Ja, op dit moment is het niet zelf meer weg te halendagmar88 schreef:Heeft ze een erg slecht gebit? Bij charlie haal ik tandsteen zelf weg.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Radeloos door darmproblemen en overgewicht
Moderator: moderatorteam
- Mina2006
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
- Aantal honden: 2
Re: Radeloos door darmproblemen en overgewicht

9,5 jaar
- Mina2006
- Zeer actief
OkeeS@ndr@ schreef:prima hoor, maar maak je zelf niet bang dat die paar weken iets uitmaken dan

9,5 jaar
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja ik weet ook niet wat voor invloed t op jou en je hond heeft natuurlijk 
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 29 mar 2014 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
Mina2006 schreef:Ja, op dit moment is het niet zelf meer weg te halendagmar88 schreef:Heeft ze een erg slecht gebit? Bij charlie haal ik tandsteen zelf weg.na de behandeling doe ik het zelf inderdaad, ik heb daar nu uitleg over gehad en kan daarmee dus aan de slag.
Ik krab tandsteen voorzichtig met het haakje van een nagelknipper weg, maar hier kun je ook "echte" haakjes bestellen.
http://www.plaza33.nl/shop/index.php?ma ... 4sa6193bd5
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Voor de tanden van Hazel heb ik van de da dentisept gehad. Tanden zaten vol met aanslag, maar zijn nu op 2 kiezen na al helemaal schoon. Is soort kleverig spul in een tube dat alleen maar op tanden gesmeerd hoeft te worden en verder niks. Hazel kan niet tegen narcose dus vond dit het proberen waard en heeft hier dus goed geholpen
- Mina2006
- Zeer actief
Bedankt! Altijd handig natuurlijk.dagmar88 schreef:Mina2006 schreef:Ja, op dit moment is het niet zelf meer weg te halendagmar88 schreef:Heeft ze een erg slecht gebit? Bij charlie haal ik tandsteen zelf weg.na de behandeling doe ik het zelf inderdaad, ik heb daar nu uitleg over gehad en kan daarmee dus aan de slag.
Het blijft toch naar, die narcose.
Ik krab tandsteen voorzichtig met het haakje van een nagelknipper weg, maar hier kun je ook "echte" haakjes bestellen.
http://www.plaza33.nl/shop/index.php?ma ... 4sa6193bd5
De dierenarts gaf aan dat zij het ook wilt weghalen als het weer een beetje terugkomt. Als dit gratis is laat ik het haar doen :p zo niet dan kijk ik inderdaad voor zo'n haakje of van de nagelknipper.

9,5 jaar
- Mina2006
- Zeer actief
Okee ik kende dat nog niet, moet je dat vaker aanbrengen of valt dat wel mee? Fijn dat het heeft geholpen! Scheelt weer een narcose.esenhazel schreef:Voor de tanden van Hazel heb ik van de da dentisept gehad. Tanden zaten vol met aanslag, maar zijn nu op 2 kiezen na al helemaal schoon. Is soort kleverig spul in een tube dat alleen maar op tanden gesmeerd hoeft te worden en verder niks. Hazel kan niet tegen narcose dus vond dit het proberen waard en heeft hier dus goed geholpen
Mina lijkt er weinig last mee te hebben, met narcoses.

9,5 jaar
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Normaal iets van 1 keer per week, maar omdat het bij haas best erg vies was, een week iedere dag gedaan. Ruikt heel zoet en is plakkerig
- Mina2006
- Zeer actief
Mina is op dit moment bij de dierenarts. Ze hebben haar tanden dus schoongemaakt
Ben erg benieuwd.
Bij het maken van de afspraak kreeg ik een formulier mee om extra dingen ''te laten doen'' bij Mina.
Ik heb gekozen voor bloedonderzoek. Mijn moeder had de dierenarts net aan de telefoon (of assistente) en ze zeggen dat haar bloedbeeld wat afwijkend was..(lekker duidelijk
)..en of ze veel plast of veel drinkt? Dat doet ze niet echt veel, gewoon normaal. Ik moet binnenkort even haar urine afgeven, dus ik ben erg benieuwd wat er aan de hand is.
Vanmiddag haal ik haar op.
Bij het maken van de afspraak kreeg ik een formulier mee om extra dingen ''te laten doen'' bij Mina.
Ik heb gekozen voor bloedonderzoek. Mijn moeder had de dierenarts net aan de telefoon (of assistente) en ze zeggen dat haar bloedbeeld wat afwijkend was..(lekker duidelijk
Vanmiddag haal ik haar op.

9,5 jaar
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Tsja kan meerdere kanten op, nieren, diabetes en nog wel meer dingen. Tijd voor een check up dus. Sterkte met het meiske!
- Mina2006
- Zeer actief
Ik ga het inderdaad verder laten onderzoeken.Evertje schreef:Tsja kan meerdere kanten op, nieren, diabetes en nog wel meer dingen. Tijd voor een check up dus. Sterkte met het meiske!
Bedankt!

9,5 jaar
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Dan hoop ik dat ze haar niet meteen enten, als ze nog niet zeker weten waarom die waardes afwijken. Sterkte met het meisje!
- Mina2006
- Zeer actief
Ik hoop dat ze daar inderdaad voor gekozen hebben, maar ik denk dat ze dit tijdens de narcose hebben gedaan en de uitslag van het bloedonderzoek is daarna pas bekend gewordenTessaThomas schreef:Dan hoop ik dat ze haar niet meteen enten, als ze nog niet zeker weten waarom die waardes afwijken. Sterkte met het meisje!
Dankje, ik hou jullie op de hoogte!

9,5 jaar
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Enne, goed van haar gewicht zeg! Dat mag ook even gezegd worden 
- Mina2006
- Zeer actief
DankjeTessaThomas schreef:Enne, goed van haar gewicht zeg! Dat mag ook even gezegd worden

9,5 jaar
- Mina2006
- Zeer actief
Mina is terug van de dierenarts.
Ze is nu nog wat sloom van de narcose en ze zit nu ingepakt in een jasje en een dekentje (oké, gordijn
), want haar temperatuur was nog wat aan de lage kant, maar dat komt wel goed, zometeen kan het gordijn weg, ze slaapt nu.
Haar tandjes zijn mooi schoon.
Haar bloedwaarde was was afwijkend, bij de lever (ik weet niet precies meer hoe het heet, maar bij de lever dus). Dit kon komen door bepaalde dingen zoals hormonen disbalans. Ze vertoont verder geen symptomen zoals veel drinken of veel plassen, maar voor de zekerheid breng ik binnenkort even ochtend urine langs, welke ze dan ook nog testen.
Net thuis:

Ze is nu nog wat sloom van de narcose en ze zit nu ingepakt in een jasje en een dekentje (oké, gordijn
Haar tandjes zijn mooi schoon.
Haar bloedwaarde was was afwijkend, bij de lever (ik weet niet precies meer hoe het heet, maar bij de lever dus). Dit kon komen door bepaalde dingen zoals hormonen disbalans. Ze vertoont verder geen symptomen zoals veel drinken of veel plassen, maar voor de zekerheid breng ik binnenkort even ochtend urine langs, welke ze dan ook nog testen.
Net thuis:

9,5 jaar
- Mina2006
- Zeer actief
Toen ik Mina net had, had ze last van reversed sneezing. Nu ik haar langer heb deed ze dat bijna nooit meer.
Vanaf dat ze terug is van de dierenarts voor haar entingen (kennelhoest via neus en cocktail) en gebitsreiniging, doet ze het weer heel vaak!
Iemand een idee waardoor dit komt?
Vanaf dat ze terug is van de dierenarts voor haar entingen (kennelhoest via neus en cocktail) en gebitsreiniging, doet ze het weer heel vaak!
Iemand een idee waardoor dit komt?

9,5 jaar
- Mina2006
- Zeer actief