Cleva schreef:ayke schreef:Veel mensen is toch niks aan te leren, die kun je op een verplichte cursus sturen maar ze steken er toch niets van op.
Waarom niet? Waarom zou je ze niet uitleggen dat mannetjeshonden soms vechten en dat het weleens gebeurt dat er een het loodje legt?
Ik denk echt dat de grootste ongelukken gebeuren bij mensen die echt geen flauw idee hebben.
Als ik hier in de buurt kijk. Het is de mensen niet aan het verstand te peuteren dat je soms beter je hond vast kunt doen.
Het niet de bedoeling is dat je met een lange lijn passeert. Ik heb er echt een hard hoofd in dat dat met een cursus gaat veranderen.
Nee joh, gewoon castreren dan worden ze sociaal en rustig.
Hier loopt een teef, die wil elke keer naar Rex happen, eerst in elkaar duiken, dan met een boog om Rex heen, daarna onder zijn staart duiken, draait Rex om dan hapt ze naar hem.
Deze hond loopt dus altijd los, is ook niet te ontwijken want ze wonen in de straat. Baasje kan haar niet bij zich roepen en heeft als excuus dat dit gedrag komt omdat Rex aangelijnd is. Ze is waarschijnlijk vergeten dan haar hond altijd hard blaffend achter Kira aan ging die altijd los liep.
Heb zo vaak mevrouw gesproken en uitgelegd wat goed gedrag is. Maar ze wil het niet, ze doet het niet. De laatste keer heb ik haar gewaarschuwd dat die van mij ook tanden heeft en terug kan bijten, ik in dat geval dus niet de kosten op mij zou nemen. (nee niet steigeren, Rex gaat echt niet zomaar terug happen)
Zo zitten hier nog veel meer mensen die gewoon na cursus en na uitleg nog altijd niet normaal met hun lijn om kunnen gaan, of ze weten het beter.
Zelf iemand die KNPV traint heeft geen idee van hondengedrag, snap ook niet dat deze mensen überhaupt toegelaten worden op een club, ze snappen niet dat hond in wijk niet los kan als ze alle kanten op schiet. Gelukkig luistert hond wel als ik haar wegstuur, ze wil nog wel eens op Rex springen als ik langs fiets.
Natuurlijk zitten er ook een aantal die wel weten wat ze doen.
En ja voor mij is een cursus in praktijk te veel, ik heb geen hondenschool die ik binnen 1,5 uur enkele reis met het ov kan bereiken. Rex zou er niet beter op geworden zijn.
Maar ik ben inderdaad een baas waar je voor uit moet kijken.
Ook 3 avonden achter elkaar een cursus is met mijn werk bijna niet te doen, betekend dat ik lang van te voren verlof moet aanvragen, zou daar geen behoefte aan hebben, als ik al vrij kan krijgen op die data. Als het 3 theorieavonden zouden zijn, zou ik het alsnog doen. Moet ik verplicht op een praktijkcursus neem ik misschien de volgende keer een makkelijkere hond, omdat ik geen zin in stress heb op een cursus. Of begin ik aan een pup, wel jammer voor als die asielhonden.