Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik weet het even niet meer
Moderator: moderatorteam
- Ingding
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik weet het even niet meer
Sonja heeft al een tijdje last van witgroen slijm dat uit haar vagina komt. Ze heeft hier al eerder last van gehad, maar kreeg toen telkens een antibioticakuur. Nu heb ik de dierenarts gebeld en werd mij verteld dat een antibioticakuur niet gaat helpen omdat het dan ontstoken blijft, maar haar baarmoeder er dus uit moet. Ik heb dit overlegd met mijn vader en stiefmoeder maar die willen dit niet doen vanwege de kosten en het feit dat Sonja al 10 jaar is en er dus grote kans op complicaties is en ze dan alsnog dood gaat. Ze willen enkel een antibioticakuur doen en zien of dat aanslaat. Ik heb zelf aangeboden om het te betalen, maar nu weet ik dus niet meer wat ik moet doen. Ik heb om half 4 een afspraak bij de dierenarts en dan gaan ze kijken hoe ernstig het is, maar dan gaan ze het toch waarschijnlijk hebben over het weghalen van de baarmoeder en dit willen mijn ouders dus niet.
Ik weet dus niet wat ik moet doen. Ik weet dat ze niet het eeuwige leven heeft en ik wil niet dat ze met pijn doodgaat maar ik weet dus niet wat het beste is.
Adviezen zijn welkom.
Ik weet dus niet wat ik moet doen. Ik weet dat ze niet het eeuwige leven heeft en ik wil niet dat ze met pijn doodgaat maar ik weet dus niet wat het beste is.
Adviezen zijn welkom.
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
Re: Ik weet het even niet meer
Ik zou er voor kiezen het er uit te laten halen- als antibiotica al vaker is geprobeerd is het wat overdreven om haar dat constant te laten slikken, terwijl ze er met een operatie in een keer vanaf is. Ik weet niet hoe groot de kans is op complicaties bij een oudere hond, hij zal vast groter zijn dan bij een jonge hond, maar of dat verschil dramatisch is?
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Nawosh is afgelopen december ook geopereerd aan een ontstoken baarmoeder en ze is er enorm van opgeknapt, ze is vrolijker en levendiger dan ooit ( voor een bijna 10 jarige hond dan ).
Ik zou het zeker laten doen!
Ik zou het zeker laten doen!
Groetjes, Marjan
- Ingding
- Zeer actief
Het punt is, bij het 11 jarige hondje van een kennis is de baarmoeder eruit gehaald en zij is na 2 weken met veel pijn overleden, dus ik snap het aan de ene kant wel maar ik wil doen wat het beste voor haar is.
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
En bij een vriendin van mij is haar 3-jarig hondje overleden na een baarmoeder-operatie.
Het kan oudere hondjes treffen maar ook zeker de jongere.
Het kan oudere hondjes treffen maar ook zeker de jongere.

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Hoe is de hond zelf?
Mijn hond wordt er ook 10, maar die zou zo een operatie nog zeker aankunnen en zou ik bij haar dan ook meteen opteren om te operen.
Een etterende BM lijkt mij immers ook geen pretje.... En aanmodderen zou ik niet doen, als ik niet zou willen operen, dan maar meteen de korte pijn denk ik even heel cru in theorie gezegd.
Mijn hond wordt er ook 10, maar die zou zo een operatie nog zeker aankunnen en zou ik bij haar dan ook meteen opteren om te operen.
Een etterende BM lijkt mij immers ook geen pretje.... En aanmodderen zou ik niet doen, als ik niet zou willen operen, dan maar meteen de korte pijn denk ik even heel cru in theorie gezegd.
- Ingding
- Zeer actief
Ze is nog heel levendig en is verder nooit ziek geweest. Ik heb net alleen moeten zweren nog geen afspraak te maken voor een operatie. Ze willen eerst overleggen maar ik denk dat ik al weet wat dat gaat worden. Het is voor mij een heel moeilijke situatie, want ik wil doen wat het beste is voor haar maar ik wil ook geen ruzie.
Ik zal haar dalijk maar eerst eens na laten kijken bij de dierenarts en dan zien we wel even verder.
Ik zal haar dalijk maar eerst eens na laten kijken bij de dierenarts en dan zien we wel even verder.
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Het diktgedrukte lijkt me meer voor hunzelf een argument om het goed te praten dat ze de kosten er niet voor willen opbrengen.Ingding schreef:Ik heb dit overlegd met mijn vader en stiefmoeder maar die willen dit niet doen vanwege de kosten en het feit dat Sonja al 10 jaar is en er dus grote kans op complicaties is en ze dan alsnog dood gaat.
Een gezonde hond gaat niet zomaar de pijp uit van een narcose hoor! Dat was 40 jaar terug anders, maar de anesthesie is er enorm op vooruit gegaan.
Gewoon doen, die hond heeft zorg nodig.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wat willen je ouders dan?
De hond laten inslapen?
Of willen ze wachten tot ze met een enorme buikpijn overlijdt aan de gevolgen.
Ik zou laten opereren als de hond nog zo levendig is als je schrijft.
Lief dat je daar je je eigen geld voor wilt gebruiken.
De hond laten inslapen?
Of willen ze wachten tot ze met een enorme buikpijn overlijdt aan de gevolgen.
Ik zou laten opereren als de hond nog zo levendig is als je schrijft.
Lief dat je daar je je eigen geld voor wilt gebruiken.
-
Devel
Je geeft aan zelf te willen betalen? Wat willen hun doen dat je het alsnog laat doen?
Rottweilers zijn wel gevoelig voor kanker, zeker op deze leeftijd, ik zou iig daar op laten controleren voor ze een operatie beginnen, door een röntgenfoto of iets..
Rottweilers zijn wel gevoelig voor kanker, zeker op deze leeftijd, ik zou iig daar op laten controleren voor ze een operatie beginnen, door een röntgenfoto of iets..
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
En behandeling met Azilin om de baarmoeder eens goed te reinigen? Al zou ik kiezen voor een operatie.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Maar dan krijgt TS ruzie, crutz.
Ik zou vragen om een kweek en goed doorspreken met de da wat de risico's zijn, ook wat de verdere conditie van je hond betreft.
Rotsituatie. Sterkte.
Ik zou vragen om een kweek en goed doorspreken met de da wat de risico's zijn, ook wat de verdere conditie van je hond betreft.
Rotsituatie. Sterkte.
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Ik ben vast dom maar als ik jou vader of moeder was, zou ik zeker mee willen.
Al is het maar omdat het advies uit de mond van de DA zelf zou willen horen.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
tjeeeeh dit zijn dingen waar je mee te maken krijgt als je een hond neemt....
lief dat je het zelf wilt betalen en ik zou haar zeker laten opereren. maja ik kan me wel voorstellen dat je dan ruzie krijgt naar een hond laten lijden of in laten slapen voor een BMO doe je ook niet.
lief dat je het zelf wilt betalen en ik zou haar zeker laten opereren. maja ik kan me wel voorstellen dat je dan ruzie krijgt naar een hond laten lijden of in laten slapen voor een BMO doe je ook niet.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
Lindsey
- Zeer actief
Ga shoppen en vraag prijsindicaties op bij diverse DA's voor een sterilisatie. Er kan zomaar € 100 verschil in zitten.
Onze oude dame van bijna 12 (overmorgen) is in december gesteriliseerd en huppelde na een dag of wat alweer vrolijk rond.
Onze oude dame van bijna 12 (overmorgen) is in december gesteriliseerd en huppelde na een dag of wat alweer vrolijk rond.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Wat een rotsituatie voor jullie! De ene hond van 10 is de andere niet, als ze nog erg fit is zou ik het ook laten opereren maar ja, daar moeten jullie het wel over eens worden dan...
Sterkte bij de DA!
Sterkte bij de DA!
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Esther12 schreef:Ik ben vast dom maar als ik jou vader of moeder was, zou ik zeker mee willen.
Dit dus!
Dan kunnen zij ook de eventuele gevolgen van niet opereren onder ogen zien. Lastig hoor deze situatie, sterkte voor jou en Sonja!
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Maar willen ze wel steeds een consult + medicijnen betalen? Ik heb echt geen flauw idee wat zo'n operatie kost, maar misschien kun je er iets mee... Succes! Lastige situatie dit.
- Ingding
- Zeer actief
Net terug van de dierenarts. Hij zag geen noodzaak in het weghalen van de baarmoeder en zei dat ze met antibiotica een hele tijd vooruit zou kunnen. Het was ook geen ontstoken baarmoeder, maar vaginitus. We zouden de baarmoeder preventief kunnen laten verwijderen maar dat was dus optioneel dus voor nu gaan we voor de antibiotica. Dierenarts zei wel dat ze makkelijk een operatie aan zou kunnen.
Ik was misschien wat te vroeg in paniek want mijn vader en de DA zeiden allebei ook dat ze er niet ziek van is en het dus onnodig is om het nu te laten verwijderen, maar de vrouw aan de telefoon was zo stellig om het feit dat het nu echt moest gebeuren of ze zou een pijnlijke dood sterven, dat ik dat zo geloofde. Weer een les geleerd maar ben toch blij dat ik ben gegaan en ook dat het allemaal meevalt
.
Ik was misschien wat te vroeg in paniek want mijn vader en de DA zeiden allebei ook dat ze er niet ziek van is en het dus onnodig is om het nu te laten verwijderen, maar de vrouw aan de telefoon was zo stellig om het feit dat het nu echt moest gebeuren of ze zou een pijnlijke dood sterven, dat ik dat zo geloofde. Weer een les geleerd maar ben toch blij dat ik ben gegaan en ook dat het allemaal meevalt
- Ingding
- Zeer actief
Ja nu blijkt achteraf dat deze mevrouw vaker zulke adviezen geeft door de telefoon waar ze dus niet bevoegd voor is, maar dat wist ik dus niet. Ik zag al hele doemscenario's voor me, maar gelukkig valt het mee.Esther12 schreef:Ik ben vast dom maar als ik jou vader of moeder was, zou ik zeker mee willen.
- Ingding
- Zeer actief
Ze heeft eerder vaginitus gehad en toen had ze ook antibiotica. De DA zei dat het geen baarmoeder ontsteking was.Stepper schreef:Vaginitis is een ontsteking van de vagina. Dat is nog steeds een ontsteking.
Lijkt me hoe dan ook verstandig als er wel wordt gekeken welk "beestje" er precies de oorzaak is.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Met het blote oog?Ingding schreef:Ze heeft eerder vaginitus gehad en toen had ze ook antibiotica. De DA zei dat het geen baarmoeder ontsteking was.Stepper schreef:Vaginitis is een ontsteking van de vagina. Dat is nog steeds een ontsteking.
Lijkt me hoe dan ook verstandig als er wel wordt gekeken welk "beestje" er precies de oorzaak is.
Hoe lang heeft ze nu antibiotica?
- Ingding
- Zeer actief
Als het echt niet beter wordt dan zal ik toch uiteindelijk voor een operatie gaan. Maar ik zal zien of dit helpt. Het is een paar jaar geleden sinds ze het voor het laatst heeft gehad. Het was alleen niet de DA die zei dat het niet ging helpen, maar de receptioniste. De DA zelf zei dat ze het er goed op moest doen. Als ze er na de kuur nog last van heeft dan zal ik het slijm laten onderzoeken. Ze is verder heel erg levendig, ze eet goed en ze drinkt goed dus ze toont ook niet ziek en dat terwijl ze als ze echt ziek is, ze dit ook laat zien.Stepper schreef:Oke, maar als dat niet voldoende helpt?Ingding schreef:Ze heeft eerder vaginitus gehad en toen had ze ook antibiotica. De DA zei dat het geen baarmoeder ontsteking was.Stepper schreef:Vaginitis is een ontsteking van de vagina. Dat is nog steeds een ontsteking.
Het maakt verder toch niet zoveel uit wat er ontstoken is (ja, oke, wel een beetje, maar niet met wat ik bedoel te zeggen); als AB niet goed genoeg helpt, of maar kortdurend, dan heeft het denk ik weinig zin om exact hetzelfde weer te geven. Dan is de dosis te laag, de kuur te kort, er is een onderliggende oorzaak of de bacterie die de problemen veroorzaakt is wordt niet aangetast door deze specifieke AB.
Sowieso, bij terugkerende ontsteking, of dit nu bij een oog, vagina of pootje is, zou ik een swapje laten opsturen.
Maar dit hangt ook vanaf hoe snel het weer terug is gekomen en hoe vaak, want een paar jaar tussen een eerste en tweede ontsteking is natuurlijk iets heel anders dan een 2-maandelijks terugkerend probleem om maar wat te noemen. Ik weet niet wanneer de laatste keer ontsteking was?
Misschien is het trouwens ook een optie om lokaal iets te doen ter ondersteuning? Er zullen toch vast wel zalven of spoelingen zijn, -in overleg wel dan- maar nu moet ik zeggen dat ik alleen maar van de reuen ben dus misschien is dit stom gedacht.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
heeft ze een echo gehad dan dat ze zeiden dat het geen BMO is?
anders nogal lastig te zien....
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Ingding
- Zeer actief
Nee, die heeft ze niet gehad en ik vond dat ook vreemd, maar ik ga er vanuit dat als hij zou twijfelen, hij de echo wel gemaakt zou hebben. Ze heeft ook geen enkel van de symptomen die ik kan vinden op internet behalve dan dat groene slijm.Sanne!! schreef:heeft ze een echo gehad dan dat ze zeiden dat het geen BMO is?
Punt is, als ik het alleen voor het zeggen had, dan zou ik haar baarmoeder preventief laten verwijderen, maar helaas heb ik die vrijheid niet. Ik hoop dat de antibiotica aanslaat en ik hou haar goed in de gaten en dat is voor nu alles wat ik kan doen.
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Nouja een goede baarmoeder uit een hond van 10 jaar trekken vind ik ook wat overdreven.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Absoluut, maar je kan aan de buitenkant niet zien of het een BMO is.Sanchis schreef:Nouja een goede baarmoeder uit een hond van 10 jaar trekken vind ik ook wat overdreven.
En die kan je dan maar beter wel uit een hond halen.
Begrijp dus niet waarom er geen echo is gemaakt.
Ik begrijp alleen niet wat TS bedoeld met telkens een AB?
- Ingding
- Zeer actief
Antibioticakuur.Apple schreef:Absoluut, maar je kan aan de buitenkant niet zien of het een BMO is.Sanchis schreef:Nouja een goede baarmoeder uit een hond van 10 jaar trekken vind ik ook wat overdreven.
En die kan je dan maar beter wel uit een hond halen.
Begrijp dus niet waarom er geen echo is gemaakt.
Ik begrijp alleen niet wat TS bedoeld met telkens een AB?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ingding schreef:Nee, die heeft ze niet gehad en ik vond dat ook vreemd, maar ik ga er vanuit dat als hij zou twijfelen, hij de echo wel gemaakt zou hebben. Ze heeft ook geen enkel van de symptomen die ik kan vinden op internet behalve dan dat groene slijm.Sanne!! schreef:heeft ze een echo gehad dan dat ze zeiden dat het geen BMO is?
Punt is, als ik het alleen voor het zeggen had, dan zou ik haar baarmoeder preventief laten verwijderen, maar helaas heb ik die vrijheid niet. Ik hoop dat de antibiotica aanslaat en ik hou haar goed in de gaten en dat is voor nu alles wat ik kan doen.
Zonder echo is een BMO niet te zien. Mijn teef had totaal geen symptomen behalve diarree (maar was hier pas 2 weken) DA dacht zeker niet direct aan een BMO. Op mijn verzoek is toch een echo gemaakt en het was zelfs al een flinke BMO
- Ingding
- Zeer actief
Ja ik zie nu in dat het stom was dat ik niet om een echo heb gevraagd. De DA zei dat als er bruin slijm met bloed uit zou komen, dat we dan geen andere keus zouden hebben dan de baarmoeder verwijderen, maar ik neem aan dat als het op dat punt is aangekomen, het eigenlijk al te laat is.crutz schreef:Ingding schreef:Nee, die heeft ze niet gehad en ik vond dat ook vreemd, maar ik ga er vanuit dat als hij zou twijfelen, hij de echo wel gemaakt zou hebben. Ze heeft ook geen enkel van de symptomen die ik kan vinden op internet behalve dan dat groene slijm.Sanne!! schreef:heeft ze een echo gehad dan dat ze zeiden dat het geen BMO is?
Zonder echo is een BMO niet te zien. Mijn teef had totaal geen symptomen behalve diarree (maar was hier pas 2 weken) DA dacht zeker niet direct aan een BMO. Op mijn verzoek is toch een echo gemaakt en het was zelfs al een flinke BMOdus dat zie je echt niet zo zonder echo.