Ik zou graag verhalen horen van mensen die ook een hond hebben/hadden met een hart probleem waardoor het hart zo groot is dat die de luchtpijn aan de kant drukt.
Mijn hondje Mowgli van 11 jaar x Chihuahua met een kees/vlinderhondje heeft een te groot hart en zijn kleppen werken niet goed meer.
Hij werd in een week tijd slechter hij oogte niet doodziek maar hij wilde niet meer wandelen en bleef veel op de bank liggen. Even daarna begon hij te kuchen. Ik dacht kennelhoest of zo. Dus ik naar de dierenarts en ze luisterde naar zijn hartje en dat klonk helemaal niet goed. Röntgen foto's gemaakt en daarop was te zien dat hij een veelste groot hart had en hij ook wat vocht in de longen had zitten. En ook drukte het hart de luchtpijp wat aan de kant en de lever was iets vergroot.
Het vocht uit de longen is nu weg en hij voelt zich dankzij medicatie (plastabletten, 2 verschillende soorten hart tabletten al wat beter. Maar hij blijft kuchen ivm het hart toch verlittekend is en niet meer kleiner word. Nu in overleg met de DA krijgt hij prednison maar dit slaat ook niet echt goed aan dus vanavond krijg hij codeïne hier tegen.
Heeft iemand ervaring hiermee en nu bedoel ik niet zozeer de hartziekte maar vooral met het kuchen doordat de luchtpijp wat in de verdrukking komt.
Graag hoor ik meer

.