Inge O schreef:alsof dat het appèl wegneemt bij die hondcrutz schreef:DeDiana schreef:Ja, maar dat is dus 'sociaal' mits onder appel van de eigenaar. Als je de hond maar zelf laat aanrommelen, zou hij misschien voor een heel ander gedrag kiezen. Je moet zo'n hond dus begeleiden in sociaal gedrag, en daar moet je als eigenaar wel zin in hebben en rekening mee houden.
Een hond die zich sociaal aangepast gedraagt omdat hij goed onder appel staat, is in mijn ogen nog niet per definitie een sociale hond.
Maar goed, dan komen we op de discussie wat je verstaat onder een sociale hond en dan gaan we nogal off topic.
De test vd RV waar Maart het over heeft is juist niet onder appel, je mag niks zeggen tegen de hond.
maart schreef: Ik was overigens wel blij dat ik met Runar en niet Ds op de luchthaven stond toen een vrouw het nodig vond om haar 1jarig kind langs boven recht in zijn gezicht te duwen![]()
![]()
![]()
![]()
dat dat geprobeerd wordt wil ik graag geloven, dat het lang niet altijd lukt meen ik dan toch juist wel op te pikken uit sommige vroegere topics van crutz.maart schreef:Maar verder worden ze toch echt wel sociaal en benaderbaar gefokt, de dag van vandaag.
Lukt zeker niet altijd, maar bij een herplaatser weet je al zo veel meer (mits van betrouwbaar adres en achtergrond bekend)
En moet eerlijk zeggen qua sociaal gedrag (ook onderling) mis ik de xHH totaal niet