Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Labradoodle

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Badu
Zeer actief
Contacteer:

Labradoodle

Ongelezen bericht door Badu »

Verjaarspartijtje van 6 jarige...
Man & vrouw in blijde verwachting: 'wij krijgen een labradoodle, moederbeest wordt in mei gedekt'.
Oooo, leuk. Reu/ teef? 'weten we nog niet'. Waarom labradoodle? 'vriendelijk karakter & zoon is allergisch'.
Tot zover kan ik het snappen...

Toch niet een gecastreerde pup? 'Jawel' Waarom? 'Anders moeten we - staat in contract - zelf voor castratie zorgdragen... '
En? Zo'n contract is wassen neus..

Doet er niet toe. Pup gaat 1900 euro kosten. Castraat...voor zo'n bedrag..... :O:

Heb ze - met mijn betweterige meninkje - gevraagd of ze wel in orde zijn zich zo'n oor te laten aannaaien.

Jawel... op MP zijn ook kruisingen tussen lab & poedel te vinden die goedkoper worden aangeboden... maar dat zijn geen echte labradoodles.... dus niet geschikt voor mensen met een allergie...

:jank: :oohja: :80:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
kipo
Zeer actief

Re: Labradoodle

Ongelezen bericht door kipo »

Tja, sommige mensen willen gewoon afgezet worden :19:
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Echt ongelooflijk dat mensen hierin trappen.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

nou ze doen het zelf hoor, geen meelij met de mensen, wel met die waanzinnig vroeg gecastreerde hondjes :jank:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
francientje
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door francientje »

Fokker kan blijkbaar goed lullen en dat betalen ze, met liefde :-(
Badu
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:nou ze doen het zelf hoor, geen meelij met de mensen, wel met die waanzinnig vroeg gecastreerde hondjes :jank:
Heb ze doemscenario's voor gehouden, weet niet of het beklijft... hoop het wel....
Afbeelding

Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Badu schreef:
renee-uk schreef:nou ze doen het zelf hoor, geen meelij met de mensen, wel met die waanzinnig vroeg gecastreerde hondjes :jank:
Heb ze doemscenario's voor gehouden, weet niet of het beklijft... hoop het wel....
Niet dat ik het eens ben met die zeer vroegtijdige castratie, maar waarom doem scenario's?
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Buiten het gegeven dat deze puppen gewoon zonder stamboom worden geleverd. Zijn ze gewoon veel en veel te duur. Kom op he. En dat hypo allergene is ook nog eens een wasse neus. Maar ja mensen vragen er zelf om he, om belazerd te worden. Als je er zoveel voor moet neertellen zal 't wel bijzonder zijn.....
Dus wil ik er een.... Hoe stom kun je wezen :ugh: :Q:

waarom doem scenario's
Puppen die zo vroeg gecastreerd worden zullen nooit echt normaal volwassen worden. Het blijven pubers, met alle gevolgen van dien. Druk, ongecontroleerd, gewoon niet leuk.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Rea schreef:Buiten het gegeven dat deze puppen gewoon zonder stamboom worden geleverd. Zijn ze gewoon veel en veel te duur. Kom op he. En dat hypo allergene is ook nog eens een wasse neus. Maar ja mensen vragen er zelf om he, om belazerd te worden. Als je er zoveel voor moet neertellen zal 't wel bijzonder zijn.....
Dus wil ik er een.... Hoe stom kun je wezen :ugh: :Q:

waarom doem scenario's
Puppen die zo vroeg gecastreerd worden zullen nooit echt normaal volwassen worden. Het blijven pubers, met alle gevolgen van dien. Druk, ongecontroleerd, gewoon niet leuk.
Dat hoeft natuurlijk niet bij alle honden het geval te zijn. Dat is hetzelfde als zeggen dat alle honden die gecastreerd zijn dik worden en dat is ook niet het geval.

En natuurlijk worden ze zonder stamboom geleverd, want het is geen ras, het is een kruisinkie.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

pfieuw 1900 euro.. das duur.
ik vind een labradoodle ook leuk maar voor dat geld koop ik een lab en een poedel en dan maak ik zelf wel labradoodles.
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Melissa »

Sommige mensen willen gewoon belazerd worden, en hebben daar blijkbaar nog veel geld voor over ook.....

Toen Tjika nog een pup was kwam ik aan de klets met mensen die een labradoodle pup hadden. Mevrouw vertelde me dat puppemans nog maar 1 balletje had, die moesten nog verwijderd worden. Op mijn vraag waar de andere dan gebleven was antwoorde ze " Die heeft de fokker er al uit laten halen bij de DA, dat hoort zo!" Heb nog een poging gedaan om mevrouw te vertellen dat dit op z'n zachts gezegd een vreemde situatie was, maar dit mocht niet baten......

Bizar wat die fokkers mensen kunnen aanpraten.. :schrik:
Afbeelding
joeyophof
Zeer actief

Ongelezen bericht door joeyophof »

Maar gaat het hierover een Labradoodle of Australian Labradoodle, want daar zat toch ook nog verschil in?
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

joeyophof schreef:Maar gaat het hierover een Labradoodle of Australian Labradoodle, want daar zat toch ook nog verschil in?

allemaal kruisingen, da's de overeenkomst
joeyophof
Zeer actief

Ongelezen bericht door joeyophof »

Rosita Compagner schreef:
joeyophof schreef:Maar gaat het hierover een Labradoodle of Australian Labradoodle, want daar zat toch ook nog verschil in?

allemaal kruisingen, da's de overeenkomst
Ja maar een labradoodle is toch labxpoedel en australian met andere rassen en gewoon aust. Lab x austr. Lab? Tenminste zo fokken ze nu toch?
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

'ze' kunnen doen wat ze willen, daar zijn geen controleerbare regels voor
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

Ik ken mensen die de keuze hebben gemaakt om bij een duurdere fokker een pup te kopen dan bij ons : pup was duurder, dus..... beter volgens hen : tja .....
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik kwam gister een gigantische goldendoodle tegen. Wat een extreem leuk beest was dat. Ik begrijp die mensen dus wel en als je geld hebt liggen waarom niet? Kijk, als die honden uit goede geteste ouderdieren komen en ze hebben een extreem goede jeugd, zijn goed verzorgd en uitermate goed gesociliseerd, waarom niet? Dat castreren is iets dat die mensen toch gaan doen. Ik zou dat nooit doen maar dat zal voor die mensen geen verschil maken.

Want inderdaad, je kan ook gewoon een golden of labrador op een poedel zetten of andersom en dan heb je inderdaad ook labradoodles of goldendoodles. Maar dat wil niet zeggen dat die uit geteste ouderdieren komen, goed verzorgd zijn en met wat kans gezond zijn.

Een jonge bulldog kost ook al snel 1500 euro. Als ik dat geld ging uitgeven dan kocht ik er nu ik er een gezien heb ook liever een goldendoodle dan een Engelse bullbig :engel:

Maar zonder dollen. Het zijn wel echt hele leuke honden om te zien en in de omgang. Castreren als pup is bezopen natuurlijk maargoed, er is wel meer bezopen. Als je als gezin een droomdoodle zoekt en die fokker is echt goed bezig dan kan je hem misschien ook maar beter op zo'n adres halen dan bij mensen die een slaatje uit hun labrador of poedel willen slaan toch? Wie weet zetten die wel een broodfok lab met HD op hun belabberde poedel. En dan vragen zij er 400 euro voor. Maargoed, moet je dat dan willen?

Al met al zijn die doodles dus wel erg leuk hoor. Wat ik gister zag was een creme kleurige doodle met enorm leuk hangend haar met een slag erin. Lange spitse neus en een echt enorm schetig hoofd. En dat dier was groot! :O: Die was groter dan de gemiddelde golden en poedel. Beter gezegd, veel groter dan beide rassen. Maar dat komt door die vroege castratie natuurlijk. Pakt erg leuk uit om te zien maar voor het dier....tja....

Zeg nou zelf, dit is erg leuk toch? :I:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Gelukkig heb ik zelf al een Yorkydoodletje dus ben ik voorzien.... :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

laeken schreef:Zeg nou zelf, dit is erg leuk toch? :I:

Afbeelding

Afbeelding
Ik zeg zelf dat die eerste erg leuk is :I:
Zou die vacht zo blijven?...zucht wat een leukerd.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Neeltje schreef: Dat hoeft natuurlijk niet bij alle honden het geval te zijn. Dat is hetzelfde als zeggen dat alle honden die gecastreerd zijn dik worden en dat is ook niet het geval.

En natuurlijk worden ze zonder stamboom geleverd, want het is geen ras, het is een kruisinkie.

:19: ja, en niet iedere stafford is hond agressief. Duh.
Ooit meegemaakt dat je hond verrekte veel pijn heeft door vroegcastratie?
laeken
Zeer actief

Wat te denken van incontinente teven. Daar is haast niet mee te leven en juist door vroeg castreren kunnen sommige teefjes nooit meer hun plas ophouden. En dan? Dat is echt reden om een hond in te slapen als ze de hele dag door hun urine laten lopen. Bij teefjes heeft de sluitspier van de blaas nl hormonale invloed. Zonder die hormonen kan die spier dus zo verslappen dat hij niet meer werkt. Hormoonpreparaten helpen niet altijd dan. Ik heb een incontinente teef gehad en dat was niet zo prettig. Na elk slaapje de kussens door nat en op de vloer lag overal pies. Waar de hond lag vond ik plasjes. Ze likte zelf ook erg veel weg en voelde zich ernstig ongelukkig met die natte muts de hele dag.

Vroeg castreren van teefjes is in mijn ogen om deze reden alleen al niet erg wenselijk.
Afbeelding
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

dan waren mijn straathonden een koopje!
daar zitten zoveel rassen in, die zijn onbetaalbaar. :pffff:
ik vind het van de zotte, 1900 euro voor een bastaard.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Jacq schreef:dan waren mijn straathonden een koopje!
eerlijk gezegd vind ik 1900 euro voor een rashond ook wat 'over the top' ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Jacq schreef:dan waren mijn straathonden een koopje!
1900 euro voor een rashond vind ik ook van de zotte.
toch zijn er heel veel mensen die het grif betalen.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Ik kwam gister een gigantische goldendoodle tegen. Wat een extreem leuk beest was dat. Ik begrijp die mensen dus wel en als je geld hebt liggen waarom niet? Kijk, als die honden uit goede geteste ouderdieren komen en ze hebben een extreem goede jeugd, zijn goed verzorgd en uitermate goed gesociliseerd, waarom niet? Dat castreren is iets dat die mensen toch gaan doen. Ik zou dat nooit doen maar dat zal voor die mensen geen verschil maken.

Want inderdaad, je kan ook gewoon een golden of labrador op een poedel zetten of andersom en dan heb je inderdaad ook labradoodles of goldendoodles. Maar dat wil niet zeggen dat die uit geteste ouderdieren komen, goed verzorgd zijn en met wat kans gezond zijn.

Een jonge bulldog kost ook al snel 1500 euro. Als ik dat geld ging uitgeven dan kocht ik er nu ik er een gezien heb ook liever een goldendoodle dan een Engelse bullbig :engel:

Maar zonder dollen. Het zijn wel echt hele leuke honden om te zien en in de omgang. Castreren als pup is bezopen natuurlijk maargoed, er is wel meer bezopen. Als je als gezin een droomdoodle zoekt en die fokker is echt goed bezig dan kan je hem misschien ook maar beter op zo'n adres halen dan bij mensen die een slaatje uit hun labrador of poedel willen slaan toch? Wie weet zetten die wel een broodfok lab met HD op hun belabberde poedel. En dan vragen zij er 400 euro voor. Maargoed, moet je dat dan willen?

Al met al zijn die doodles dus wel erg leuk hoor. Wat ik gister zag was een creme kleurige doodle met enorm leuk hangend haar met een slag erin. Lange spitse neus en een echt enorm schetig hoofd. En dat dier was groot! :O: Die was groter dan de gemiddelde golden en poedel. Beter gezegd, veel groter dan beide rassen. Maar dat komt door die vroege castratie natuurlijk. Pakt erg leuk uit om te zien maar voor het dier....tja....

Zeg nou zelf, dit is erg leuk toch? :I:
Castreren voordat ze het nest verlaten & 'goed bezig' zijn, kan ik slecht met elkaar rijmen..... Ben wel met je eens dat ze hartstikke leuk zijn om te zien & een prettig karakter hebben. Logisch ook, alle drive voor mensen lastig te worden is er uit gesloopt.

Keuze tussen reu of teef ligt ook niet bij de potentiële pupkoper. Maakt ook niet uit natuurlijk :blauwoog:

& groot? Vind ze altijd nogal overbouwd... met gekke, hoge achterhand.
Afbeelding

gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Onderontwikkeling van vulva, maar ook van penis door vroegcastratie brengt zeker problemen met zich mee. Overigens is het bij een reu van die leeftijd een onnodig grote operatie, want de ballen zijn ook vaak nog niet eens ingedaald met die vroegcastraties. Het zo enorm laat sluiten van de gewrichten door de castratie vraagt eigenlijk om een veel voorzichtiger beleid waar de gemiddeld beduvelde eigenaar gewoon al geen benul van heeft. Meer verzakken van andere organen om die plek en ja incontinentie tot gevolg waar je een dikke 12 jaar mee moet leven, dat is niet zo gemakkelijk als je denkt (wij hebben 6 jaar met een incontinentie teef geleefd) en lang niet altijd is de medicatie effectie (of heeft weer heel veel bijwerkingen)

Labradoodle zijn leuk, maar het vroegcasteren maakt ze wel wat hyperder en wat moeilijk trainbaar is mijn ervaring inmiddels. Maar ik vind ze zeker leuk. Ik heb ook eens op een hele grote goldendoodle gepast. Geweldig dier. Maar helaas, dier verhaarde nog meer als mijn 2 border collies bij elkaar en daarom al 2 keer herplaats (en daarna uit het oog verloren)

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Als je die eerste leuk vind kun je ook een fauve de bretagne nemen, is iets lichter van kleur maar lijkt er toch veel op ;-)
Ik kan niet geloven dat die vachten geen problemen geven bij allergische mensen ? Doe mij dan toch maar een echte poedel of één van de bestaande waterhonden. (ga ik natuurlijk voor een lagotto ;-) )
Sandra
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

empyree schreef:Als je die eerste leuk vind kun je ook een fauve de bretagne nemen, is iets lichter van kleur maar lijkt er toch veel op ;-)
Ik kan niet geloven dat die vachten geen problemen geven bij allergische mensen ? Doe mij dan toch maar een echte poedel of één van de bestaande waterhonden. (ga ik natuurlijk voor een lagotto ;-) )
Of een naker... mja, oertype hè.... zacht van karakter maar geen gezellige allemansvriend.
Afbeelding

doodle
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian labradoodle

Ongelezen bericht door doodle »

Je hebt eigenlijk meerdere soorten labradoodle.

De kruising labrador x poedel. Kan verharen,alle variaties van kort, ruw, langharig, krullend en glad. Weinig van te zeggen. En karakter van labrador tot poedel en alles ertussen in. Hoeft niet gecastreerd/ gesteriliseerd te worden. Hier kunnen honden bij zitten waar mensen met allergie niet tegen kunnen. Meestal grote maat. Vaak op marktplaats te vinden, maar daar kunnen natuurlijk ook leuke tussen zitten.

Je hebt ook de australian labradoodle. Daar zijn ze al veel langer mee aan het fokken, zo'n 30 jaar. Dat is dus in de tijd al een hond geworden met een redelijk voorspelbaar op elkaar lijkend uiterlijk.
Het karakter is ook voorspelbaarder. Deze moeten wel gecastreerd/ gesteriliseerd worden.
Dit mag tegenwoordig ook voor het eerste jaar. Dus netjes 2 á 3 maanden na de eerste loopsheid.
Eigenlijk nooit op marktplaats te vinden. In 3 hoogtematen. De meeste mensen met allergie kunnen hier wel tegen maar ook geen 100 %. Een wolvacht, wavy fleece vacht of curly fleecevacht.
nooit geen ruwhaar.

Enne... welk nieuw ras is niet ontstaan uit kruisen van honden?
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

doodle schreef:Een wolvacht, wavy fleece vacht of curly fleecevacht.
nooit geen ruwhaar.

Enne... welk nieuw ras is niet ontstaan uit kruisen van honden?
Nooit met castratieplicht en ze hadden allemaal gewoon haar. Daar hoefde niet aparte benaming voor te komen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”