Boomer, mijn nepkooiker
Of het een goed idee is zie ik tegen die tijd wel, ik weet het nog niet zeker.
Moderator: moderatorteam

Hangt nmm van de hond af en niet zo zeer van de leeftijd. Als Boomer pups leuk vind en er goed mee om kan gaan, lijkt het mij geen probleem.M@rleen schreef:Zoals de titel zegt: wanneer is een hond te oud voor een pup?
Boomer, mijn nepkooiker, is ruim 8,5 jaar. Over op zijn vroegst een jaar wil ik heel graag een pup..
Of het een goed idee is zie ik tegen die tijd wel, ik weet het nog niet zeker.
Dat dus.Inge O schreef:naar mijn idee zijn ze nooit te oud tenzij ze ziek zijn.
dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze de pup meteen maar leuk gaan of moeten vinden maar dan is de baas er ook nog om in te grijpen en te voorkomen dat het ouwetje gepest wordt.

in welke natuurbouvierpoedel schreef:Dat dus.Inge O schreef:naar mijn idee zijn ze nooit te oud tenzij ze ziek zijn.
dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze de pup meteen maar leuk gaan of moeten vinden maar dan is de baas er ook nog om in te grijpen en te voorkomen dat het ouwetje gepest wordt.
Snap dat hele gedoe niet , in de natuur lopen toch ook ouwe honden in de roedels.
Oma en Opa zullen toch ook wel in contact komen met de kleinkinderen.?.

Misschien ben ik wel totaal niet geschikt, dat kan natuurlijk ook nog.Mit schreef:Tegen die tijd verder kijken. Ik ga met Inge mee. Wel leuk hoor, een B&T Hovawart, die vind ik ook geweldig leuk!

Daar heb je gelijk in, maar ik heb buiten Boomer geen ervaring met pupsJeannettebo schreef:Een eigen pup is sowieso anders dan eentje uit de buurt. Verder ben jij er om te zorgen dat de pup Boomer met rust laat. En alsjeblieft dat versterk je ook weer het vertrouwen in jou van beide honden
Maar ik heb een nepperdSuske schreef:Als je een kooikertje kunt handlen denk ik dat een hovawart ook gaat lukken
In het begin wel natuurlijk, maar een jaartje later kan de jonge hond de hele wereld aan en is het oudje vooral nòg ouder.jome schreef: Een jonge en oude samen, is qua wandelen soms nog wel eens makkelijk, omdat ze beide niet zo heel erg lang lopen, kan er veel samen op.
Nee joh, die is dan pas 5 of 6Sanchis schreef:In het begin wel natuurlijk, maar een jaartje later kan de jonge hond de hele wereld aan en is het oudje vooral nòg ouder.jome schreef: Een jonge en oude samen, is qua wandelen soms nog wel eens makkelijk, omdat ze beide niet zo heel erg lang lopen, kan er veel samen op.
Maar voor het zelfde geld wordt je kooiker 16 en tegen die tijd is je 'nieuwe' hovawart ook al ehmm... belegen.
Geen idee, gelijk afwijzen die mensen die op kleurtjes kiezenInge O schreef:pfff, wat jullie daaraan vindenMit schreef: Wel leuk hoor, een B&T Hovawart, die vind ik ook geweldig leuk!![]()
?
Ik wil in principe helemaal niet dat mijn oudere hond dat doet, dat doe ik zelf wel, niet door te corrigeren overigenslunaquinty schreef:ik denk dat het niet alleen van jouw hond afhangt, maar zeker ook van de pup. sommige pups zijn rustiger dan andere, en zijn makkelijker te corrigeren door de oudere hond als ze te ver gaan, terwijl je ook van die ADHD-pups hebt die blijven doorgaan.
onze oude kleine quinty heeft de pups hier in de buurt al opgevoed, want ze gaan allemaal netjes zitten als oma eraan komt

Ik begrijp het niet helemaal. Stel, een pup belaagt Boomer. Met belagen bedoel ik er bovenop springen, blijven springen en enthousiast/lomp doen.Jeannettebo schreef:Ik wil in principe helemaal niet dat mijn oudere hond dat doet, dat doe ik zelf wel, niet door te corrigeren overigenslunaquinty schreef:ik denk dat het niet alleen van jouw hond afhangt, maar zeker ook van de pup. sommige pups zijn rustiger dan andere, en zijn makkelijker te corrigeren door de oudere hond als ze te ver gaan, terwijl je ook van die ADHD-pups hebt die blijven doorgaan.
onze oude kleine quinty heeft de pups hier in de buurt al opgevoed, want ze gaan allemaal netjes zitten als oma eraan komt
Juist ideaal als je oudje dat corrigeertInge O schreef:mag een hond tegenwoordig eigenlijk nog gewoon iets zelfJeannettebo schreef:Ik wil in principe helemaal niet dat mijn oudere hond dat doet, dat doe ik zelf wel, niet door te corrigeren overigenslunaquinty schreef:ik denk dat het niet alleen van jouw hond afhangt, maar zeker ook van de pup. sommige pups zijn rustiger dan andere, en zijn makkelijker te corrigeren door de oudere hond als ze te ver gaan, terwijl je ook van die ADHD-pups hebt die blijven doorgaan.
onze oude kleine quinty heeft de pups hier in de buurt al opgevoed, want ze gaan allemaal netjes zitten als oma eraan komt?