Dit is in het veld
Puck gaat goed. Krijgt nog steeds vers (lam) en inmiddels adres gevonden waar ik ook lamsnacks kan kopen bv oor enz.. dus af en toe verwennen kan nu ook.
Puck blijft problemen houden met huis en jeuk..ene keer meer dan andere dagen. Erg last van schilfers (roos). 6 weken terug bleek er hotspot te zijn ontstaan op haar rug en behandeling gehad + AB kuur. Het was even goed maar na een week weer meer jeuk. Inmiddels vorige week schraapsels laten nemen van dr huid en ook de schilfers zijn onderzocht. Voor alle zekerheid. Weer injectie's gehad. Uitslag ...gelukkig geen mijten o.i.d maar wel gist gevonden ' Malassezia " . Nu uitzoeken hoe dat komt. Gisteren bij dierenarts aparte shampoo gehaald en inmiddels gewassen. Jeuk lijkt tot nu minder. Binnenkort heb ik afgesproken ga ik naar iemand die al 40 jaar ervaring heeft met vers voeren en huidproblemen. Zou afgelopen week maar ben erg afhankelijk van vervoer en het ligt niet naast de deur. Zoonlief is nu brugpieper en was nogal druk ivm schoolspullen halen en voorbereiding kennismaking kamp. Daarbij mag ik zelf niet rijden aangezien ik al 5 maanden mijn arm amper kan gebruiken . Zelf een vakantie aangeboden door vader en stiefmoeder van mijn oudste zoon heb ik moeten afzeggen omdat het niet mogelijk was. Erg sneu voor jongste. Maar als verassing stonden ze hier vrijdag op de stoep en hadden een weekendje uit geplant voor ons allen .. Zo lief. Toch nog onverwachts een leuke afsluiter voor mijn jongste zoon.
Ben dus nu zijn lesrooster afwachten en dan overleggen met buurvrouw welk datum we kunnen gaan betreft voorlichting vers voer en huisproblematiek. Puck gaat uiteraard mee.
@ Rita Ja , Puck heeft al haar kuurtjes betreft paracieten gehad. Wormkuur Milbemax en heeft haar entingen uiteraard al lang geleden gehad. Volgend jaar pas weer . Puck is dus volledig tegen alles geent. Verder is Puck heel erg gevoelig voor vlooien. Had Pulvex spot maar werkte niet voldoen en nu heeft Puck een Seresto band en zie nooit teken of vlooien. Juist door de band is jeuk toch al wel minder. Dit omdat Puck dus overgevoelig is voor een vlooienbeet. Omgeving doe ik met indoor x en de katten (die apart zitten met Effipro. Was trouwens eerste keer dat ik Effipro gebruikte voor de katten. Daarvoor was het adventage of frontline maar de nieuwe middel bevalt me beter en voor gebruik hiervan had Puck al last van jeuk.
Verder...belangrijkste van alles natuurlijk. het is iedere dag 24 uur per dag 1000 % genieten van Puck. Vandaag is ze 10 maanden jong. Haar broer (als het volledige broer is maar wel zelfde nest) is 10 kilo zwaarder (maar reu dus en Puck teef) en is 6 cm groter. Puck is een heerlijke ondeugende puber aan het worden die uitdaagt maar best wel weet wat mag en wat niet. Ze doet gewoon graag dingen die niet mogen. Bv gaten graven in de tuin. 1 speciale kat die nooit iets terug doet pesten. Vooral claimen op de bank als er wel eens een kat bij me ligt. Mij vooral als ik overdag ff weg ben geweest nachts afstraffen omdat ze dan alsnog wil spelen.... Maar ze komt ook heel lief tegen me aan liggen slapen. Ze is dol op sokken. Als ik ze uittrek moet ze dr mee in haar bek liggen. Zijn er geen sokken pakt ze gewoon schone uit het mandje. Spelen met een tennisbal is ze altijd voor in...helaas heeft ze er maar 30 stuks. Ze weet heel goed welk speeltje voor buiten is en welk voor binnen. Iedere dag gaan we lange wandelingen maken ..nemen verrekijker mee en genieten van de natuur...haasjes en reeen kijken. Ze gaat mee naar de paarden . Ze heeft zelf idee dat als ze ergens niet naar toe mag dat kruipen niet opvalt. Hierdoor kreeg ik vaak commentaar op een braderie hier in dorp omdat Puck dan kruipt en mensen denken dat ik met een hond loop dat verlamd is en ze het zielig vinden. Tot ik verder loop en Puck ook gaat lopen en mensen dan pas kan overtuigen dat ze niks heeft met dr poten. Ze luistert heel erg goed. Loslopen in natuurgebieden.. ballen vangen..speeltjes los laten. enz enz ...ze is een snelle leerling. Als we gaan lopen kijkt ze vaak naar me ...en zie ik haar genieten en alsof ze naar me kijkt en denkt... dit is onze tijd saampjes he... Kortom...ik geniet iedere dag van Puck en ben ondanks alle ellende zo blij dat ze mijn Puck is. Heb echt idee dat ik enige ben die zo'n geweldige hond heeft. Ze is heerlijk speels..aanhankelijk en lief. Had me na Wanda geen ander hond kunnen wensen.

Puck spelen in park

Puck spelen met hond van buren

Puck en jacky

Puck en jacky.. lijkt liefde maar is ruimte bank claimen
Puck haar eerste lamsoor
Puck graaft kuilen en doet haar speeltjes erin. Eeen echt begraafplaats inmiddels met allemaal speelgoed