Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Veluwe e.o, opvang gevraagd, langere tijd.

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Mieke-Bo

Veluwe e.o, opvang gevraagd, langere tijd.

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Hoi,

Voor wie mijn topic een beetje volgt en mijn berichten leest kan al een beetje aanvoelen wat er aan de hand is.
Navajo en Bo zijn inmiddels beter, ik moet nu echt vechten voor mijzelf.

Voor wie oprecht geïnteresseerd is in opvang of mijn verhaal mag dit privé vragen.

Opvang vanaf wanneer: Per direct
Opvang tot wanneer: Nog niet concreet te zeggen. Maar ga maar uit van ongeveer 3 tot 4 weken. Kan iets langer duren maar kan ook gerust een week korter zijn. Mogelijkheid tot eventueel langer, in overleg met opvangende zal wel prettig wezen. Dan kan ik met een gerust hart mijn traject volgen. Maar concreet weet ik mijn traject nog niet, heb geen inzage in mijn behandelplan.

Waarom niet opvangen bij de HUS? Omdat ik geen 10 euro per dag per hond gedurende een maand (of langer/korter) kan betalen.

Kosten/prijs: Ik ben met alle liefde bereid te vergoeden, prijs komen wij wel uit, maar ga niet in honderden euro's denken.
Brok en wat lekkers betaal ik gewoon, het blijven immers mijn honden.

Dan wat over de honden zelf:

Bo, is een bijna 2 jarige stabij x wetter en houd van knuffels en gezelligheid. Hij kan prima loslopen en ik hoor van anderen die hem uitlaten dat hij geen bananen oren heeft echter heeft hij bij mij vaak wel bananen in zijn oren. (niet luisteren)
Water vind hij leuk, ballen werpen ook, piep speeltjes is die gek van en verder zal ik hem omschrijven als een blij ei.
Aan de lijn loopt hij netjes mee, wil dan graag naar andere honden en wil ook graag zijn boom maskeren. Een consequent persoon heeft hier een gouden hondje aan, de persoon die alles wel prima vind kan Bo zeer snel bovenop zijn pc terug vinden. :D
Hij wil bij reuen van dezelfde leeftijd en die even groot zijn wel dominant zijn, ik vermijd dit dan ook. Als Bo alleen thuis is en ik lang weg moet vertoont hij verlatingsangst daarom gaat mijn voorkeur uit naar samen plaatsen.

Navajo, 12 weken, pup. Vrolijk, niet bang, nieuwsgierig, knuffelig, hongerig, zeer actief buiten en in huis slapende. Samen met Bo hebben ze in huis nog wel eens een gekken half uurtje.
Navajo doet zijn plasjes en poepjes voornamelijk buiten al maar zie ik zijn signaal te laat dan laat hij het ook in huis lopen. (urine) Poepjes doet hij enkel buiten.
Aan de riem is het een zeer gewillig hondje, vergt nog een hoop training, het beukt wel goed naar voren, in de ankers gaan is er eigenlijk niet bij tenzij hij dat ene blaadje moet pakken.

Ik leef hier met katten, Bo kan hier prima mee en Navajo is vanwege zijn leeftijd nog regelmatig op ontdekkingstocht. Met oudste kat maait met zijn poten en dan weet Navajo ook dat het klaar is.

Helaas zelf geen auto, voorkeur gaat uit naar halen en brengen, reiskosten worden vergoed, mocht dit nou lastig worden kan ik eventueel een mantelzorger vragen of zei kan brengen en weer halen.

Het beste voor Bo en Navajo, omdat ze elkaar toch wel erg leuk vinden is een plekje samen. Ook hierin, als er meerdere mensen zich aanbieden, kan ik kijken wat ik kan doen.

Schroom niet je vragen te stellen, ben geen moeilijk baasje :D
Wel ga ik in dit topic niet in op de achterliggende reden, dit doe ik uitsluitend via pb.

Alvast bedankt

Groetjes,
Mieke
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: Veluwe e.o, opvang gevraagd, langere tijd.

Ongelezen bericht door M@rleen »

Hier geen mogelijkheid, wel wil ik je heel veel sterkte wensen!
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Zou het geen idee zijn Navajo naar de fokker terug te brengen voor die tijd?
Het is zo'n gevoelige leeftijd, ik zou hem dan liever laten meehobbelen waar hij bekend is dan hem voor zo'n periode ergens anders te plaatsen.
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Getsie meis, ontzettend stoer dat je voor jezelf kiest maar god wat zal dat moeilijk zijn.

Ik ga wel mee met Tara en Mit, misschien is inderdaad de fokker een optie.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat ontzettend rot voor je. :(:
Ik ga ook mee met Tara en Merit.
Wens je wel ontzettend veel sterkte toe. :J:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Tara schreef:
Mit schreef:Zou het geen idee zijn Navajo naar de fokker terug te brengen voor die tijd?
Het is zo'n gevoelige leeftijd, ik zou hem dan liever laten meehobbelen waar hij bekend is dan hem voor zo'n periode ergens anders te plaatsen.
Dat zou mijn eerste keus ook zijn.
Ik zou als fokker bepaald niet blij zijn als mijn pupkoper een zo jonge pup al voor zo'n lange tijd zou uitbesteden.
Zeker in deze leeftijdsfase.
Dit dacht ik ook.
Lijkt me wel het eerlijkst naar zo'n klein frummeltje toe.
Ik woon verder niet in die omgeving dus kan je niet helpen helaas!
Sterkte
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Helaas kan ik de honden noet voor je opvangen maar ik wil je wel beterschap wensen
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Tara schreef:
Mit schreef:Zou het geen idee zijn Navajo naar de fokker terug te brengen voor die tijd?
Ik zou als fokker bepaald niet blij zijn als mijn pupkoper een zo jonge pup al voor zo'n lange tijd zou uitbesteden.
Inderdaad, weer iemand die niet nadenkt over de timing van een pup in huis halen.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sanchis schreef:
Tara schreef:
Inderdaad, weer iemand die niet nadenkt over de timing van een pup in huis halen.
:19: Lees eerst eens, hoef je er ook niet van die oerstomme dingen uit te gooien.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Sanchis schreef:
Tara schreef:
Nou, volgens mij kan Mieke er weinig aan doen qua timing. Er zijn namelijk dingen in het leven die je niet kan timen :ugh:

Ik denk dat ik ook zou vragen of Navajo tijdelijk terug mag, heel veel sterkte. Het klinkt erger als in het topic? :roos:
Sanchis
Zeer actief

Een tijdje terug moest ze ook opvang hebben voor Bo wegens een psychiatrische opname, die later niet doorging.
:hmmm:
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Sanchis schreef:Een tijdje terug moest ze ook opvang hebben voor Bo wegens een psychiatrische opname, die later niet doorging.

Wat heb je liever? Dat ze opvang vraagt of dat ze ze op MP pleurt, soms moet je gewoon je "mening" voor je houden. Danku.
Sanchis
Zeer actief

Kit schreef: soms moet je gewoon je "mening" voor je houden. Danku.
Ik kom wel vaker ongelukkige meningen op dit forum tegen.
In het begin moest ik er wat aan wennen, maar ik begin me nu juist zo lekker aan te passen. Is t weer niet goed!
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Nee, wat mij betreft ook te ver aangepast inderdaad.

On topic: knappe beslissing. Ik zou ook de fokker vragen. Dan zal Navajo Bo wel even missen, maar ze hebben daarna nog een levenlang om samen te spelen.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Ariane »

Sanchis schreef:
Kit schreef: soms moet je gewoon je "mening" voor je houden. Danku.
Ik kom wel vaker ongelukkige meningen op dit forum tegen.
In het begin moest ik er wat aan wennen, maar ik begin me nu juist zo lekker aan te passen. Is t weer niet goed!
Noem je dat aanpassen :ugh:

@Ts: ik kan niets voor je betekenen maar wens je heel veel sterkte en hoop dat er een goede oplossing komt.
:roos:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Ik wil je opzich wel helpen, maar ik woon niet in Gelderland..
Mieke-Bo

Heavy schreef:Is het wel verstandig om je honden te laten opvangen als ze allebei giardia hebben?
Navajo (de pup die dus echt ziek was) is op 20/3 getest bij de dierenarts en is gezond. Bo mijn andere hond heeft nooit symptomen gehad maar is wel mee behandeld.
Sinds vanmorgen Bo dus ziekte symptomen. Morgen bel ik.

Zowel Bo als Navajo gaan nu dan ook niet weg. En mijn voorzorgsmaatregelen worden weer geactiveerd..

Ach, dit kan ik er ook nog wel bij hebben.. :S:
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Mieke-Bo schreef:
Heavy schreef:Is het wel verstandig om je honden te laten opvangen als ze allebei giardia hebben?
Navajo (de pup die dus echt ziek was) is op 20/3 getest bij de dierenarts en is gezond. Bo mijn andere hond heeft nooit symptomen gehad maar is wel mee behandeld.
Sinds vanmorgen Bo dus ziekte symptomen. Morgen bel ik.

Zowel Bo als Navajo gaan nu dan ook niet weg. En mijn voorzorgsmaatregelen worden weer geactiveerd..

Ach, dit kan ik er ook nog wel bij hebben.. :S:
Tegenslag! Sterkte en ik hoop dat het mee gaat vallen.
Afbeelding
Neeltje
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Tara schreef:
idd wilde ook al schrijven of de fokker mss niet de beste oplossing zou zijn voor Navajo?

Zou ik zelf als fokker toch wel prefereren ;-)
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Ik vind het sneu voor je dat het je allemaal wat tegenzit maar toch wil ik een kritische gedachte van mijn kant ventileren.

Je schrijft dat je de kosten van professionele opvang niet veroorloven; is het dan niet beter dat je de pup laat herplaatsen ?
Ik weet dat het hard klinkt maar met twee honden heb je twee keer kans dat er een of beiden iets kunnen oplopen en jij geen financiële
buffer hebt om een dierenarts te betalen. Op die manier is de kans dan ook groot dat je in een neerwaartse spiraal terecht komt
waardoor je ALLES kwijt kan raken en dan bedoel ik niet alleen het financiële.
De pup is op een leeftijd waarop de fundering van de opvoeding gelegd wordt en heen en weer schuiven is niet echt wenselijk.
Je houdt vast en zeker vreselijk veel van Navajo maar houd in het achterhoofd dat liefde ook loslaten kan zijn.

Sterkte met alles wat er te gebeuren staat.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Beetje mosterd na de maaltijd; is dat nou echt nodig?
En hoe weet je dat ze de hondjes niet verzekerd heeft?
Ik heb ook maar weinig geld en zou als het even kan professionele opvang vermijden. Maar echt niet dat mijn hond daardoor iets te kort komt hoor.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Leonie. schreef:Beetje mosterd na de maaltijd; is dat nou echt nodig?
En hoe weet je dat ze de hondjes niet verzekerd heeft?
Ik heb ook maar weinig geld en zou als het even kan professionele opvang vermijden. Maar echt niet dat mijn hond daardoor iets te kort komt hoor.
Inderdaad, dat je je professionele opvang niet kunt veroorloven, betekent niet dat je je dierenartspotje niet kunt aanspreken.
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Leonie. schreef:Beetje mosterd na de maaltijd; is dat nou echt nodig?
:oeps: had even niet op de datum gelet.
Mieke-Bo

Ik heb het gelezen, dat wil ik even laten weten, maar ik ga hier uiteraard niet op in.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Ik vraag me wel af waarom de fokker niet op kan vangen. Lijkt me toch t meest ideale en zou ik als fokker in deze fase ook eigenlijk t liefste hebben.
Brindlecardi
Zeer actief

crutz schreef:Ik vraag me wel af waarom de fokker niet op kan vangen. Lijkt me toch t meest ideale en zou ik als fokker in deze fase ook eigenlijk t liefste hebben.
Begrijp ik ook niet helemaal
Miepmiept
Zeer actief

Ongelezen bericht door Miepmiept »

Sanchis schreef:Een tijdje terug moest ze ook opvang hebben voor Bo wegens een psychiatrische opname, die later niet doorging.
Ja en wat is je probleem?

Mieke, veel sterkte!
Mieke-Bo

Bedankt Miepmiept! :W:

Misschien is men wel gewoon jaloers dat ik om hulp durf te vragen... :pffff: :pffff:
Brindlecardi
Zeer actief

Mieke-Bo schreef:Bedankt Miepmiept! :W:

Misschien is men wel gewoon jaloers dat ik om hulp durf te vragen... :pffff: :pffff:
Ik geloof niet dat mensen jaloers kunnen zijn op zo'n situatie voor je honden :wink:
Maar goed het zal wel buiten de fokker om gaan dan. Niet zo netjes.
Miepmiept
Zeer actief

Ongelezen bericht door Miepmiept »

Nee jaloers niet, maar anderen flikkeren ze voor drie weken in pension. Kan ook, maar dát zou mijn keuze weer niet zijn. Misschien zou de pup beter naar de fokker gaan, maar misschien kan of wil diegene dat niet vanwege omstandigheden en wil ze dat niet openbaar zeggen.

Dat jullie het allemaal gemakkelijk hebben, nooit problemen. Wees blij en geniet ervan! En ik hoop dat je er zelf nooit voor komt te staan.
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”