Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wederom wat vragen (Tosa, Boerboel, Mastiff e.d.)

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Devel

Re: Wederom wat vragen (Tosa, Boerboel, Mastiff e.d.)

Ongelezen bericht door Devel »

Heb je nog gedacht aan het scheiden van de honden als het niet meer gaat?
Kaki
Actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier X Olde English Bulldogge mix
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaki »

Dinos schreef:
Kaki schreef:
_Leonie schreef:Weet niet hoe gezond ze helemaal zijn: maar een Grote Zwitserse Sennenhond dan? Wel pittig maar geloof niet dat ze zó agressief zijn...
Ook aan gedacht, maar niet helemaal in mijn straatje ben ik bang. Ben de meest obscure rassen afgegaan op zoek naar een geschikt ras, en bovengenoemde zijn toch wel de huidige favorieten. Eventuele agressie is het punt niet, ik wou slechts weten of dat echt zo aanwezig was in dat ras omdat ik tegenstrijdige dingen las. Mijn huidige hond is ook goed dominant, ik wist van te voren dat dat er in zou kunnen zitten, en dat is helemaal prima. Al is het een ander kaliber met haar ~35kg, ik ben niet bang dat ik geen overwicht zal hebben op welke hond dan ook.
Dan zijn deze rassen ook totaal geen probleem de één heeft alleen wat meer beweging nodig dan de ander. Maar dat is net wat er bij je past.

Ben op het moment ook vrijwel elke dag zeker een uur of 2 in de weer met onze hond, en dat is heerlijk. Maar als een tweede hond dat niet aankan/wilt kan die lekker thuisblijven, gaan waarschijnlijk toch apart met ze lopen. Ben van huis uit altijd opgegroeid met 3 a 4 Leonbergers, Newfoundlanders en Pyrenese Berghonden, nu zijn die eerste 2 rassen wel doetjes, maar daar komt mijn liefde voor grote honden vandaan, en ook gelijk mijn afkeer voor ernstig veel haar :mrgreen:
Kaki
Actief

Devel schreef:Heb je nog gedacht aan het scheiden van de honden als het niet meer gaat?

Sorry, vergeten op te reageren. Huidige hond is een teef, en precies daarom wordt de tweede een reu. Onze hond kan 'eigen' honden wel waarderen, als ik bij mijn ouders op bezoek ga gaat dat nog steeds prima met hun 4 honden variërend van klein tot reusachtig. En ik ga er van uit dat een nieuwe aanwinst die van pup af aan opgroeit bij de huidige hond geen problemen zal opleveren. Mocht dat onverhoopt toch problemen opleveren, dan gaan we daarmee aan de slag natuurlijk.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kaki schreef:
dagmar88 schreef:Al eens aan een duitse dog gedacht?

Jawel, maar het feit dat ze maar zo kort leven weerhoud me er toch van. Nu leven de meeste van bovenstaande rassen niet erg lang, maar doggen nog korter naar mijn weten.
Het blijft gokken. :wink: Denk dat je met grotere honden niet de insteek moet hebben dat ze 9 worden.
Sint-bernard korthaar heeft ook wel wat.
En zie regelmatig hele leuke grote kruisingen voorbij komen. Sos strays heeft regelmatig mastin kruisingen.
Devel

Kaki schreef:
Devel schreef:Heb je nog gedacht aan het scheiden van de honden als het niet meer gaat?

Sorry, vergeten op te reageren. Huidige hond is een teef, en precies daarom wordt de tweede een reu. Onze hond kan 'eigen' honden wel waarderen, als ik bij mijn ouders op bezoek ga gaat dat nog steeds prima met hun 4 honden variërend van klein tot reusachtig. En ik ga er van uit dat een nieuwe aanwinst die van pup af aan opgroeit bij de huidige hond geen problemen zal opleveren. Mocht dat onverhoopt toch problemen opleveren, dan gaan we daarmee aan de slag natuurlijk.
Reu en teef zegt helemaal niets, ik ken ook iemand waarbij reu en teef juist in elkaar hingen. Hou er aub rekening mee voor je moet gaan herplaatsen.
dagmar88
Zeer actief

Devel schreef: Reu en teef zegt helemaal niets, ik ken ook iemand waarbij reu en teef juist in elkaar hingen. Hou er aub rekening mee voor je moet gaan herplaatsen.
:lol1: Nee joh, tuurlijk niet.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

dagmar88 schreef:
Devel schreef: Reu en teef zegt helemaal niets, ik ken ook iemand waarbij reu en teef juist in elkaar hingen. Hou er aub rekening mee voor je moet gaan herplaatsen.
Niets wijst erop dat t.s zomaar in het diepe springt beetje vreemde opmerking, zal wel aan mij liggen.
Kaki
Actief

dagmar88 schreef:
Kaki schreef:
dagmar88 schreef:Al eens aan een duitse dog gedacht?

Jawel, maar het feit dat ze maar zo kort leven weerhoud me er toch van. Nu leven de meeste van bovenstaande rassen niet erg lang, maar doggen nog korter naar mijn weten.
Het blijft gokken. :wink: Denk dat je met grotere honden niet de insteek moet hebben dat ze 9 worden.
Sint-bernard korthaar heeft ook wel wat.
En zie regelmatig hele leuke grote kruisingen voorbij komen. Sos strays heeft regelmatig mastin kruisingen.
St. Bernard ook al naar gekeken, maar dat vindt vriendinlief helemaal niks, heb er zelf ook niet al teveel mee. Adoptiehonden, hoe nobel ook, zijn niet voor mij. Zeker met grote honden zou ik wel graag papa's, mama's, opa's en oma's met HD A heupjes e.d. hebben, en dan weet je waar je hond vandaan komt, vind ik persoonlijk wel zo fijn.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Dinos schreef:
JBK schreef:
Dinos schreef:Afbeelding

In de groep waar je interesse in hebt is hond sociaal een uitzondering.
Als je geestelijk niet boven een bovenstaande hond (Dinos) of gelijkwaardig heb je een groot probleem.
Totaal oneens, de Mastiff is echt niet hondagressief. Enkele individuele gevallen buiten beschouwing gelaten.
De andere rassen staan inderdaad niet bekend om hun tolerantie naar andere honden maar als je dat voor lief neemt....
Ik benoem nergens de mastiff wel de Mastino en de foto is mijn eigen cane corso.
Je schrijft; 'in de groep waar je interesse in hebt'. Ergo, je hebt het over de Mastiff.
Devel

Dinos schreef:
dagmar88 schreef:
Niets wijst erop dat t.s zomaar in het diepe springt beetje vreemde opmerking, zal wel aan mij liggen.

Nee hoor, maar dat je een reu bij je teef zet, zegt natuurlijk niet meteen dat het niet meer samen kunnen opeens altijd goed gaat. Vriendin van me had reu en teef, en ook deze hingen in elkaar. Ik zie liever combi teef x teef.
Dinos

JBK schreef:
Dinos schreef:
JBK schreef:
Dinos schreef:Afbeelding

In de groep waar je interesse in hebt is hond sociaal een uitzondering.
Als je geestelijk niet boven een bovenstaande hond (Dinos) of gelijkwaardig heb je een groot probleem.
Totaal oneens, de Mastiff is echt niet hondagressief. Enkele individuele gevallen buiten beschouwing gelaten.
De andere rassen staan inderdaad niet bekend om hun tolerantie naar andere honden maar als je dat voor lief neemt....
Ik benoem nergens de mastiff wel de Mastino en de foto is mijn eigen cane corso.
Je schrijft; 'in de groep waar je interesse in hebt'. Ergo, je hebt het over de Mastiff.
OK zo bedoel je, persoonlijk zie ik hem wel in dit rijtje maar ben blij dat je er andere ervaringen mee hebt.
JBK

Kaki schreef:Ik (een hij, overigens) maak me zeker niet druk over agressie, het zou alleen, zoals ik zei niet ideaal zijn. Maar als het zo is, het zij zo. Het is wel handig dit soort dingen van te voren te weten. En dominantie comes with the territory als je van molossers houdt. We gaan in de nabije toekomst ook verhuizen juist om een van bovenstaande rassen een goed leven te kunnen geven, ik heb geen illusies over het houden van dergelijke honden in een drukke woonwijk. En wat ik bedoelde met 'wat doe je eraan als', is wat de juiste manier is? Ik ben hier natuurlijk niet omdat ik alles al weet, ik snap dat je ogen in je rug moet hebben en als er iets voorvalt je je hond af moet leiden met een snoepjes/commando etc. maar als dat niet baat, dan verwijder je je hond toch uit die situatie? Misschien wat cru verwoord met 'meeslepen/trekken' maar goed. Iemand die misschien iets meer weet van die 'strakkere' Engelse Mastiff?

Ik weet aardig wat van de Mastiffs af, maar het echt atletischere type wat jij bedoelt, ken ik de karakters niet van. Ik ken wel wat lijnen waar ze niet voor de overdreven rimpelaars kiezen, en qua karakter zijn dat super honden.
Kaki
Actief

Devel schreef:
Dinos schreef:
dagmar88 schreef:

Nee hoor, maar dat je een reu bij je teef zet, zegt natuurlijk niet meteen dat het niet meer samen kunnen opeens altijd goed gaat. Vriendin van me had reu en teef, en ook deze hingen in elkaar. Ik zie liever combi teef x teef.

Ik vind wat ik over teef/teef hoor, een stuk naarder dan wat ik hoor over reu/teef. Als bij teven de vlam in de pan schiet is het goed raak. En natuurlijk heb je geen garanties, maar ik denk toch dat reu/teef bij deze rassen de minste kans op heibel heeft.
Kaki
Actief

JBK schreef:
Kaki schreef:Ik (een hij, overigens) maak me zeker niet druk over agressie, het zou alleen, zoals ik zei niet ideaal zijn. Maar als het zo is, het zij zo. Het is wel handig dit soort dingen van te voren te weten. En dominantie comes with the territory als je van molossers houdt. We gaan in de nabije toekomst ook verhuizen juist om een van bovenstaande rassen een goed leven te kunnen geven, ik heb geen illusies over het houden van dergelijke honden in een drukke woonwijk. En wat ik bedoelde met 'wat doe je eraan als', is wat de juiste manier is? Ik ben hier natuurlijk niet omdat ik alles al weet, ik snap dat je ogen in je rug moet hebben en als er iets voorvalt je je hond af moet leiden met een snoepjes/commando etc. maar als dat niet baat, dan verwijder je je hond toch uit die situatie? Misschien wat cru verwoord met 'meeslepen/trekken' maar goed. Iemand die misschien iets meer weet van die 'strakkere' Engelse Mastiff?

Ik weet aardig wat van de Mastiffs af, maar het echt atletischere type wat jij bedoelt, ken ik de karakters niet van. Ik ken wel wat lijnen waar ze niet voor de overdreven rimpelaars kiezen, en qua karakter zijn dat super honden.

Ik meende een tijd terug iemand op het forum gezien te hebben die foto's poste van (volgens mij) een jonge reu, vrijwel geen overtollige rimpels e.d. leek bijna niet op een EM zelfs, maar had volgens mij wel de papieren, en scheen een aparte lijn te zijn. Kan zijn dat ik een deel hiervan uit mijn duim zuig, maar volgens mij herinner ik me dat goed.
Dinos

Nee hoor, maar dat je een reu bij je teef zet, zegt natuurlijk niet meteen dat het niet meer samen kunnen opeens altijd goed gaat. Vriendin van me had reu en teef, en ook deze hingen in elkaar. Ik zie liever combi teef x teef.[/quote]

Ging ook niet om jou reactie devel , maar om natuurlijk niet
dagmar88
Zeer actief

Kaki schreef: Ik vind wat ik over teef/teef hoor, een stuk naarder dan wat ik hoor over reu/teef. Als bij teven de vlam in de pan schiet is het goed raak. En natuurlijk heb je geen garanties, maar ik denk toch dat reu/teef bij deze rassen de minste kans op heibel heeft.
:schrik: Een molosser teef bij jouw dame adviseren verdient met recht een :blont: award.
:mrgreen: Maar dat wist je zelf ook al.
dagmar88
Zeer actief

Kaki schreef: Ik meende een tijd terug iemand op het forum gezien te hebben die foto's poste van (volgens mij) een jonge reu, vrijwel geen overtollige rimpels e.d. leek bijna niet op een EM zelfs, maar had volgens mij wel de papieren, en scheen een aparte lijn te zijn. Kan zijn dat ik een deel hiervan uit mijn duim zuig, maar volgens mij herinner ik me dat goed.
Er is in ieder geval een fokker van hele mooie mastiffs en een tijd terug nog iemand die een (of twee? :denken: ) pups had.
Weet niet meer wie het was, alleen nog dat ze die eiwit shakes voerde :tongue:
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Onze reuen (en sommige teven) zijn niet sociaal naar andere honden als ze er bij zouden kunnen, maar met allemaal kan ik gewoon wandelen zonder te trekken en bijvoorbeeld in de wachtkamer bij een dierenarts gaan zitten (mits de rest ook gewoon hun eigen hond bij zich houdt). Ook gaan ze tijdens een wandeling los en komen ze terug als ze geroepen worden.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Devel

Dinos schreef:Nee hoor, maar dat je een reu bij je teef zet, zegt natuurlijk niet meteen dat het niet meer samen kunnen opeens altijd goed gaat. Vriendin van me had reu en teef, en ook deze hingen in elkaar. Ik zie liever combi teef x teef.
Ging ook niet om jou reactie devel , maar om natuurlijk niet[/quote]

Ah oke. :E:
Dinos

Weet niet hoe het bij andere rassen exact zit die genoemd zijn, maar bij cane corso,s is de teef toch vaak wat feller en scherper, en vaak minder tolerant zeker naar eigen sexe
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Maar wat wil je nu eigenlijk zelf het liefst?
Ik zou gewoon gaan voor wat jij het liefst wil, de agressie naar andere reuen gewoon maar accepteren (kan altijd meevallen later).
Boerboel is mooi, maar tering een boerboel reu van 80 kg haha. Hoeveel weeg je?
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Ik kwam deze net tegen op FB

Bull Mastiff X Great Dane

Afbeelding

Best een geslaagde kruising qua uiterlijk (vindt ik dan he haha)
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

ze kruisen behoorlijk wat volgens mij http://www.boardogs.com/O'Halloran_Hounds_Page_2.htm
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Devel schreef:Ik zie liever combi teef x teef.
Ik niet. Als je eenmaal knokkende teven hebt gehad praat je wel anders. Ik vind een reu en een teef totaal anders (ook al zijn die het ook niet altijd met elkaar eens en worden er af en toe alle hoeken van de ruimte getoond). 2 knokkende teven is in vergelijking met dat een hel (en dan had ik nog teven die het gros van de tijd gewoon samen konden onder toezicht).
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Dinos schreef:
dagmar88 schreef:
een beetje wel, er wordt heel veel gezegd ik weet t allemaal wel, dat maakt t nu net een beetje dat ik denk :schrik: ( ik denk er dan een beetje t mijne van, gewoon omdat honden ook individuen zijn en daar wordt compleet aan voorbij gegaan in de antwoorden) maar dat zal dan wel aan mij liggen
er zit nogal wat verschil tussen de genoemde rassen onderling, maar heeeee, wie ben ik :U:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Een hond is meer dan alleen het plaatje...
Ik heb het geloof ik al eerder gezegd, maar kijk nou eens naar het karakter ipv alleen maar type of kleur.
Het feit alleen al dat je aangeeft dat je geen CC wilt als ze er niet zo uitzien, zegt voor mij genoeg.
Prima als je een hond op basis van de looks wilt uitkiezen, maar houdt dan wel maar rekening met 60+kg hond die als het verkeerd uitpakt, niet zo gezellig is naar andere mensen.
Kaki
Actief

Apple schreef:Een hond is meer dan alleen het plaatje...
Ik heb het geloof ik al eerder gezegd, maar kijk nou eens naar het karakter ipv alleen maar type of kleur.
Het feit alleen al dat je aangeeft dat je geen CC wilt als ze er niet zo uitzien, zegt voor mij genoeg.
Prima als je een hond op basis van de looks wilt uitkiezen, maar houdt dan wel maar rekening met 60+kg hond die als het verkeerd uitpakt, niet zo gezellig is naar andere mensen.
Waar heb ik ooit gezegd dat ik alleen maar naar het uiterlijk kijk? Ik vind HA niet erg, maar wel zo fijn om dat bij voorbaat te weten. Terughoudend naar vreemden, ook prima. M.b.t. de CC; Ik neem simpelweg geen hond die ik persoonlijk niet mooi vindt, net zoals ik geen hond neem waarvan het karakter/de ras eigenschappen mij niet aanspreken.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Kaki schreef:
Waar heb ik ooit gezegd dat ik alleen maar naar het uiterlijk kijk? Ik vind HA niet erg, maar wel zo fijn om dat bij voorbaat te weten. Terughoudend naar vreemden, ook prima. M.b.t. de CC; Ik neem simpelweg geen hond die ik persoonlijk niet mooi vindt, net zoals ik geen hond neem waarvan het karakter/de ras eigenschappen mij niet aanspreken.
Oh ja? Nou zo kom je in ieder geval niet over.
In je beginpost vraag je ook niet of iemand een CC fokker kent met een leuk karakter, alleen maar of wij een CC fokker kennen die niet te kleine en geen 'spuuglelijke' honden fokken.
Ik hoor je nergens praten over wat je nou echt wil van een hond, en waarom je qua karakter deze honden overweegt.
Kaki
Actief

Apple schreef:
Kaki schreef:
In je beginpost vraag je ook niet of iemand een CC fokker kent met een leuk karakter, alleen maar of wij een CC fokker kennen die niet te kleine en geen 'spuuglelijke' honden fokken.
Ik hoor je nergens praten over wat je nou echt wil van een hond, en waarom je qua karakter deze honden overweegt.

Omdat ik die dingen zelf al heb uitgezocht/achter kom bij de fokker. Ik kom hier met min of meer specifieke vragen. Ik kom hier zeker niet om goedkeuring te vragen over welk ras ik wel of niet in huis zou nemen. Maar goed, het lijkt erop dat het hoogstwaarschijnlijk een Engelse Mastiff wordt, dus mocht iemand een goede fokker kennen, laat het vooral weten!
JBK

Kaki schreef:
Apple schreef:
Kaki schreef:

Omdat ik die dingen zelf al heb uitgezocht/achter kom bij de fokker. Ik kom hier met min of meer specifieke vragen. Ik kom hier zeker niet om goedkeuring te vragen over welk ras ik wel of niet in huis zou nemen. Maar goed, het lijkt erop dat het hoogstwaarschijnlijk een Engelse Mastiff wordt, dus mocht iemand een goede fokker kennen, laat het vooral weten!
Zoveel zijn het er niet :mrgreen:
Stuur me maar een pb als je wat meer info wilt. Ik ben op zoek geweest naar een Mastiff pup, helaas vanwege verbreken van relatie is het nooit zover gekomen. En huidige vriend vindt het ras een tandje te groot. Hij schrok zich kapot toen hij ze in levende lijve zag :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”