Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Otto castreren ja/nee

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Otto castreren ja/nee

Ongelezen bericht door M@scha »

Cleva schreef:
malinois schreef: Tja je zou ook gewoon kunnen denken dat niet elke hond met andere honden wil of kan spelen.
Ik kan mijn reuen prima met intacte teven laten spelen mits dat ook echte teven met idem karakter zijn...
Met reuen gaat dat niet nee zie ik t nut ook niet van in.

En dan zijn er nog honderd rassen waarvan de intacte reuen prima met alle andere honden kunnen spelen.
Neem er dan zo een, denk ik dan. Maar dat zal wel weer te simpel zijn.

Overigens heb ik net even een paar te veel gecastreerde kolerelijers meegemaakt om op dat paard te wedden.

is idd een slecht paard om op te wedden. ook ik ken teveel reuen die na castratie echt niet ineens gezellige haardkleedjes werden.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

dagmar88 schreef:
toots schreef: Hoe weet je dat nou heb je de geur herkent?
Misschien vond die teckelmans die reu wel gewoon erg leuk en misschien is teckelmans wel zo tegen meerdere honden?
Je kunt allemaal lulverhalen ophangen. Maar er zijn volgens mij net zo veel positieve verhalen als negatieve als het niet meer positieve zijn. Voor sommige mensen met hun honden kan het echt een uitkomst bieden.
Laeken likt in het voorbijgaan even aan iedere hondenachterkant, wist je dat niet.
Wat denk je nou eigenlijk zelf? Je ziet toch wel hoe andere honden op de jouwe reageren :19:

Uhm als dat over Toots gaat daar reageert vooralsnog alles prima op :19:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ranetje schreef:
laeken schreef: Zo ontzettend kinderachtig. Het is waar dat mannen minder snel hun honden castreren. Misschien doen vrouwen het wel omdat ze dan eindelijk macht en controle over het mannelijk geslacht hebben? Kunnen ze in elk geval hun hondjes ontmannen? Want dat is dan wel een soortgelijk argument denk ik toch. :lol1:

Al zijn ze wit, pluizig en lief, seksueel gedrag heeft voor bepaalde mensen iets onaantrekkelijks in hun Fluffy, Moppie of Chayenne. Bah! Hondje wordt ineens geil of wil een wipje maken. IEKS! Bah! Vies hondje. Snel alles weg laten halen.
:LOL: :LOL: :LOL:
Als er iets was wat er bij mijn reuen niet gebeurde was het castreren. :engel:
Met teven heb ik daar iets minder moeite mee, als ze tenminste wel ruim volwassen zijn.

Heeft vast ook een reden. :tongue:

pascal zegt nu nog tegen sam: moest van het vrouwtje sam, van mij had dat niet gehoeven arme jongen! hahaha
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

laeken schreef:
Marie-Josée schreef:
Apple schreef:Het grootste nadeel aan een castraat vind ik dat het een doelwit word voor intacte reuen.
Hoe sociaal je eigen hond ook is, hij zal toch buiten vaak besprongen worden, dat is iets waar ik wel moe van zou worden.
Sorry, echt nog nooit meegemaakt :wink:

Ik ben net met wat forumhonden gaan wandelen en de meest aantrekkelijke hond voor de reuen was helaas wel een gecastreerde reu. Eigenaresse zei ook dat het hem vaak gebeurde sinds de castratie en ik heb zelden een reutje zo gefixeerd gezien op een andere reu als die tekkel vanmiddag. Was overigens prima want de castraat kon zich weren, was 2 x zo snel en de tekkel was uitermate vriendelijk al heeft hij wel 30 minuten bezeten achter die reu aangerend. In dit geval een prima match. Zou de tekkel een grote snelle reu zijn geweest dan was de lol er denk ik snel af. Deze reu rook echt naar loopse teef denk ik want anders was tekkelmans wel afgehaakt na een half uur achtervolgen en likken ed. :engel:
Het zal best voorkomen maar dus lang niet altijd :wink: Onze heidewachtel reed als hij de kans ook altijd op een labrador tijdens forumwandelingen en die lab was een volle reu. Dus daar ligt het niet altijd aan.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

toots schreef:
dagmar88 schreef:
Misschien vond die teckelmans die reu wel gewoon erg leuk en misschien is teckelmans wel zo tegen meerdere honden?
Je kunt allemaal lulverhalen ophangen. Maar er zijn volgens mij net zo veel positieve verhalen als negatieve als het niet meer positieve zijn. Voor sommige mensen met hun honden kan het echt een uitkomst bieden.
Laeken likt in het voorbijgaan even aan iedere hondenachterkant, wist je dat niet.
Wat denk je nou eigenlijk zelf? Je ziet toch wel hoe andere honden op de jouwe reageren :19:

Nee, natuurlijk niet. Alsof ik jou ga vertellen hoe jouw hond zich gedraagt.

Het gaat er om dat het wel zo verstandig is het risico op een reu die als teef wordt gezien mee te nemen in je beslissing, of in ieder geval te weten dat die uitkomst tot de mogelijkheden behoort.

Pjotr heeft bijna iedere wandeling waarop we loslopende honden tegen komen over de oren verliefde reuen achter zich aan. Zoals ik net al zei:
dagmar88 schreef::wink: De meeste mensen hebben niet eens door dat pjotr geen teef is.
En nee, ik heb ze niet gevraagd of ze verliefd zijn en ook niet aan Pjotr geroken. Wanneer de reuen steeds weer niet luisteren terwijl ze dat normaal wel aardig doen, kwijlen, tandenklapperen, aan z'n holstertje likken en aan hem vast geplakt zitten, is het vrij duidelijk.

Nu gaat hij alles wat vervelend is uit de weg en vindt hij het met kleine romeotjes nog vrij lang leuk wanneer die met hem mee rennen.
Ik ken weinig tolerantere reuen dan Niko, maar als die steeds weer op dezelfde onbeschofte manier benaderd werd, dook die er absoluut vol bovenop.
Chihuahua-paws
Zeer actief

dagmar88 schreef:
toots schreef:
dagmar88 schreef:

Nee, natuurlijk niet. Alsof ik jou ga vertellen hoe jouw hond zich gedraagt.

Het gaat er om dat het wel zo verstandig is het risico op een reu die als teef wordt gezien mee te nemen in je beslissing, of in ieder geval te weten dat die uitkomst tot de mogelijkheden behoort.

Pjotr heeft bijna iedere wandeling waarop we loslopende honden tegen komen over de oren verliefde reuen achter zich aan. Zoals ik net al zei:
dagmar88 schreef::wink: De meeste mensen hebben niet eens door dat pjotr geen teef is.
En nee, ik heb ze niet gevraagd of ze verliefd zijn en ook niet aan Pjotr geroken. Wanneer de reuen steeds weer niet luisteren terwijl ze dat normaal wel aardig doen, kwijlen, tandenklapperen, aan z'n holstertje likken en aan hem vast geplakt zitten, is het vrij duidelijk.

Nu gaat hij alles wat vervelend is uit de weg en vindt hij het met kleine romeotjes nog vrij lang leuk wanneer die met hem mee rennen.
Ik ken weinig tolerantere reuen dan Niko, maar als die steeds weer op dezelfde onbeschofte manier benaderd werd, dook die er absoluut vol bovenop.
Duidelijk.
Die ervaring hebben wij dus niet maar dat kan bij elke hond natuurlijk anders zijn.
Ik geloof niet dat een gecastreerde hond naar loopse teef ruikt maar wel dat een gecastreerde hond anders kan gaan ruiken.
En ik geloof ook best dat er honden zijn die dat vreemd vinden.
Persoonlijk vind ik dat die eigenaren ook best in kunnen grijpen.
Hier is het dus nooit voorgekomen zou wat zijn met dat kleine ding :wink:

dagmar88
Zeer actief

toots schreef: Ik geloof niet dat een gecastreerde hond naar loopse teef ruikt maar wel dat een gecastreerde hond anders kan gaan ruiken.
:U: Gebrek aan testosteron.
Ik heb een intacte reu, intacte teef en twee castraten.
Op Pjotr wordt door vrijwel iedere intacte reu exact zo gereageerd als op Charlie de eerste dagen voor en van haar loopsheid.
Toen Charlie nog contact had met honden buiten de roedel reageerde ze op castraten zo ongeveer standaard alsof het een teef met een plastuitje was.
Alleen Fodor vond ze wel wat, maar dat is ook zonder ballen een imposante kerel.
Niet anders dan dat volle reuen van veel gecastreerde teven minder kunnen hebben. Charlie kan zo ongeveer alles maken; die is te lekker om boos op te worden, ook al is het een rotwijf. Lijkt me niet meer dan logisch.
Nog maar een keer; de meeste bazen hebben niet door dat pjotr een reu is. Die komt niet snel dichtbij genoeg om er onder te kijken en aan de hand van het gedrag van hun reu denken ze dat die met een leuke teef aan het spelen is.
Daarbij heb ik niet de behoefte dat soort dingen van anderen af te laten hangen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dan geloof je het toch niet. Misschien moet je maar gewoon eens rondkijken dan als je op een normaal hondenuitlaatveld bent. Want ik heb het vandaag gezien en ik zie het wel vaker. Mijn teef verdroeg geen gecastreerde reuen en teven. Dus blijkbaar is er een overeenkomst tussen een teef en een reu zonder hormonen? Logisch ook wel want een ruin ziet eruit als een merrie en een reu ziet eruit als een teef. Blijkbaar ruikt hij ook als een loopse teef soms want reuen schijnen dat nl wel te denken bij SOMMIGE gecastreerde reuen. Wat je ermee doet en wat je geloofd interesseert me echt niks. Maar omdat jij het niet wil geloven is het in elk geval niet meteen onwaar want ik heb ook ogen en met mij vele anderen. Jij zou ze ook eens moeten gebruiken.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

dagmar88 schreef:
toots schreef: Ik geloof niet dat een gecastreerde hond naar loopse teef ruikt maar wel dat een gecastreerde hond anders kan gaan ruiken.
:U: Gebrek aan testosteron.
Ik heb een intacte reu, intacte teef en twee castraten.
Op Pjotr wordt door vrijwel iedere intacte reu exact zo gereageerd als op Charlie de eerste dagen voor en van haar loopsheid.
Toen Charlie nog contact had met honden buiten de roedel reageerde ze op castraten zo ongeveer standaard alsof het een teef met een plastuitje was.
Alleen Fodor vond ze wel wat, maar dat is ook zonder ballen een imposante kerel.
Niet anders dan dat volle reuen van veel gecastreerde teven minder kunnen hebben. Charlie kan zo ongeveer alles maken; die is te lekker om boos op te worden, ook al is het een rotwijf. Lijkt me niet meer dan logisch.
Nog maar een keer; de meeste bazen hebben niet door dat pjotr een reu is. Die komt niet snel dichtbij genoeg om er onder te kijken en aan de hand van het gedrag van hun reu denken ze dat die met een leuke teef aan het spelen is.
Daarbij heb ik niet de behoefte dat soort dingen van anderen af te laten hangen.
Dat zou ik ook niet doen het van anderen af laten hangen.
Wij begrijpen elkaar verkeerd dat komt wel vaker voor.
Ik geloof wel dat het voor komt dat er reuen zijn die op gecastreerde reuen willen duiken ''ik zou mijn hond dat niet laten doen ook niet op een teef dus als ze jou hond voor een teef aan zien kunnen ze nog steeds ingrijpen naar behoren'' Daar hoef je het niet van af te laten hangen maar ik zou de mensen wel een flinke uitbrander geven. Ik kan ineens nogal fel uit de hoek komen.

Het is alleen niet zo dat elke gecastreerde reu besprongen wordt door volle reuen.
Net als dat niet elke volle reu onhandelbaar is om het maar even kort door de bocht te zeggen.

Je kunt nadelen hebben van een castratie maar ook echt voordelen.
En als je de nadelen kent en die opweegt tegen de dingen waar je tegen aan loopt met je hond en nog steeds het gevoel hebt dat het voor je hond een uitkomst kan bieden waarom niet. Je bent niet slecht als je je hond laat castreren. Ook niet als je het niet laat doen.

Chihuahua-paws
Zeer actief

laeken schreef:Dan geloof je het toch niet. Misschien moet je maar gewoon eens rondkijken dan als je op een normaal hondenuitlaatveld bent. Want ik heb het vandaag gezien en ik zie het wel vaker. Mijn teef verdroeg geen gecastreerde reuen en teven. Dus blijkbaar is er een overeenkomst tussen een teef en een reu zonder hormonen? Logisch ook wel want een ruin ziet eruit als een merrie en een reu ziet eruit als een teef. Blijkbaar ruikt hij ook als een loopse teef soms want reuen schijnen dat nl wel te denken bij SOMMIGE gecastreerde reuen. Wat je ermee doet en wat je geloofd interesseert me echt niks. Maar omdat jij het niet wil geloven is het in elk geval niet meteen onwaar want ik heb ook ogen en met mij vele anderen. Jij zou ze ook eens moeten gebruiken.
Ik gebruik ze maar het feit dat jij bepaalde dingen ziet zoals jij ze wil zien wil dat niet meteen zeggen dat dat de volle waarheid is.
Nogmaals heb je de geur herkent?
Want ik geloof wel dat reuen als ze de kans krijgen op gecastreerde honden willen duiken al is het alleen al omdat ze anders ruiken, ik geloof niet dat ze ruiken naar loopse teef dan had mijn Toots die toch echt losloopt in een gewoon hondenveld tussen reuen,teven en gecastreerde honden toch ook wel besprongen geworden hé.
Ik geloof wel dat er bepaald gedrag in combinatie met een andere geur best kan doen vermoeden dat het teven zijn.
Maar niet elke hond krijgt dat gedrag.
Ik spreek dus liever niet over alle reuen en niet over dat het alleen maar slecht is etc.
kijk eens verder dan je neus lang is. Er zijn meer gecastreerde reuen ik ben benieuwd hoeveel er uiteindelijk daadwerkelijk last hebben van opdringerige en opgewonden reuen.

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Heavy schreef:Dat kale heeft niks met zijn castratie te maken hoor.
In het voorjaar en zomer zwemt hij 2 keer per dag en met lang haar betekent dat een hele dag een natte hond .

Hier gecastreerd met lang haar , ik merk echt geen verschil van meer onderwol ofzo

Afbeelding
Gelukkig ;-) Nee, hij heeft geen type vacht wat verandert door castratie.
dagmar88
Zeer actief

toots schreef: Dat zou ik ook niet doen het van anderen af laten hangen.
Ik geloof wel dat het voor komt dat er reuen zijn die op gecastreerde reuen willen duiken ''ik zou mijn hond dat niet laten doen ook niet op een teef dus als ze jou hond voor een teef aan zien kunnen ze nog steeds ingrijpen naar behoren'' Daar hoef je het niet van af te laten hangen maar ik zou de mensen wel een flinke uitbrander geven. Ik kan ineens nogal fel uit de hoek komen.

Het is alleen niet zo dat elke gecastreerde reu besprongen wordt door volle reuen.
Net als dat niet elke volle reu onhandelbaar is om het maar even kort door de bocht te zeggen.
Zozo, dat is wel vreselijk kort door de bocht ja :mann:
Ik zeg nergens dat alle gecastreerde reuen "besprongen" worden, dus snap niet zo goed waarom dat herhaald moet blijven worden.
Lezen en duidelijk maken wat je bedoelt zou al een hoop schelen, of gewoon eens wat aannemen.

Waarom zou ik mensen die denken dat hun reu leuk met een teef aan het spelen/sjansen is een uitbrander geven?
Ik zie het wel als hij het zat is (of er in het geheel geen zin in heeft) en breng de geilaard even terug.
Chihuahua-paws
Zeer actief

dagmar88 schreef:
toots schreef: Dat zou ik ook niet doen het van anderen af laten hangen.

Zozo, dat is wel vreselijk kort door de bocht ja :mann:
Ik zeg nergens dat alle gecastreerde reuen "besprongen" worden, dus snap niet zo goed waarom dat herhaald moet blijven worden.
Lezen en duidelijk maken wat je bedoelt zou al een hoop schelen, of gewoon eens wat aannemen.

Waarom zou ik mensen die denken dat hun reu leuk met een teef aan het spelen/sjansen is een uitbrander geven?
Ik zie het wel als hij het zat is (of er in het geheel geen zin in heeft) en breng de geilaard even terug.
Ik vind leuk spelen en sjansen iets anders dan een hond letterlijk bespringen zoals eerder werd beschreven, als aanranding :wink:
Daar zou ik dus niet van gediend zijn.

Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Nanna schreef:
mmartinn schreef:
Nanna schreef:En niet iedereen is Cesar Millan die dat in goede banen kan leiden.
Laat hij nou degene zijn die alles standaard castreerd!
Dat is meer de Amerikaanse mores. Op FB zit ik ook op sommige hondensites waar veel Amerikanen komen en als je hoort hoe makkelijk die castreren dan klapperen je oortjes. Dat is daar gewoon een standaard procedure en als ik zie hoeveel miljoenen honden daar jaarlijks worden afgespoten in asiels vind ik het niet eens een slecht idee.
Klopt - daarbij komt hij uit Mexico, waar het zwerfhondenprobleem zeer groot is.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
dagmar88
Zeer actief

toots schreef: Ik vind leuk spelen en sjansen iets anders dan een hond letterlijk bespringen zoals eerder werd beschreven, als aanranding :wink:

:denken: Heb ik het over bespringen gehad?

Uiteraard laat ik geen honden op hem rijden. Dat gebeurt sowieso niet meer vaak nu hij wat zekerder is en hij kan uitstekend duidelijk maken dat hij daar niet van gediend is of zich bij mij melden.
En een reu die op een teef aan het begin van haar loopsheid gaat lopen rijden is wel een hele lompe hork of frusto.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Cleva schreef:
bouvierpoedel schreef:
fes/lou schreef:Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het dan weer vreemd vind dat die teckel een half uur zn gang kan gaan...
Opvoeding is niet nodig of zo?
Ook een beetje gestoord gedrag om op iets onzijdigs te gaan zitten rijden
Nou, die thaise jongens lopen er maar mooi binnen mee.

Ik zal het speciaal voor de kindertjes met de boekjes met de plaatjes nog een keer herhalen. Rijden op andere honden is buiten voortplanting ook wel bedoeld als het bepalen van dominantie en dat heeft dan weer veel met onduidelijkheid daaromtrent te maken. Een hond die geen geslacht heeft gaat verwarrende signalen uitzenden en dat lokt dan uit dat er gereupeld moet worden.
Het is ook allemaal zo ingewikkeld, he?
Of dat er geen ballenhonden rondlopen met laag testosteron .
Een zelfverzekerde hond zal niet zo snel gaan reupen.
Maar goed ballozen zijn allemaal lups dus daar zal het wel aan liggen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Heavy schreef: En wat is een reu dan die wil rijden op een gecastreerde teef?of een gesteriliseerde teef?
Ik ben geen reuenfluisteraar. Onzekerheid, dominantie, spanning, combinatie, wie zal het zeggen.
Degenen die het doen zijn in ieder geval strontvervelend en op dat punt onopgevoed.
dagmar88
Zeer actief

Cleva schreef:
Heavy schreef:Ik heb geen gespierde hond met ballen nodig naast me laten we het daar maar op houden :LOL:

Ik ook niet. Een teef en een jeweetwelreutje. Komt ook bij allesprobeerders vandaan trouwens. Ook stug.
Wel even je feitjes nagaan voor je op de makkelijke toer gaat, hoor.
Ik vind de lichamen van charlie en niko gerust mooier om naar te kijken.
De andere twee hebben een vrolijk hoofd, maar het zijn nu eenmaal seksloze hobbezakken.
Ik vind het zeker bij zo'n grote hond als Niko voor zijn gezondheid en dan met name zijn heupen heel belangrijk dat hij goed bespierd is.
Heeft niets met nodig hebben te maken.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Minder zullen ze nooit zijn als er ooit eentje om medische redenen gecastreerd zou moeten worden maar ik mag de gespierde ventjes hier toch graag zien hoor... ben er stiekem best trots op.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Cleva schreef:Hein is trouwens een typisch castraatje aan het worden. Wel slank, niet droog, beetje slungelig. Hij is nog net zo lief en leuk, hoor maar het is een schril contrast met een intact russelltje van 2. Maar die is dan ook wel erg jong gecastreerd dus dat is een blijvend wiener sängerknaapje.
:wink: Die van mij ook ja. Tenminste, tibbe is wel een jongetje, al zie je het er niet aan af.
Pjotr is een het, geen hij. Is qua ontwikkeling ook nog steeds niet verder dan mijn andere honden met een maand of 9 waren.
Hij is makkelijk hoor, kan hem los gooien, hij hobbelt wat achter me aan, is altijd even vriendelijk op een voorzichtige manier en hoef naar hem zelf amper om te kijken.
Maar van een hond met de attentiespanne van een fruitvlieg hoef je verder ook weinig te vragen of verwachten.
Chihuahua-paws
Zeer actief

dagmar88 schreef:
toots schreef: Ik vind leuk spelen en sjansen iets anders dan een hond letterlijk bespringen zoals eerder werd beschreven, als aanranding :wink:

:denken: Heb ik het over bespringen gehad?

Uiteraard laat ik geen honden op hem rijden. Dat gebeurt sowieso niet meer vaak nu hij wat zekerder is en hij kan uitstekend duidelijk maken dat hij daar niet van gediend is of zich bij mij melden.
En een reu die op een teef aan het begin van haar loopsheid gaat lopen rijden is wel een hele lompe hork of frusto.
Nee jij niet maar dat werd wel geroepen waar ik op reageerde en jij reageerde op mij.
Het gaat er mij en zoals ik begrijp jou ook puur om dat beiden dus wel castreren/niet castreren voordelen en nadelen hebben.
En dat er niet zwart wit naar gekeken moet worden.
De hondeneigenaar is de enige die de hond bet beste kent.

En de enigste die bepaald of de hond gecastreerd word ja of nee.

Ik vind het wel goed dat de negatieve punten ook onder de aandacht worden gebracht want er zijn dierenartsen die altijd castreren aanraden. Maar het is niet iets wat je zomaar even zou moeten doen. Ik geloof ook echt dat het bij sommige honden heel verkeerd uit kan pakken. Ik wil het absoluut niet ophemelen.

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Heavy schreef:
malinois schreef:Minder zullen ze nooit zijn als er ooit eentje om medische redenen gecastreerd zou moeten worden maar ik mag de gespierde ventjes hier toch graag zien hoor... ben er stiekem best trots op.
Bij een Schapendoes zie je dat niet dus die neem je toch al niet om de spieren :wink:
Bij Xito zie je het ook een stuk minder door de langere vacht... maar toch zie je het nog goed. Ik neem geen enkele hond om spieren, maar bij een reu vind ik het wel erg mooi om te zien en het hoort er ook wel bij imo bij een dergelijk type hond.
Het zal ook vast genetisch aangelegd zijn dat de ene wat meer spier heeft dan de ander maar ook ik zie hier de castraten lopen zonder enige spiermassa... en dat komt toch echt door de castratie. Ik ken ook mechelaars die niet meer trainen, niet meer naast de fiets lopen alleen gewoon het wandelen etc. en die hebben ook nog volop spiermassa.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Even een vraag over dat rijden op castraten (nu we toch al enigszins off topic zijn :mrgreen: ): ik heb dat ook meegemaakt met sommige opvanghonden, maar met andere weer helemaal niet. Het viel mij op dat het wel gebeurde bij de reuen die jong gecastreerd waren (jonger dan ca. 10 maanden), maar niet bij de reuen die gecastreerd waren op een meer volwassen leeftijd (2 jaar, 2,5 jaar en 3 jaar). Heeft dat ermee te maken dat zo'n jonge hond zich dan nooit tot volwassen reu ontwikkelt qua lichaam en gedrag? Of is mijn ervaring toeval en gebeurt het net zo vaak bij reuen die later gecastreerd worden?
dagmar88
Zeer actief

DeDiana schreef:Even een vraag over dat rijden op castraten (nu we toch al enigszins off topic zijn :mrgreen: ): ik heb dat ook meegemaakt met sommige opvanghonden, maar met andere weer helemaal niet. Het viel mij op dat het wel gebeurde bij de reuen die jong gecastreerd waren (jonger dan ca. 10 maanden), maar niet bij de reuen die gecastreerd waren op een meer volwassen leeftijd (2 jaar, 2,5 jaar en 3 jaar). Heeft dat ermee te maken dat zo'n jonge hond zich dan nooit tot volwassen reu ontwikkelt qua lichaam en gedrag? Of is mijn ervaring toeval en gebeurt het net zo vaak bij reuen die later gecastreerd worden?
Geen idee. Pjotr is wel erg jong gecastreerd, maar zie het wel vaker.
Geloof niet dat vroegcastratie heel gebruikelijk is in nl.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Marie-Josée schreef:
Apple schreef:Het grootste nadeel aan een castraat vind ik dat het doelwit word voor intacte reuen.
Hoe sociaal je eigen hond ook is, hij zal toch buiten vaak besprongen worden, dat is iets waar ik wel moe van zou worden.
Sorry, echt nog nooit meegemaakt :wink:
Nou ik wel, Borus was een castraat en daar was het altijd raak, en Ben doet het ook bij castraten
dagmar88
Zeer actief

toots schreef: Nee jij niet maar dat werd wel geroepen waar ik op reageerde en jij reageerde op mij.
Lees voor de grap de vorige pagina eens terug.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Testosteron wordt dan ook niet alleen in de ballen geproduceerd he... Misschien zijn de castraten met weinig last van rijdende honden wel reuen waarbij de aanmaak van testosteron in de bijnieren hoger ligt ofzo. Luca heeft ook vrijwel nooit last van rijdende reuen. 2, in 2.5 jaar tijd. Voor zijn castratie waren het er meer :LOL:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Machie schreef:Testosteron wordt dan ook niet alleen in de ballen geproduceerd he... Misschien zijn de castraten met weinig last van rijdende honden wel reuen waarbij de aanmaak van testosteron in de bijnieren hoger ligt ofzo. Luca heeft ook vrijwel nooit last van rijdende reuen. 2, in 2.5 jaar tijd. Voor zijn castratie waren het er meer :LOL:
Zoals ik al zei, ik heb maar één reu gehad en die heb ik ook nog laten castreren (wel toen hij al lang en breed volwassen was) en hij is nog nooit, écht nóóit, door een reu besprongen.
Of hij rook niet naar een loopse teef, of de andere reuen waren slim genoeg om zulks niet bij hem te proberen. Overigens was hij ook jaren na zijn castratie nog volop geïnteresseerd in loopse teven.
Alleen moesten die hem niet. Maar dat was ook niks nieuws, ook voor zijn castratie was er geen enkele intacte teef die hem in haar nabijheid duldde. Zelfs niet als ze dekrijp waren.
Wat maken jullie daarvan?
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik vraag me ook af of dat rijden wel echt veel met de castratie te maken heeft. Ik denk nl dat het meer met zelfverzekerdheid te maken heeft. Een dominante reu laat zich echt niet berijden ook al liggen zn ballen bij de dierenarts. En een onzekere reu zal ook met hangend klokkenspel nog een doelwit zijn voor dominante reuen
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
dagmar88
Zeer actief

fes/lou schreef:Ik vraag me ook af of dat rijden wel echt veel met de castratie te maken heeft. Ik denk nl dat het meer met zelfverzekerdheid te maken heeft. Een dominante reu laat zich echt niet berijden ook al liggen zn ballen bij de dierenarts. En een onzekere reu zal ook met hangend klokkenspel nog een doelwit zijn voor dominante reuen
:mrgreen: Ik zet m'n lptje nog maar een keer op. Op Pjotr wordt nog zelden bereden nu hij zelfverzekerder is.
Afgelopen jaar volgens mij helemaal niet.
Aan verliefde reuen nog altijd geen gebrek.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”