Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onze geile Ari.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Onze geile Ari.

Ongelezen bericht door Caro. »

alm@ schreef:
Caro. schreef:
thom schreef:Maar toch even serieus.
Hoe leer je dit af, of leidt je dit in goede banen ??
Hebben jullie daar misschien tips voor, wij hebben nog nooit een intacte reu gehad, dus dit is best nieuw voor ons.
Aan de lijn houden zodra je ook maar denkt dat er een loopse teef in de buurt is of in de buurt heeft gelopen :F:
En dan moet je dus geen 2 volle reuen hebben :schrik: ik had reina aan de lijn (paardengebied) toen er vrij plotseling een stel met een aangelijnd loops teefje passeerden. Biko stak belangstellend zijn neus in de lucht dus ook aan de lijn maar terwijl ik daarmee bezig was, glipte raffie achter mij langs en rende met die steekneus aan die loopse doos geplakt met die mensen mee :roll: gelukkig was meneer zo vriendelijk teckelmans even op te pakken (die kronkelde en gilde dus ik geneerde mij rot :oeps: ) en terug te brengen. En dat doet die steekneus nou altijd, heb je een nanoseconde je focus op iets anders en hij tuft weg, houdoe :boos: ik kan er gelukkig altijd wel weer de humor van inzien :mrgreen:
Etters zijn het :LOL: :LOL:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Trainen op betrouwbaar hier komen. Inge O heeft daar ooit een topic over geschreven. Ik heb trouwens altijd reuen gehad en ik heb het af en toe tegenkomen van een loopse teef nooit als hinderlijk ervaren.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

alm@ schreef:Trainen op betrouwbaar hier komen. Inge O heeft daar ooit een topic over geschreven. Ik heb trouwens altijd reuen gehad en ik heb het af en toe tegenkomen van een loopse teef nooit als hinderlijk ervaren.
Alma, als het af en toe is, dan is het natuurlijk totaal geen probleem.
Ria heeft al een soort van doemscenario in haar hoofd, dat Ari nog maar zelden los kan, dus bijna altijd aan de lijn. Dan denkt zij toch aan castratie, maar daar wil ik (nog) niks van weten. Gisterenavond hadden we er zelfs mot over. :zweep:
Afbeelding
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Ik snap ook niet waarom mensen meteen naar een casteratie moeten grijpen als ze een reu aanschaffen die volwassen wordt en het instinct gewoon gaat volgen. Niets mis mee. Als een hond alles bij elkaar gilt, niet meer wil eten, gedragsproblemen veroorzaakt dan vind ik het wat anders, maar een jonge reu die volwassen wordt de ballen eraf hakken omdat hij anders niet meer los kan vind ik echt onzinnig.
alm@
moderator

thom schreef:
alm@ schreef:Trainen op betrouwbaar hier komen. Inge O heeft daar ooit een topic over geschreven. Ik heb trouwens altijd reuen gehad en ik heb het af en toe tegenkomen van een loopse teef nooit als hinderlijk ervaren.
Ria heeft al een soort van doemscenario in haar hoofd, dat Ari nog maar zelden los kan, dus bijna altijd aan de lijn. Dan denkt zij toch aan castratie, maar daar wil ik (nog) niks van weten. Gisterenavond hadden we er zelfs mot over. :zweep:
Ik heb altijd mijn reuen los gehad, echt nooit een probleem. Ik heb het zelfs gehad dat een ontsnapte loopse teef zich aanbood aan Rock die ik aan de lijn had. Nou dat los je ook wel weer op. Castratie zal overigens voor de luchtjes weinig uitmaken.
Afbeelding
alm@
moderator

Caro. schreef:
alm@ schreef:
Caro. schreef:
thom schreef:Maar toch even serieus.
Hoe leer je dit af, of leidt je dit in goede banen ??
Hebben jullie daar misschien tips voor, wij hebben nog nooit een intacte reu gehad, dus dit is best nieuw voor ons.
Aan de lijn houden zodra je ook maar denkt dat er een loopse teef in de buurt is of in de buurt heeft gelopen :F:
En dan moet je dus geen 2 volle reuen hebben :schrik: ik had reina aan de lijn (paardengebied) toen er vrij plotseling een stel met een aangelijnd loops teefje passeerden. Biko stak belangstellend zijn neus in de lucht dus ook aan de lijn maar terwijl ik daarmee bezig was, glipte raffie achter mij langs en rende met die steekneus aan die loopse doos geplakt met die mensen mee :roll: gelukkig was meneer zo vriendelijk teckelmans even op te pakken (die kronkelde en gilde dus ik geneerde mij rot :oeps: ) en terug te brengen. En dat doet die steekneus nou altijd, heb je een nanoseconde je focus op iets anders en hij tuft weg, houdoe :boos: ik kan er gelukkig altijd wel weer de humor van inzien :mrgreen:
Etters zijn het :LOL: :LOL:
Nou. Maar wel een leuk ettertje :I:
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Kleine jongens worden groot :F:
Ik zou idd flink trainen op betrouwbaar terug komen en de band zo sterk maken dat hij het leuk vind om te luisteren en dingen goed te doen.

Ik was laatst met Doran op pad geweest en moest even bij een vriendin iets ophalen, blijkt één van haar teven loops te zijn en op haar hoogtepunt te zitten :schrik: die stond zich dus heerlijk aan te bieden aan Doran, oh dat was me nog niet opgevallen zei m'n vriendin :ugh: Doran wil gelukkig alles goed doen, dus die kijkt mij aan en ik hoefde alleen nee te zeggen. Natuurlijk ben ik meteen weggegaan, want ik vind het wel zielig voor hem :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Evertje »

En hoe vaak kom je echt loopse teven tegen? Ik eigenlijk vrij weinig terwijl ik in zowel drukke als rustige gebieden loop. Als je dan een keer een loopse teef tegen komt, lijn je Ari gewoon even aan en loop je door.

Betrouwbaar hier komen is een must lijkt me, ook als er geen loopse teven zijn haha.
Maar heeft Ari nog niet vreselijke trossen bananen in z'n oren? Freek is de boel hier lekker aan het uitproberen en de grenzen aan het verleggen (nou ja hij probeert het haha). Soms kan ik hem wel achter het behang plakken, maar eigenlijk is het zo'n mooie periode als ze zichzelf aan het ontdekken en ontwikkelen zijn!
thom
Zeer actief
Contacteer:

Evertje schreef:En hoe vaak kom je echt loopse teven tegen? Ik eigenlijk vrij weinig terwijl ik in zowel drukke als rustige gebieden loop. Als je dan een keer een loopse teef tegen komt, lijn je Ari gewoon even aan en loop je door.

Betrouwbaar hier komen is een must lijkt me, ook als er geen loopse teven zijn haha.
Maar heeft Ari nog niet vreselijke trossen bananen in z'n oren? Freek is de boel hier lekker aan het uitproberen en de grenzen aan het verleggen (nou ja hij probeert het haha). Soms kan ik hem wel achter het behang plakken, maar eigenlijk is het zo'n mooie periode als ze zichzelf aan het ontdekken en ontwikkelen zijn!
Over het algemeen luistert Ari eigenlijk best goed, natuurlijk heeft hij z'n buien en periodes, maar dat hoort er gewoon bij, is zelfs wel leuk.
Wij vinden deze periode van ontdekken en grenzen proberen te verleggen, eigenlijk een geweldige tijd.
Nogmaals als je zelden een loopse teef tegenkomt, dan lijn ik Ari aan, is verder ook geen enkel punt. Maar stel, dat je maandenlang wekelijks een loopse teef tegen komt zodat hij nog maar zelden los kan/mag, dat vinden we dan weer zielig, dat doemscenario heeft Ria in haar hoofd.

Natuurlijk trainen we dagelijks met hem en gaat hij wekelijks 1.5 uur met Ria op cursus trainen, dus daar zijn we druk mee bezig, vinden we trouwens ook veel te leuk.

Maar zoals van de week, met de loopse teef, toen was hij echt niet meer te bereiken, volledig doof en blind. Het enige wat je dan nog kan, is erachteraan rennen, maar hij is natuurlijk veel en veel sneller. :LOL:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Alle deuren in huis staan open om de warmte een beetje kwijt te raken. Ari is de hele dag al pieperig ( lees geil) en bracht ons vannacht rond 04.00 uur een heus huilconcert, maar de hele dag is hij flink onrustig. Daarnet was ik hem kwijt, meestal ligt hij dan op de voordeurmat of badkamermat, maar daar was meneer niet. Duw ik de slaapkamerdeur verder open, zie ik meneer luid snurkend in zijn bench liggen. :I:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

thom schreef:
:wink: Mijn reuen hebben tussen servet en tafellaken allemaal een periode gehad waarin ze even last van zichzelf hebben.
Zelfs Niko heb ik een tijdje aan moeten lijnen bij loopse teven, terwijl hij er nu gewoon naast kan lopen zonder gedoe.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”