Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uitstrooien
Moderator: moderatorteam
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
- Aantal honden: 1
Re: Uitstrooien
Ook ik dacht Lotus haar as uit te strooien en heb dat nog steeds niet gedaan, kan mij er maar niet toe zetten.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb hier inderdaad ook nog een strooiblik staan met Esperanza erin.. moet nog steeds een goede plek vinden om haar uittestrooien...de andere 2 heb ik wel uitgestrooid omdat ik wist waar ik die uit wilde strooien, bij Essie had en heb ik nog geen idee...Fafo schreef:Hebben jullie dat ook? Dat je besluit om je hond te laten cremeren en daarna op een mooie gepaste dag te gaan uitstrooien? En dat je hond nog steeds in een potje op dezelfde plek staat, je af en toe 'haj Sem' ertegen zegt en hem afstoft enzo..
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik heb nog geen honden hoeven 'wegbrengen', wel twee katten. De eerste kat hebben we bij de DA achtergelaten, die is op 8-jarige leeftijd op haar kussentje in slaap gevallen en niet meer wakker geworden.
De zwarte kater heb ik laten cremeren. Die staat hier nog in zijn blikje. Ik wil hem samen met mijn overleden vriend in Scheveningen uitstrooien, die twee hoorden echt bij elkaar. Eigenlijk de dove witte poes ook, het was net een bruidspaartje, maar zij leeft nog. Zul je net zien dat ze 20 wordt
De zwarte kater heb ik laten cremeren. Die staat hier nog in zijn blikje. Ik wil hem samen met mijn overleden vriend in Scheveningen uitstrooien, die twee hoorden echt bij elkaar. Eigenlijk de dove witte poes ook, het was net een bruidspaartje, maar zij leeft nog. Zul je net zien dat ze 20 wordt

Groetjes,
Sandra
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Ik heb helemaal niks met as. Ik zou het niet mee naar huis nemen, al helemaal niet in een potje of urn bewaren. Het zegt mij niets, zou niet weten wat ik er mee moet. Heel, heel misschien nog wel ergens uitstrooien.
Maar dat as, dat is mijn hond niet. Dat is as. ( ik ga ook nooit naar het urngraf van mijn moeder, ik heb er niks mee).
Ik hecht meer waarde aan een mooie foto, die dan zo hun 'ik' laat zien.
Maar zo heeft ieder zijn manier. Ik vind een ander niet gek omdat zij wel het as op of in de kast hebben staan. Ik ben daar een beetje erg nuchter in.
Maar dat as, dat is mijn hond niet. Dat is as. ( ik ga ook nooit naar het urngraf van mijn moeder, ik heb er niks mee).
Ik hecht meer waarde aan een mooie foto, die dan zo hun 'ik' laat zien.
Maar zo heeft ieder zijn manier. Ik vind een ander niet gek omdat zij wel het as op of in de kast hebben staan. Ik ben daar een beetje erg nuchter in.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Amor is verdeeld over 6 kleine titanium hangertjes (6 mensen die belangrijk waren in z'n korte leven) en verder na enige jaren uitgestrooid on Finland
Ace is verdeeld, klein deel in een hartvormige urn met hondenpootjes en de rest uitgestrooid op eigen terrein op de plek waar ik 3 dagen voor z'n dood nog een schitterende foto van hem gemaakt had
Zpades heb ik enkel haar van. Helaas is het retour komen na de sectie niet goed gegaan
de haren zitten bij Ace in z'n urn.
Ace, Zpades & Draco van Ronald (door mij gefokt en ingeslapen na aanrijding auto op 2,5 jaar) staan hier in de kast.
Ace is verdeeld, klein deel in een hartvormige urn met hondenpootjes en de rest uitgestrooid op eigen terrein op de plek waar ik 3 dagen voor z'n dood nog een schitterende foto van hem gemaakt had
Zpades heb ik enkel haar van. Helaas is het retour komen na de sectie niet goed gegaan
Ace, Zpades & Draco van Ronald (door mij gefokt en ingeslapen na aanrijding auto op 2,5 jaar) staan hier in de kast.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Nu zou ook alleen de kop terug komen en zou Frank die voor me uitkoken/prepareren en gezien de andere 2 half afgewerkte schedels die ik bij de verhuizing weg heb kunnen gooien zou dat bij Zpades wrs door laks gedrag ook niet afgerond geweest zijn dus is het wel beter zo.Nanna schreef:Ik kan er niks aan doen, maar daar moest ik toch wel even om grinnikencrutz schreef: Zpades heb ik enkel haar van. Helaas is het retour komen na de sectie niet goed gegaande haren zitten bij Ace in z'n urn.)
Als zoiets bij Simone zou gebeuren zou ik er nooit meer over bijkomen; haar laatste trollenstreek
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Hier staan alle urnen in een kast, ze zouden met mij meegaan ooit, maar ik denk dat ze met Mart meegaan.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Lunatic schreef:Hier staan alle urnen in een kast, ze zouden met mij meegaan ooit, maar ik denk dat ze met Mart meegaan.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love