Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer is een hond te oud voor een pup?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: Wanneer is een hond te oud voor een pup?

Ongelezen bericht door M@rleen »

Jeannettebo schreef:Oh ze mogen genoeg hoor, maar ik sta er dan net wat anders in, mag toch :19: geloof niet dat mijn honden er slechter van zijn geworden. Ieder zn ding, het ene sluit het andere niet uit
Ik bedoel het niet verkeerd, tuurlijk mag dat.
Het is alleen dat ik me afvroeg hoe je dat dan oplost.
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Ik heb een mechelse herder bij mijn 11 jaar oude dametje gezet. Ze hield echt niet van pups maar Indy was al snel eigen en werd ook mee opgevoed door haar. Indy is nu bijna 2 maar alles gaat nog onder toeziend oog van oma.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Als ik merk dat Bo met rust gelaten wil worden door een pup, haal ik de pup bij hem weg, bied wat anders aan. Kwartje valt vrij snel, waardoor Bo het veel leuker en prettiger vind.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Lizzie. schreef:
bouvierpoedel schreef:
Inge O schreef:naar mijn idee zijn ze nooit te oud tenzij ze ziek zijn.

dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze de pup meteen maar leuk gaan of moeten vinden maar dan is de baas er ook nog om in te grijpen en te voorkomen dat het ouwetje gepest wordt.
Dat dus.
Snap dat hele gedoe niet , in de natuur lopen toch ook ouwe honden in de roedels.
Oma en Opa zullen toch ook wel in contact komen met de kleinkinderen.?.
in welke natuur :Q: :F:
In Avrica :pffff:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Jeannettebo schreef:Als ik merk dat Bo met rust gelaten wil worden door een pup, haal ik de pup bij hem weg, bied wat anders aan. Kwartje valt vrij snel, waardoor Bo het veel leuker en prettiger vind.
Als je binnen bent, met een eigen pup, zou ik het ook zo doen, denk ik.
Maar ze moeten het ook wel samen uitzoeken, de pup moet toch ook niet alleen van mij grenzen leren. Ik ben er niet altijd of zie niet alles.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Inge O schreef:
Mit schreef: Wel leuk hoor, een B&T Hovawart, die vind ik ook geweldig leuk!
pfff, wat jullie daaraan vinden :scratch: :roll: ?
Ik sta bekend om mijn slechte smaak :mrgreen:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ik heb Bo nog niet zien snauwen, dat is bij een pup nog niet nodig geweest, heb het, na een tijd wel toegestaan bij Luke. Maar ik kijk heel erg naar de situatie en bij honden die elkaar nog niet goed kennen bemoei ik me er zeker mee. Nu laat ik het ze meestal ook uitzoeken hoor, maar nu is er het respect voor elkaar. Met een pup zit ik er zeker in het begin gewoon bovenop en dat kan want in het begin laat ik ze nog niet alleen samen.
Lay weet heel goed dat wanneer Bo gromt, ze toch echt weg moet wezen.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Maar juist na de eerste week is aardig duidelijk hoe er met de andere honden om moet worden gegaan en dat ik toch echt ook nog wat in de brij te brokkelen heb.
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Jeannettebo schreef:Ik heb Bo nog niet zien snauwen, dat is bij een pup nog niet nodig geweest, heb het, na een tijd wel toegestaan bij Luke. Maar ik kijk heel erg naar de situatie en bij honden die elkaar nog niet goed kennen bemoei ik me er zeker mee. Nu laat ik het ze meestal ook uitzoeken hoor, maar nu is er het respect voor elkaar. Met een pup zit ik er zeker in het begin gewoon bovenop en dat kan want in het begin laat ik ze nog niet alleen samen.
Lay weet heel goed dat wanneer Bo gromt, ze toch echt weg moet wezen.
ja, de eerste uren/dagen moet je natuurlijk in de gaten houden hoe de volwassen hond reageert maar ik denk niet dat marleen het alleen over die eerste paar dagen heeft.
Nee, eigenlijk juist niet :)
Eventuele pup en Boomer zouden wel vanaf het begin samen zijn, maar zou ze dan echt nog niet alleen laten. Niet los bij elkaar in elk geval. Eerst weten wat iedereen aan de ander heeft en hoe er op elkaar gereageerd wordt.
Kan me voorstellen dat Boomer niet direct staat te springen en dat hij moet wennen. Pup net zo goed.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

gina eerst en luca daarna hebben jan de hondentaal perfect geleerd, dat had ik in mijn eentje nooit zo goed kunnen doen.
bij gina had ik zonder aarzelen tot haar laatste jaar weer zo een pup gezet en ik denk dat ze het geweldig had gevonden.
jan had het een minder strak plan gevonden, maar die was om te beginnen al niet zo goed in het delen van de aandacht ;)

het ligt naar mijn idee meer aan de hond dan aan de leeftijd of het goed gaat als je er een pup bij zet.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

Jeannettebo schreef:
lunaquinty schreef:ik denk dat het niet alleen van jouw hond afhangt, maar zeker ook van de pup. sommige pups zijn rustiger dan andere, en zijn makkelijker te corrigeren door de oudere hond als ze te ver gaan, terwijl je ook van die ADHD-pups hebt die blijven doorgaan.
onze oude kleine quinty heeft de pups hier in de buurt al opgevoed, want ze gaan allemaal netjes zitten als oma eraan komt :mrgreen:
Ik wil in principe helemaal niet dat mijn oudere hond dat doet, dat doe ik zelf wel, niet door te corrigeren overigens
ja, bij je eigen honden, maar ik heb geen pup, en die zal er hier ook nooit komen.
Jeannettebo
Zeer actief

Nou vreemde honden hebben mijn honden al helemaal niks bij te corrigeren hoor, dat het bij mijn eigen onderling uiteindelijk wel kan a la, maar niet bij vreemde honden. Die mag de baas zelf opvoeden
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Monky (12 geworden) werd dol gelukkig van pups, ik had hem elke 6 maanden wel een nieuwe mogen geven :F:
Denk dat Amy het ook wel erg leuk zou vinden (9). Iza (7) moet er een half jaar aan wennen, dat is met alles zo. En Rio (5) die moest al niks van pups hebben toen hijzelf pup was, dat is dus uitgesloten zo lang hij leeft.
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Rio wordt 12 en vind het reuze gezellig dat Abra erbij gekomen is.
Hij speelt elke dag wel even met haar net als Sien die ook al ruim 10 is.
Micron en Spok spelen niet met haar en dat weet ze perfect ,die daagt ze ook niet uit want daar is toch niets te halen.
Rio mag wat ons betreft wel zijn grenzen aangeven ,dat doet hij overigens prima en wordt door Abra ook goed opgepikt.
Persoonlijk zie ik daar geen kwaad in ,ik weet van Rio dat hij dat gedoseerd kan.
Wij doen juist bewust soms met alle honden wat en soms met een of kleinere groepjes.
Rio heeft gezien zijn leeftijd nu eenmaal toch minder behoefte aan nog weer een wandeling soms ,zeker als het warmer gaat worden.
Micron gaat elke dag met mij naar werk en heeft dan soms ook 's middags geen zin meer om weer op pad te gaan.
Rio vind een wandeling in Leyduin/Woestduin weer leuk ,daar vinden de andere honden weer minder aan dus gaat hij daar soms met ons ,of een van ons ,alleen heen.
Kortom we varieren nogal eens qua samenstelling en waar we heen gaan en dat heeft niet enkel met de leeftijd te maken ,dat zouden we sowieso wel doen.

Hier krijgt Guus trouwens de wacht aangezegd als hij te lang doorgaat.
Imo niets mis mee :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Maar het was ook gewoon net zo makkelijk weer dikke mik

Afbeelding
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua

Ongelezen bericht door lunaquinty »

Jeannettebo schreef:Nou vreemde honden hebben mijn honden al helemaal niks bij te corrigeren hoor, dat het bij mijn eigen onderling uiteindelijk wel kan a la, maar niet bij vreemde honden. Die mag de baas zelf opvoeden
ja tuurlijk, maar als er in het bos zo'n drukke pup bovenop quinty springt, laat ze gewoon even merken dat ze daar niet van gediend is, en ze onthouden het allemaal. als ze dan rustig zijn is quinty weer een engeltje. soms moet je als klein oudje duidelijk je grenzen stellen. :lol1:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

renee-uk schreef:gina eerst en luca daarna hebben jan de hondentaal perfect geleerd, dat had ik in mijn eentje nooit zo goed kunnen doen.
bij gina had ik zonder aarzelen tot haar laatste jaar weer zo een pup gezet en ik denk dat ze het geweldig had gevonden.
jan had het een minder strak plan gevonden, maar die was om te beginnen al niet zo goed in het delen van de aandacht ;)

het ligt naar mijn idee meer aan de hond dan aan de leeftijd of het goed gaat als je er een pup bij zet.
Eens. Datzelfde hier dus met Saar en Miep. Als Miep was weggevallen had ik er gerust (en heel graag!) een pup bij gezet. Saar had nog heel goed kunnen helpen dat ding op te voeden.
Nu alleen Miep over is, kan dat dus niet. Dat ding geniet nu zo van het alleenrecht op aandacht, die mag in haar eentje oud worden.
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Ik heb een mechelse herder bij mijn 11 jaar oude dametje gezet. Ze hield echt niet van pups maar Indy was al snel eigen en werd ook mee opgevoed door haar. Indy is nu bijna 2 maar alles gaat nog onder toeziend oog van oma.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nooit als t aan Xena ligt... je kunt haar geen groter plezier doen dan met een pup komen volgens mij.. maar dan knapt t huis uit zn voegen dus ze heeft pech
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik let daar niet op, ik ga mezelf geen pup ontzeggen omdat een oudje het niet wil. Er is hier genoeg ruimte om eventueel te scheiden.
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

ligt echt aan de hond. WIj hebben een bijna 16 jarige, 9 jarige, 8 jarige en 6 jarige en sinds september puppies met 1 blijvertje. Zelfs die ouwe sok vind het wel gezllig om gepoetst en in zijn poten gebeten te worden, de rest vinden het ook normaal dat zo'n jong ding de boel tiraniseerd
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli vind pups leuk, ze gaat er heel lief en zorgzaam mee om. Alleen veranderde dit toen de pup ouder werd, toen werd ze een stuk minder tolerant. Wel is ze nog steeds zorgzaam als Balou het op een krijsen zet wanneer hij zich pijn heeft gedaan. Ze wil best even met hem spelen maar ze is zijn drukke wilde gedrag wel snel beu. Ik weet niet of ik nog een pup bij haar zal zetten, ik denk het eigenlijk niet.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marouck was bijna 9 toen Numa erbij kwam. Die vond het, tegen alle verwachtingen in, niet bijster leuk, maar ik denk dat dat meer te maken had met haar gezondheid op dat moment. Ze accepteerde hem wel maar het ging niet van harte. Biène was bijna 6 destijds en die vond het juist geweldig.
Ik denk dat Biène (wordt 9 in augustus) er nu ook geen problemen mee zou hebben, ze is veel speelser geworden sinds Numa er is.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Afgelopen winter is 1 van mijn puppen bij een xHH van 17 komen wonen. Er is daar altijd iemand thuis en ze zijn dus ook alert geweest dat de oude hond z'n rust kreeg en inmiddels zijn het beste maatjes en is de pup haast de geleide hond voor de bijna blinde 17-jarige.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:naar mijn idee zijn ze nooit te oud tenzij ze ziek zijn.

dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze de pup meteen maar leuk gaan of moeten vinden maar dan is de baas er ook nog om in te grijpen en te voorkomen dat het ouwetje gepest wordt.
ben ik het mee eens :ok:
Toen Rana kwam was mijn andere, alleen over gebleven, hond 10 jaar
En toen Ita kwam was Rana 8 jaar.
Beiden geen enkel probleem.

Niet dat ze veel met elkaar optrokken, maar elkaar verdragen ging uitstekend.

Ga er niet van uit dat ze dol op elkaar worden en neem er niet een hond bij als "gezelschap" voor de hond die er al is.
Neem er een hond bij als jij dat wilt. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Pup kan altijd tenzij de andere hond echt invalide is.
M@rleen schreef:
Inge O schreef:ja, de eerste uren/dagen moet je natuurlijk in de gaten houden hoe de volwassen hond reageert maar ik denk niet dat marleen het alleen over die eerste paar dagen heeft.
Eventuele pup en Boomer zouden wel vanaf het begin samen zijn, maar zou ze dan echt nog niet alleen laten. Niet los bij elkaar in elk geval. Eerst weten wat iedereen aan de ander heeft en hoe er op elkaar gereageerd wordt.
Kan me voorstellen dat Boomer niet direct staat te springen en dat hij moet wennen. Pup net zo goed.
Precies en dan moet je dus niet de boel uit elkaar gaan houden. Ze moeten wel de kans krijgen te communiceren. Op hún manier.
Ik denk dat Boomer uitstekend kan uitleggen wat hij wel en wat hij niet wil. Hij is niet direct een wandelende nietmachine.
Ik zou er overigens niet bang voor zijn ze wel samen te laten, wat de interactie betreft dan.
Dat je er voorzichtig mee bent zou voor mij vooral zijn vanwege het feit dat pups op alles knagen en nog niet zindelijk zijn, maar niet omdat ik bang was dat die pup aan flarden ging.
Tenzij het een gigantisch verschil in formaat is (Fien hield ik wel apart in het begin), maar dat is dan zuiver vanwege risico op stukgaan.
Maar dan zou je al een chi moeten willen. En gek genoeg denk ik niet dat dat je keuze wordt ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Tyson van mij was 12 of 13 toen Bowie erbij kwam.. zorgen dat het oudje krijgt waar hij recht op heeft en ik zie het probleem niet, pup mag oudje niet lastigvallen en zorgen dat oudje een rustig plekje heeft... Samara was toen ca 8 ofzo of zelfs nog wat ouder denk ook.
Overigens ging Bowie wel in de bench als de honden alleen thuis waren.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Tank was 11 toen Phantom erbij kwam maar die trok zich al gelijk meer naar Elektra en 2 maanden later kwam Sjon erbij en Phantom en Sjon hadden vanaf dat moment elkaar en zochten Tank eigenlijk alleen op als ze moe waren om tegen aan te slapen verder lieten ze hem wel met rust.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Marjoleine schreef:Pup kan altijd tenzij de andere hond echt invalide is.
M@rleen schreef:
Inge O schreef:ja, de eerste uren/dagen moet je natuurlijk in de gaten houden hoe de volwassen hond reageert maar ik denk niet dat marleen het alleen over die eerste paar dagen heeft.
Precies en dan moet je dus niet de boel uit elkaar gaan houden. Ze moeten wel de kans krijgen te communiceren. Op hún manier.
Ik denk dat Boomer uitstekend kan uitleggen wat hij wel en wat hij niet wil. Hij is niet direct een wandelende nietmachine.
Ik zou er overigens niet bang voor zijn ze wel samen te laten, wat de interactie betreft dan.
Dat je er voorzichtig mee bent zou voor mij vooral zijn vanwege het feit dat pups op alles knagen en nog niet zindelijk zijn, maar niet omdat ik bang was dat die pup aan flarden ging.
Tenzij het een gigantisch verschil in formaat is (Fien hield ik wel apart in het begin), maar dat is dan zuiver vanwege risico op stukgaan.
Maar dan zou je al een chi moeten willen. En gek genoeg denk ik niet dat dat je keuze wordt ;)
:ok:
Als er een nietmachine is, is dat waarschijnlijk de pup :engel:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Bowie vond ik met 15 jaar echt te oud. Ik wist dat hij op zijn eind was en wilde niet dat hij zijn tijd moest gaan delen met nog een pup. We hadden Pasha toen natuurlijk al.
Ushi kwam toen Pasha 9 was, geen enkel probleem. Toen de pups hier geboren waren was Pasha 12 en ook dat ging prima, ze genoot. En nu wordt ze volgende week 13 en weer zou ik er zonder problemen een pup bij zetten.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef: Ga er niet van uit dat ze dol op elkaar worden en neem er niet een hond bij als "gezelschap" voor de hond die er al is.
Neem er een hond bij als jij dat wilt. :wink:
Als er een hond bijkomt, dan zal dat zeker zijn omdat ik het wil, maar vanwege dat Boomer het ook leuk moet vinden, denk ik dat een teefje beter is dan een reu.
Als ze elkaar dan verdragen, is het prima. Maar een reu erbij zal Boomer denk ik een stuk minder waarderen dan een teefje :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”