Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verplichte cursus voor vechthonden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: verplichte cursus voor vechthonden

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Manu schreef:Hmm, ik heb nooit een cursus gedaan met mijn hond. In mijn omgeving zijn er wel mensen die cursus gedaan hebben, kom ook een hoop hondenbaasjes tegen tijdens de wandeling die cursus hebben gevolgd. Toch luistert mijn hond niet persé beter maar minstens net zo goed. Nu doe ik er ook veel mee natuurlijk ;)
Ik denk dat cursus niet veel uit gaat halen, misschien voor mensen waar interesse in de hond bij gewekt wordt, maar de zogenaamde "pikverlengers"-baasjes zoals Nanna dat altijd mooi zegt zullen dan mompelend op het veld staan en er na die 6 weken weer lak aan hebben.
:mrgreen: Denk dat ik met mijn eerste hond niet eens welkom was geweest bij een hondenschool.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

kipo schreef:Ik heb niet alles gelezen, maar ik denk dat het veel effectiever is om de eigenaren veel meer aan te spreken op hun verantwoordelijkheid. Als er nu een ernstig incident is, wordt hooguit de hond in beslag genomen en evt afgemaakt. Voor de hond erg genoeg, maar mijns inziens moeten de bazen dit soort dingen veel zwaarder voelen. In de portemonnee en eventueel in de vorm van een cel- of taakstraf.
Helemaal mee eens :ok:
Hond wordt ingeslapen en de baas koopt gewoon weer een nieuwe, daar moet iets aan gedaan worden!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

In Duitsland zijn inderdaad per Bundesstaat regels voor het houden van honden.
Die worden volgens mij ook aardig opgevolgd, maar ja daar is er dan ook nog algemeen respect voor de politie en regelgeving. Meer dan hier, komt waarschijnlijk omdat de politie daar ook echt de Wet kan en mag handhaven itt hier.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Ik volg ook geen cursussen, nooit gedaan ook. Train mijn honden zelf en als ik vind dat ze klaar voor zijn (meestal rond de 1.5 jaar) loop ik de eerste Landelijke gehoorzaamheid wedstrijden. Tot nu toe altijd bij de eerste drie gezeten dus kan niet zeggen dat ze niet luisteren.
Ik zie mij zelf echt niet op een veldje staan met mijn pup/jonge hond en hem dingen/gedrag afleren waarom ik de hond heb aangeschaft (KNPV).

Ik ben ook benieuwd hoe ze onderscheid gaan maken. Wat als jouw oude dog die nooit iets heeft gedaan en de goedheid zelve is, aangevallen word door een poedel en die dog bijt een keertje terug met als gevolg dat die poedel wat gaten heeft.
Of twee reuen die mot krijgen samen.
Of zoals ik hier vorige week had, mijn eigen honden rennen met elkaar op het grasveld net als iedere dag, blijkbaar is er een in het spel met z'n tand blijven hangen in de pup want die was gescalpeerd bij der flank, met als resultaat 9 nietjes erin.
Moet ik dan bang worden als ik naar de dierenarts ga dat mijn andere honden in beslag worden genomen? Of wat als dat gebeurd was bij een andere hond in het bos gewoon tijdens spel?

Ik heb hele sociale honden en zelfs mijn reu speelt met andere volle reuen maar ondanks dat mijn honden nooit ruzie hebben durf ik straks helemaal. Niet meer het bos in te gaan met ze. Ondanks dat ik al alleen op rustige tijden loop.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Die verplichte cursus vind ik ook pure flauwekul. Ken trouwens heel wat honden die op cursus met vlag en wimpel hun papiertje haalden. Om vervolgens thuis de hele buurt te terroriseren. Dat een hond wat trucjes kent, zegt nog niks over de opvoeding.
Daarnaast is het gewoon niet te handhaven.
Wat wél te handhaven is, zoals al door anderen is opgemerkt, bijtincidenten zwaar, heel zwaar beboeten. Registreren en bij elk volgend incident de straf verdubbelen.
Ik geloof niet dat dergelijke onverantwoordelijke baasjes zo'n hond nog zo stoer vinden als ze hun breedbeeldtv en auto mogen inleveren om de boetes te betalen. :wink:

Wat betreft die bijtincidenten bij kinderen: zwaar overtrokken statistiek. Zet die cijfers eens af tegen het jaarlijks aantal verdrinkingsslachtoffertjes (20) of verkeersslachtoffertjes (35) of komen om door huiselijk geweld (50).
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mmartinn »

ranetje schreef:
mmartinn schreef:Ik probeerde aan te geven dat de meeste ongelukken gebeuren in eigen privesfeer.
Met honden en hun eigen gezinsleden.
Het was dus geen pleidooi voor zo'n cursus. Begrepen jullie dat uit mijn bericht??
Nee, ik niet in ieder geval (en Biet ook niet denk ik) .
Je geeft percentages door die niets zeggen :wink:

Het is in zo'n geval eenvoudiger om te schrijven dat uit onderzoek is gebleken dat als er een mens gebeten is, dat meestal in huiselijke sfeer is.
En dacht ik nog wel: Mooie cijfertjes, die zet ik er even neer. :mrgreen:
Maar eh de cijfertjes zeggen natuurlijk wel wat. Precies wat jij er ook uit haalt.
En daar doelde ik op, je kunt er wel zo'n cursus aanplakken, maar als mensen gewoon hun honden doodleuk alleen laten bij hun kinderen etc, schiet dat geen drol op.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

lieke schreef: Wat wél te handhaven is, zoals al door anderen is opgemerkt, bijtincidenten zwaar, heel zwaar beboeten. Registreren en bij elk volgend incident de straf verdubbelen.
Dit is wel een gedeeltelijke oplossing, maar helaas denk ik dat dit ook niet te handhaven is.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
lieke schreef: Wat betreft die bijtincidenten bij kinderen: zwaar overtrokken statistiek. Zet die cijfers eens af tegen het jaarlijks aantal verdrinkingsslachtoffertjes (20) of verkeersslachtoffertjes (35) of komen om door huiselijk geweld (50).
Ja, maar nou heb je het over dode kinderen. Die zijn er idd niet veel door toedoen van een hond. Maar wel zat kinderen en/of volwassenen die in de openbare ruimte gebeten worden door een niet onder controle staande hond.
En dat vind ik ook niet zo netjes.
Misschien, als je echt zwaar gaat beboeten, dat eigenaren van bijterige honden tóch net ff eerder gaan muilkorven. Want als de ferkansie naar Mejorka in gevaar komt dan kan er meestal wel actie ondernomen worden.
Voor zover ik heb begrepen is dat "zat in de openbare ruimte" niet waar.
De meeste bijtincidenten zijn thuis.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

ranetje schreef:
Nanna schreef:
lieke schreef: Wat betreft die bijtincidenten bij kinderen: zwaar overtrokken statistiek. Zet die cijfers eens af tegen het jaarlijks aantal verdrinkingsslachtoffertjes (20) of verkeersslachtoffertjes (35) of komen om door huiselijk geweld (50).
Ja, maar nou heb je het over dode kinderen. Die zijn er idd niet veel door toedoen van een hond. Maar wel zat kinderen en/of volwassenen die in de openbare ruimte gebeten worden door een niet onder controle staande hond.
Misschien, als je echt zwaar gaat beboeten, dat eigenaren van bijterige honden tóch net ff eerder gaan muilkorven. Want als de ferkansie naar Mejorka in gevaar komt dan kan er meestal wel actie ondernomen worden.

Ik denk dat je twee zaken gescheiden moet houden: bijtincidenten waar mensen bij betrokken zijn (en ik meen dat dit om ca. 10.000 maal per jaar gaat waarbij alleen door het ziekenhuis/huisarts geregistreerde incidenten zijn). Veel van de kinderen die daarvan het slachtoffer zijn, zijn dat idd. eigen honden in eigen huis.
Maar veel overlast wordt veroorzaakt door en bijtincidenten tussen honden onderling. Dat zullen er veel meer zijn. En dan heb ik het niet over een hap, snauw of een verkeerd terecht gekomen tandje maar echt over gerichte aanvallen van honden naar honden.
Samantha vertelde mij gisteren dat alleen al in haar buurt in de afgelopen 2 jaar al 4(!) honden doodgebeten zijn door klapkaken. Deze week weer een goldendoodle die het loodje moest leggen.
Voor dit soort asociale tokkenvolk zou wat mij betreft een registratie van élk incident mogen gebeuren. En dokken. Niet alleen de materiële schade maar ook nog een forse immateriële schadevergoeding. Handhaving kan prima. Wijkagenten kunnen dat prima. Tenslotte is onze oom agent onnavolgbaar in het uitschrijven van boetes.
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

cursus geeft geen garantie, geen enkele.
ik geloof dat Sky wel 4 cursussen had gedaan.
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:
ranetje schreef:
Nanna schreef:
Ja, dat is een gevalletje eigen schuld. Daar hoeft oom agent zich verder niet druk over te maken.
Daar heb je gelijk in, maar daar ging het even niet over.

Als je zegt dat er "zat bijtincidenten zijn in de openbare ruimte van mensen en kinderen" terwijl dat niet het geval is gaat - zoals gebruikelijk - vooral de opmerking dat er zat mensen zijn die gebeten worden in de openbare ruimte - een eigen leven leiden.
Dan wordt het op een gegeven moment als waar aangenomen.
Net zoals die percentages die mmartinn noemt hoge percentages zijn,als je ze sec als getal ziet.
Terwijl je, als je gebruik van die percentages maakt en gaat uitrekenen hoe het nou eigenlijk zit, het probleem er wel is, maar niet zo waanzinnig als die getallen op zich lijken te vertellen.

Het is gewoon niet zo krankzinnig.
En ik heb een hekel aan rellen over iets dat helemaal niet zo is :oeps:

Ik vind wel dat er veel te gemakkelijk wordt gedacht over honden.
Elke hond is een roofdier van oorsprong en kan dat weer worden.
Mensen zouden zich daar best wat beter bewust van mogen zijn.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

lieke schreef:Die verplichte cursus vind ik ook pure flauwekul. Ken trouwens heel wat honden die op cursus met vlag en wimpel hun papiertje haalden. Om vervolgens thuis de hele buurt te terroriseren. Dat een hond wat trucjes kent, zegt nog niks over de opvoeding.
Daarnaast is het gewoon niet te handhaven.
Wat wél te handhaven is, zoals al door anderen is opgemerkt, bijtincidenten zwaar, heel zwaar beboeten. Registreren en bij elk volgend incident de straf verdubbelen.
Ik geloof niet dat dergelijke onverantwoordelijke baasjes zo'n hond nog zo stoer vinden als ze hun breedbeeldtv en auto mogen inleveren om de boetes te betalen. :wink:

Wat betreft die bijtincidenten bij kinderen: zwaar overtrokken statistiek. Zet die cijfers eens af tegen het jaarlijks aantal verdrinkingsslachtoffertjes (20) of verkeersslachtoffertjes (35) of komen om door huiselijk geweld (50).

helemaal met je eens!

sam en lola deden beiden hun cursussen uitmuntend terwijl vooral sam bij een andere baas allang een boel schade had veroorzaakt. maar loop met hem het trainingsveld op en iedereen begint te applaudiseren :-)

maar ik hoef me geen zorgen te maken zie ik. ze hebben het over grotere rassen en ik heb kabouters :-)
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:
ranetje schreef:
Als je zegt dat er "zat bijtincidenten zijn in de openbare ruimte van mensen en kinderen" terwijl dat niet het geval is gaat - zoals gebruikelijk - vooral de opmerking dat er zat mensen zijn die gebeten worden in de openbare ruimte - een eigen leven leiden.
Dan wordt het op een gegeven moment als waar aangenomen.
Jaarlijks worden er ongeveer 150.000 Nederlanders door een hond gebeten.
bron
Ik vind het anders zát. En laat nou het merendeel, zeg ruim de helft, thuis door de eigen hond gebeten worden. Dan houd je nog dik 50.000 mensen over die door andermans hond gebeten worden.
Als je dat nu kunt terugdringen middels zware boetes, dan zie ik niet wat daartegen is hoor. Misschien dat mensen dan eens wat beter nadenken over wat ze in huis halen en er eerder een opvoedingscursus tegenaan gooien :ok: Of helemaal van het plan een hond te nemen afzien.
Daar staat geen verhouding 1/3 buitenshuis en 2/3 in huis?
Dat maak jij er even van.
En zitten daarbij, die 50.000 in jouw veronderstelling, dan niet ook de mensen die buitenshuis door hun eigen hond worden gebeten?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

sky schreef: Of zoals ik hier vorige week had, mijn eigen honden rennen met elkaar op het grasveld net als iedere dag, blijkbaar is er een in het spel met z'n tand blijven hangen in de pup want die was gescalpeerd bij der flank, met als resultaat 9 nietjes erin.
:80: Ze fokken ook steeds raarder gebouwde honden.
ayke
Actief
Mijn ras(sen): xherder

Ongelezen bericht door ayke »

Heb net trouwens even het bijbehorende filmpje gezien
[urlhttp://www.rtlxl.nl/#!/rtl-nieuws-132237/c098b ... 2bc3f40113][/url]

Werd er nou niet echt enthousiast van, mij lijkt het nuttig om honden te leren rust te bewaren en negeren ipv gezellig sociaal op elkaar te springen.
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

Nanna schreef:Jaarlijks worden er ongeveer 150.000 Nederlanders door een hond gebeten.
bron
Ik vind het anders zát. En laat nou het merendeel, zeg ruim de helft, thuis door de eigen hond gebeten worden. Dan houd je nog dik 50.000 mensen over die door andermans hond gebeten worden.
Als je dat nu kunt terugdringen middels zware boetes, dan zie ik niet wat daartegen is hoor. Misschien dat mensen dan eens wat beter nadenken over wat ze in huis halen en er eerder een opvoedingscursus tegenaan gooien :ok: Of helemaal van het plan een hond te nemen afzien.
Ik zit nu in die bron te lezen en zie staan, dat 2/3 van die 150.000 niet ernstig is en geen medische behandeling vergt. Daarvoor zijn "zware boetes" al niet echt gepast.

Hoe komen ze eigenlijk aan dat aantal?? Mensen geënqueteerd (wie dan, en hoeveel?) en dat geëxtrapoleerd naar een grotere groep?
edit: oh, ik zie het al: als je 'betrokken rassen' aanklikt kun je verder naar 'onderzoek hondenbeten.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

In andere landen is een verplichte cursus voor een hond ook mogelijk. Ik zie niet in waarom hier niet. Ik vind het een goed idee.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Manu schreef:Hmm, ik heb nooit een cursus gedaan met mijn hond. In mijn omgeving zijn er wel mensen die cursus gedaan hebben, kom ook een hoop hondenbaasjes tegen tijdens de wandeling die cursus hebben gevolgd. Toch luistert mijn hond niet persé beter maar minstens net zo goed. Nu doe ik er ook veel mee natuurlijk ;)
Ik denk dat cursus niet veel uit gaat halen, misschien voor mensen waar interesse in de hond bij gewekt wordt, maar de zogenaamde "pikverlengers"-baasjes zoals Nanna dat altijd mooi zegt zullen dan mompelend op het veld staan en er na die 6 weken weer lak aan hebben.
En dat is net waar we naar toe moeten na 6 weken teveel moeite te duur etc etc. OK dus geen hond
mmartinn
Zeer actief

Pauline schreef: edit: oh, ik zie het al: als je 'betrokken rassen' aanklikt kun je verder naar 'onderzoek hondenbeten.
Nou zo te zien, zijn wij ook de klos :hmmm:
Afbeelding
Dinos

mmartinn schreef:
Pauline schreef: edit: oh, ik zie het al: als je 'betrokken rassen' aanklikt kun je verder naar 'onderzoek hondenbeten.
Ach martinn nog een geluk dat we in n.l wonen in Duitsland zouden we nog veel meer moeten betalen ook al is je molosser nog zo sociaal.
mmartinn
Zeer actief

Dinos schreef:
mmartinn schreef:
Ach martinn nog een geluk dat we in n.l wonen in Duitsland zouden we nog veel meer moeten betalen ook al is je molosser nog zo sociaal.
Maar dan ging ik daar wel een lekkere 3,5 liter v6 rijden voor weinig, om de belasting te compenseren :pffff:

:hmmm: een busje dan he, om de honden in te doen, dus niet een sportauto, anders word het weer zo stereotype haha
Afbeelding
Dinos

mmartinn schreef:
Dinos schreef:
mmartinn schreef:
Maar dan ging ik daar wel een lekkere 3,5 liter v6 rijden voor weinig, om de belasting te compenseren :pffff:
Haha je lijkt Johan Cruijff wel elk nadeel heeft zijn voordeel, of was het VISA versa?
mmartinn
Zeer actief

Nee dat is volgens mij de goede volgorde :mrgreen:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Valerie schreef:De doelgroep die je wilt hebben haal je niet hiermee.
ik denk dat heel veel ongelukken met honden het gevolg zijn van onbenul. Het soort mensen dat op abra afloopt en haar op haar vriendelijk op haar kop gaat slaan . Iemand die met haar dochtertje aan het spelen is en haar intakte cane corso reu op aangelijnde rio laat inhappen zonder het in de gaten te hebben omdat ze het nooit verwacht had . Bij zulke mensen verwacht ik thuis ook problemen , omdat ze gewoon onwetend zijn .

Ik ben voor een houdbewijs voor alle honden , bij gebleken onkunde kan je dat intrekken . Terug alleeen onder voorwaarde , b.v. cursus . Daarna cursus voor alle rassen en kruisingen die ik gemakshalve even wat moeilijker zal noemen . Laat ik zeggen van Fila's tot pitbulls men alles daartussen. Zet ook een rem op de aanschaf .

Natuurlijk ondervang je zo niet alles , en kan je eindeloos discussieren over wat je dan moet weten en kunnen , maar met een beetje goed wil kan je zo veel voorkomen en notoire slechtwillenden van het houden en begeleiden van honden afhouden .
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Zoie schreef:Ik ben voor een houdbewijs voor alle honden , bij gebleken onkunde kan je dat intrekken .
Als je kijkt naar dat incident in Schijndel, zou dan een houdbewijs voor kinderen niet verstandiger zijn.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

mmartinn schreef:
Zoie schreef:Ik ben voor een houdbewijs voor alle honden , bij gebleken onkunde kan je dat intrekken .
Als je kijkt naar dat incident in Schijndel, zou dan een houdbewijs voor kinderen niet verstandiger zijn.
Kinderen houden geen honden. Dat doen hun ouders.

En laat in de cursus over honden dan gelijk even weten hoe ouders hun kinderen moeten leren hoe ze met honden om moeten gaan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
mmartinn
Zeer actief

Een bewijs om kinderen te mogen nemen bedoel ik. Als je kijkt hoeveel kinderen er verklooit worden in vergelijking met honden. Dan kunnen ze beter daar een wet voor maken. Lijkt me dat hondenprobleem geen prioriteit.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Zoie schreef:
ik denk dat heel veel ongelukken met honden het gevolg zijn van onbenul. Het soort mensen dat op abra afloopt en haar op haar vriendelijk op haar kop gaat slaan . Iemand die met haar dochtertje aan het spelen is en haar intakte cane corso reu op aangelijnde rio laat inhappen zonder het in de gaten te hebben omdat ze het nooit verwacht had . Bij zulke mensen verwacht ik thuis ook problemen , omdat ze gewoon onwetend zijn .

Ik ben voor een houdbewijs voor alle honden , bij gebleken onkunde kan je dat intrekken . Terug alleeen onder voorwaarde , b.v. cursus . Daarna cursus voor alle rassen en kruisingen die ik gemakshalve even wat moeilijker zal noemen . Laat ik zeggen van Fila's tot pitbulls men alles daartussen. Zet ook een rem op de aanschaf .

Natuurlijk ondervang je zo niet alles , en kan je eindeloos discussieren over wat je dan moet weten en kunnen , maar met een beetje goed wil kan je zo veel voorkomen en notoire slechtwillenden van het houden en begeleiden van honden afhouden .
wat je dan dus gratis zouden moeten krijgen als je honden belasting betaald toch :mann: , of komt er nog weer een rekening boven op voor een papiertje wat eigenlijk niets om t lijf heeft :wink: ik ben op curus geweest met gil, weinig geleerd over wat er op straat zou moeten, en ik ontloop zelf alles al ik heb geen zin in t geneuzel- en o ja de cursus leidster ( vrijwillliger) op de honden school was bang voor grote honden, prima omgeving om te leren ook :oeps:
ranetje
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Zoie schreef:

wat je dan dus gratis zouden moeten krijgen als je honden belasting betaald toch :mann: , of komt er nog weer een rekening boven op voor een papiertje wat eigenlijk niets om t lijf heeft :wink: ik ben op curus geweest met gil, weinig geleerd over wat er op straat zou moeten, en ik ontloop zelf alles al ik heb geen zin in t geneuzel- en o ja de cursus leidster ( vrijwillliger) op de honden school was bang voor grote honden, prima omgeving om te leren ook :oeps:
Waarom staat dat vrijwilliger er bij? :?
Is het dan van minder waarde? :U:
In ieder geval ......................... op alle KC's zijn alle cursusleiders(sters) vrijwilligers.
Ik heb ook nog nooit betaald gekregen voor het lesgeven.

Wat hield je tegen om een van de andere trainers te vragen hoe je iets kon oplossen als je eigen trainster bang is voor grote honden?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

vrijwillig slaat op, als in je gaat scholen overspoelen met honden die ze niet ( soms/vaak) aan kunnen t zijn geen gedragsdeskundigen, maar vrijwilligers die weten wat je op een normale manier een normale hond iets zou kunnen leren , honden die net even anders zijn, zijn vaak al niet welkom omdat ze t ook niet hebben geleerd. ik vind een honden school gen goede plek voor honden die bijtgevaarlijk zouden kunnen zijn, niet voor de mensen die daar ( vaak vrijwillig) lesgeven, en niet voor de mede cursisten .
dit zijn dus gewoon vrijwilligers die niet zitten te wachten op probleem gevallen op een honden school en t anderen mede cursisten lastig maken om te leren.
en als je denkt dat ik niet om een oplossing gevraagd he, komop zeg, :Q: staat hier nog ergens een heel topic, ik heb wat heen en weer gemaild en gebeld en, en, en.......
O ja en verder helemaal niet minderwaardig bedoelt naar de vrijwilligers, maar,........ ik vraag me gewoon of of we ze dit aan zouden kunnen doen als t echt zo zou gaan lopen- denk dat er een heleboel weggaan omdat t minder leuk zou worden dan .
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”