Ik zou hetzelfde denken hoor. Maar toch ligt het echt anders.Sanchis schreef:Dat verschilt natuurlijk binnen de husky´s ook heel erg, en of de baas erbij past. Ik ken een man die nu twee husky´s heeft en zn hele leven al husky´s uit het asiel haalt. Allemaal met gedragsproblemen, en allemaal knappen ze bij hem op. Hij heeft er nu twee en die luisteren prima. Niet echt het G&G of agility type gehoorzaamheid, maar als hij roept komen ze en als er iets te jagen valt, kan hij altijd voorkomen dat hij de controle verliest.Manu schreef: De Samojeed heeft toch net zoveel will to please als de Siberische Husky? Als in, bar weinig?
Ik vind die hele Will to Please een beetje overschat als het gaat om basis gehoorzaamheid. Naar mijn mening kan iedere hond gewoon leren gehoorzaam los te lopen, als de baas maar de knopjes vindt. Als ik jou hoor, heb jij niet persé een hond nodig met heel veel will to please, maar zou je gewoon graag basisgehoorzaamheid van je hond willen, die je nu nog niet hebt.
Tuurlijk, hij is nog jong en er zal nog wat gehoorzaamheid ingetimmerd moeten worden. Maar ik merk het echt, ook als ik naar andere (jonge) honden kijk, die kop zit gewoon anders in elkaar. Ik heb echt een hele grote trukendoos nodig en dan nog is het echt heel lastig. Ach, ik blijf hoop houden dat het ooit gewoon kan en daar werk ik maar naar toe. Dan zien we het wel.
Will to please heeft hij in ieder geval alleen binnenshuis. En als ik buiten nuttig genoeg ben krijg ik gehoorzaamheid. Meestal loop je echter met een hond die het leuk vindt buiten te zijn en ik loop erbij om het veilig te houden voor hem. Enkel bij het trekken merk ik concentratie, en dan is er ook wel die "will to please". Maar goed, daar is hij natuurlijk ook voor gefokt.
Ik denk dat je het alleen gelooft als je hem een paar dagen mee maakt. Hij is ontzettend braaf en goed getraind (vind ik), dat merk je ook in het dagelijks leven met hem. Je bent alleen niet het belangrijkste voor hem.