Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitstrooien

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Uitstrooien

Ongelezen bericht door Ήυs »

Hebben jullie dat ook? Dat je besluit om je hond te laten cremeren en daarna op een mooie gepaste dag te gaan uitstrooien? En dat je hond nog steeds in een potje op dezelfde plek staat, je af en toe 'haj Sem' ertegen zegt en hem afstoft enzo.. :hmmm:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Uitstrooien

Ongelezen bericht door thom »

Fafo schreef:Hebben jullie dat ook? Dat je besluit om je hond te laten cremeren en daarna op een mooie gepaste dag te gaan uitstrooien? En dat je hond nog steeds in een potje op dezelfde plek staat, je af en toe 'haj Sem' ertegen zegt en hem afstoft enzo.. :hmmm:
Mijn eerste hond stierf in 2000, as meegenomen om uiteindelijk uit te strooien, maar het staat nog steeds in de kast.
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Nee, Ik wilde het as ook niet terug van Zazoe. Omdat ik wist dat het ergens in een kast zou belanden en ik soort van spijt zou krijgen dat ik er verder niks mee zou doen.
Spijt misschien meer een schuldig gevoel.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Nee, Ik wilde het as ook niet terug van Zazoe. Omdat ik wist dat het ergens in een kast zou belanden en ik soort van spijt zou krijgen dat ik er verder niks mee zou doen.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nee, Tirsa heb ik door het crematorium laten uitstrooien, dat is in Scheveningen in de haven gebeurd. De as van Yentle heb ik in de tuin bij een boom verstrooid. Ik heb niks met potjes met as.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

dan ben je er nog niet aan toe om hem los te laten zeg ik dan.
de ene heeft hier langer gestaan dan de ander.
maar opeens voel je dat je het los moet laten en hem/haar moet laten gaan.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Sanne!! schreef:Nee, Ik wilde het as ook niet terug van Zazoe. Omdat ik wist dat het ergens in een kast zou belanden en ik soort van spijt zou krijgen dat ik er verder niks mee zou doen.
Om die reden hebben we Nora destijds bij het crematorium laten uitstrooien.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Yep DuCain staat nog precies waar hij toen is neergezet en tot nog toe voelt dat goed, maar t begint zo af en toe wel te knagen, uitstrooien voelt een beetje als ontrouw zijn en hem weg doen, toch gun ik hem die vrijheid zeg maar, ik weet t niet meer :(:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 06 apr 2014 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Idd...ik heb mezelf nog niet eens ertoe kunnen zetten om een beetje as in de asbedel te doen die ik gekocht hebt om Bonha bij me te kunnen dragen...

"Hoi Bon" zeg ik altijd als ik de foto zie die ik van haar heb staan. Op die foto kijkt ze me aan. Het is een oude foto, vanuit ons eerste jaar samen.

Het plan was haar as uit te strooien op haar lievelingsplekken....tijdens mooie wandelingen die ik/we vroeger met haar maakten.
Maar het voelt alsof ik haar dan "uit elkaar haal" , heel vreemd, want ik weet: ze hebben écht niet ieder asdeeltje in die pot kunnen doen, dus "uit elkaar" is ze echt al. Maar ik kan het kennelijk nog niet, terwijl ik echt graag dat bedeltje om mijn hals zou hangen.

Dus staat er een onpersoonlijke plastic lijmpot in de kast. Met mijn Bonhaatje erin. Mijn allerliefste Bonhaatje.
:cry:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Ik kan en wil er geen afstand van doen. Ze zijn en blijven van mij en staan ook op de sierkachel in het midden van mijn woonkamer. Je mag ze 'weg doen' het hoef niet, dus zolang je er nog niet aan toe bent lekker laten staan.
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

S@ndr@ schreef:Yep DuCain staat nog precies waar hij toen is neergezet en tot nog toe voelt dat goed, maar t beging zo af en toe wel te knagen, uitstrooien voelt een beetje als ontrouw zijn en hem weg doen, toch gun ik hem die vrijheid zeg maar, ik weet t niet meer :(:
Ja, dat ook. Wegdoen? Dat kan toch niet, ze hoort bij mij.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Hier staan ze ook nog steeds. Zijn in 2007 en 2008 overleden, maar ik zou niet weten waar ik ze zou moeten uitstrooien.
Dus ze staan nog mooi in hun 'potje' op de kast.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:Simone is de eerste en enige hond die ik heb laten cremeren.
Ze is met meerdere diertjes tegelijk verbrand en wordt verstrooid boven de Noordzee. Dat vond ik gezien haar voorliefde voor de zee wel passend.
Ik hoef geen potten en pannen met as in huis, daar heb ik niks mee.
Mijn volgende honden gaan overigens gewoon naar de destructie maar dat kreeg ik met Simone niet voor elkaar.
Ik heb toen van Tirsa en Floortje de exacte coördinaten doorgekregen waar ze zijn uitgestrooid. En bij beide kwam ik uit in het haventje van Scheveningen.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Hier staan ze ook in een potje in de kast. En Tara in een mooie urn.
Voor de rest nog steeds geen passende gevonden.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Toen Gipsy overleed heb ik de pot met haar as in de tuin begraven net als eerder de pot met as van Gogo. Toen we kort na het overlijden van Gipsy gingen verhuizen is haar aspot opgegraven en meeverhuisd, haar as ligt nu hier in de tuin. Het potje van Gogo konden we niet meer vinden, de nieuwe bewoners (inmiddels kennissen van ons) weten dat er ergens in de tuin een aspotje moet liggen. We hebben dit verteld omdat we niet willen dat hij als hij ooit word gevonden, in de vuilcontainer beland. Het aspotje van Gizmo staat hier op de kast, ik heb het twee jaar na zijn overlijden nog steeds niet willen begraven of uitstrooien. Voor nu is het goed zo, wat er in de toekomst mee gebeurd zie ik dan wel weer. Ik heb het gevoel dat ze toch weer een beetje thuis komen, als ik het potje met as mee naar huis neem.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Mats staat ook nog in de vitrinekast. Haar urn heeft de vorm van een tennisbal. Dat past zo goed bij haar dat ze daar voorlopig nog lekker mag blijven.
Meisje, de kat, staat ernaast.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Sjefke is onze eerste hond die is overleden en die we daarna hebben laten cremeren. Ik heb een klein urntje in de vorm van een traan/druppel bewaard en de rest hebben we een kleine maand na haar overlijden uitgestrooid rond een boom op de hei waar wij zeer regelmatig lopen. Dus nee, ik heb niet de ervaring dat ik nog jaren na dato een potje met as heb staan van een overleden hond. :wink:

Als Nozem en Tapas ooit overleden zijn, zal hun as bij dezelfde boom uitgestrooid gaan worden. Dan zijn de 3 generaties weer bij elkaar op een plek waar ze zo graag waren. Van de 2 anderen ga ik net zoals van Sjefke een klein beetje as bewaren, om te zijner tijd (en ik hoop dat dat nog heel lang gaat duren) met een beetje as van alle 3 een mooi sieraad te laten maken.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Wij hadden de intentie pluis uit te strooien op z'n favoriete plekjes, maar dat voelt toch niet goed.
Hij staat prima in z'n koekblik op de vensterbank. Denk dat ik ze ooit allemaal bij me in m'n kist laat stoppen :mrgreen:
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Nanna schreef:
Neeltje schreef: Ik heb toen van Tirsa en Floortje de exacte coördinaten doorgekregen waar ze zijn uitgestrooid. En bij beide kwam ik uit in het haventje van Scheveningen.
Ze vroegen mij ook of ik mailtjes/SMS'jes wilde ontvangen op de tijdstippen dat ze gecremeerd/uitgestrooid zou worden. Nou, nee.

Dat vroegen ze met Meisje ook. Ik had ja gezegd, maar later heb ik gebeld dat ik het toch niet wilde.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Ik ben meer het type die een hond begraaft. Maar ik had het beter niet kunnen doen. Kwamen mollen op af.
Dus dat wordt de volgende keer destructie denk ik.

Het verbaast me hoeveel mensen waarde hechten aan crematie, potjes as, hangertjes en dingetjes met afgebrande hond erin.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Sanchis schreef:Ik ben meer het type die een hond begraaft. Maar ik had het beter niet kunnen doen. Kwamen mollen op af.
Dus dat wordt de volgende keer destructie denk ik.

Het verbaast me hoeveel mensen waarde hechten aan crematie, potjes as, hangertjes en dingetjes met afgebrande hond erin.
ik hecht nog niet eens zoveel waarde aan zijn restant als meer aan t gevoel, van hij is nu thuis, als ik hem uitstrooi dan zet ik hem t huis uit, om ruimte te creëren, en dat voelt gewoon heel ontrouw.- beetje lastig uit te leggen, ik denk wel eens dat ik t gelijk had moeten doen toen hij thuis kwam, maar toen had ik er ook andere emoties bij
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Fafo schreef:Hebben jullie dat ook? Dat je besluit om je hond te laten cremeren en daarna op een mooie gepaste dag te gaan uitstrooien? En dat je hond nog steeds in een potje op dezelfde plek staat, je af en toe 'haj Sem' ertegen zegt en hem afstoft enzo.. :hmmm:

Mmm gelukkig ik ben niet de enige met die afwijking. Silly, Misty en Kim zijn alle drie individueel gecremeerd maar staan ondanks dat ik andere plannen had ( na ieder overlijden zei ik nu ga ik dit of dat daar uitstrooien ) nog steeds in de kast in de kamer. Nu denk ik dat we maar wachten tot Melanie die ook al weer 16 jaar gaat worden er bij staat en dan gaan ze met zijn vieren tegelijk. dan haal ik uit alle potten die er dan staan een beetje as en de rest gaat, nou ja dat zie ik tegen die tijd ( en ik hoop dat het nog even mag duren ) wel weer.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Sanchis schreef: Het verbaast me hoeveel mensen waarde hechten aan crematie, potjes as, hangertjes en dingetjes met afgebrande hond erin.
Ieder zijn ding toch? :19:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Hier staan ook nog bussen as van de doggen , wilde ze wel uitstrooien behalve Lance en Leg dan, maar ik kan het gewoon niet, voelt niet goed...
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nee, omdat ik het na een paar maanden tijd vond om ze weer vrij te laten. Max en Bente zijn 4 maanden na elkaar op de zelfde plek uitgestrooid en dat voelde goed.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik heb nooit de intentie gehad om ze uit te strooien, ik wil ze gewoon bij mij houden. Ze staan in een asbusje met hun riempjes erbij gewoon te staan en op, voor mij, speciale dagen brandt er een kaarsje in een klein houdertje met een vlinder erop.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nanna schreef:Feitelijk maakt het allemaal geen zak meer uit voor de hond.
Alles wat je na zijn/haar dood doet, doe je puur voor jezelf. Daar is ook helemaal niks mis mee want je moet zelf door en de gevoelens daarbij moeten juist zijn.
Dus waar de één een complete nis inricht met kaarsen en zachte muziek brengt de volgende de hond gewoon naar de destructie.
Van mij mag het allebei.
Jeetje, we zijn het weer eens (en op hetzelfde tijdstip gepost ook nog). :F:
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

De meisjes zullen bij mij blijven tot het mijn tijd is om te gaan. Dan wil ik dat we gezellig met zijn alle worden uitgestrooid op de plek waar ik het liefste liep
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

gina met haar verlatingsangst in haar eentje uitstrooien voelde zo verkeerd, dus had ik besloten haar as te bewaren tot jan ook dood zou zijn en ze dan samen uit te strooien.
en nu staan ze samen boven in de open kast in de slaapkamer te wachten tot ik ze kan laten gaan en dat is nu nog niet.

ik heb hetzelfde als madelief trouwens, kan ook niet wat as afscheiden om bij me te dragen.
het voelt inderdaad net of je dan je dooie hond ook nog in stukjes verdeelt :?
daarom heb ik van allebei wat haar in een hanger gedaan en die hanger draag ik samen met mijn dh hangertje dat ik sowieso al altijd om had.
zijn ze toch een beetje bij me en blijft de as intact.

het zal allemaal wel raar zijn, maar voor mij voelt het goed zo.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Sam is collectief gecremeerd en uitgestrooid door het crematorium. Bij Boy heeft Pieter aangegeven dat hij individueel gecremeerd moest worden, en de as naar ons terug. Ik heb die hele bus dus nooit aangeraakt, en hij staat hier in de boekenkast achter de boeken. Ik heb er niks mee.

Saar hebben we zelf begraven, hier in de tuin. En dat voelt voor mij heerlijk. Dat zal ik dus ook het allerergst vinden wat we moeten achterlaten als we zouden gaan verhuizen. Maar ze is wel daar waar ze vanaf 7 weken altijd heeft rondgehuppeld en lief is gehad. Daar hoort ze dus.

Edit. En de bus as van Boy kan ik dus eigenlijk om diezelfde reden hier niet in de tuin verstrooien. Het huis is gekocht toen hij nog leefde, maar toen we voor het eerst hier op dit stukje grond gingen kijken was hij al dood. Deze plek kent hij dus niet.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”