Nanna schreef:ranetje schreef:Nanna schreef:lieke schreef:
Wat betreft die bijtincidenten bij kinderen: zwaar overtrokken statistiek. Zet die cijfers eens af tegen het jaarlijks aantal verdrinkingsslachtoffertjes (20) of verkeersslachtoffertjes (35) of komen om door huiselijk geweld (50).
Ja, maar nou heb je het over dode kinderen. Die zijn er idd niet veel door toedoen van een hond.
Maar wel zat kinderen en/of volwassenen die in de openbare ruimte gebeten worden door een niet onder controle staande hond.
En dat vind ik ook niet zo netjes.
Misschien, als je echt
zwaar gaat beboeten, dat eigenaren van bijterige honden tóch net ff eerder gaan muilkorven. Want als de ferkansie naar Mejorka in gevaar komt dan kan er meestal wel actie ondernomen worden.
Voor zover ik heb begrepen is dat "zat in de openbare ruimte" niet waar.
De meeste bijtincidenten zijn thuis.
Ja, dat is een gevalletje eigen schuld. Daar hoeft oom agent zich verder niet druk over te maken.
Daar heb je gelijk in, maar daar ging het even niet over.
Als je zegt dat er "zat bijtincidenten zijn in de openbare ruimte van mensen en kinderen" terwijl dat niet het geval is gaat - zoals gebruikelijk -
vooral de opmerking dat er zat mensen zijn die gebeten worden in de openbare ruimte - een eigen leven leiden.
Dan wordt het op een gegeven moment als waar aangenomen.
Net zoals die percentages die mmartinn noemt hoge percentages zijn,als je ze sec als getal ziet.
Terwijl je, als je gebruik van die percentages maakt en gaat uitrekenen hoe het nou eigenlijk zit, het probleem er wel is, maar niet zo waanzinnig als die getallen
op zich lijken te vertellen.
Het is gewoon niet zo krankzinnig.
En ik heb een hekel aan rellen over iets dat helemaal niet zo is
Ik vind wel dat er veel te gemakkelijk wordt gedacht over honden.
Elke hond is een roofdier van oorsprong en kan dat weer worden.
Mensen zouden zich daar best wat beter bewust van mogen zijn.