Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foto Bespreek Topic!

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Foto Bespreek Topic!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nathalie schreef:Gaaf!

Ik moet eigenlijk niks van insecten weten (vlinders wel weer), maar durf veel dichterbij te komen met fotograferen. Ik ga ze nog eens mooi en intressant vinden!
Ik kan uren kijken en zoeken naar insecten, ik vergaat alles en iedereen om me heen, t is echt een heerlijke hobby, en ik ben ook altijd blij als het weer macro seizoen is
Dean

Ongelezen bericht door Dean »

S@ndr@ schreef:
nathalie schreef:Gaaf!

Ik moet eigenlijk niks van insecten weten (vlinders wel weer), maar durf veel dichterbij te komen met fotograferen. Ik ga ze nog eens mooi en intressant vinden!
Ik kan uren kijken en zoeken naar insecten, ik vergaat alles en iedereen om me heen, t is echt een heerlijke hobby, en ik ben ook altijd blij als het weer macro seizoen is
Juist ja, zo voel ik dat ook :ok:
En vooral dat heerlijk gevoel als je iets hebt gezien dat je nog nooit eerder zag!

Groeten

Robby
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Macro trekt mij ook wel. Bijzonder. Nu lukt het niet zoals sommige foto's hier met een kitlens, maar ik doe mijn best.
Zit te denken aan die tussenringen. Wat ik ervan lees lijkt dat wel een goed alternatief te zijn voor een macro lens.
Maar nu even niet.
Eerst de workshop.

Heb nog steeds geen laptop, maar als die terug is ga ik wat plaatsen. De beginnersfotos :D Lol hebben we in ieder geval er erg veel mee!
Dean

Daisy@ schreef:Macro trekt mij ook wel. Bijzonder. Nu lukt het niet zoals sommige foto's hier met een kitlens, maar ik doe mijn best.
Zit te denken aan die tussenringen. Wat ik ervan lees lijkt dat wel een goed alternatief te zijn voor een macro lens.
Maar nu even niet.
Eerst de workshop.
Ik gebruik deze, Daisy, maar dan voor de Nikon.
Is een topmacrolens...

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ousPage=lr

Groeten

Robby
S@ndr@
Zeer actief

hangt ervan af wat je wilt platen, zijn t hele schuw insecten zou ik zeggen de 180, van sigma/tamron of canon , wil je graag op de planten/bloemen wereld stortten, zou ik een zo kort mogelijke lens nemen, de 50 mm, macro is dan een goedkoop en leuk alternatief.
er zijn meer mensen met tussen ringen bezig hoor, zelf zal ik er geen cent aan uitgeven. heb t ook nog nooit geprobeerd :wink:
Daisy@
Zeer actief

Beestjes vind ik leuker, dat weet ik wel.
Ik ga gewoon langzaam rondkijken en genieten van jullie foto's. Even geen geld nu voor een macro lens over.
En de tips van jullie meenemen, thnx.
Char7
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Char7 »

Jaaaaaa, belastinggeld is gestord vandaag dus ik heb meteen de camera besteld!!! Jeeeeh, morgen komt hij al binnen! :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Komt mooi uit, want volgende week zondag heb ik een studio fotoactie georganiseerd dus deze week even weten hoe de knoppen werken en dan kan ik hem al gebruiken :mrgreen:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

S@ndr@ schreef:hangt ervan af wat je wilt platen, zijn t hele schuw insecten zou ik zeggen de 180, van sigma/tamron of canon , wil je graag op de planten/bloemen wereld stortten, zou ik een zo kort mogelijke lens nemen, de 50 mm, macro is dan een goedkoop en leuk alternatief.
er zijn meer mensen met tussen ringen bezig hoor, zelf zal ik er geen cent aan uitgeven. heb t ook nog nooit geprobeerd :wink:
Als je het nooit hebt geprobeerd kan je er ook niets over zeggen :pffff: :mrgreen:

Tussenringen zijn echt gaaf, ik gebruik ze op mijn 100mm lens wil nooit meer zonder :E: de 12 en 21 mm standaard en als ik echt macro wil schroef ik de 31mm erbij en dat werkt perfect :cheer:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik gebruik tussenringen wel op een zoomlens met macro functie ik vind die ringen op mijn kitlens niks.
Maar met de zoomlens met macrofunctie die zijn ook helemaal zo duur niet en dus wel multifunctioneel vind ik ze prima!!
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Dit doe ik gewoon met een budget zoomlens en een tussenring.
Afbeelding

billy
Erelid

Mooi :ok:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief

Mooi zeg. Leuk om toch ook positief te lezen over die ringen. Voorlopig wordt het toch even niets hoor. Ja, genieten met de kit lens. En dat lukt nog best. En een mens moet wensen blijven houden hè.
billy
Erelid

Daisy@ schreef:Mooi zeg. Leuk om toch ook positief te lezen over die ringen. Voorlopig wordt het toch even niets hoor. Ja, genieten met de kit lens. En dat lukt nog best. En een mens moet wensen blijven houden hè.
Zo is dat :ok: en genieten staat voorop en leren en kijken waarom de ene foto wel lukt en de andere niet, oefenen en oefenen en heb ik al oefenen gezegd en je bent nooit uitgeleerd gelukkig :wink:

Deze heb ik van de week gemaakt met de tussenringen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Schitterende foto's! :ok:
S@ndr@
Zeer actief

billy schreef:
S@ndr@ schreef:hangt ervan af wat je wilt platen, zijn t hele schuw insecten zou ik zeggen de 180, van sigma/tamron of canon , wil je graag op de planten/bloemen wereld stortten, zou ik een zo kort mogelijke lens nemen, de 50 mm, macro is dan een goedkoop en leuk alternatief.
Als je het nooit hebt geprobeerd kan je er ook niets over zeggen :pffff: :mrgreen:

Tussenringen zijn echt gaaf, ik gebruik ze op mijn 100mm lens wil nooit meer zonder :E: de 12 en 21 mm standaard en als ik echt macro wil schroef ik de 31mm erbij en dat werkt perfect :cheer:
daarom zie ik het heer eerlijk erbij, maar ik ga ze niet kopen, groter en dichterbij is niet perse ook mooier, en ik heb een geweldige macro lens
Dean

Zelf gebruik ik geen tussenringen en om eigenlijk een hele rare reden: ik raak dat soort dingen eigenlijk altijd kwijt :scratch:
Heb aan de andere kant de ringen ook niet nodig omdat mijn macrolens helemaal voldoet aan mijn wensen.
Tussenringen zijn er eigenlijk ook alleen om het maken van macrofoto's te vergemakkelijken en daardoor heel bruikbaar.
Nadeel is echter wel het lichtverlies, maar macrofoto's maak ik altijd met statief, nooit uit de losse hand.
Zelf gebruik ik een lens het liefst waar het voor gemaakt is zonder al teveel dingen er aan vast te plakken.
Ik heb ook een 1.4 teleconverter voor mijn 500 mm, maar die gebruik ik sporadisch, alleen maar wanneer ik een plaatje echt wil maken en het onderwerp toch n og aardig probeer te krijgen.

Groeten

Robby
Chihuahua-paws
Zeer actief

De tussenringen gebruik ik wel maar als ik ga wandelen ofzo laat ik ze wel thuis. Tenzij ik echt om te fotograferen ga zonder Toots.

@Dean ik heb geen lichtverlies. Sterker nog de macro functie zit op mijn lens tussen de 200 en 300 mm waardoor ik lekker veraf kan staan en door de ringen erop te bevestigen haal ik ze toch heel dichtbij maar ik heb dus niet dat mijn lens ineens een paar stoppen donkerder is... heb dus geen licht verlies bij een opzet macro stuk of omkeer lens heb je dat wel.

Mijn lens zelf gaat wel maar vanaf f4,5 op het buitenste en dat is dan wel weer jammer als ik het vergelijk met een macro lens.
Maar toch merk ik dat door de ruimte die je dan hebt kwa licht ik niks tekort kom.

Deze ook mee gemaakt ik gebruik wel liever 1 ring dan 2 of 3 erop
Afbeelding

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

@Billy, gebruik jij de tussenringen ook samen dus de 12 en 21 mm op elkaar, of altijd apart?
Ik heb nu ook een setje tussenringen maar nog niet veel mee geexperimenteerd ;)
Afbeelding
Groetjes Marja
Dean

toots schreef:@Dean ik heb geen lichtverlies. Sterker nog de macro functie zit op mijn lens tussen de 200 en 300 mm waardoor ik lekker veraf kan staan en door de ringen erop te bevestigen haal ik ze toch heel dichtbij maar ik heb dus niet dat mijn lens ineens een paar stoppen donkerder is... heb dus geen licht verlies bij een opzet macro stuk of omkeer lens heb je dat wel.
Is niet helemaal waar, Jolanda, het levert wel degelijk lichtverlies op (ook al zit er geen lens in een tussenring) omdat wat je doet is de lens als het ware verlengen waardoor je dichter op het onderwerp kan gaan zitten en er minder licht binnen komt.
Dat betekent dat het licht ook opeens minder wordt, is eigenlijk ook wel logisch.
Als de hoeveelheid licht echter voldoende is om de foto te nemen is dat uiteraard geen probleem.
En zoals ik al zei, macrofotografie doe ik altijd gestabiliseerd hetzij door een statief of door een beanbag.

Omdat ik het zelf moeilijk vind om het in woorden uit te drukken heb ik even wat opgezocht voor je :wink:
En kijk dan vooral even bij "tussenringen bij fotografie"...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tussenring

Groeten

Robby
Daisy@
Zeer actief

Op zich lijkt het me wel logisch dat je lichtverlies hebt. Niet dat ik er veel verstand van heb, maar het lijkt me wel verklaarbaar. 'Buis' wordt langer, licht moet verder naar binnen werken.
Maar ik zie hier wel mooie plaatjes voorbij komen met die ringen. :ok:

Enne Billy, zei je oefenen :engel: Haha, dat is het ook lijkt me. Ben nog zo groen als gras, nog bergen te leren, hihi.
Maarre... we blijven oefenen. :E:
billy
Erelid

S@ndr@ schreef:
billy schreef:

daarom zie ik het heer eerlijk erbij, maar ik ga ze niet kopen, groter en dichterbij is niet perse ook mooier, en ik heb een geweldige macro lens
Gelukkig houden we niet allemaal van dezelfde soort foto's, dat zou ook maar saai worden :wink:
tycha schreef:@Billy, gebruik jij de tussenringen ook samen dus de 12 en 21 mm op elkaar, of altijd apart?

Als ik alle tijd heb en goed bij het onderwerp kan komen gebruik ik ze op elkaar en wil ik echt details dan alle 3 op elkaar :ok:
Maar ik ben begonnen met de 12mm ring tot de foto's lukte en toen heb ik de 21mm erbij gedaan.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Dean schreef:
toots schreef:@Dean ik heb geen lichtverlies. Sterker nog de macro functie zit op mijn lens tussen de 200 en 300 mm waardoor ik lekker veraf kan staan en door de ringen erop te bevestigen haal ik ze toch heel dichtbij maar ik heb dus niet dat mijn lens ineens een paar stoppen donkerder is... heb dus geen licht verlies bij een opzet macro stuk of omkeer lens heb je dat wel.
Is niet helemaal waar, Jolanda, het levert wel degelijk lichtverlies op (ook al zit er geen lens in een tussenring) omdat wat je doet is de lens als het ware verlengen waardoor je dichter op het onderwerp kan gaan zitten en er minder licht binnen komt.
Dat betekent dat het licht ook opeens minder wordt, is eigenlijk ook wel logisch.
Als de hoeveelheid licht echter voldoende is om de foto te nemen is dat uiteraard geen probleem.
En zoals ik al zei, macrofotografie doe ik altijd gestabiliseerd hetzij door een statief of door een beanbag.

Omdat ik het zelf moeilijk vind om het in woorden uit te drukken heb ik even wat opgezocht voor je :wink:
En kijk dan vooral even bij "tussenringen bij fotografie"...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tussenring

Groeten

Robby

Ik ben het niet met je eens. Ik zit niet dichter bij het onderwerp ik zit net zo ver van het onderwerp af als dat ik mijn lens gewoon in de macro stand zet. Ja je kan wel dichterbij gaan zitten maar dat is niet nodig ja als je echt een onderwerp als het ware onder de loep wilt hebben maar dat is niet altijd persee mooier.

Ik heb deze set http://www.kamera-express.nl/product/12 ... TDVQ4TqD8=

Als je er dichter op gaat zitten krijg je idd logischer wijs minder ligt daardoor ben ik ook blij dat bij mijn lens de macro functie in de max zit.

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

billy schreef:
tycha schreef:@Billy, gebruik jij de tussenringen ook samen dus de 12 en 21 mm op elkaar, of altijd apart?

Als ik alle tijd heb en goed bij het onderwerp kan komen gebruik ik ze op elkaar en wil ik echt details dan alle 3 op elkaar :ok:
Maar ik ben begonnen met de 12mm ring tot de foto's lukte en toen heb ik de 21mm erbij gedaan.

Van het weekend ook maar eens aan de slag ermee ;)
Afbeelding
Groetjes Marja
Dean

toots schreef:
Ik ben het niet met je eens. Ik zit niet dichter bij het onderwerp ik zit net zo ver van het onderwerp af als dat ik mijn lens gewoon in de macro stand zet. Ja je kan wel dichterbij gaan zitten maar dat is niet nodig ja als je echt een onderwerp als het ware onder de loep wilt hebben maar dat is niet altijd persee mooier.
Ik begrijp je, Toots, maar het is ook niet zo dat je dichterbij je onderwerp gaat zitten (terwijl ik het wel zo uitlegde), maar de tussenring zorgt er voor dat je onderwerp dichterbij komt en die tussenring zorgt er voor dat er minder licht komt.
Dat jij er dichter op gaat zitten wil niet zeggen dat het licht verandert want die blijft hetzelfde.
Tenzij jij zelf besluit om in de baan van de lichtbron gaat zitten, dan verandert het licht.
Wat wel duidelijk verandert is je scherptediepte, je bokeh wordt duidelijk minder en dat is niet altijd mooier...

Groeten

Robby
Chihuahua-paws
Zeer actief

Dean schreef:
toots schreef:
Ik begrijp je, Toots, maar het is ook niet zo dat je dichterbij je onderwerp gaat zitten (terwijl ik het wel zo uitlegde), maar de tussenring zorgt er voor dat je onderwerp dichterbij komt en die tussenring zorgt er voor dat er minder licht komt.
Dat jij er dichter op gaat zitten wil niet zeggen dat het licht verandert want die blijft hetzelfde.
Tenzij jij zelf besluit om in de baan van de lichtbron gaat zitten, dan verandert het licht.
Wat wel duidelijk verandert is je scherptediepte, je bokeh wordt duidelijk minder en dat is niet altijd mooier...

Groeten

Robby

Dat is wel waar van die bokeh idd daardoor als ik een mooie bokeh wil dan maak ik liever foto's met 1 van de primes die overgens een stuk goedkoper zijn dan een macro lens ''neemt niet weg dat ik af en toe ook in de verleiding kom maar ik vind het gewoon een hoop geld en vind niet dat ik hem echt nodig heb. En er zijn nog meer nadelen hoor aan tussenringen.
Wat ik bedoelde met dichterbij staan en minder licht is dat als je vrij dicht op een klein diertje gaat staan je een soort schaduw krijgt waardoor ik altijd vind dat je licht verlies hebt.

Dat van dat de tussenringen ervoor zorgen dat er minder licht komt dat is in mijn beleving iig niet zo ik schiet macro's met tussenring met dezelfde instellingen als zonder tussenringen. Met als enigste verschil dat het onderwerp groter ''dichterbij'' is.

Wat ik een grootste nadeel vind is dat als het een beetje waait ik met tussenringen de grootste moeite heb zelf met statief dat ding in bedwang te houden.

&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

Ik heb geen verstand van tussenringen, ik gebruik een voorzetlensje ;)

Gebruiken jullie externe flitsers? Ik heb er een nodig voor een aantal "opdrachten" (feestjes en diplomauitreiking op school, locaties met weinig licht) wil er dus wel zelf een aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet meer ;)
Zijn ze er ook met een accu? Ik kom ze alleen maar tegen met batterijen eigenlijk, weet niet wat handiger is.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik heb een periode gehad deed ik veel met externe fliser.
Ik probeer dat nu eigenlijk nooit meer te doen tenzij het echt nodig is.
Die van mij werkt op batterijen je hebt ook op accu die zijn wel echt prijzig.
Die op batterijen werkt wel prima maar batterijen gaan wel snel leeg ik had 3 setjes oplaadbare aangeschaft.

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Binnenkort moet ik foto's maken van een huis, voor de verkoop. Ik heb ervaring met fotografie, maar niet met groothoeklenzen. Ik heb een Canon EOS450D en wil kijken of ik een objectief kan lenen. Welke zou ik kunnen gebruiken?
Chihuahua-paws
Zeer actief

Leonie. schreef:Binnenkort moet ik foto's maken van een huis, voor de verkoop. Ik heb ervaring met fotografie, maar niet met groothoeklenzen. Ik heb een Canon EOS450D en wil kijken of ik een objectief kan lenen. Welke zou ik kunnen gebruiken?
Welke camera heb je?

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

450D ;)
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”