Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik weet het even niet meer

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Ik weet het even niet meer

Ongelezen bericht door ranetje »

Ingding schreef: Ja ik zie nu in dat het stom was dat ik niet om een echo heb gevraagd. De DA zei dat als er bruin slijm met bloed uit zou komen, dat we dan geen andere keus zouden hebben dan de baarmoeder verwijderen, maar ik neem aan dat als het op dat punt is aangekomen, het eigenlijk al te laat is.
Nee dan is het niet te laat, want het komt er in ieder geval nog uit.
Bij een gesloten BM zie je er niets uit komen.
Alleen is de conditie dan waarschijnlijk al aardig achteruit gegaan.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik zou gewoon kiezen voor nu steriliseren.
Nu lost het misschien op met AB maar wie weet wanneer het dan terug komt en hoe oud ze dan is of hoe ziek ze er dan van is.
En dan moet je ze alsnog in laten slapen voor een BMO omdat je ouders haar te oud vinden....
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Eens en daarnaast zijn rottweilers heel kanker gevoelig, misschien heeft ze er al e.a. zitten waar je nu optijd bij kunt zijn..
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ingding schreef:
Apple schreef:
Sanchis schreef:Nouja een goede baarmoeder uit een hond van 10 jaar trekken vind ik ook wat overdreven.
Absoluut, maar je kan aan de buitenkant niet zien of het een BMO is.
En die kan je dan maar beter wel uit een hond halen.
Begrijp dus niet waarom er geen echo is gemaakt.
Ik begrijp alleen niet wat TS bedoeld met telkens een AB?
Antibioticakuur.
Ja, dat begrijp ik :wink:
Maar wat bedoel je met "Telkens een AB" Hebben we het dan over het probleem nu? Of bij eerdere vergelijkbare klachten in het verleden?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Ingding schreef:
crutz schreef:
Ingding schreef:
Sanne!! schreef:heeft ze een echo gehad dan dat ze zeiden dat het geen BMO is?
anders nogal lastig te zien....
Nee, die heeft ze niet gehad en ik vond dat ook vreemd, maar ik ga er vanuit dat als hij zou twijfelen, hij de echo wel gemaakt zou hebben. Ze heeft ook geen enkel van de symptomen die ik kan vinden op internet behalve dan dat groene slijm.

Punt is, als ik het alleen voor het zeggen had, dan zou ik haar baarmoeder preventief laten verwijderen, maar helaas heb ik die vrijheid niet. Ik hoop dat de antibiotica aanslaat en ik hou haar goed in de gaten en dat is voor nu alles wat ik kan doen.

Zonder echo is een BMO niet te zien. Mijn teef had totaal geen symptomen behalve diarree (maar was hier pas 2 weken) DA dacht zeker niet direct aan een BMO. Op mijn verzoek is toch een echo gemaakt en het was zelfs al een flinke BMO ;-) dus dat zie je echt niet zo zonder echo.
Ja ik zie nu in dat het stom was dat ik niet om een echo heb gevraagd. De DA zei dat als er bruin slijm met bloed uit zou komen, dat we dan geen andere keus zouden hebben dan de baarmoeder verwijderen, maar ik neem aan dat als het op dat punt is aangekomen, het eigenlijk al te laat is.

dat is een open BMO, een gesloten zie je niks van afscheiding

niet om je bang te maken, maar toen ik met Zoe bij de DA was voor wat uiteindelijk een BMO bleek kwam er ook een stel binnen met een hondje die eerder die avond overleden was aan een gesloten BMO die geklapt was, ze waren niet eerder naar de DA gegaan omdat ze alleen een beetje lusteloos was en verder niks en het weekend consult zo duur was. Uiteindelijk heeft ze dat een dode hond opgeleverd, was nl een gesloten BMO die geklapt is....
Ingding
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ingding »

Ik ben het ook met jullie eens en als ik het voor het zeggen had dan liet ik haar opereren, maar het punt is dat zij officieel niet mijn hond is en ook niet bij mij woont, en mijn vader ziet een blije hond en een hond die normaal doet laat je niet opereren volgens hem en dan kan ik op mijn kop gaan staan maar dat wil hij niet. Zelfs niet als ik het betaal.

Het is dus niet zo dat ik het niet wil. Het is gewoon dat ik redelijk machteloos ben in deze situatie. Ik heb het vandaag weer gezegd en gemeld dat het toch baarmoeder ontsteking kan zijn, maar dat wuifde hij weg want "daar staat toch geen zieke hond?"
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Volgens mij mag ik jou vader wel.
Naar mijn ervaring wordt er een hoop onnodig gedokterd aan gezonde honden.
In dit stadium zou ik zelf alleen nog aan een echo denken. Laat een operatie daar maar van afhangen.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Sanchis schreef:Volgens mij mag ik jou vader wel.
In dit stadium zou ik zelf alleen nog aan een echo denken. Laat een operatie daar maar van afhangen.
En dat is precies wat de meesten hier ook adviseren, enkel de TS blijft zeggen dat ze voor een operatie zou kiezen als het aan haar lag.
Ingding
Zeer actief

Zamunda schreef:
Sanchis schreef:Volgens mij mag ik jou vader wel.
En dat is precies wat de meesten hier ook adviseren, enkel de TS blijft zeggen dat ze voor een operatie zou kiezen als het aan haar lag.
Ja ho eens. Als het nodig is. Het is niet zo dat ik haar zomaar laat opensnijden zonder reden. Maar het feit is dat vaginitus een baarmoederontsteking kan worden en misschien heeft ze die nu al, dat weet ik dus niet zeker. Het is niet alsof ik voor de lol mijn hond laat opereren.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Niemand heeft t direct over opereren. Eerst eens terug voor een echo
Ingding
Zeer actief

crutz schreef:Niemand heeft t direct over opereren. Eerst eens terug voor een echo
Dat begrijp ik. Dat zou ik sowieso niet zomaar doen, maar het probleem was dat ik haar wel zou laten opereren als het nodig is maar mijn ouders een AB kuur voldoende vinden. Daarom zei ik steeds dat ik haar baarmoeder zou laten weghalen als het moet.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik heb goede ervaringen met Puur Utero bij een teefje wat ook steeds terugkerende vaginitis had, vooral rond de loopsheid. Zelf had ze er volgens mij geen last van maar wel veel vieze afscheiding.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Ingding
Zeer actief

Tulp schreef:Ik heb goede ervaringen met Puur Utero bij een teefje wat ook steeds terugkerende vaginitis had, vooral rond de loopsheid. Zelf had ze er volgens mij geen last van maar wel veel vieze afscheiding.
Ik zal er eens naar gaan kijken. Bedankt voor de tip!
Devel

Ik zou haar gewoon meenemen, echo maken betalen en terug naar huis. Leven van een beestje ervan af laten hangen omdat van paps niet mag... pfff
Ingding
Zeer actief

Devel schreef:Ik zou haar gewoon meenemen, echo maken betalen en terug naar huis. Leven van een beestje ervan af laten hangen omdat van paps niet mag... pfff
Het gaat niet om de echo. Het gaat om de operatie en die wil hij niet. Als het allemaal zo simpel zou zijn dat had ik dit topic niet hoeven openen. Zoals ik al heb gezegd is het officieel mijn hond niet en neem ik aan dat ik niet de enige ben die kan beslissen over een operatie. Want als het aan mijzelf had gelegen dan was dit probleem er dus niet geweest.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Je hoeft toch die hekje operatie nog niet te overwegen als er nog niet eens een echo is gemaakt? !
Ga gewoon doe echo maken en kijk dàn wat te doen
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Brindlecardi
Zeer actief

Apple schreef:
Ingding schreef:
Apple schreef:
Sanchis schreef:Nouja een goede baarmoeder uit een hond van 10 jaar trekken vind ik ook wat overdreven.
Absoluut, maar je kan aan de buitenkant niet zien of het een BMO is.
En die kan je dan maar beter wel uit een hond halen.
Begrijp dus niet waarom er geen echo is gemaakt.
Ik begrijp alleen niet wat TS bedoeld met telkens een AB?
Antibioticakuur.
Ja, dat begrijp ik :wink:
Maar wat bedoel je met "Telkens een AB" Hebben we het dan over het probleem nu? Of bij eerdere vergelijkbare klachten in het verleden?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ingding schreef:
Devel schreef:Ik zou haar gewoon meenemen, echo maken betalen en terug naar huis. Leven van een beestje ervan af laten hangen omdat van paps niet mag... pfff
Het gaat niet om de echo. Het gaat om de operatie en die wil hij niet. Als het allemaal zo simpel zou zijn dat had ik dit topic niet hoeven openen. Zoals ik al heb gezegd is het officieel mijn hond niet en neem ik aan dat ik niet de enige ben die kan beslissen over een operatie. Want als het aan mijzelf had gelegen dan was dit probleem er dus niet geweest.
Maar er is toch nog geen sprake van een operatie? Een echo is niet direct opereren :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Devel

Zoals boven gezegt. Een echo sluit veel uit.
Ingding
Zeer actief

@Apple
Sorry dat heb ik gemist. Dat is wat de receptioniste zei. Ze zei dat je wel telkens een AB kuur kan geven, maar dat ze er met verwijdering van de baarmoeder meteen van af zou zijn en dat het met AB alleen de kop eraf haalt maar het nog steeds ontstoken is. Sonja heeft dit een keer eerder gehad een paar jaar geleden en toen kreeg ze dus ook de AB.
Ingding
Zeer actief

Ik weet het en ik zal volgende week een afspraak maken voor een echo. Het is alleen dat ik opzie tegen wat er gaat gebeuren mocht het wel mis zijn. Misschien maak ik het allemaal moeilijker dan het is, maar nu ze 10 jaar is ben ik al snel lichtelijk in paniek als er iets mis lijkt te zijn. Vergeef me :mrgreen:
Brindlecardi
Zeer actief

Aah oké. Je kan het namelijk ook zo lezen alsof ze voor deze kuur, ook al AB heeft gehad
Ik snap trouwens je onmacht hoor.
Ik hoop dat de AB zn werk doet
Brindlecardi
Zeer actief

Aah oké. Je kan het namelijk ook zo lezen alsof ze voor deze kuur, ook al AB heeft gehad
Ik snap trouwens je onmacht hoor.
Ik hoop dat de AB zn werk doet
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”