Aan de andere kant is ze een normale herder, in t donker moet tegen de meesten wel even geblaft worden als ze te dichtbij komen. Toppunt was dan wel de motoragent die ff stopte bij t grasveld voor de deur. Om half 1 's nachts rondjes rond de agent rennen om je blaffende hond te pakken proberen te krijgen was een persoonlijk dieptepunt
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik mot jou niet
Moderator: moderatorteam
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Ik mot jou niet
Riv vind iedereen leuk meestal. Bv. vooruitstuuroefening kan gerust ff onderbroken worden om degene daar te knuffelen/ plat te likken
Aan de andere kant is ze een normale herder, in t donker moet tegen de meesten wel even geblaft worden als ze te dichtbij komen. Toppunt was dan wel de motoragent die ff stopte bij t grasveld voor de deur. Om half 1 's nachts rondjes rond de agent rennen om je blaffende hond te pakken proberen te krijgen was een persoonlijk dieptepunt
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Daar heeft zeker niemand toevallig een filmpje van gemaaktRiver8 schreef:Riv vind iedereen leuk meestal. Bv. vooruitstuuroefening kan gerust ff onderbroken worden om degene daar te knuffelen/ plat te likken![]()
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Nelson vindt mensen die af of op hun fiets stappen heel stom. En mensen op skateboards of skeelers zijn ook erg stom. Zolang er geen rare dingen met wielen gedaan worden mag hij de meeste mensen wel
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Lach maar
En Riv kent de "hier" echt wel...en de "ssssttt" gaat ook steeds beter... En t lag echt niet aan meneer de agent. Om Riv stil te krijgen deed ie z'n helm af, motor uit....
en is uiteindelijk onverrichte zaken weggegaan omdat Riv bleef blaffen. Weet nog steeds niet waarom de agent in de eerste instantie bij me stopte
Maar ok, filmpje was best leuk geweest...zo achteraf
en is uiteindelijk onverrichte zaken weggegaan omdat Riv bleef blaffen. Weet nog steeds niet waarom de agent in de eerste instantie bij me stopte
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ayleen ook.sbientje schreef:Neepom vindt iedereen leuk en zal nooit iemand aanblaffen. Tanden laten zien doet ze ook niet, ze is vriendelijk op het debiele af
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
sam vindt iedereen aardig, maar een paar personen vindt hij echt de hemel op aarde. hij heeft geen hekel aan mensen

- Hylos
- Zeer actief
Xavi vind mensen helemaal het einde.. al er iemand bij ons komt, maakt niet uit wie dan wordt hij helemaal blij en komt met speeltjes aanrennen.

- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
- Aantal honden: 3
Hier twee honden die mensen haten, alles geprobeerd maar ik krijg het er niet uit.
Voor Bigboy ben ik de enige die alles bij hem kan en mag doen.
Bigboy is wel iets rustiger geworden van binnen (een echte binnenvetter) als wij eens een dag weg gingen en hij moest naar mijn ouders dan had hij de volgende dag standaard diarree en dat is nu over.
Bros heeft echt een hekel aan iedereen, behalve aan mij en mijn moeder.
Met Bros hebben wij allerlei cursussen gedaan en een GT laten komen maar dat resulteerde alleen maar dat hij nog agressiever werd.
En om eerlijk te zijn heb ik de moed opgegeven dat het bij hem over gaat, als hier visite komt dan mag hij even blaffen en krijsen om daarna met een bot naar de bench te sturen en dat werkt goed.
Bigboy is wel iets rustiger geworden van binnen (een echte binnenvetter) als wij eens een dag weg gingen en hij moest naar mijn ouders dan had hij de volgende dag standaard diarree en dat is nu over.
Met Bros hebben wij allerlei cursussen gedaan en een GT laten komen maar dat resulteerde alleen maar dat hij nog agressiever werd.
En om eerlijk te zijn heb ik de moed opgegeven dat het bij hem over gaat, als hier visite komt dan mag hij even blaffen en krijsen om daarna met een bot naar de bench te sturen en dat werkt goed.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Lijkt of je hem maar even zijn gang laat gaan in wat hij denkt dat goed is met daarna de beloning een bot.Drazic schreef:Hier twee honden die mensen haten, alles geprobeerd maar ik krijg het er niet uit.
Zou hem helemaal niet zo ver laten gaan en gelijk tevoren ingrijpen in wat hij allemaal vind en wat voor emotie hij najeegd. Geeft rust en zekerheid.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Hier vertonen alle honden heel vreemd gedrag tov 1 oud mannetje. Mannetje doet niets mis,wandelt gewoon. Hij lijkt alleen erg fel op een ander oud mannetje dat Ds ooit geslaan heeft met een paraplu toen Ds nog pup was.
Alleen waren de andere honden hier toen nog niet uiteraard.
Ds heeft dat mannetje ook al gebeten
Mannetje wandelt sindsdien niet meer voorbij ons huis, maar ik kom hem wel nog regelmatig tegen als ik naar de paarden wandel.
Er is niets vreemds aan het mannetje, gewoon een oud sportief mannetje in trainingspack die dagelijks lange wandelafstanden aflegt.
Toch reageren ze stuk voor stuk wantrouwig er tegen, kijken ook altijd achterom als ik hem kruis, om hem na te staren.
Alleen waren de andere honden hier toen nog niet uiteraard.
Ds heeft dat mannetje ook al gebeten
Er is niets vreemds aan het mannetje, gewoon een oud sportief mannetje in trainingspack die dagelijks lange wandelafstanden aflegt.
Toch reageren ze stuk voor stuk wantrouwig er tegen, kijken ook altijd achterom als ik hem kruis, om hem na te staren.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Manu schreef: Dronken mensen houdt hij niet van, behalve van mij,
Die haatte sowieso iedereen gepassioneerd, maar dronken mensen nog veel erger dan gewone mensen. En toen kwam ik eens een keer stuiterdronken thuis van een feest. Ze keek eerst zo
Skadi heeft buiten ons maar een paar mensen die ze echt lief vindt. Mijn moeder en Samantha. Daar blaft ze ook niet of nauwelijks tegen. Als Samantha hier is parkeert Skadi zelfs die dikke kont van haar tegen Sam aan
De rest van de wereld negeert ze.
Er zijn twee mensen waar ze echt de pest aan heeft. Volkomen terecht wat mij betreft. Ik neem aan dat ze het van mij oppikt, iig gedeeltelijk, want de ene had ik vroeger geen hekel aan. Tegenwoordig wel. Skadi heeft hem nooit gemogen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Kiki vindt iedereen gelukkig aardig maar wel op een redelijk gedecideerde manier.
Bente duwde als ze de kans kreeg haar neus in je mond
en Max vond de meeste mensen ook heel aardig.
Als hij visite echt mocht maakte hij van gekkigheid een koprol
Maar hij discrimineerde ook weleens en dan vooral naar mensen toe die toch al weinig van honden moesten hebben.
Bente duwde als ze de kans kreeg haar neus in je mond
Als hij visite echt mocht maakte hij van gekkigheid een koprol
Maar hij discrimineerde ook weleens en dan vooral naar mensen toe die toch al weinig van honden moesten hebben.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Mieke-Bo
Mensen met muts op en mannen met dikke buiken zijn de sjaak als ik Bo zou loslaten. Daar word die zo boos op.
Navajo is nog lang leve alles is LoL.
Navajo is nog lang leve alles is LoL.
- maaiike17
- Actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Dexter heeft een hekel aan donkere mensen.
Hoe donkerder hoe erger en als het buiten donker is wordt het nog erger. Hij blaft behoorlijk naar ze als hij de kans krijgt. Als ze eenmaal in de buurt zijn en besnuffeld kunnen worden, is het ook goed. 
- JipJanneke
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising
Maizy vindt werkelijk iedereen die we ook maar tegenkomen op straat leuk zo ongeveer. Ze wordt dan erg enthousiast en staat als zo'n blij ding te stuiteren op de plaats. Als ik haar zou laten gaan dan springt ze die mensen in hun nek om ze te beladen met kusjes zo ongeveer. Dat doen we natuurlijk maar niet dus ze moet netjes naast me blijven lopen. Lukt nog niet altijd maar we blijven oefenen
Holly is juist heel argwanend naar vreemden, moet er in eerste instantie niets van hebben. Hoe meer iemand probeert om haar te aaien of haar te lokken, hoe meer argwaan juist van Holly, dan komt ze echt niet meer. Als ze haar negeren dan komt ze uiteindelijk voorzichtig snuffelen. Is het ijs eenmaal gebroken en heb je haar mogen kriebelen dan blijft ze ook terugkomen en kom je niet meer van haar af
Krijgen we bezoek ofzo dan gromt Holly niet, blaft alleen als ze binnen komen. Is er buiten iemand die haar aandacht wil hebben en haar probeert te lokken dan wil ze best behoorlijk grommen omdat ze het niet vertrouwt. Meestal zijn die mensen dan ook snel genezen en lopen ze door
Sinds we Maizy erbij hebben overigens is Holly sneller ontdooit bij vreemden of bezoek. Zo gauw er een andere hond bij is die het bezoek oke vind, is het voor Holly ook goed.
Kan niet zeggen dat er iemand is die ze echt niet moeten. Wel 1 keer gehad met Holly dat ze het echt niet vertrouwde en ook na onze geruststelling niet dichterbij durfde te komen. Was gewoon een bekende, waar ze normaal meteen mee gaat knuffelen. Hij was op dat moment alleen verkleed als oud mannetje voor carnaval, had een pet op en een wandelstok bij zich. Ze snapte er echt niets van. Ook nadat hij de stok had weggezet moest ze echt niets van hem hebben.
Holly is juist heel argwanend naar vreemden, moet er in eerste instantie niets van hebben. Hoe meer iemand probeert om haar te aaien of haar te lokken, hoe meer argwaan juist van Holly, dan komt ze echt niet meer. Als ze haar negeren dan komt ze uiteindelijk voorzichtig snuffelen. Is het ijs eenmaal gebroken en heb je haar mogen kriebelen dan blijft ze ook terugkomen en kom je niet meer van haar af
Krijgen we bezoek ofzo dan gromt Holly niet, blaft alleen als ze binnen komen. Is er buiten iemand die haar aandacht wil hebben en haar probeert te lokken dan wil ze best behoorlijk grommen omdat ze het niet vertrouwt. Meestal zijn die mensen dan ook snel genezen en lopen ze door
Sinds we Maizy erbij hebben overigens is Holly sneller ontdooit bij vreemden of bezoek. Zo gauw er een andere hond bij is die het bezoek oke vind, is het voor Holly ook goed.
Kan niet zeggen dat er iemand is die ze echt niet moeten. Wel 1 keer gehad met Holly dat ze het echt niet vertrouwde en ook na onze geruststelling niet dichterbij durfde te komen. Was gewoon een bekende, waar ze normaal meteen mee gaat knuffelen. Hij was op dat moment alleen verkleed als oud mannetje voor carnaval, had een pet op en een wandelstok bij zich. Ze snapte er echt niets van. Ook nadat hij de stok had weggezet moest ze echt niets van hem hebben.
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Bonnie had dat bij mijn oom, blaffen, wegkruipen, als hij weg was, na een bezoekje, plaste ze steevast in huis. doodsbang was ze voor hem.
Tot hij longkanker kreeg en de laatste keer op bezoek kwam. Toen ging ze op zijn voeten liggen.
Tot hij longkanker kreeg en de laatste keer op bezoek kwam. Toen ging ze op zijn voeten liggen.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Mika heeft het niet zo op macho mannen, zachtaardige mannen zijn meestal wel goed. Mika durft ook te bijten als ze te ver zouden gaan. Gol houd niet van schreeuwende mensen, drukke kinderen en dierenartsen. De laatste durft ze ook te bijten..
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Jop heeft een hekel aan alle mensen behalve aan mijn man en mij. Mijn kinderen accepteert hij.. maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Heel soms is hij ineens verliefd op iemand en kruipt daarbij op schoot en wil geaaid en gekroeld worden, rolt op zijn rug en tikt handen aan
Aangezien ik mijn hart altijd vasthou met dit onvoorspelbare gedrag, hij kan in een seconde weer van gedachte veranderen... haal ik hem toch altijd maar weg bij zijn slachtoffer.
Heel soms is hij ineens verliefd op iemand en kruipt daarbij op schoot en wil geaaid en gekroeld worden, rolt op zijn rug en tikt handen aan
Aangezien ik mijn hart altijd vasthou met dit onvoorspelbare gedrag, hij kan in een seconde weer van gedachte veranderen... haal ik hem toch altijd maar weg bij zijn slachtoffer.
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Die agent kwam vast controleren of je wel poepzakjes bij je had of zoiets en je hond had dat in de smiezenRiver8 schreef:Lach maarEn Riv kent de "hier" echt wel...en de "ssssttt" gaat ook steeds beter... En t lag echt niet aan meneer de agent. Om Riv stil te krijgen deed ie z'n helm af, motor uit....
en is uiteindelijk onverrichte zaken weggegaan omdat Riv bleef blaffen. Weet nog steeds niet waarom de agent in de eerste instantie bij me stopte![]()
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Bleza mot geen mannen in haar buurt. Behalve als ze ze goed kent.
Alle anderen worden blaffend en grommend verzocht op te rotten.
Het is bij haar deels angst en deels uitdagen.
Jade heeft het bij sommige mensen.
In het donker zijn ze allebei een stuk alerter en waakser. Wel een veilig gevoel.
Alle anderen worden blaffend en grommend verzocht op te rotten.
Het is bij haar deels angst en deels uitdagen.
Jade heeft het bij sommige mensen.
In het donker zijn ze allebei een stuk alerter en waakser. Wel een veilig gevoel.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Tineke
- Zeer actief
Buiten die ene persoon waar Rio een hekel aan had is hij verder vrij relaxed met vreemde mensen.
Hij kruipt er niet direct bij op schoot maar trekt zich er verder weinig van aan en maakt soms na een tijdje wel contact.
Spok en Micron vinden iedereen aardig en kruipen daar dan ook gerust bij op schoot of tegenaan.
Sien is ook wat selectiever maar trekt visite wel goed maar maakt weinig tot geen contact tenzij ze beter kent.
Wel kan ze gerust liggen slapen in de buurt van vreemde en totaal ontspannen zijn.
Abra wordt nu iets gereserveerder naar vreemde ,bekende zoals oa de kleinkinderen vindt ze wel helemaal geweldig.
Sinds kort vragen we mensen buiten die haar wilen aaien dat niet te doen ,niet omdat we bang zijn dat ze direct zal bijten maar als ze zelf aangeeft het niet te willen dan vinden dat ze daar niet gedwongen toe hoeft te worden.
Hij kruipt er niet direct bij op schoot maar trekt zich er verder weinig van aan en maakt soms na een tijdje wel contact.
Spok en Micron vinden iedereen aardig en kruipen daar dan ook gerust bij op schoot of tegenaan.
Sien is ook wat selectiever maar trekt visite wel goed maar maakt weinig tot geen contact tenzij ze beter kent.
Wel kan ze gerust liggen slapen in de buurt van vreemde en totaal ontspannen zijn.
Abra wordt nu iets gereserveerder naar vreemde ,bekende zoals oa de kleinkinderen vindt ze wel helemaal geweldig.
Sinds kort vragen we mensen buiten die haar wilen aaien dat niet te doen ,niet omdat we bang zijn dat ze direct zal bijten maar als ze zelf aangeeft het niet te willen dan vinden dat ze daar niet gedwongen toe hoeft te worden.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Mojuan
- Zeer actief
Nope, hier alleen maar allemansvriendjes. Hoewel Blits erg onzeker kan zijn naar mannen, maar ook dat gaat steeds beter, over een tijdje is dat er wel uit.

- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Het is niet dat hij een afkeer heeft van personen maar alle mensen die binnen de zogenaamde socialisatie periode in zijn leven zijn gekomen zijn geweldig (buren, vage kennissen, mensen van de hondenschool, obers uit enkele cafe's etc.) Die hebben er in die tijd heel weinig voor hoeven doen.
De dierenarts valt hier dan weer buiten (maar dat is zijn eigen schuld vind ik, die is veel te druk)
Mensen die we nu echter nu ontmoeten hebben het niet zo makkelijk met hem. Ze mogen niet staren of hem aaien etc. Dat is een lang proces (van meerdere ontmoetingen) van negeren, afwachten en dan komt hij zelf wel onder een hand staan. Bij sommigen kan dit langer duren dan bij anderen.
De dierenarts valt hier dan weer buiten (maar dat is zijn eigen schuld vind ik, die is veel te druk)
Mensen die we nu echter nu ontmoeten hebben het niet zo makkelijk met hem. Ze mogen niet staren of hem aaien etc. Dat is een lang proces (van meerdere ontmoetingen) van negeren, afwachten en dan komt hij zelf wel onder een hand staan. Bij sommigen kan dit langer duren dan bij anderen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Gil heeft problemen met ADD kinderen, met of zonder medicatie
De buren hebben een zoon met deze aanleg en misschien nog wel meer, ik durf die twee niet in 1 kamer te laten
. Dat gaat niet goed komen met die twee, maar ook op andere kinderen met die aanleg reageert hij toch anders
Sneeuw moet niets hebben van vreemden , maar zodra t bekender wordt is t goed, dus die is gewoon een beetje terug houdend, verder niets.
Sneeuw moet niets hebben van vreemden , maar zodra t bekender wordt is t goed, dus die is gewoon een beetje terug houdend, verder niets.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15