 2014- upd 12 nov Nieuwe foto's VRIENDJES !

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Project Kral - 2014 - 4 e VRIENDJE - vraag op pag 6 !

Ongelezen bericht door renee-uk »

mercedes2803 schreef: En idd.... 128 euro ...en NOG een vriendje :engel:
als er verder geen aanmeldingen komen kan het geld dat over is misschien gebruikt worden voor het brokjesproject.
of zeg ik nu iets heel raars?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
suza
Actief
Mijn ras(sen): Turkse natuurrassen
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door suza »

Ik heb het nu even als extra bij de gehandicapte honden gezet.
Als het hier stil valt vind ik persoonlijk het brokjes project een prima idee!
zo lang mensen denken dat honden niet voelen zullen honden voelen dat mensen niet denken
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Het maakt mij helemaal niets uit, hoewel ik een ieniemienie kleine voorkeur had voor het pitje met de rode halsband :F: . Maar een gehandicapte hond is ook prima, als het geld maar goed terecht komt
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Tiny schreef:
Gollum schreef:
suza schreef:Inderdaad Collum, alle honden krijgen voldoende te eten en de basis medische zorg.
Wel is het zo dat uit het vriendenproject extra medische zorg voor de vrienden honden betaald kan worden.
En elke 2 maanden als er foto's van de honden gemaakt worden, krijgen ze toch een extra visuele check wat met rond de duizend honden in een zo immens groot asiel niet iedere keer bij elke hond het geval is.
Verder is het vriendenproject ook erg belangrijk voor het moraal van de mensen van het asiel. Het doet ze goed te weten dat ze niet alleen staan en dat mensen in Nederland respect voor hun werk hebben en het steunen.
Daarnaast is het van belang in de relatie met de gemeente Istanbul; dat mensen uit Nederland de honden in Turkije steunen dwingt toch een vorm van respect voor het SHKD en hun asiel af.
In dat geval stem ik voor een kneus die wel wat extra zorg en aandacht kan gebruiken en een paar extra duimen voor de mensen die het allemaal doen :ok: :ok: :ok:
Sluit ik mij bij aan :ok:
ik ook :ok:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

suza schreef:Het aantal honden in het vriendenproject wordt afgestemd op het aantal donateurs in het project.
De honden die toegevoegd worden zijn honden die zeker niet herplaatst kunnen worden en zich toch enigszins laten fotograferen. Sommige honden zijn zo schuw dat je ze echt niet kan fotograferen.
Het vriendenproject is bedoeld om honden die een leven lang in het bos asiel moeten verblijven, ook een leven lang zorg te kunnen geven.
Ze krijgen geen extra zorg en aandacht om de extra zorg en aandacht, maar om de dood eenvoudige reden dat als je een hond moet fotograferen om nieuwe foto's van de hond aan zijn/haar vrienden te sturen je de betreffende hond gewoon extra ziet en extra in de aandacht hebt.
Dat is geen kwestie van voortrekken of vreemd, maar gewoon een logisch gevolg.
Kan ik hieruit concluderen dat het geld gewoon naar alle honden in het asiel gaat en dat dat vriendjesproject een marketingtruc is? Zo ja, dan ben ik helemaal blij, daar heb ik een nog beter gevoel bij :ok: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
suza
Actief
Contacteer:

nou van het woord marketing truc wordt ik niet blij......,maar ik denk dat het voor iedereen logisch is dat als de voerrekening betaald wordt er niet gekeken wordt op hoeveel euro voer een bepaalde hond recht heeft en ik kan je verzekeren dat alle honden in het bos asiel voldoende te eten krijgen.
Maar zonder vriendenproject zou dat wel heel moeilijk worden.

Als een hond uit het vriendenproject bijvoorbeeld ziek wordt, wordt er met mij overlegd wat te doen en in het uiterste geval of de hond in moet slapen. Als er iets speciaals met de hond gebeurd worden de vrienden geïnformeerd. Als de hond herplaatst kan worden (zelden) wordt er met de vriend overlegd of hij/zij hiermee akkoord gaat (eigenlijk altijd).

Het haalt de hond wel uit zijn/haar anonimiteit en ik heb het gekke idee dat dat voor een hond toch fijn is.

En doordat van het geld van de vrienden bijvoorbeeld dieetvoer voor de betreffende hond gekocht kan worden, drukt dit niet op het budget van het gewone voer en dus zorgt het er indirect weer voor dat alle honden voldoende te eten krijgen.

Overigens bedankt voor je vragen! Het is goed als mensen vragen stellen en zo van de hoed en de rand weten!
zo lang mensen denken dat honden niet voelen zullen honden voelen dat mensen niet denken
Liesbeth
Zeer actief

suza schreef:nou van het woord marketing truc wordt ik niet blij......,maar ik denk dat het voor iedereen logisch is dat als de voerrekening betaald wordt er niet gekeken wordt op hoeveel euro voer een bepaalde hond recht heeft en ik kan je verzekeren dat alle honden in het bos asiel voldoende te eten krijgen.
Maar zonder vriendenproject zou dat wel heel moeilijk worden.

Als een hond uit het vriendenproject bijvoorbeeld ziek wordt, wordt er met mij overlegd wat te doen en in het uiterste geval of de hond in moet slapen. Als er iets speciaals met de hond gebeurd worden de vrienden geïnformeerd. Als de hond herplaatst kan worden (zelden) wordt er met de vriend overlegd of hij/zij hiermee akkoord gaat (eigenlijk altijd).

Het haalt de hond wel uit zijn/haar anonimiteit en ik heb het gekke idee dat dat voor een hond toch fijn is.

En doordat van het geld van de vrienden bijvoorbeeld dieetvoer voor de betreffende hond gekocht kan worden, drukt dit niet op het budget van het gewone voer en dus zorgt het er indirect weer voor dat alle honden voldoende te eten krijgen.

Overigens bedankt voor je vragen! Het is goed als mensen vragen stellen en zo van de hoed en de rand weten!
Marketingtruc is ook wel kort door de bocht gezegd, maar op zich vind ik een 'truc' gebruiken geen probleem. Op deze manier mensen betrekken bij de honden en het bos asiel vind ik een prima plan :E: . Zou het zelf ook doen.

JYBD
Zeer actief

Truc duidt bij mij op ietwat negatief.

Ik heb altijd begrepen dat, als je bij wijze van spreken 1 hond adopteert, je dus , op papier, zijn voer etc betaald. Die hond eet dus geen voer dat door het asiel zelf betaald moet worden. Dat geld kan dan aan de anderen uitgegeven worden. Dus netto is er gewoon meer voer. (Of er hoeft minder geld uitgegeven te worden uit de asielkas) Het is niet zo dat de geadopteerde hond voer krijgt en zijn kennel genoot, die niet geadopteerd is niet. :F:
Zie het als foster parents (PLAN) Je adopteert op papier een kind maar het geld gaat in de pot om het hele dorp te helpen, dus indirect ook het kind.

Zo werkt het toch?

Afbeelding
suza
Actief
Contacteer:

JYBD u snapt hem!
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wat super dat er zo een mooi bedrag bij elkaar is gehaald.. mij maakt het niet zoveel uit welke hond er " geadopteerd" gaat worden, je helpt er in feite het hele asiel mee dus ik heb geen voorkeur.
Afbeelding
suza
Actief
Contacteer:

naar aanleiding van een vraag in een PB heb ik een uitgebreid antwoord gedicht dat mogelijk voor iedereen bijdraagt aan een goede beeldvorming

Eerst even uitleg voor je beeldvorming
Het bos asiel is een stuk omheind bosgebied, binnen een groot land stuk waar vroeger een vuilnisbelt was. Dit grote gebied is oom omheind.
Binnen het eigenlijke asiel leven 350 honden, in het gebied tussen binnen hek en buitenhek nog eens ca. 1000.
Een jaar of 12 geleden werd de vuilnisbelt gesloten een wilde de gemeente de duizenden honden die daar leefden en van de belt afhankelijk waren voor hun eten, doden omdat ze bang waren dat ze zonder nieuwe afval toevoer de stad in zouden trekken. Robert Smith (Engelse zakenman met fabrieken in Turkije) hoorde dit en heeft een hek gezet en dat was het bos asiel. Geen water, geen elektriciteit, wel voer voor de honden, medische verzorging, een groot leefgebied en natuurlijke schuilplaatsen.
In de loop der tijd zijn er wat containers om gebouwd tot kantoor, quarantaine ruimte en wc's. Maar nog steeds geen water en elektra.
Honden werden herplaatst, honden stierven en een paar keer zijn er grote groepen honden opgenomen uit opvangen die moesten sluiten.
Ook bemiddelde zakenmensen komen eens aan het eind van hun reserves en dus heb ik een manier bedacht om een gedeelte van de last over te nemen.
Honden waarvan we zeker wisten dat die niet herplaatsbaar waren en de rest van hun leven in het bos asiel zouden blijven werden opgenomen in een adoptie op afstand project; honden zoeken vrienden. Voor 10 of 20 euro per maand (hele of halve hond/vriendschap) kan er een hond op afstand geadopteerd worden.
Je moet het dus zo zien dat de vrienden op dit moment het onderhoud van 60 honden betalen.
Het is niet zo dat de honden voorgetrokken worden of dat de andere honden geen eten krijgen, maar als je voor duizend honden moet zorgen is het wel fijn als er iedere maand een bedrag binnen komt ter grootte van de kosten van de verzorging van 60 honden.
Doordat er iedere 2 maanden nieuwe foto's van de honden van het project gemaakt en verstuurd worden bouwen de vrienden een band met hun hond op en hebben de honden zowel voor mij als voor de medewerkers van het asiel meer een gezicht dan de andere honden die alleen in de groep verzorgd worden.
Ik word ook op de hoogte gehouden (en via mij de vrienden) van de bijzonderheden van de honden in het project en ik denk dat dat voor de hond een meerwaarde heeft; het is logisch dat met twee soms drie verzorgers en 1 nachtwacht de duizend honden niet allemaal persoonlijke aandacht krijgen, dat kan niet.
Dus nee het is geen marketingtruc en als je naar het bos asiel gaat kun je je eigen vriendje ontmoeten, het is wel zo dat alle honden er beter van worden er is gewoon 800 euro per maand meer te besteden dan zonder het vriendenproject en ja de honden binnen het vriendenproject hebben op deze manier een streepje voor.

Daarnaast steunen we het asiel nog met een brokjes project "alle brokjes helpen" vanaf 1 euro per maand kun je donateur worden. En van dit geld wordt voer voor de honden gekocht. In de eerste plaats voer voor de honden uit een voormalige opvang in Atakoy die door het SHKD is opgenomen toen de opvang in Atakoy weg moest. ActieZwerfhonden steunde die opvang al wat jaren en toen hij moest sluiten stonden er 300 honden op straat. Het SHKD wilde ze wel opnemen, de ruimte was er maar ze hadden geen maandelijkse inkomsten om de verzorging te betalen. Middels de brokjes actie betalen we nu 820 euro per maand aan voer. Ja in eerste instantie voor de ex Atakoy honden, maar natuurlijk is dat van invloed op het voer voor alle honden. Zijn de Atakoy honden er speciaal beter van geworden, ja want anders hadden ze niet in het asiel opgenomen kunnen worden. Wordt er alleen voer voor de Atakoy honden van betaald, nee het bedrag wordt gebruikt om de voerrekening van het hele asiel mede te betalen.

Je kunt dus nooit zeggen dat een bedrag alleen voor die of die hond(en) gebruikt wordt, iedere cent die er binnenkomt maakt het mogelijk alle honden te verzorgen, maar ja de honden waar het in een bepaalde actie over gaat hebben er wel extra baat bij.

Ik hoop dat ik het je zo allemaal duidelijk heb kunnen maken.
Het is een lang verhaal en ik zet het ook even op het forum, omdat ik vind dat iedereen het moet weten.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Mooi en helder Linda!
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

helemaal duidelijk hoor :ok:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Heel duidelijk, dank je wel :E: .

Ben blij dat ik aan het project mee heb gedaan.

mercedes2803
Zeer actief

Re: Project Kral - 2014- upd 10 april FOTO'S van de vriendj

Foto'van onze vriendjes in Istanbul :cheer:

viewtopic.php?f=26&t=284668
suza
Actief
Contacteer:

Re: Project Kral - FOTO'S van de vriendjes update 25-6-2014

Hoihoi

Onderstaand weer een berichtje uit Istanbul.
Ik zal Hilje (Mercedes )vragen de bijbehorende foto's te plaatsen.

Update about SHKD Shelter-May-June 2014
Update bos asiel mei-juni 2014

Summer has not really arrived yet in Istanbul and we are happy about this because we are expecting a hot and dry summer, probable water shortage. Furthermore summer is not an easy season for our dogs at the shelter because we have a hard time controlling the parasites for which forest is a suitable habitat. As a preventive measure we vaccinated all our dogs for inner and outer parasites in May. Some volunteers joined us for this campaign for which we worked hard for a whole day in three different teams to catch and vaccinate our dogs for rabies and parasites.
De zomer heft nog niet echt zijn intreden gedaan in Istanbul n daar zijn we blij mee. Het belooft een warme, droge zomer te worden, met een grote kans op waterschaarste. Bovendien is de zomer geen makkelijke tijd voor de honden omdat we grote moeite hebben met het parasieten vrij houden van de honden. Veel van deze parasieten hebben een perfecte leefomgeving in de bossen waar het asiel gevestigd is. Als voorzorg hebben we in mei alle honden behandeld tegen in- en uitwendige parasieten en ze tegen Rabiës geënt. Met de hulp van een aantal vrijwilligers hebben we, verdeeld over 3 teams, keihard gewerkt om alle dieren te behandelen.
Our veterinary team headed by Vet Murat Bekhan went to Ayvalik two times and neutered a total of 329 dogs, 150 and 179 at each visit. We are grateful to Actiezwerfhonden for fully sponsoring this campaign. All dogs were healthy and released back to their territory after being neutered and vaccinated.
Ons medisch team onder leiding van dierenarts Murat Bekhan, is 2 keer in Ayvalik geweest en heft total 329 honden gesteriliseerd. We zijn ActieZwerfhonden dankbaar dat ze deze campagne volledige gefinancierd heeft. Na hun sterilisatie zijn alle honden weer teruggeplaatst waar ze gevangen waren.
WE also continued with our education campaign and gave a seminar at Isik Lycee.
Ook zijn we verder gegaan met onze educatiecampagne op scholen. Ons laatste bezoek was aan het Isik Lyceum.
We still have some legal problems with the forest administration regarding our shelter which is the property of forest ministry. We are continuing with meetings and lobbying to persuade the authorities for letting us use the land for looking after stray animals for some time in the future.
Nog steeds zijn er wat juridische problemen met het ministerie van bosbouw over de grond waarop ons asiel gevestigd is. De grond is officieel eigendom van het ministerie. We blijven doorgaan met het beleggen van vergaderingen en het lobbyen, zodat het ministerie het land officieel aan ons gaat verhuren.
One of the friends’ dogs, Balu died at age 12. It was a natural death due to old age and a death without any suffering. We thank the family who sponsored him all through the years.
Een van de honden van het vriendenproject, Balu is gestorven op een leeftijd van 12 jaar oud. Een natuurlijke dood van ouderdom. Balu heeft niet geleden. Wij zijn de familie die hem door de jaren heen gesteund heeft, dankbaar voor deze steun.
mercedes2803
Zeer actief

Ja! Leuk!!

Ik zie de foto's wel in de mail verschijnen en zal ze dan hier EN in een apart topic plaatsen :ok:
mercedes2803
Zeer actief

Zeg Linda... heb je van Bilge nog weleens iets gehoord over hoe de tea tree olie, verdund in een plantenspuit beviel ?
Dan kunnen we eens kijken of ik dat goedje in Istanbul vinden kan of bestellen kan of iets van dien strekking.
JYBD
Zeer actief

Bedankt weer voor de up-date.
Nu nog even wachten op de foto's en we zijn weer helemaal bij. :D

Afbeelding
suza
Actief
Contacteer:

Ola Hillie, nee niet gehoord wel meteen nagevraagd en je hoort van me.
mercedes2803
Zeer actief

Hier in een apart topic ; viewtopic.php?f=26&t=287811&p=6924944#p6924944

en....

En daar zijn onze vriendjes weer!

:cheer: :I: :cheer:

Trim

Afbeelding

Afbeelding

Kont

Afbeelding

Afbeelding

en Dobby het lachebekje

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 26 jun 2014 21:16, 2 keer totaal gewijzigd.
JYBD
Zeer actief

Ach Dobby,... :I: :I: :I:

Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

En ik heb ook nog wat foto's gekregen van de honden uit het gehandicapte-honden-project, waar het HF ook voor een gedeelte vriend is van oa deze hondjes

Dus hierbij nog even wat mooooooie honties

Yazzar

Afbeelding

Afbeelding

Cotan

Afbeelding

Afbeelding

Gece

Afbeelding

Afbeelding

Balim

Afbeelding

Afbeelding
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Re: Project Kral - 2014- upd 26/6 Nieuwe foto's VRIENDJES !

Ongelezen bericht door sonj@ »

Wat een mooi beest, die Gece. Hij kijkt ook zo zacht.
mercedes2803
Zeer actief

ja he Sonja?
Ik denk dat ik hem vorig jaar ook gezien en geaaid heb... heuuul aanhankelijk liefffff beestje
JYBD
Zeer actief

Ach, Cotan,...ook :I: :I: :I:

Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

prachtig die foto's....
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

En daar is weer een update; :ok:
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 17 sep 2014 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
mercedes2803
Zeer actief

En daar is weer een update; :ok:

De zomer in Turkije is erg heet geweest. De temperaturen liepen op tot 35gr en mens en dier hadden moeite het hoofd koel te houden.

Door de hitte hadden de honden in het asiel, ondanks dat we ze in mei allemaal tegen parasieten behandeld hadden, hebben we ze allemaal regelmatig met Kenaz moeten wassen. Een aantal honden is allergisch voor vlooien geworden en kreeg ernstige huidproblemen. Deze honden krijgen nu speciaal voer en we hopen dat ze snel opknappen. Dit speciale voer is erg duur en kunnen we niet uit ons normale budget betalen. We zijn blij dat ActieZwerfhonden dit deels gefinancierd heeft.

Nu is het langzaam aan het afkoelen en we kijken uit naar de herfst.

Aysen Bolukbas, één van de deelnemers an het vriendenproject, en haar familie hebben van de zomer het bos asiel bezocht. Eigenlijk was het geen visite, nee Aysen is als full time vrijwilliger aan de slag gegaan. Bijna iedere dag kwam ze naar het asiel, soms samen met haar zusters. Ze werkte keihard en hielp ons met het schoon houden van het asiel, het baden van de honden met huidproblemen en het knuffelen van de honden die, meer dan wat dan ook, aandacht nodig hadden. We zijn haar dankbaar voor haar hulp, vriendschap en steun.

De problemen met de autoriteiten die over het bos waar het asiel in ligt gaan, zijn nog niet voorbij. Ze willen ons asiel sluiten en onze honden onder brengen in gemeentelijke asielen. Wij zullen nooit akkoord gaan met deze oplossing en ons zo lang als we kunnen blijven verzetten. Uit voorzorg, voor als het ooit zo ver mocht komen, proberen we nu in ieder geval voor zoveel mogelijk van de jonge honden (niet de oudere die in het vriendenproject zitten), een thuis te zoeken. Hierbij worden we geholpen door de Nederlandse organisatie Stichting Animal Care Projects.
De gemeente Istanbul zal in september vergaderen over de kwestie en dan zullen we meer duidelijkheid krijgen over wat nu uiteindelijk de bedoeling van de autoriteiten is. We hopen in de volgende update met positief nieuws bij u terug te komen.

De algemene gezondheid van de honden in het asiel is goed. Twee van onze honden, Jack en Rasim zijn helaas overleden.

Bedankt voor uw steun!

Kont :engel:
De blaffertttttt

Afbeelding

Afbeelding

Trim :I:

Afbeelding

Afbeelding

En daar is ook Dobby weer :cheer: :I:

Afbeelding

Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Re: Project Kral - 2014- upd 17-9 Nieuwe foto's VRIENDJES !

En hier nog wat foto's van honden uit het gehandicapten project dat ook door ons gesteund wordt

bambi

Afbeelding

Afbeelding

Yasar

Afbeelding

Afbeelding

Kotan

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”