Op welke rassen doel je dan ?toots schreef: Er zijn zoveel honden rassen. Die wel dat stoere uiterlijk hebben maar een veel makkelijker karakter.
Ik ken niet zoveel molossers.
Moderator: moderatorteam
Op welke rassen doel je dan ?toots schreef: Er zijn zoveel honden rassen. Die wel dat stoere uiterlijk hebben maar een veel makkelijker karakter.
Apple schreef:Bij het openen van het topic word alles qua karakter op één hoop gegooid, en alleen maar gepraat over wel of niet lelijk.dagmar88 schreef:Apple schreef: Ik begrijp best dat je voorkeur hebt, ik vind het alleen apart dat je het alleen maar hebt over dat het groot, zwaar en stoer moet zijn, en niet dat je je in eerste instantie verdiept in wat je qua karakter echt zoekt, los van dat het cool en stoer moet zijn. Je moet er wel mee om kunnen gaan.
Als ik alleen op uiterlijk zou kiezen zou er al lang een rottweiler, RR of Engelse staff rondlopen.
Ik zeg overigens niet dat je ongeschikt zou zijn voor een molosser, maar ik vraag me af hoe gelukkig je nog met dat kleurtje bent als je een hond hebt uit rassen of een combi die eigenlijk niet bij je past.TS is uit wat ik heb begrepen die eerste instantie voorbij en heeft (of ze hebben geloof ik he) zich uitgebreid georiënteerd, zeker niet alleen hier/in het openbaar.
Ze kiezen met een mastiff daarom juist voor een gemoedelijkere molosser en zo te zien ook al geen extreme.
Ik wil ook geen bordeaux dog zoals ze nu worden gefokt en geen logge rottweiler met grote mongolenharses, ook al passen die rassen qua karakter wel bij me.
Icm eerdere topics over kaukaas, 2e hond etc geeft me het idee dat TS op zoek is naar iets wat qua uiterlijk in een plaatje moet passen
Ik zeg verder niet dat een Engelse Mastiff een slechte keus is, het zijn leuke honden.
Maar goed, ik ken TS verder niet persoonlijk.
Heb de OP nog maar eens gelezen, maar snap echt niet waar je dat vandaan haalt.Apple schreef: Bij het openen van het topic word alles qua karakter op één hoop gegooid, en alleen maar gepraat over wel of niet lelijk.
Icm eerdere topics over kaukaas, 2e hond etc geeft me het idee dat TS op zoek is naar iets wat qua uiterlijk in een plaatje moet passen
Ik zeg verder niet dat een Engelse Mastiff een slechte keus is, het zijn leuke honden.
Dit is niet het eerste topic waar het voornamelijk over kleur en uiterlijk gaat, zoek maar even terug.dagmar88 schreef:Heb de OP nog maar eens gelezen, maar snap echt niet waar je dat vandaan haalt.Apple schreef: Bij het openen van het topic word alles qua karakter op één hoop gegooid, en alleen maar gepraat over wel of niet lelijk.
Wat kun je als potentiële koper eigenlijk nog meer dan je inlezen, aan mensen vragen hoe het is om een bepaald ras te hebben, op een show te gaan kijken, nog extra info op een forum vragen en fokkers benaderen om te gaan kijken?
Apple schreef: Dit is niet het eerste topic waar het voornamelijk over kleur en uiterlijk gaat, zoek maar even terug.
Ik ook niet, maar het speelt wel mee aan mijn beeldvorming van TS en wat er blijkbaar het belangrijkst is.dagmar88 schreef:Apple schreef: Dit is niet het eerste topic waar het voornamelijk over kleur en uiterlijk gaat, zoek maar even terug.Daar hoef ik niet voor terug te zoeken.
Jammer dat je geen antwoord geeft.
Nee dat is niet gek.Apple schreef:Ik ook niet, maar het speelt wel mee aan mijn beeldvorming van TS en wat er blijkbaar het belangrijkst is.dagmar88 schreef:Apple schreef: Dit is niet het eerste topic waar het voornamelijk over kleur en uiterlijk gaat, zoek maar even terug.Daar hoef ik niet voor terug te zoeken.
En ja ik vind het bijzonder oppervlakkig om een ras wel te willen, maar alleen als ze er zo uitzien.
Je koopt een hond toch niet alleen om het jasje.
Als ik een CC wil, dan wil ik die toch op de eerste plaats omdat ik denk dat het een goede match zal zijn, en niet alleen omdat ik wil dat de hond paars met groene vlekken is.
Maar, dat zal wel gek zijn
Renee1966 schreef:Lopen er hier 2, je wilt niet weten hoe groot de drollen zijn die eruit komen.Manu schreef:Hoe veel eet dat wel niet?!
Duur ontwormen, duur vlooienmiddel, grote auto, alles megagroot pfew.
Wat zou wat uitsluiten?dagmar88 schreef:Dat zal wel meevallen, hooguit goed in vragen ontwijken![]()
Als ik naar mezelf kijk zijn er zo veel rassen die bij me passen; sowieso in rasgroep twee.
En dan spreekt een tosa of duitse dog me qua uiterlijk wel aan, terwijl de argentijn en cane corso dat totaal niet doen.
Als er toevallig een leuke argentijn/cane corso op m'n pad zou komen, zou ik die om het uiterlijk zeker niet laten en er waarschijnlijk net zo blij mee zijn.
Maar wanneer ik bewust ga voor een pup van een fokker, neem ik ook de hond die én past, én waar ik de komende -+ 12 jaar het liefste tegenop wil kijken.
Waarom zou het één het ander uitsluiten?
vaak winkelen bij de action, die tasjes zijn ideaal als poepzakManu schreef:Renee1966 schreef:Lopen er hier 2, je wilt niet weten hoe groot de drollen zijn die eruit komen.Manu schreef:Hoe veel eet dat wel niet?!
Duur ontwormen, duur vlooienmiddel, grote auto, alles megagroot pfew.Geen poepzakjes maar pedaalemmerzakken?
Edit: grap was al gemaakt
Manu schreef:Renee1966 schreef:Lopen er hier 2, je wilt niet weten hoe groot de drollen zijn die eruit komen.Manu schreef:Hoe veel eet dat wel niet?!
Duur ontwormen, duur vlooienmiddel, grote auto, alles megagroot pfew.Geen poepzakjes maar pedaalemmerzakken?
Als ze dan maar geen gaatjes hebbenS@ndr@ schreef:vaak winkelen bij de action, die tasjes zijn ideaal als poepzakManu schreef:Geen poepzakjes maar pedaalemmerzakken?
Dat staat er gewoon duidelijk.toots schreef:Wat zou wat uitsluiten?dagmar88 schreef:Dat zal wel meevallen, hooguit goed in vragen ontwijken![]()
Als ik naar mezelf kijk zijn er zo veel rassen die bij me passen; sowieso in rasgroep twee.
En dan spreekt een tosa of duitse dog me qua uiterlijk wel aan, terwijl de argentijn en cane corso dat totaal niet doen.
Als er toevallig een leuke argentijn/cane corso op m'n pad zou komen, zou ik die om het uiterlijk zeker niet laten en er waarschijnlijk net zo blij mee zijn.
Maar wanneer ik bewust ga voor een pup van een fokker, neem ik ook de hond die én past, én waar ik de komende -+ 12 jaar het liefste tegenop wil kijken.
Ik zou niet gaan voor een hond waar ik over twijfel of ik die aankan ja of nee.
Ongeacht het uiterlijk.
Als ik een hond tegen kom die ik mooi vind waar ik eigenlijk nooit voor zou kiezen maar ik zou er geen twijfel over hebben dat ik deze hond kan bieden wat hij/zij nodig heeft en deze hond aankan dan is het goed.
Vragen ontwijkendagmar88 schreef:Dat zal wel meevallen, hooguit goed in vragen ontwijken![]()
Apple schreef:Dit is niet het eerste topic waar het voornamelijk over kleur en uiterlijk gaat, zoek maar even terug.dagmar88 schreef: Wat kun je als potentiële koper eigenlijk nog meer dan je inlezen, aan mensen vragen hoe het is om een bepaald ras te hebben, op een show te gaan kijken, nog extra info op een forum vragen en fokkers benaderen om te gaan kijken?
Apple schreef:Ik ook niet, maar het speelt wel mee aan mijn beeldvorming van TS en wat er blijkbaar het belangrijkst is.dagmar88 schreef:
Daar hoef ik niet voor terug te zoeken.
En ja ik vind het bijzonder oppervlakkig om een ras wel te willen, maar alleen als ze er zo uitzien.
Als ik een CC wil, dan wil ik die toch op de eerste plaats omdat ik denk dat het een goede match zal zijn, en niet alleen omdat ik wil dat de hond paars met groene vlekken is.
Dat gesprek heb jij met ts gehad dat kan ik niet ruikendagmar88 schreef:toots schreef:Wat zou wat uitsluiten?dagmar88 schreef:Dat zal wel meevallen, hooguit goed in vragen ontwijken![]()
Ik zou niet gaan voor een hond waar ik over twijfel of ik die aankan ja of nee.
Ongeacht het uiterlijk.
Als ik een hond tegen kom die ik mooi vind waar ik eigenlijk nooit voor zou kiezen maar ik zou er geen twijfel over hebben dat ik deze hond kan bieden wat hij/zij nodig heeft en deze hond aankan dan is het goed.
Dat staat er gewoon duidelijk.
Volgens mij twijfelt TS niet zo zeer over het "aankunnen", maar wil ervaringen van andere mensen horen.
Het zijn geen honden die je dagelijks tegenkomt en dan is het erg fijn om je op die manier een beter beeld te kunnen vormen van het leven met een tosa, boerboel of mastiff er nu in de praktijk uitziet.
In het gesprek wat ik met TS heb gehad, had die juist een goede open blik
Oh echt? Dat dacht ik. Ik reageerde in eerste instantie ook gewoon op wat hier staat.toots schreef: Dat gesprek heb jij met ts gehad dat kan ik niet ruiken![]()
Ik moet het doen met wat ik lees. En daarop zijn mijn reacties op gebaseerd.
Dat iemand niet meteen heel inhoudelijk reageert heeft niks met ontwijken te maken hoor Dagmar, waarom zou ik de vraag willen ontwijken?dagmar88 schreef:Daar zou je je toch niet voor op je kop hoeven krabben. Inderdaad ja:
Apple schreef:Dit is niet het eerste topic waar het voornamelijk over kleur en uiterlijk gaat, zoek maar even terug.dagmar88 schreef: Wat kun je als potentiële koper eigenlijk nog meer dan je inlezen, aan mensen vragen hoe het is om een bepaald ras te hebben, op een show te gaan kijken, nog extra info op een forum vragen en fokkers benaderen om te gaan kijken?Apple schreef:Ik ook niet, maar het speelt wel mee aan mijn beeldvorming van TS en wat er blijkbaar het belangrijkst is.dagmar88 schreef:
Daar hoef ik niet voor terug te zoeken.
Apple schreef: Dat iemand niet meteen heel inhoudelijk reageert heeft niks met ontwijken te maken hoor Dagmar, waarom zou ik de vraag willen ontwijken?![]()
ik zat op mijn mobiel![]()
Maar, jij kent TS duidelijk wel, prima, het is fijn dat jij die zaken dan wel zo duidelijk weet, ik zie er in ieder geval niet meer in dan iemand die heel erg op zoek is naar een zo groot en stoer mogelijke hond, en maar op hoop van zegen dat er straks geen 80kg agressie aan de lijn hangt.
dagmar88 schreef:Oh echt? Dat dacht ik. Ik reageerde in eerste instantie ook gewoon op wat hier staat.toots schreef: Dat gesprek heb jij met ts gehad dat kan ik niet ruiken![]()
Nanna schreef:Voor wat het waard is, ik had eerst ook het gevoel dat het om een zo stoer en bruut mogelijke hond moest draaien.
Maar goed, dat komt inderdaad door de geschreven tekst. Als je iemand die tekst uit hoort spreken kan de intentie heul anders overkomen.
C'est le ton qui fait la musique en daar word ik onderhand een beetje vervelend van. Zou eigenlijk op m'n handen moeten blijven zitten ja.toots schreef:dagmar88 schreef:Oh echt? Dat dacht ik. Ik reageerde in eerste instantie ook gewoon op wat hier staat.toots schreef: Dat gesprek heb jij met ts gehad dat kan ik niet ruiken![]()
Volgens mij reageer jij vooral om een punt te maken![]()
Uit de berichren van ts maak ik iig niet op dat hij zo'n hond uitzoekt omdat dat een passende mach is.
Maar wellicht kan ts dat zelf veel beter toe lichten.
Hij lijkt mij daar prima toe in staat.
Helemaal mee eens.flaneloba schreef:waarom zou je, als je al je keuze hebt gemaakt in wat voor ras je wilt hebben qua karakter en hoe het past, niet een exemplaar mogen uitzoeken die je dan ook nog heel mooi vindt?
Ik verbaas me daar over. Ik vind bij wijze van golden retrievers leuke honden, maar de witte vind ik eigenlijk mooier dan de donker gekleurde goldens. Als ik dan een keuze heb gemaakt voor een golden omdat die qua ras prima bij past, mag ik toch gewoon op zoek gaan naar ouderdieren die ik mooi vind en kijken naar een nest waar witte pups liggen?
Sorry hoor maar uit het bericht van ts haal ik toch echt uit dat ze nog twijfelen iig over de Cc de boerboel en de Tosa.dagmar88 schreef:C'est le ton qui fait la musique en daar word ik onderhand een beetje vervelend van. Zou eigenlijk op m'n handen moeten blijven zitten ja.toots schreef:dagmar88 schreef:Oh echt? Dat dacht ik. Ik reageerde in eerste instantie ook gewoon op wat hier staat.toots schreef: Dat gesprek heb jij met ts gehad dat kan ik niet ruiken![]()
Volgens mij reageer jij vooral om een punt te maken![]()
Uit de berichren van ts maak ik iig niet op dat hij zo'n hond uitzoekt omdat dat een passende mach is.
Maar wellicht kan ts dat zelf veel beter toe lichten.
Hij lijkt mij daar prima toe in staat.
Zoals Nanna al zei, het is maar net hoe je het leest.
Het ging nu ook niet om advies welk ras zou passen, daar zijn ze zelf al uit.
Precies dat ja. Nergens voor nodig.toots schreef:
Sorry hoor maar uit het bericht van ts haal ik toch echt uit dat ze nog twijfelen iig over de Cc de boerboel en de Tosa.
Ik weet niet wat daar anders of verkeerd aan te lezen is dus er zijn absoluut nog twijfels bij ts en dat is niet erg.
Maar er staat ook in dat bericht dat aggressie een probleem is.
Nogmaals ik reageer op de berichten van ts. Het is een beetje jammer dat jij de behoefte voelt om voor ts te spreken.
Ts lijkt mij daartoe prima zelf in staat.
Maar ik vind het wel goed zo.
Wat valt er jammer te vinden aan andermans interpretatie op berichten van TS?dagmar88 schreef:Apple schreef: Dat iemand niet meteen heel inhoudelijk reageert heeft niks met ontwijken te maken hoor Dagmar, waarom zou ik de vraag willen ontwijken?![]()
ik zat op mijn mobiel![]()
Maar, jij kent TS duidelijk wel, prima, het is fijn dat jij die zaken dan wel zo duidelijk weet, ik zie er in ieder geval niet meer in dan iemand die heel erg op zoek is naar een zo groot en stoer mogelijke hond, en maar op hoop van zegen dat er straks geen 80kg agressie aan de lijn hangt.
Haha, en nóg nietNou stop ik er mee hoor.
Ik ken TS net zo goed of slecht als andere mensen die ik alleen op internet spreek.
En nee, ik geloof niet dat er een "op hoop van zege" situatie is of een zoektocht naar een zo stoer mogelijke hond.
Ik lees ook hier dat TS zich prima voorbereid en vind daarom jouw reacties nogal jammer.