Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Syrah => temperatuur daling :-)

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: vraag over dekking en koppeling

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Tara schreef:Mijn hemel, als het allemaal toch zo simpel was... :roll:
Nou, in dit geval is het inderdaad zo simpel.
En als het fout gaat is dat niet leuk, maar dat kan overal, he. Ook bij goed uitgezochte combinaties.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Tara schreef:
syrah1 schreef:
crutz schreef:Toch eerst een vraag. Waarom als de reu volledig getest is de teef niet volledig testen?

En ja, mijn ervaring is dat als t moment niet juist is ze niet koppelen.
Tgoh ik heb de raad van mijn dierenarts op gevolgd. Aangezien dekreu vrij is zouden de pups moest syrah toch iets dragen het wel kunnen dragen maar niet krijgen! Dus ik heb hem maar geloofd en hier in gevolgd!
Mijn hemel, als het allemaal toch zo simpel was... :roll:

Niet simpel. Maar in de praktijk komt het daar doorgaans (uitzonderingen daargelaten) eigenlijk wel op neer. Dus ja, ts vraagt DA en DA geeft antwoord waar hij in "principe" gelijk in heeft.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

Devel schreef:Wat een gezeur. Iemand die zich niet verdiept en zomaar alles op allss gooit is een broodfukker. Hij of zij volgd alles op behalve boompje en wordt uitgekotst. Geloof me ook tussen de stamboomfokkers zitten prutsers!

Meer dan jij denkt :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Helemaal niet. Tis voor de wet nog steeds een gebruiksvoorwerp hoor. Dus dat gelul over voor het "leven" aansprakelijk kun je "lekker" achterwege laten. Oftewel, feitelijk bijna "garantie tot de voordeur
Dat is niet helemaal waar, althans niet bij de fokkers die fokken mét stamboom. Als die tegenwoordig maar iets niet testen wat ze kunnen testen zijn er problemen. Maar bij stamboomloze hondjes zal dat wel niet gelden.

@TS, doe mij die Chihuahua maar :I: :I:
syrah1
Vaste gebruiker
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door syrah1 »

[quote=

@TS, doe mij die Chihuahua maar :I: :I:[/quote]

hahaha dat is Xeno! is ondertussen al 1 jaar :-p

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Devel schreef:Wat een gezeur. Iemand die zich niet verdiept en zomaar alles op allss gooit is een broodfukker. Hij of zij volgd alles op behalve boompje en wordt uitgekotst. Geloof me ook tussen de stamboomfokkers zitten prutsers!
Wat héérlijk ongenuanceerd weer, maar dat viel te verwachten natuurlijk.
Geloof niet dat er iemand in dit topic de TS heeft beticht een broodfokker te zijn hoor.
Er is (terecht en onterecht zo is na uitleg van de TS gebleken) kritiek geuit op het niet getest zijn van de teef, maar dat houdt toch niet gelijk in dat de TS als broodfokker gezien wordt? En als dat wel het geval is dan zeker niet door iedereen, maar hooguit door een enkeling.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Ik zeg ook niet dat ts een broodfukker is. Ik zeg dat mensen alles op alles gooien en niet verdiepen broodfukkers zijn.
Ts verdiept zich en kiest een vrije reu en wordt afgestempeld als dom. Sommige stbm fokkers testen niet meer als hd en soms dat nog niet en dat wordt wel goed gekeurd.

Daarmee wil ik zeggen dat er ook prutsers zitten in de stbm fokkers. Meer dan ik eigenlijk niet eens wil weten.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Wat een gezeur. Iemand die zich niet verdiept en zomaar alles op allss gooit is een broodfukker. Hij of zij volgd alles op behalve boompje en wordt uitgekotst. Geloof me ook tussen de stamboomfokkers zitten prutsers!
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Lizzie. schreef:bij BC komt heel veel epileptisch voor, hoop voor je dat de pups hiervan vrij van blijven. Is de vader daarvan wel op onderzocht?
Wat epilepsie betreft valt er niks te onderzoeken. Bestaat geen test voor.
Je kunt alleen maar stambomen uitpluizen en zien dat je geen ouderdier uitzoekt waar al epilepsie uitgekomen is. Door databases uit te zoeken.
En zelfs dan kun je niet zeker zijn, helaas niet iedereen laat zijn epilepsiehond indragen in de databases.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Devel schreef:Ik zeg ook niet dat ts een broodfukker is. Ik zeg dat mensen alles op alles gooien en niet verdiepen broodfukkers zijn.
Ts verdiept zich en kiest een vrije reu en wordt afgestempeld als dom. Sommige stbm fokkers testen niet meer als hd en soms dat nog niet en dat wordt wel goed gekeurd.

Daarmee wil ik zeggen dat er ook prutsers zitten in de stbm fokkers. Meer dan ik eigenlijk niet eens wil weten.
Sorry hoor, maar: :LOL:

Ik zeg ook niet dat jij zegt dat ts een broodfukker is, dat ten eerste.
Waar jij gelezen hebt dat de TS afgestempeld (ken die uitdrukking niet, volgens mij bestaat die ook niet maar goed...) wordt als dom, géén idee.
Wát wordt goed gekeurd, en door wie? Goedgekeurd mag je overigens gewoon aan elkaar schrijven, anders betekent het ineens heel wat anders namelijk, en wordt het daardoor wat lacherig/komisch wat volgens mij je bedoeling niet was.
En je laatste zin is echt fenomenaal, heb er hartelijk om moeten lachen. :LOL:
smoekie
Zeer actief

:LOL:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

LongFields schreef:
Devel schreef:Ik zeg ook niet dat ts een broodfukker is. Ik zeg dat mensen alles op alles gooien en niet verdiepen broodfukkers zijn.

Sorry hoor, maar: :LOL:

Ik zeg ook niet dat jij zegt dat ts een broodfukker is, dat ten eerste.
Waar jij gelezen hebt dat de TS afgestempeld (ken die uitdrukking niet, volgens mij bestaat die ook niet maar goed...) wordt als dom, géén idee.
Wát wordt goed gekeurd, en door wie? Goedgekeurd mag je overigens gewoon aan elkaar schrijven, anders betekent het ineens heel wat anders namelijk, en wordt het daardoor wat lacherig/komisch wat volgens mij je bedoeling niet was.
En je laatste zin is echt fenomenaal, heb er hartelijk om moeten lachen. :LOL:
Aanelkaar mag je ook aanelkaar schrijven, anders moet ik weer heel lang nadenken waarom jij 'goedgekeurd aan Devel mag schrijven' en zij dat weer aan jou mag schrijven :oohja: . Verwarrend allemaal, die taalfouten :vaag: :mrgreen: .
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Vanochtend een lezing gehad van Maarten Kappen hierover, dierenart in Eersel en ook hij zei dat koppeling niet persé nodig is.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Zamunda schreef: Aanelkaar mag je ook aanelkaar schrijven, anders moet ik weer heel lang nadenken waarom jij 'goedgekeurd aan Devel mag schrijven' en zij dat weer aan jou mag schrijven :oohja: . Verwarrend allemaal, die taalfouten :vaag: :mrgreen: .
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/a ... aan-elkaar

:19:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Inge O schreef:
Neeltje schreef:Vanochtend een lezing gehad van Maarten Kappen hierover, dierenart in Eersel en ook hij zei dat koppeling niet persé nodig is.
nee, natuurlijk niet, maar een zaadlozing wel.
Ja, dat is inderdaad wel een aanradertje voor pups. :F:
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Qua testen: als de reu overal vrij van is kunnen de pups hoogstens drager zijn. Het zou niet mijn keuze zijn maar fout is het niet, er worden geen zieke pups op de wereld gezet. MDR1 vind ik persoonlijk altijd wel fijn om getest te hebben. Komt niet vaak voor bij de border collie maar kan wel problemen geven. Dat is het enige waar reu en teef beide niet op getest zijn.

Verder qua dekking: koppeling is niet perse nodig maar als de dekreu eigenaar aangeeft dat de reu alleen koppelt als het tijdstip goed is, zou ik daar van uitgaan. Vaak kennen mensen hun eigen hond het best, zeker als hij vaker dekt.

Puur uit nieuwsgierigheid: weet je de stamboom naam van de vader?
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
bandolero
Zeer actief

Ongelezen bericht door bandolero »

Wauw... ondanks alle adviezen die je gekregen hebt op oa een ander forum,
heb je toch besloten om haar te laten dekken...
Valt me tegen van jou.

En al helemaal aangezien Syrah als pup/jonge hond wel een paar probleempjes gehad heeft, die doen twijfelen of ze wel helemaal gezond is/was.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

succes met het nest :ok:
er wordt beter over nagedacht/gehandeld dan bij sommige stamboomnesten :19:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Tara schreef:Kunnen we verwijzingen even concreet maken? Ander forum? Ander topic? Ik volg het even niet meer hoor. :vaag:
Idd lekker vaag. Zeg dan gewoon waar t op staat. Waarom ze niet gezond zou zijn.
bandolero
Zeer actief

Tara schreef:Kunnen we verwijzingen even concreet maken? Ander forum? Ander topic? Ik volg het even niet meer hoor. :vaag:
Ander topic was een Belgisch hondenforum waar TS de vraag stelde of ze nu al een nest zou doen aangezien ze nog thuis woont en haar ouders ertegen zijn (of ondertussen mss al bij haar opa inwoont).
Sassy
moderator
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Kan me vergissen, maar als het dezelfde is werd deze teef ooit getest op EIC (Exercise Induced Collapse) :19:
Laatst gewijzigd door Sassy op 12 apr 2014 15:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

bandolero schreef:
Ander topic was een Belgisch hondenforum waar TS de vraag stelde of ze nu al een nest zou doen aangezien ze nog thuis woont en haar ouders ertegen zijn (of ondertussen mss al bij haar opa inwoont).
Woonsituatie kan toch veranderd zijn (of zelfs de mening vd ouders ;))
bandolero
Zeer actief

crutz schreef:
bandolero schreef:
Woonsituatie kan toch veranderd zijn (of zelfs de mening vd ouders ;))
zeg ik toch ook niet :19:
bandolero
Zeer actief

En over de gezondheid:

als pup heeft ze patellaluxatie gehad.
Hoeft niet erfelijk te zijn, weet ik ook wel, maar toch iets om in het achterhoofd te houden.

Bovendien is er sprake geweest van een aanval die verdacht veel deed denken aan EIC.
En wetende dat EIC bij Borders een belangrijke aandoening is, waar tot op heden geen diagnostische test voor bestaat (diagnose gebeurd door uitsluiting) + dat er nog geen DNA-test voor bestaat.
Wederom, het kan zijn dat het "gewoon" oververhit/flauwte was, maar als het wel EIC zou zijn....

Dat ze geen stamboom heeft kan me echt niet veel schelen he. Reu is in orde, heupen zien er goed uit enz...

(bovendien hoeft idd niemand naar mij te luisteren of aan mij een verklaring af te leggen. Maar er zijn al genoeg ongezonde borders, en ik vind het risico hier te groot. Wat anderen er van vinden, is hun zaak)
syrah1
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door syrah1 »

Idd!als pup heeft Syrah problemen gehad met haar achterste poot/knie! Opeens tijdens het spelen piepte ze en hief ze haar poot op liep eventjes op 3 poten en liep daarna terug normaal! 3 keer naar dierenartsgeweest maar das een kliniek dus we kregen steeds andere dokter! Metacam mee gekregen om te proberen aangezien Syrah dit toch nog af en toe bleef hebben besloten foto's te nemen en dit keer een echte goede dierenarts gevraagd! Op de foto's was niets te zien alles perfect in orde! Hij liet Syrah wat rond lopen en vroeg uiteindelijk wat voor voeding ik Syrah gaf en hoeveel... Syrah kreeg 3 keer per dag hill's hier bleken voor haar te veel eiwitten in te zitten waardoor ze te snel groeide en jaar knieschijf er in en uit schoot! Ik moest haar vanafdan minderkwaliteits voeding geven perdigree smorgens savonds hill's en idd Syrah heeft nog 2 keer pijn gehad en daarna heb ik het nooit meer gezien bij haar!

Syrah is idd getest op eic omdat ik dacht dat ze dit had heb haar hier op laten testen en hier uit blijkt dat ze dit niet heeft!
bandolero
Zeer actief

syrah1 schreef: Syrah is idd getest op eic omdat ik dacht dat ze dit had heb haar hier op laten testen en hier uit blijkt dat ze dit niet heeft!
Hoe is ze er dan op getest geweest, aangezien er voor zover ik weet geen test van beschikbaar is... ?
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

~Suzanne~ schreef:MDR1-gen?

Is dat onderzocht bij beiden?

Suzanne
Hou toch eens op met je bemoeizuchtige gedram.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Oh. Ik was nog maar op blz 1 :oeps:
Ik dacht dat ik reaguurde op het laatste bericht.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

bandolero schreef:EEn wetende dat EIC bij Borders een belangrijke aandoening is, waar tot op heden geen diagnostische test voor bestaat (diagnose gebeurd door uitsluiting) + dat er nog geen DNA-test voor bestaat.
Er bestaat toch een DNA test voor? Volgens mij stond hij tussen de lijst bij Van Haeringen toen ik naar iets anders zocht.

Maar ik herinner me dat topic ook en ik hoop dat EIC intussen is uitgesloten bij deze hond.
Een hond die gefokt is op actie maar dat niet kan uiten is behoorlijk triest.

Desalniettemin veel succes gewenst bij de dracht en bevalling van Syrah :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”