Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

iemand ervaring met honden die slecht gaan zien? Da geweest.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Re: iemand ervaring met honden die slecht gaan zien? Da gewe

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

gonnie schreef:Ze zal er ook best wel aan wennen. We zien wel hoe het gaat.

Merkte het eigenlijk ook het eerst in het donker dat ze onzeker werd, ze loopt haast tegen deurkozijnen op.
Met de lift uit gaan wordt ze onzeker en de deur weer ingaan als we thuis komen.

Fijn dat je aan Boyke weinig merkt, hoop dat Tama er ook aan went. Maar dat zal vast wel.

Heb veel vertrouwen in onze dierenarts hij heeft ook met een of ander apparaat in haar ogen gekeken.
Hij zal waarschijnlijk de ogen gespiegeld hebben, dan kijken ze met een soort lampje naar het netvlies om te zien of dat in orde is en niet heeft losgelaten en zo. Staar is eigenlijk vrij makkelijk te zien. Nu het erger is bij Boyke, kan ik het zelf ook zien met het blote oog. Het zijn een soort troebele wolkjes in zijn oog.
Met de tijd zal ze vast wennen aan haar mindere zicht en gaat ze meer vertrouwen op haar gehoor en reuk. Ik vond het de eerste tijd met Boyke echt sneu hoor, had wel medelijden met hem. Hij bleef heel dicht bij me in bepaalde omstandigheden, terwijl hij altijd zo ondernemend was. Hij reageerde ook geprikkeld op andere honden die naar zijn gevoel "opeens" aan hem zaten. Maar gaande weg werd hij weer vrijer en blijer :D Honden hebben toch een geweldig aanpassingsvermogen.
Sterkte met Tama :flower:
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mmartinn »

ranetje schreef:Het risico op glaucoom is het grootst bij hoge oogdruk dacht ik?
het is dus niet het zelfde, maar er kan heel goed een verband zijn tussen een en ander.
Klopt, bij een te hoge oogdruk (over een lange periode) is de kans groot dat er Glaucoom ontwikkeld.
Maar het is slechts 1 oorzaak.
Die veelal voorkomt bij ouderen of bij jongeren middels een trauma bij jongeren.
Laatst gewijzigd door mmartinn op 27 feb 2014 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Flevo Bordertje schreef:
gonnie schreef:Ze zal er ook best wel aan wennen. We zien wel hoe het gaat.

Merkte het eigenlijk ook het eerst in het donker dat ze onzeker werd, ze loopt haast tegen deurkozijnen op.
Met de lift uit gaan wordt ze onzeker en de deur weer ingaan als we thuis komen.

Fijn dat je aan Boyke weinig merkt, hoop dat Tama er ook aan went. Maar dat zal vast wel.

Heb veel vertrouwen in onze dierenarts hij heeft ook met een of ander apparaat in haar ogen gekeken.
Hij zal waarschijnlijk de ogen gespiegeld hebben, dan kijken ze met een soort lampje naar het netvlies om te zien of dat in orde is en niet heeft losgelaten en zo. Staar is eigenlijk vrij makkelijk te zien. Nu het erger is bij Boyke, kan ik het zelf ook zien met het blote oog. Het zijn een soort troebele wolkjes in zijn oog.
Met de tijd zal ze vast wennen aan haar mindere zicht en gaat ze meer vertrouwen op haar gehoor en reuk. Ik vond het de eerste tijd met Boyke echt sneu hoor, had wel medelijden met hem. Hij bleef heel dicht bij me in bepaalde omstandigheden, terwijl hij altijd zo ondernemend was. Hij reageerde ook geprikkeld op andere honden die naar zijn gevoel "opeens" aan hem zaten. Maar gaande weg werd hij weer vrijer en blijer :D Honden hebben toch een geweldig aanpassingsvermogen.
Sterkte met Tama :flower:

Dank je.

Hoop wel dat ze er aan gaat wennen.
Op het moment gilt ze hysterisch als je per ongeluk tegen haar aankomt, gisteren raakte ik haar voetje toen ik opzij stapte en ze gilde moord en brand stond er niet op of zo.
Vanochtend aaide ik haar terwijl ze het niet zag en toen gilde ze weer, schrik me elke keer een ongeluk.
Ze is altijd al een hysterica geweest maar nu wordt het wel een stuk erger.

Ze zoekt wel steeds meer mijn nabijheid. Ze is gaat zelfs meer knuffelen met me. Haha.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gonnie
Zeer actief

Heb een paar weken terug Zylkene bij de dierenarts gehaald. Het helpt wel. Het schrikken wordt iets minder. Maar door deuropeningen lopen is schijnbaar nog steeds eng.

Het bang zijn werd zo erg dat ze ook haar eten niet meer in de keuken wilde hebben en daar stond ook haar drinken dus drinken deed ze ook heel erg weinig.
Maar sinds een klein weekje komt ze weer naar de keuken om te eten, drinken is wisselend de ene keer komt ze naar de keuken de andere keer moet ik haar drinken in de kamer zetten.

Voordat ik haar Zulkene gaf schrok ze ook als ik langs de bank liep waar zij op lag en nou blijft ze sinds kort liggen.

Ben blij dat het lijkt te helpen.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

In ieder geval dus iets beter :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Fijn dat het werkt en dat ze iets minder schrikachtig is :ok:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Van staar ga je vaak wat dubbel zien, dat is heel vervelend.
Ik denk dat het daar misschien mee te maken heeft dat ze moeite heeft met de deuropening.
Zorgen dat ze niet naar het licht toe moet lopen kan dan helpen, misschien een idee?

Verder hoort het er wel bij toch. Jammer maar zo gaat dat.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
gonnie
Zeer actief

Marjoleine schreef:Van staar ga je vaak wat dubbel zien, dat is heel vervelend.
Ik denk dat het daar misschien mee te maken heeft dat ze moeite heeft met de deuropening.
Zorgen dat ze niet naar het licht toe moet lopen kan dan helpen, misschien een idee?

Verder hoort het er wel bij toch. Jammer maar zo gaat dat.

Ja, het is jammer maar het is nu eenmaal zo, maar ben blij dat de Zylkene toch wat helpt.

Ik heb maar een deur waardoor ik naar buiten kan dus ze kan maar een richting uit lopen, maar meestal blijf ik er iets voor staan en dan gaat het redelijk, soms wilt ze er te vlug door en dan knalt ze tegen de post aan of tegen de ijskast als ze door de tussendeur heen moet. Maar zolang ik stil blijf staan gaat het redelijk.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”