Nou, in dit geval is het inderdaad zo simpel.Tara schreef:Mijn hemel, als het allemaal toch zo simpel was...
En als het fout gaat is dat niet leuk, maar dat kan overal, he. Ook bij goed uitgezochte combinaties.
Moderator: moderatorteam
Nou, in dit geval is het inderdaad zo simpel.Tara schreef:Mijn hemel, als het allemaal toch zo simpel was...
Tara schreef:Mijn hemel, als het allemaal toch zo simpel was...syrah1 schreef:Tgoh ik heb de raad van mijn dierenarts op gevolgd. Aangezien dekreu vrij is zouden de pups moest syrah toch iets dragen het wel kunnen dragen maar niet krijgen! Dus ik heb hem maar geloofd en hier in gevolgd!crutz schreef:Toch eerst een vraag. Waarom als de reu volledig getest is de teef niet volledig testen?
En ja, mijn ervaring is dat als t moment niet juist is ze niet koppelen.
Devel schreef:Wat een gezeur. Iemand die zich niet verdiept en zomaar alles op allss gooit is een broodfukker. Hij of zij volgd alles op behalve boompje en wordt uitgekotst. Geloof me ook tussen de stamboomfokkers zitten prutsers!
Dat is niet helemaal waar, althans niet bij de fokkers die fokken mét stamboom. Als die tegenwoordig maar iets niet testen wat ze kunnen testen zijn er problemen. Maar bij stamboomloze hondjes zal dat wel niet gelden.Helemaal niet. Tis voor de wet nog steeds een gebruiksvoorwerp hoor. Dus dat gelul over voor het "leven" aansprakelijk kun je "lekker" achterwege laten. Oftewel, feitelijk bijna "garantie tot de voordeur
Wat héérlijk ongenuanceerd weer, maar dat viel te verwachten natuurlijk.Devel schreef:Wat een gezeur. Iemand die zich niet verdiept en zomaar alles op allss gooit is een broodfukker. Hij of zij volgd alles op behalve boompje en wordt uitgekotst. Geloof me ook tussen de stamboomfokkers zitten prutsers!
Wat epilepsie betreft valt er niks te onderzoeken. Bestaat geen test voor.Lizzie. schreef:bij BC komt heel veel epileptisch voor, hoop voor je dat de pups hiervan vrij van blijven. Is de vader daarvan wel op onderzocht?
Sorry hoor, maar:Devel schreef:Ik zeg ook niet dat ts een broodfukker is. Ik zeg dat mensen alles op alles gooien en niet verdiepen broodfukkers zijn.
Ts verdiept zich en kiest een vrije reu en wordt afgestempeld als dom. Sommige stbm fokkers testen niet meer als hd en soms dat nog niet en dat wordt wel goed gekeurd.
Daarmee wil ik zeggen dat er ook prutsers zitten in de stbm fokkers. Meer dan ik eigenlijk niet eens wil weten.
Aanelkaar mag je ook aanelkaar schrijven, anders moet ik weer heel lang nadenken waarom jij 'goedgekeurd aan Devel mag schrijven' en zij dat weer aan jou mag schrijvenLongFields schreef:Sorry hoor, maar:Devel schreef:Ik zeg ook niet dat ts een broodfukker is. Ik zeg dat mensen alles op alles gooien en niet verdiepen broodfukkers zijn.
Ts verdiept zich en kiest een vrije reu en wordt afgestempeld als dom. Sommige stbm fokkers testen niet meer als hd en soms dat nog niet en dat wordt wel goed gekeurd.
Daarmee wil ik zeggen dat er ook prutsers zitten in de stbm fokkers. Meer dan ik eigenlijk niet eens wil weten.![]()
Ik zeg ook niet dat jij zegt dat ts een broodfukker is, dat ten eerste.
Waar jij gelezen hebt dat de TS afgestempeld (ken die uitdrukking niet, volgens mij bestaat die ook niet maar goed...) wordt als dom, géén idee.
Wát wordt goed gekeurd, en door wie? Goedgekeurd mag je overigens gewoon aan elkaar schrijven, anders betekent het ineens heel wat anders namelijk, en wordt het daardoor wat lacherig/komisch wat volgens mij je bedoeling niet was.
En je laatste zin is echt fenomenaal, heb er hartelijk om moeten lachen.
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/a ... aan-elkaarZamunda schreef: Aanelkaar mag je ook aanelkaar schrijven, anders moet ik weer heel lang nadenken waarom jij 'goedgekeurd aan Devel mag schrijven' en zij dat weer aan jou mag schrijven. Verwarrend allemaal, die taalfouten
![]()
.
Ja, dat is inderdaad wel een aanradertje voor pups.Inge O schreef:nee, natuurlijk niet, maar een zaadlozing wel.Neeltje schreef:Vanochtend een lezing gehad van Maarten Kappen hierover, dierenart in Eersel en ook hij zei dat koppeling niet persé nodig is.
Idd lekker vaag. Zeg dan gewoon waar t op staat. Waarom ze niet gezond zou zijn.Tara schreef:Kunnen we verwijzingen even concreet maken? Ander forum? Ander topic? Ik volg het even niet meer hoor.
Ander topic was een Belgisch hondenforum waar TS de vraag stelde of ze nu al een nest zou doen aangezien ze nog thuis woont en haar ouders ertegen zijn (of ondertussen mss al bij haar opa inwoont).Tara schreef:Kunnen we verwijzingen even concreet maken? Ander forum? Ander topic? Ik volg het even niet meer hoor.
Woonsituatie kan toch veranderd zijn (of zelfs de mening vd oudersbandolero schreef:Ander topic was een Belgisch hondenforum waar TS de vraag stelde of ze nu al een nest zou doen aangezien ze nog thuis woont en haar ouders ertegen zijn (of ondertussen mss al bij haar opa inwoont).Tara schreef:Kunnen we verwijzingen even concreet maken? Ander forum? Ander topic? Ik volg het even niet meer hoor.
zeg ik toch ook nietcrutz schreef:Woonsituatie kan toch veranderd zijn (of zelfs de mening vd oudersbandolero schreef:Ander topic was een Belgisch hondenforum waar TS de vraag stelde of ze nu al een nest zou doen aangezien ze nog thuis woont en haar ouders ertegen zijn (of ondertussen mss al bij haar opa inwoont).Tara schreef:Kunnen we verwijzingen even concreet maken? Ander forum? Ander topic? Ik volg het even niet meer hoor.)
Hoe is ze er dan op getest geweest, aangezien er voor zover ik weet geen test van beschikbaar is... ?syrah1 schreef: Syrah is idd getest op eic omdat ik dacht dat ze dit had heb haar hier op laten testen en hier uit blijkt dat ze dit niet heeft!
Hou toch eens op met je bemoeizuchtige gedram.~Suzanne~ schreef:MDR1-gen?
Is dat onderzocht bij beiden?
Suzanne
Leuk stukje
Er bestaat toch een DNA test voor? Volgens mij stond hij tussen de lijst bij Van Haeringen toen ik naar iets anders zocht.bandolero schreef:EEn wetende dat EIC bij Borders een belangrijke aandoening is, waar tot op heden geen diagnostische test voor bestaat (diagnose gebeurd door uitsluiting) + dat er nog geen DNA-test voor bestaat.