als er verder geen aanmeldingen komen kan het geld dat over is misschien gebruikt worden voor het brokjesproject.mercedes2803 schreef: En idd.... 128 euro ...en NOG een vriendje
of zeg ik nu iets heel raars?
Moderator: moderatorteam
als er verder geen aanmeldingen komen kan het geld dat over is misschien gebruikt worden voor het brokjesproject.mercedes2803 schreef: En idd.... 128 euro ...en NOG een vriendje

ik ookTiny schreef:Sluit ik mij bij aanGollum schreef:In dat geval stem ik voor een kneus die wel wat extra zorg en aandacht kan gebruiken en een paar extra duimen voor de mensen die het allemaal doensuza schreef:Inderdaad Collum, alle honden krijgen voldoende te eten en de basis medische zorg.
Wel is het zo dat uit het vriendenproject extra medische zorg voor de vrienden honden betaald kan worden.
En elke 2 maanden als er foto's van de honden gemaakt worden, krijgen ze toch een extra visuele check wat met rond de duizend honden in een zo immens groot asiel niet iedere keer bij elke hond het geval is.
Verder is het vriendenproject ook erg belangrijk voor het moraal van de mensen van het asiel. Het doet ze goed te weten dat ze niet alleen staan en dat mensen in Nederland respect voor hun werk hebben en het steunen.
Daarnaast is het van belang in de relatie met de gemeente Istanbul; dat mensen uit Nederland de honden in Turkije steunen dwingt toch een vorm van respect voor het SHKD en hun asiel af.![]()
![]()

Kan ik hieruit concluderen dat het geld gewoon naar alle honden in het asiel gaat en dat dat vriendjesproject een marketingtruc is? Zo ja, dan ben ik helemaal blij, daar heb ik een nog beter gevoel bijsuza schreef:Het aantal honden in het vriendenproject wordt afgestemd op het aantal donateurs in het project.
De honden die toegevoegd worden zijn honden die zeker niet herplaatst kunnen worden en zich toch enigszins laten fotograferen. Sommige honden zijn zo schuw dat je ze echt niet kan fotograferen.
Het vriendenproject is bedoeld om honden die een leven lang in het bos asiel moeten verblijven, ook een leven lang zorg te kunnen geven.
Ze krijgen geen extra zorg en aandacht om de extra zorg en aandacht, maar om de dood eenvoudige reden dat als je een hond moet fotograferen om nieuwe foto's van de hond aan zijn/haar vrienden te sturen je de betreffende hond gewoon extra ziet en extra in de aandacht hebt.
Dat is geen kwestie van voortrekken of vreemd, maar gewoon een logisch gevolg.
Marketingtruc is ook wel kort door de bocht gezegd, maar op zich vind ik een 'truc' gebruiken geen probleem. Op deze manier mensen betrekken bij de honden en het bos asiel vind ik een prima plansuza schreef:nou van het woord marketing truc wordt ik niet blij......,maar ik denk dat het voor iedereen logisch is dat als de voerrekening betaald wordt er niet gekeken wordt op hoeveel euro voer een bepaalde hond recht heeft en ik kan je verzekeren dat alle honden in het bos asiel voldoende te eten krijgen.
Maar zonder vriendenproject zou dat wel heel moeilijk worden.
Als een hond uit het vriendenproject bijvoorbeeld ziek wordt, wordt er met mij overlegd wat te doen en in het uiterste geval of de hond in moet slapen. Als er iets speciaals met de hond gebeurd worden de vrienden geïnformeerd. Als de hond herplaatst kan worden (zelden) wordt er met de vriend overlegd of hij/zij hiermee akkoord gaat (eigenlijk altijd).
Het haalt de hond wel uit zijn/haar anonimiteit en ik heb het gekke idee dat dat voor een hond toch fijn is.
En doordat van het geld van de vrienden bijvoorbeeld dieetvoer voor de betreffende hond gekocht kan worden, drukt dit niet op het budget van het gewone voer en dus zorgt het er indirect weer voor dat alle honden voldoende te eten krijgen.
Overigens bedankt voor je vragen! Het is goed als mensen vragen stellen en zo van de hoed en de rand weten!