Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verplichte cursus voor vechthonden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Dinos

Re: verplichte cursus voor vechthonden

Ongelezen bericht door Dinos »

bouvierpoedel schreef:
dagmar88 schreef:
Dinos schreef:
dagmar88 schreef:Op niks dus.
Hier heb je daar controleurs voor, die werken ook (of juist?) in volkswijken.
Ik heb op de raskatten na alleen maar impulsaanschaffen. Foei toch, slechte baas.
Slechte baas dat zijn jou woorden.

En i.d.d ik ben tegen impulsaankoop zeker met dieren.
Inmiddels staat marktplaats vol van voormalige impulsaankopen
Ik denk dat vele mensen hier het advies zouden geven van lees je eerst in en koop niet zomaar als donder bij heldere hemel een hond.
Heel onverantwoordelijk en naïef .
:wink: Ben hier wel zo bekend dat ik vrijwel alleen maar leuke reacties heb gehad bij de aanschaf en introductie van mijn nieuwe honden.
Vast omdat ze me zo onverantwoordelijk en naïef vinden of ik zo naar ben dat andersdenkenden niets durven zeggen :mrgreen:
Nu je er toch over begint. :hmmm: Zo'n cursus zou jou wel passen dame. :idea:
Je hoort mij niet zeggen dat je geen hondjes van marktplaats mag kopen al heb je er honderd.
Ik zeg alleen dat ik tegen een impulsaankoop ben, en dat mede daarom marktplaats zo vol staat.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik denk dat het al een stuk zou schelen wanneer dierenwinkels geen dieren meer verkopen. Ik denk dat je dan al een heleboel impulsaankopen voorkomt.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef: Nu je er toch over begint. :hmmm: Zo'n cursus zou jou wel passen dame. :idea:

:cry: Kom wel een weekje logeren met de bups, mag jij ze pekliederen.
Oh leuk scheer ik er allemaal leuke poedelmodelletjes in. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dinos schreef:
Ik zeg alleen dat ik tegen een impulsaankoop ben, en dat mede daarom marktplaats zo vol staat.
Het is net als bij zo'n cursus. Degenen die er wat aan zouden kunnen hebben, steken daar niets van op.
Vandaag brevetje gehaald, morgen zegt de buurman dat het allemaal aan de sosjalisasie ligt en gaan ze daar maar van uit omdat het makkelijker is.
Zo kan een iemand jaren op een wachtlijst staan voor de perfecte hond, die uiteindelijk dik tegenvalt.
Een hond moet mij aanspreken, (waarschijnlijk) op een leuke manier bij de andere dieren kunnen leven en mijn portemonnee moet het er mee eens zijn.
En ja hoor, dan beslis ik makkelijk vandaag dat ik die hond of kat waar ik wat voor voel morgen haal of er één blijft.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik zie meer in een soort algemeen "hondenhoudenbewijs" een soort theorie waarin de basis aan bod komt.
En dan wel met een test achteraf.

Maar het moet eenieder vrij staan te trainen daar waar hij wil. Ik zie mijzelf al verplicht moeten trainen op een hondenshcool waar nog met slipketting wordt getraind ofzo... nee, dank ;-)
Ik zie mensen "in de africhting" (sorry, ik generaliseer) al verplicht met een clicker moeten werken ;-)

Maar een algemeen stuk theorie... ja, graag zelfs!

Suzanne
bouvierpoedel
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:Ik zie meer in een soort algemeen "hondenhoudenbewijs" een soort theorie waarin de basis aan bod komt.
En dan wel met een test achteraf.

Maar het moet eenieder vrij staan te trainen daar waar hij wil. Ik zie mijzelf al verplicht moeten trainen op een hondenshcool waar nog met slipketting wordt getraind ofzo... nee, dank ;-)
Ik zie mensen "in de africhting" (sorry, ik generaliseer) al verplicht met een clicker moeten werken ;-)

Maar een algemeen stuk theorie... ja, graag zelfs!

Suzanne
Nou zeg de baan maar op dan , volgen de vogel ,konijnen ,cavia,hamster, muis, kat,paarden,geit, kippen cursussen ook nog.
Moet het hele gezin die dan volgen of alleen ma of pa.? En mag dan oma wel wandelen met het beest of oppassen of de buren die af en toe je hond uitlaten.
Moet de DA ook zo'n cursus volgen omdat hij wel eens met zijn fikken aan Fifi zit.? De trimmer.?
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ja, luister 's, de inns en outs kan ik zo ook niet bedenken voor een "hondenhoudbewijs" maar er zijn toch heus dingen die verbeterbaar zijn.
Zo zou je mensen (op voorhand dus) kunnen voorlichten algemeen over:\
- soorten rassen en gedrag daarvan (algemeen)
- kosten die bij het houden van een hond komen kijken
- basis hondengedrag
- algemeen aanvaarde richtlijnen (laat honden niet zomaar contact maken, laat je hond niet overal op afstuiven, lijn hem aan daar waar het moet)
- honden moeten uitgelaten worden en beziggehouden worden

Dan hou je het allemaal vrij algemeen. Je zou kunnen besluiten dat voor "gevaarlijke honden" een aanvullend bewijs nodig is maar gut, gelukkig hoef ik het niet te bedenken ;-)

Suzane
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

~Suzanne~ schreef:Ja, luister 's

:LOL:
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Op de site van de rda staat een uitgebreid rapport. Heb het nog niet helemaal gelezen maar vind het maar een hoop blabla gehalte hebben, gebaseerd op oude gegevens ( aantal bijtincidenten).

Voordat ze nu weer eens allerlei regeltjes in willen voeren, moeten ze eerst maar eens nadenken hoe ze het allemaal denken te gaan handhaven.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

En wat als een hond er niet doorkomt?? Afknallen?
Of krijg je dan muilkorfplicht, waar je je dan vervolgens weer niet aan houd.
Afbeelding
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Moet je in Duitsland niet bepaald diploma halen vanaf bepaalde maat hond om je hond ohne muilkorf te mogen laten rondlopen? Kan het niet vinden.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Oh alsjeblieft zeg! Waar stopt de betutteling?

En waar beginnen we met verplichte cursussen voor mensen die ouders willen worden? Want daarmee vorm je een mensje wat voor een jaar of 80 op de wereld loopt. En daar laat de één na de ander ook wel een steekje vallen.

En hoe ga je 'vechthond' definiëren?
mmartinn
Zeer actief

Marion. schreef:Oh alsjeblieft zeg! Waar stopt de betutteling?

En waar beginnen we met verplichte cursussen voor mensen die ouders willen worden? Want daarmee vorm je een mensje wat voor een jaar of 80 op de wereld loopt. En daar laat de één na de ander ook wel een steekje vallen.

En hoe ga je 'vechthond' definiëren?
eens!
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Het zou al veel schelen als mensen gewoon aan de hondenetiquette zouden houden en verder begrijpen dat honden beesten zijn en blijven.
Het zijn geen kindertjes en ze behoren gewoon uitgelaten te worden.
Verder zullen tokkies altijd voor problemen blijven zorgen, hetzij door honden en anders gooien ze vuurwerk naar een keeper :19: daar helpt een cursusje niet tegen.
ayke
Actief
Mijn ras(sen): xherder

Ongelezen bericht door ayke »

Veel mensen is toch niks aan te leren, die kun je op een verplichte cursus sturen maar ze steken er toch niets van op.

Verplicht op een veldje staan met mijn hond zou ik echt verschrikkelijk vinden. Met Rex een poging gewaagd, maar ook deze school had niet wat ik en vooral Rex nodig had.
Nu wederom zelf mijn hond getraind en nee hij is er nog niet, maar hij wordt een steeds stabielere reu, die beter onder appèl staat dan de meeste honden hier in de buurt.
Juist omdat ik het niveau op hem heb aan kunnen passen.

Wat ik wel goed vind is cursus aanbod voor mensen die wel geïnteresseerd zijn. Zo heeft mijn DA binnenkort ook weer een avond waarbij een gedragsdeskundige komt. Gemeentes zouden ook zoiets kunnen doen. Of een voorbereiding van het houden van hond/kat/konijn/knaagdier met basis info vanuit gemeente of dierenartsen tegen kleine vergoeding.
Mensen die willen kan je wat leren op cursussen, voor mensen die niet willen is het verspilde moeite.
ayke
Actief
Mijn ras(sen): xherder

Ongelezen bericht door ayke »

Cleva schreef:
ayke schreef:Veel mensen is toch niks aan te leren, die kun je op een verplichte cursus sturen maar ze steken er toch niets van op.
Waarom niet? Waarom zou je ze niet uitleggen dat mannetjeshonden soms vechten en dat het weleens gebeurt dat er een het loodje legt?
Ik denk echt dat de grootste ongelukken gebeuren bij mensen die echt geen flauw idee hebben.
Als ik hier in de buurt kijk. Het is de mensen niet aan het verstand te peuteren dat je soms beter je hond vast kunt doen.
Het niet de bedoeling is dat je met een lange lijn passeert. Ik heb er echt een hard hoofd in dat dat met een cursus gaat veranderen.
Nee joh, gewoon castreren dan worden ze sociaal en rustig.

Hier loopt een teef, die wil elke keer naar Rex happen, eerst in elkaar duiken, dan met een boog om Rex heen, daarna onder zijn staart duiken, draait Rex om dan hapt ze naar hem.
Deze hond loopt dus altijd los, is ook niet te ontwijken want ze wonen in de straat. Baasje kan haar niet bij zich roepen en heeft als excuus dat dit gedrag komt omdat Rex aangelijnd is. Ze is waarschijnlijk vergeten dan haar hond altijd hard blaffend achter Kira aan ging die altijd los liep.
Heb zo vaak mevrouw gesproken en uitgelegd wat goed gedrag is. Maar ze wil het niet, ze doet het niet. De laatste keer heb ik haar gewaarschuwd dat die van mij ook tanden heeft en terug kan bijten, ik in dat geval dus niet de kosten op mij zou nemen. (nee niet steigeren, Rex gaat echt niet zomaar terug happen)

Zo zitten hier nog veel meer mensen die gewoon na cursus en na uitleg nog altijd niet normaal met hun lijn om kunnen gaan, of ze weten het beter.
Zelf iemand die KNPV traint heeft geen idee van hondengedrag, snap ook niet dat deze mensen überhaupt toegelaten worden op een club, ze snappen niet dat hond in wijk niet los kan als ze alle kanten op schiet. Gelukkig luistert hond wel als ik haar wegstuur, ze wil nog wel eens op Rex springen als ik langs fiets.
Natuurlijk zitten er ook een aantal die wel weten wat ze doen.

En ja voor mij is een cursus in praktijk te veel, ik heb geen hondenschool die ik binnen 1,5 uur enkele reis met het ov kan bereiken. Rex zou er niet beter op geworden zijn.
Maar ik ben inderdaad een baas waar je voor uit moet kijken.
Ook 3 avonden achter elkaar een cursus is met mijn werk bijna niet te doen, betekend dat ik lang van te voren verlof moet aanvragen, zou daar geen behoefte aan hebben, als ik al vrij kan krijgen op die data. Als het 3 theorieavonden zouden zijn, zou ik het alsnog doen. Moet ik verplicht op een praktijkcursus neem ik misschien de volgende keer een makkelijkere hond, omdat ik geen zin in stress heb op een cursus. Of begin ik aan een pup, wel jammer voor als die asielhonden.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Cleva schreef:Honden worden nog steeds gezien als een gereedschap, een ding, een eigendom.
Als ik de buurman met een schroevendraaier voor zijn hoofd piets dan krijg ik daar gelul mee. Waarom is het eigenlijk anders met een hond?
Stel mensen aansprakelijk voor wat hun hond uitvreet en het grootste contingent aan kolerelijers ligt morgen bij de dierenarts.
Yep, als je denkt in termen van mentaliteitsverandering, moet je daar beginnen.
En dan, misschien, over 10 jaar of zo, kan je het gaan hebben over een cursus..
Wiel
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Cleva schreef:Echt hoor, je eerste hond en dat een kort basiscursusje al te veel is. Ja, daar zit inderdaad de troep.
Ja, dat ben ik met je eens.

Maar dat is niet hoe het gebracht werd. Iedereen die een hond heeft die aanzienlijke schade kan toebrengen bij een bijtincident moet op cursus. "Dan denk je aan de wat grotere rassen, die schade kunnen toebrengen", zei die meneer van dit idee. Nergens zijn vechtrassen genoemd, dat is iets van de media, waarschijnlijk adhv het bijtincident met die kindjes. Nee, men had het specifiek over 'de lijst van bijtincidenten en dan de top tien of zo'.

Dus. Vind je het nog zo oké om bij een nitwit van een trainer op het veld te staan? Dat je moet doen wat ze zegt en anders zak je?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
bouvierpoedel
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:Ja, luister 's, de inns en outs kan ik zo ook niet bedenken voor een "hondenhoudbewijs" maar er zijn toch heus dingen die verbeterbaar zijn.
Zo zou je mensen (op voorhand dus) kunnen voorlichten algemeen over:\
- soorten rassen en gedrag daarvan (algemeen)
- kosten die bij het houden van een hond komen kijken
- basis hondengedrag
- algemeen aanvaarde richtlijnen (laat honden niet zomaar contact maken, laat je hond niet overal op afstuiven, lijn hem aan daar waar het moet)
- honden moeten uitgelaten worden en beziggehouden worden

Dan hou je het allemaal vrij algemeen. Je zou kunnen besluiten dat voor "gevaarlijke honden" een aanvullend bewijs nodig is maar gut, gelukkig hoef ik het niet te bedenken ;-)

Suzane
Hoe kun je nu ergens voor zijn als je geen eens weet hoe het zo in elkaar steekt en wat je ervoor moet doen/laten en wat de uitkomst is. :19:
bouvierpoedel
Zeer actief

Cleva schreef:
Miranda schreef: Dus. Vind je het nog zo oké om bij een nitwit van een trainer op het veld te staan? Dat je moet doen wat ze zegt en anders zak je?
Bij een eerste hond lijkt me dat niet zo'n probleem. En als het iedereen betreft, dan slik je hem maar een keertje in, hoewel ik er niet voor ben om mensen die al jaren honden hebben zo'n cursus te laten ondergaan.
Dus Jan met zijn klapkaak van 10 die al 20 bijtgevallen op zijn naam heeft staan hoeft dan ook niet.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ga dan eerst eens zorgen dat die honden scholen en t aanbod deugd, :hmmm: er zijn er nogal wat met achterhaalde methodes en tja dat kan is t vaak vrijwilligers werk.
sommige honden zijn helemaal niet geschikt voor honden school, leren er juist agressie naar anderen honden, en als ik hoor dat er nog regelmatig puppy`s tijdens een speel uurtje worden ondergeschoffeld, vraag ik me af wat ze nou willen, probleem honden kweken. zucht.
voor je wat roeptoeterd kijk dan ff uit je doppen :oeps:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Cleva schreef:Echt hoor, je eerste hond en dat een kort basiscursusje al te veel is. Ja, daar zit inderdaad de troep.
Ik ben ook gestopt met het korte basiscursusje met Tessa (dus onze 1e hond). Na 5 van de 10 lessen zijn we gestopt en ik heb werkelijk niks opgestoken. Niet hoe je een oefening aanleert, niks over hondengedrag, niks over hondenetiquette. Het enige wat we deden was verschillende oefeningen laten zien of heen en weer lopen als een hond trok. Een verplichte cursus zou best kunnen, maar dan moet er ook naar de hondenscholen gekeken worden die die verplichte cursus mogen geven.

Ik ben het dus eens met S@ndr@. Zo'n puppycursus wil ik niet volgen, net zoals de cursus die ik met Tessa deels gevolgd heb. Dat zal ik ook nooit meer doen.
mmartinn
Zeer actief

Hoe ga je dit middels een cursus oplossen?
Je leert nu ook rijden met een daaraan gekoppeld rijbewijs, zijn er nu ook geen verkeersslachtoffers meer door roekeloos rijden?

Kinderen worden in verhouding vaker gebeten dan volwassenen. Uit publieksonderzoek van TNS NIPO blijkt dat kinderen veelal in het gezicht worden gebeten en zo'n bijtincident kan leiden tot blijvende verminking en psychische schade. In de afgelopen 25 jaar zijn er 29 personen overleden door een bijtincident. Maar liefst 20% van de overleden slachtoffers was jonger dan 5 jaar. Dit is een schrikbarend hoog percentage als je weet dat deze leeftijdsgroep slechts 6,5% van de bevolking uitmaakt. De jonge dodelijke slachtoffers overlijden vaak aan de directe gevolgen van de verwondingen terwijl volwassenen veelal in een later stadium overlijden, waarschijnlijk als gevolg van infecties.

64% van de slachtoffers die het bijtincident niet overleefden werd gebeten door de eigen hond en in 89% van deze gevallen gebeurde dit in of rondom het eigen huis. Wanneer het een bijtincident met een kind betrof was er bij de helft van de bijtincidenten geen volwassene aanwezig. Jonge kinderen worden veelal gebeten door honden die zij kennen en de meeste bijtincidenten spelen zich af in het eigen huis of in de directe omgeving.
Maar liefst 57% van de slachtoffers van een bijtincident gaven aan dat zij zich met de hond bemoeid hadden direct voordat deze beet.
Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

mmartinn schreef:Hoe ga je dit middels een cursus oplossen?
Je leert nu ook rijden met een daaraan gekoppeld rijbewijs, zijn er nu ook geen verkeersslachtoffers meer door roekeloos rijden?

Kinderen worden in verhouding vaker gebeten dan volwassenen. Uit publieksonderzoek van TNS NIPO blijkt dat kinderen veelal in het gezicht worden gebeten en zo'n bijtincident kan leiden tot blijvende verminking en psychische schade. In de afgelopen 25 jaar zijn er 29 personen overleden door een bijtincident. Maar liefst 20% van de overleden slachtoffers was jonger dan 5 jaar. Dit is een schrikbarend hoog percentage als je weet dat deze leeftijdsgroep slechts 6,5% van de bevolking uitmaakt. De jonge dodelijke slachtoffers overlijden vaak aan de directe gevolgen van de verwondingen terwijl volwassenen veelal in een later stadium overlijden, waarschijnlijk als gevolg van infecties.

64% van de slachtoffers die het bijtincident niet overleefden werd gebeten door de eigen hond en in 89% van deze gevallen gebeurde dit in of rondom het eigen huis. Wanneer het een bijtincident met een kind betrof was er bij de helft van de bijtincidenten geen volwassene aanwezig. Jonge kinderen worden veelal gebeten door honden die zij kennen en de meeste bijtincidenten spelen zich af in het eigen huis of in de directe omgeving.
Maar liefst 57% van de slachtoffers van een bijtincident gaven aan dat zij zich met de hond bemoeid hadden direct voordat deze beet.
Het eerste wat je je moet afvragen, is of er werkelijk zo'n groot probleem is, of dat het een gehyped fenomeen is.
De manier waarop je de getallen/percentages gebruikt: concreet betekent het dat er (maar liefst) 0,232 kind per jaar sterft als gevolg van een hondenbeet.

D'r gebeurd al een hoop in de vorm van voorlichting/opvoeding op scholen.
En dat is goed.
Het is goed dat iedereen zich realiseert dat alle honden kunnen bijten en dan ook nog weet hoe je dat kan voorkomen.
Omgaan met dieren is ook iets dat je moet leren.

Paarden hebben ook een gevaarlijke kant en als beginnend ruiter kan je niet verwachten een Military te kunnen rijden.
Een reëler besef van wat die dieren nou eigenlijk zijn, scheelt een hoop.
In plaats van allerlei zware middelen/regels in te stellen op basis van wat eigenlijk maar incidenten zijn.
Nergens goed voor.
Wiel
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Biet schreef:
mmartinn schreef:Hoe ga je dit middels een cursus oplossen?

Het eerste wat je je moet afvragen, is of er werkelijk zo'n groot probleem is, of dat het een gehyped fenomeen is.
De manier waarop je de getallen/percentages gebruikt: concreet betekent het dat er (maar liefst) 0,232 kind per jaar sterft als gevolg van een hondenbeet
.

D'r gebeurd al een hoop in de vorm van voorlichting/opvoeding op scholen.
En dat is goed.
Het is goed dat iedereen zich realiseert dat alle honden kunnen bijten en dan ook nog weet hoe je dat kan voorkomen.
Omgaan met dieren is ook iets dat je moet leren.

Paarden hebben ook een gevaarlijke kant en als beginnend ruiter kan je niet verwachten een Military te kunnen rijden.
Een reëler besef van wat die dieren nou eigenlijk zijn, scheelt een hoop.
In plaats van allerlei zware middelen/regels in te stellen op basis van wat eigenlijk maar incidenten zijn.
Nergens goed voor.
:ok:
Ik zat me al te verbazen over het zo zonder aangeven van werkelijke aantallen neerzetten van percentages.
Wat voor nut heeft dat nou.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mmartinn
Zeer actief

Ik probeerde aan te geven dat de meeste ongelukken gebeuren in eigen privesfeer.
Met honden en hun eigen gezinsleden.
Het was dus geen pleidooi voor zo'n cursus. Begrepen jullie dat uit mijn bericht??
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Hmm, ik heb nooit een cursus gedaan met mijn hond. In mijn omgeving zijn er wel mensen die cursus gedaan hebben, kom ook een hoop hondenbaasjes tegen tijdens de wandeling die cursus hebben gevolgd. Toch luistert mijn hond niet persé beter maar minstens net zo goed. Nu doe ik er ook veel mee natuurlijk ;)
Ik denk dat cursus niet veel uit gaat halen, misschien voor mensen waar interesse in de hond bij gewekt wordt, maar de zogenaamde "pikverlengers"-baasjes zoals Nanna dat altijd mooi zegt zullen dan mompelend op het veld staan en er na die 6 weken weer lak aan hebben.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik heb niet alles gelezen, maar ik denk dat het veel effectiever is om de eigenaren veel meer aan te spreken op hun verantwoordelijkheid. Als er nu een ernstig incident is, wordt hooguit de hond in beslag genomen en evt afgemaakt. Voor de hond erg genoeg, maar mijns inziens moeten de bazen dit soort dingen veel zwaarder voelen. In de portemonnee en eventueel in de vorm van een cel- of taakstraf.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

kipo schreef:Ik heb niet alles gelezen, maar ik denk dat het veel effectiever is om de eigenaren veel meer aan te spreken op hun verantwoordelijkheid. Als er nu een ernstig incident is, wordt hooguit de hond in beslag genomen en evt afgemaakt. Voor de hond erg genoeg, maar mijns inziens moeten de bazen dit soort dingen veel zwaarder voelen. In de portemonnee en eventueel in de vorm van een cel- of taakstraf.
eens :ok:
ik denk echt dat dit de enige manier is die zoden aan de dijk zal zetten.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

mmartinn schreef:Ik probeerde aan te geven dat de meeste ongelukken gebeuren in eigen privesfeer.
Met honden en hun eigen gezinsleden.
Het was dus geen pleidooi voor zo'n cursus. Begrepen jullie dat uit mijn bericht??
Nee, ik niet in ieder geval (en Biet ook niet denk ik) .
Je geeft percentages door die niets zeggen :wink:

Het is in zo'n geval eenvoudiger om te schrijven dat uit onderzoek is gebleken dat als er een mens gebeten is, dat meestal in huiselijke sfeer is.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”