Ik kwam gister een gigantische goldendoodle tegen. Wat een extreem leuk beest was dat. Ik begrijp die mensen dus wel en als je geld hebt liggen waarom niet? Kijk, als die honden uit goede geteste ouderdieren komen en ze hebben een extreem goede jeugd, zijn goed verzorgd en uitermate goed gesociliseerd, waarom niet? Dat castreren is iets dat die mensen toch gaan doen. Ik zou dat nooit doen maar dat zal voor die mensen geen verschil maken.
Want inderdaad, je kan ook gewoon een golden of labrador op een poedel zetten of andersom en dan heb je inderdaad ook labradoodles of goldendoodles. Maar dat wil niet zeggen dat die uit geteste ouderdieren komen, goed verzorgd zijn en met wat kans gezond zijn.
Een jonge bulldog kost ook al snel 1500 euro. Als ik dat geld ging uitgeven dan kocht ik er nu ik er een gezien heb ook liever een goldendoodle dan een Engelse bullbig
Maar zonder dollen. Het zijn wel echt hele leuke honden om te zien en in de omgang. Castreren als pup is bezopen natuurlijk maargoed, er is wel meer bezopen. Als je als gezin een droomdoodle zoekt en die fokker is echt goed bezig dan kan je hem misschien ook maar beter op zo'n adres halen dan bij mensen die een slaatje uit hun labrador of poedel willen slaan toch? Wie weet zetten die wel een broodfok lab met HD op hun belabberde poedel. En dan vragen zij er 400 euro voor. Maargoed, moet je dat dan willen?
Al met al zijn die doodles dus wel erg leuk hoor. Wat ik gister zag was een creme kleurige doodle met enorm leuk hangend haar met een slag erin. Lange spitse neus en een echt enorm schetig hoofd. En dat dier was groot!

Die was groter dan de gemiddelde golden en poedel. Beter gezegd, veel groter dan beide rassen. Maar dat komt door die vroege castratie natuurlijk. Pakt erg leuk uit om te zien maar voor het dier....tja....
Zeg nou zelf, dit is erg leuk toch?