Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nadeel van je ras

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Nadeel van je ras

Ongelezen bericht door DeDiana »

Bij collies in het algemeen: zoals hierboven al gezegd, het gemiep en overgevoelige karakter (voor harde geluiden, maar vaak ook voor vreemde vloeren, etc.). Het zijn op z'n zachts gezegd geen moedige honden, en soms moet je veel geduld kunnen opbrengen als ze zo lopen te miepen om niks. In de overtreffende trap heb je binnen het ras ook redelijk wat angstbijters en honden met allerlei fobieën. Ik houd erg van heel gevoelige honden, maar er zit dus ook een keerzijde aan. En het vereist zeker een bepaalde manier van opvoeden en begeleiden van je hond. Als je ze met een harde hand aanpakt of veel druk op ze legt, zie je vaak dat collies nukkig worden, niets meer willen, onzeker worden of angstig.

En het vele vuil dat ze mee naar binnen nemen; Mila is niet het type collie dat een afkeer heeft van vies worden ;-)

Bij veel hedendaagse collies uit Engelse lijnen vind ik ook het gebrek aan werklust en passie en het teveel aan vacht een nadeel, maar daarin zitten wel individuele verschillen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Ik vind labradors trouwens ook niet de makkelijk opvoedbare gezinshonden waar ik altijd over lees. Of ik heb gewoon een verkeerde hond, maar heb echt mijn handen vol aan Pom. Stop er heel veel energie in en dat geeft niets, maar in de boekjes lijkt het altijd alsof een labrador zichzelf opvoedt..
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

poedel:
snel onder de indruk ( maar hersteld wel snel)
blafferig

Jackrussell;
felle donders, zal nooit uit zich zelf gaan vechten, maar als ze aangevallen word dan stop ze niet meer, dan gaat ze tot het ''gaatje'' ten kosten van zichzelf.
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Hollander en dan bij voorkeur de langhaar, bord voor de kop, aanleg tot geluidsgevoeligheid, het zelfstandig denken te moeten regelen en bij de reuen toch wel het onderlinge haantjes gedrag
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Bink2009
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Nadeel: jaren gewoon met andere honden kunnen tot ineens de bekende knop omgaat, dan heb je ineens een monster naar andere honden toe.

Ik kan er, vind ik, goed mee omgaan dus ik zie het niet echt als een heel groot nadeel want ik heb er nauwelijks last van omdat ik de drukke (losloop)plekken ontwijk maar bij het gros van de mensen die denken Cesar Millan 2 te zijn is dit toch een reden tot dumpen, meestal na hun eerste bijtincident (doet ie anders nooit :roll: ) waardoor het ras weer negatief in het nieuws komt. Daarom raad ik dit ras bijna nooit aan.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

O fijn, wat een reacties al!
Goed om de tegenhanger van alle positieve geluiden te horen.
Groetjes, Marjan
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

_Inge_ schreef:Tot nu toe nog geen nadeel kunnen ontdekken...Erg tevreden met mijn Weimpje;)
semmyboy schreef:Het enige nadeel van een duitse herder vind ik de vooroordelen die mensen over het ras hebben.
Het gaat toch om het ras, niet om 1 hond.
Zie de laatste tijd zo vaak dat mensen te pas en te onpas hun eigen ras aanprijzen alsof het alleen maar rozengeur en maneschijn is.
Kan me daar echt niets bij voorstellen.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik heb overigens het ras omschreven als in "waarom je geen Husky zou willen". Als ik sommige andere reacties lees lijkt het nu net of ik mijn hond een verschrikkelijk nadelige hond vind :lol1:
Over Manu heb ik als enige klacht dat het risico er is dat hij weg loopt tijdens het wandelen en dan dus ook op jacht gaat. Verder houd ik enorm veel van al zijn nadelen :lief: Zo heb ik meerdere zwarte maillots/leggings omdat ik die witte haren er nooit meer uit krijg :boos: Maar ik geniet er volop van dat meneer zijn dikke billen tegen mijn net aangetrokken maillot aan duwt om hem vervolgens eens goed te kriebelen. Waarna hij ook weer de oren van mijn hoofd kletst.
Laatst gewijzigd door Manu op 09 feb 2014 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Golden retriever is bijna karakterloos. Dat is mij wel een beetje tegen gevallen. Het lijkt wel alsof vooral de showlijn steeds "dommer" wordt gefokt. Ze vragen niks voor zichzelf. Schikken zich overal in, ook als het ze dood ongelukkig maakt. Zijn snel onder de indruk van harde woorden, ook als het helemaal niet tegen hun is. Bij een verkeerde aanpak is het heel makkelijk om baknijd en bezitsagressie aan te wakkeren.

Poedels kunnen erg kijkerig zijn. Snel onder de indruk van de meest flauwe dingen. Ze zijn slim en leren snel maar dat kan ook in je nadeel gaan werken doordat ze ook heel snel de verkeerde dingen leren. Zoals van het aanrecht stelen. Sommige blaffen overmatig en sommige zijn vreselijke mieperds met eten.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Markiesjes: Het blafferige. En dan kan je het niet eens blaffen noemen.. Ze kunnen blaffen om alles, vooral als ze enthousiast zijn en ze zijn vaak enthousiast.

Groenendaelers: Het nerveuze en het achterdochtige naar vreemden. Ze hebben een duidelijke opvoeding nodig, maar ze zijn wel gevoelig.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

dagmar88 schreef:
_Inge_ schreef:Tot nu toe nog geen nadeel kunnen ontdekken...Erg tevreden met mijn Weimpje;)
semmyboy schreef:Het enige nadeel van een duitse herder vind ik de vooroordelen die mensen over het ras hebben.
Zie de laatste tijd zo vaak dat mensen te pas en te onpas hun eigen ras aanprijzen alsof het alleen maar rozengeur en maneschijn is.
:ok:
Dacht dat dit topic ook ging om waarop mensen kunnen afknappen op jouw ras. Betekent niet dat het per sé negatief voor jou hoeft te zijn.
DeDiana
Zeer actief

Nanna schreef:Ieder ras heeft nadelen. Het wordt pas een leuk ras voor iemand als de voordelen opwegen tegen de nadelen.
En dat kun je niet voor een ander bepalen. Voor de één zou zware hondagressie geen probleem zijn, want 'dan wandel je toch op ungodly hours'. Voor mij zou het een dealbreaker zijn. En de volgende ziet weer niks in vachtverzorging, of een flinke dosis jachtinstinct. Of een zeer zelfstandig karakter.
Het is maar net wat je zoekt in een hond. Het slechtste dat je als nieuwbakken eigenaar kunt doen is uitzoeken op het plaatje. Zo'n mooie hond. Daar kon je weleens zwaar mee op de koffie komen.
Helemaal mee eens. :ok:
Plus: ik heb niet zozeer gedacht aan minder leuke eigenschappen van mijn individuele hond, maar meer aan rastypische dingen.
Als het gaat om de minder leuke eigenschappen van mijn eigen hond, komt er een ietwat afwijkend lijstje - in sommige opzichten is ze een typische collie, in andere opzichten ook niet. Als mensen een actieve, werklustige hond zoeken, zal ik niet zo snel een langhaarcollie uit Engelse lijnen aanbevelen bijvoorbeeld, terwijl Mila wel een actieve, werklustige hond is. Maar dat is niet de maatstaf.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

sbientje schreef:Ik vind labradors trouwens ook niet de makkelijk opvoedbare gezinshonden waar ik altijd over lees. Of ik heb gewoon een verkeerde hond, maar heb echt mijn handen vol aan Pom. Stop er heel veel energie in en dat geeft niets, maar in de boekjes lijkt het altijd alsof een labrador zichzelf opvoedt..
Inderdaad, ik had ook mijn handen vol aan Gol. Ze leren wel makkelijk maar dat betekent niet automatisch dat ze ook makkelijk op te voeden zijn :mrgreen:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Tara schreef:Mijn honden moeten goed gekaderd worden, en tijdens de wandelingen moet je echt contact blijven houden en voorzien in bezigheid, anders gaan ze bij voorkeur jagen. Ze nemen graag veel ruimte als het even kan.
Goed mee te leven, en ik vind het ook helemaal niet erg. Maar je moet echt zorgen dat je appel over ze krijgt en houdt, en je mag nooit je aandacht laten verslappen.
Verder zijn ze echt de hel met katten, katten moeten niet gewoon dood, die moeten vernietigd worden.
Behalve het veel ruimte nemen ( een Drent doet dat over het algemeen minder dan veel andere jachthondenrassen) en de katten kan ik dit zo overnemen voor de Drent en aanvullen met het feit dat veel reuen helaas graag patsen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Een nadeel wat je nauwelijks zult horen of lezen is de winderigheid van Bouviers :ugh:
Bij Vinou valt dat nog mee maar Devlin die kon er wat van.
Ze jagen graag dingen na, van konijnen en katten tot trimmers en auto's, dat moet je als pup echt goed begeleiden willen ze dat laten.

Verder zijn ze terughoudend naar vreemden en erg waaks en beschermend maar persoonlijk vind ik dat alleen maar voordelen :ok:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

lets have fun schreef:Golden retriever is bijna karakterloos. Dat is mij wel een beetje tegen gevallen. Het lijkt wel alsof vooral de showlijn steeds "dommer" wordt gefokt. Ze vragen niks voor zichzelf. Schikken zich overal in, ook als het ze dood ongelukkig maakt. Zijn snel onder de indruk van harde woorden, ook als het helemaal niet tegen hun is. Bij een verkeerde aanpak is het heel makkelijk om baknijd en bezitsagressie aan te wakkeren.
Sita schreef:Golden Retriever:
Grootste nadeel vind ik dat ze zich zo snel schikken in hun lot. Vandaar het een heel populair ras is bij veel mensen en de honden te weinig krijgen waar ze behoefte aan hebben. Het zijn hele actieve honden en schoon zullen ze nooit mee naar huis komen. Verder zijn veel goldens wat bezitterig, niet een heel erg probleem, maar wel iets om rekening mee te houden.
Geloof dat we hetzelfde vinden :mrgreen:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Toots is een kruising wat op zich een heel leuk hondje is ik zou hem niet willen missen. maar hij heeft ook echt wel wat nadelen.

Hij is rank echt alles aan hem is echt fragiel, toch wel vaak oppassen geblazen.

Hij kan huilen of zingen hoe je het ook wil noemen en dat doet hij alleen op genante momenten. Zo was ik een keer met mijn vriend ergens, die moest iets bezorgen en plaatsen, in de tussentijd zou ik buiten wachten met Toots, nou meneer gilde werkelijk de hele boel bij mekaar dat het volgens mij leek alsof ik hem gedognapt had en hem zijn keel aan het dichtknijpen was.

Het is een grote aansteller en komediant soms is dat bijzonder grappig als je meteen doorhebt dat het aanstellerietus is dan lach ik daar vaak om. Maar ook met regelmaat zorgt dat voor genante momenten.

Hij heeft het snel koud.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 09 feb 2014 14:12, 9 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

_Leonie schreef:
dagmar88 schreef:
Dacht dat dit topic ook ging om waarop mensen kunnen afknappen op jouw ras. Betekent niet dat het per sé negatief voor jou hoeft te zijn.
oh dat heb ik niet zo opgevat, ik weet wat ik krijg als ik een dh aanschaf en gaf aan wat ik persoonlijk als nadeel zie.

ik ga er vanuit dat mensen zich verdiept hebben in een ras als ze er voor kiezen en de eigenschappen van zo'n ras niet als nadeel zien.
ik prijs overigens haast nooit mijn eigen ras aan en als er gevraagd wordt naar dh eigenschappen geef ik wel de minder leuke/makkelijke eigenschappen, ook al zie ik die persoonlijk niet als een nadeel.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

sbientje schreef:Ik vind labradors trouwens ook niet de makkelijk opvoedbare gezinshonden waar ik altijd over lees. Of ik heb gewoon een verkeerde hond, maar heb echt mijn handen vol aan Pom. Stop er heel veel energie in en dat geeft niets, maar in de boekjes lijkt het altijd alsof een labrador zichzelf opvoedt..
Nee ik vind ook wel dat ze de labrador wat minder mogen aanprijzen als perfecte bart smit hondje. Ik zie zovaak labradors in asielen zitten en dan staat er weer bij dat hij zo druk was en in de bench werd gestoken en nog drukker werd en al dat :ugh:

Ontopic, ik ben niet eens zo'n groot fan van de Duitse Herder dus ik kan wel wat verzinnen hoor :LOL: Dat eeuwige geblaf wanneer hier de bel gaat (thank god is het wel alleen als de bel gaat en niet verder bij elk klein ding) en dat houdt maar niet op. Ik word daar echt helemaal gek van. Daarnaast zijn Duitsers nogal eenkennig en dat is ook iets waar je maar net van moet houden. Ik vind het in ieder geval niks om daar maar altijd rekening mee te houden als er bezoek is of je op straat met iemand staat te praten. Oja en het belangrijkste vind ik nog wel dat Krissie met zes al zowat bejaard was en ze nu al een paar jaar (ze is 11) als een superbejaarde hond leeft die elk moment dood kan gaan. En als laatste, als Krissie in de rui is ligt het hele huis vol met van die plukken. En dan gaat ze ook nog 's nachts stiekem op de bank slapen natuurlijk :schrik:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

lieke schreef:Dan hoop ik voor jou dat jou Miep(erd) zich niet kermend ter aarde stort als er een takje in de broek hangt. Of als je maanden na een keer per ongeluk op een pootje te hebben gestaan, op medelijdende toon vraagt: 'Doet jouw pootje zóó'n zeer?' En de komediant heel aanstellerig met het (verkeerde) pootje in de lucht gaat hinkelen. :mrgreen:
Hihi, wat denk je zelf? Ja dus. We hebben haar naam perfect gekozen :F:
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ehm hoeveel pagina's hebben we? :engel:

Alaska Malamutes worden eigenlijk meestal niet aangeraden.
De slechte eigenschappen zijn bekender dan de goede denk ik eigenlijk wel.
Ze zijn dominant en eigengereid. Jagen kunnen ze als de beste en daar zijn ze zeer serieus in; katten, konijnen en ander gespuis (lees eend/kip/schaap) worden vakkundig gedood. Wel eten ze het dan ook op, dus het is geen pure moordlust.

Als je het slecht treft sta je dus met een hond die niet los kan vanwege het jagen en soortgenoten (zeker van dezelfde sexe) aanvalt, waarbij jij als baas er maar een beetje bij staat want al wat je zegt en doet wordt toch niet serieus genomen.
En zorg er maar voor dat je hem goed uitlaat want als hij zijn energie niet kwijt komt wordt extreme home/garden makeover toegepast. Alleen thuislaten kan niet alleen daarom, maar ook vanwege het wolvengehuil geen goed plan zijn.

Gek genoeg heb ik er toch twee, dus er zijn ook leuke kanten:-)
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

DeDiana schreef:
Nanna schreef:Ieder ras heeft nadelen. Het wordt pas een leuk ras voor iemand als de voordelen opwegen tegen de nadelen.
En dat kun je niet voor een ander bepalen. Voor de één zou zware hondagressie geen probleem zijn, want 'dan wandel je toch op ungodly hours'. Voor mij zou het een dealbreaker zijn. En de volgende ziet weer niks in vachtverzorging, of een flinke dosis jachtinstinct. Of een zeer zelfstandig karakter.
Het is maar net wat je zoekt in een hond. Het slechtste dat je als nieuwbakken eigenaar kunt doen is uitzoeken op het plaatje. Zo'n mooie hond. Daar kon je weleens zwaar mee op de koffie komen.
Helemaal mee eens. :ok:
Plus: ik heb niet zozeer gedacht aan minder leuke eigenschappen van mijn individuele hond, maar meer aan rastypische dingen.
Als het gaat om de minder leuke eigenschappen van mijn eigen hond, komt er een ietwat afwijkend lijstje - in sommige opzichten is ze een typische collie, in andere opzichten ook niet. Als mensen een actieve, werklustige hond zoeken, zal ik niet zo snel een langhaarcollie uit Engelse lijnen aanbevelen bijvoorbeeld, terwijl Mila wel een actieve, werklustige hond is. Maar dat is niet de maatstaf.

Ook al mee eens. Ik zei al de de meeste collies, en dan vooral uit de engelse lijnen en die zie je nu eenmaal het meest hier in Nederland, mieperds zijn, overgevoelig en niet van water houden.
Dat geldt niet voor elk individu in het ras. Lyndie vindt het bijvoorbeeld enig om lekker het water in te gaan. Of in modderplassen te stampen. Wat Kyra niet in haar bolle hoofd haalt.
Maar Kyra is ook geen zeurpiet. En is/was dol op sporten. Helaas voor haar mag ze het niet meer van mij omdat ze het fysiek niet meer aankan. Wel vindt ik beiden typisch voor de hedendaagse collie voor wat betreft intelligentie. Het zijn twee ontzettend domme dozen. Lief, ja. Tolerant, ja. Makkelijk, ja. Maar snugger kan ik ze helaas niet noemen. Ze kunnen me regelmatig met zo'n ontzettende onnozele blik aankijken als ik ze iets vraag, dat ze volgens mij zwaar gehandicapt zijn in het hoofdje.
Of het is een ontzettend slimme manipulatieve manier om onder iets uit te komen. Dat kan ook nog. :mrgreen:

Maar ik heb nooit doekjes gewonden om de nadelen van mijn ras. Alleen, wat Nanna zegt, de nadelen wegen voor míj totaal niet op tegen de vele voordelen. Ik zou dus nooit een ander ras willen hebben.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Sita schreef:
lets have fun schreef:Golden retriever is bijna karakterloos. Dat is mij wel een beetje tegen gevallen. Het lijkt wel alsof vooral de showlijn steeds "dommer" wordt gefokt. Ze vragen niks voor zichzelf. Schikken zich overal in, ook als het ze dood ongelukkig maakt. Zijn snel onder de indruk van harde woorden, ook als het helemaal niet tegen hun is. Bij een verkeerde aanpak is het heel makkelijk om baknijd en bezitsagressie aan te wakkeren.
Sita schreef:Golden Retriever:
Grootste nadeel vind ik dat ze zich zo snel schikken in hun lot. Vandaar het een heel populair ras is bij veel mensen en de honden te weinig krijgen waar ze behoefte aan hebben. Het zijn hele actieve honden en schoon zullen ze nooit mee naar huis komen. Verder zijn veel goldens wat bezitterig, niet een heel erg probleem, maar wel iets om rekening mee te houden.
Geloof dat we hetzelfde vinden :mrgreen:
Haha :ok:

Heb jij ook het gevoel dat goldens vroeger pittiger waren en dat er steeds meer richting "karakterloos" wordt gefokt? Dat is nl voor mij wel een reden om hierna geen golden meer te willen. Hoe lief ik floor ook vind en ze moet vooral heel lang bij ons blijven, voordat we dat weer krijgen :mrgreen:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik raad trouwens nooit een Drent aan omdat er A) al teveel mee gerommeld wordt en B) teveel mensen op de koffie gaan komen door het karakter wat dan toch wel nadelen heeft en de hond dan in het asiel belandt als de fokker niks doet.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Nadelen van de border terriër: jagen, reuen vaak niet erg verdraagzaam naar andere reuen (maar o, wat zijn ze leuk :D )
Van de keeshond: toch wel de vacht, flink wat kamwerk met name in de rui, verder eigenlijk niets.
Van mijn cairn/hussel kruizing: jagen en absolute obsessie met ballen (wat ook handig kan zijn om af te leiden van het jagen) :mrgreen:
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

Nadelen van mijn tokkel:

Behoorlijk waaks met veel lawaai
Tuingatengraver
Vreetmonster
Neusuitvreter en orenwasser
In de weg loper
Doet alles voor een snoepje maar als die niet te verdienen zijn heeft hij overal maling aan
Sokkenbijter

Kortom het is een monster maar oh wat hou ik van die ongein.
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

renee-uk schreef:
_Leonie schreef:
dagmar88 schreef:
oh dat heb ik niet zo opgevat, ik weet wat ik krijg als ik een dh aanschaf en gaf aan wat ik persoonlijk als nadeel zie.

ik ga er vanuit dat mensen zich verdiept hebben in een ras als ze er voor kiezen en de eigenschappen van zo'n ras niet als nadeel zien.
ik prijs overigens haast nooit mijn eigen ras aan en als er gevraagd wordt naar dh eigenschappen geef ik wel de minder leuke/makkelijke eigenschappen, ook al zie ik die persoonlijk niet als een nadeel.
Het ging mij erom dat er naast alle positieve geluiden ook eens aandacht is voor de mindere eigenschappen van de diverse rassen. Ook voor mensen die misschien op zoek zijn naar een passend ras. Het lijkt nu vaak of sommige rassen alleen maar positieve eigenschappen hebben.
Natuurlijk blijft het zo dat de een een eigenschap als positief ervaart die een ander als negatief zal waarderen.
Groetjes, Marjan
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Teckels: waaks, blafferds, jachtinstinct.
Beauceron: lomp, druk, veeeeeeel bewegingsdrang.
Duitse herder: niet zulke toppers met andere honden.
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

of het echt een nadeel is weet ik niet.
maar hangt er aan eigenaar.
en voor de rest geen respect, niet voor andere mensen nog honden, die bestaan gewoon niet.
misschien een nadeel maar ik vind het heerlijk.
DeDiana
Zeer actief

Nawosh schreef:Het ging mij erom dat er naast alle positieve geluiden ook eens aandacht is voor de mindere eigenschappen van de diverse rassen. Ook voor mensen die misschien op zoek zijn naar een passend ras. Het lijkt nu vaak of sommige rassen alleen maar positieve eigenschappen hebben.
Natuurlijk blijft het zo dat de een een eigenschap als positief ervaart die een ander als negatief zal waarderen.
Dat klopt wel. Je ziet bepaalde rassen best vaak voorbijkomen in topics waarin iemand advies vraagt over raskeuze. De collie is één van die rassen. Nou zijn de meeste collies ook vrij makkelijk en hebben (behalve de vachtverzorging bij een langhaar) geen extreme eisen, maar ik vind het toch echt een type hond dat je qua karakter moet liggen, zeker omdat het vaak erg gevoelige honden zijn en er veel lijnen zijn die ik niet als 'stabiel' zou willen bestempelen.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”