Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uiteindelijk toch een slipketting !!!!

Moderator: moderatorteam

miriam43
Vaste gebruiker
Contacteer:

Uiteindelijk toch een slipketting !!!!

Ongelezen bericht door miriam43 »

Zoals de titel van het onderwerp al zegt zijn we uiteindelijk toch terecht gekomen bij de slipketting. We hebben 4 cursussen met goede resultaat op onze naam staan en nog is het lopen aan de lijn soms een ramp. Onze Luca kan trekken als een trekpaard. Als hij een andere hond ziet is het helemaal feest. Na de halti zijn we uiteindelijk terecht gekomen bij de slipketting. De halti was op den duur geen oplossing. Ook hier leerde hij trekken en hij begon de halti steeds minder te accepteren. We hebben vanalles geprobeerd....... maar helaas geen effect. Met de slipketting is hij tenminste te corrigeren als hij gaat trekken als een os. Ondertussen blijven we maar oefenen met positief belonen als hij niet trekt.

Ongelofelijk dat een hond zo verschillend kan zijn. In huis een heerlijke schat............... buiten huis een wild, trekkend en vreeeeeeselijk nieuwschierige hond.
Zijn er toch nog tips van mensen om dit probleem te tackelen, dan zou ik die heel graag willen horen.
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

het niet trekken moet je langzaam opbouwen. Het negeren van honden, kinderen met een bal enz... is een complexe oefening. die moet je trainen door het 'blijven liggen onder afleiding' en 'aandacht' en 'volgen'.

Tijdens de wandeling 10 keer 1 meter niet trekken. (met commando), en dit bouw je op naar 10 keer 2 meter, 10 keer 3 m, ...5 keer 20 m enz...
miriam43
Vaste gebruiker
Contacteer:

Er zijn echt wel momenten dat het lukt, het is alleen zo wisselvallig als het weer bij ons.
Toch bedank voor de reactie.

Groetjes Miriam
Lot
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lot »

Bij Pepper werkt Frolic in mijn jaszak heel goed. Ik heb ze in een boterhamzakje. Ik hoef maar even met het zakje te ritselen en hij houdt al op. Ik ben nu druk bezig om hem aan te leren dat hij niet gaat trekken als we een andere hond tegenkomen. Dat gaat dus ook perfect met de Frolic. Als we netjes langs een hond zijn gelopen gaat meneer al zitten om op zijn Frolicje te wachten. :mrgreen:
Afbeelding
miriam43
Vaste gebruiker
Contacteer:

Was het maar zo gemakkelijk. Als er een hond in de buurt is dan reageert hij op helemaal niks behalve die hond. Ik kan hem dan zelfs pens voor de neus houden, dat is dan niet meer interresant.
Het is echt een ontzettend maar dan ook een heel ontzettende nieuwschierige hond die alleen maar spelen in zijn hoofd heeft.
Laatst was hij los en er kwam een oude hond aan. Die was ook los en Luca dacht Ha Heerlijk SPELEN en ging op de hond af. Die oude heer wilde zo'n wilde jonge hond niet om zich heen hebben en begon te grommen. Luca trok zich daar niets van aan en bleef hem uitdagen om te spelen. Het gevolg is dat de andere hond Luca in zijn oor beet. Toen drong het tot hem door dat de andere hond geen zin had in spelen.
Zo maf is die van ons.
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Re: Uiteindelijk toch een slipketting !!!!

Ongelezen bericht door joe »

Ik denk dat het effect van de slip tijdelijk is.
En daarna heb je een hond die hard in zijn nek geworden is en die bijna niet meer te corrigeren is.

Ik hoop het niet voor je, maar gebeurt te vaak.

Korte termijn denken trekt aan, maar geef mij maar de lange termijn :ok:
miriam43
Vaste gebruiker
Contacteer:

Dat zou best wel eens kunnen, het is nu ook alweer niet zo dat we niet meer oefenen. Als ik met hem ga wandelen blijf ik moment uitzoeken om te oefenen. Ik oefen op die momenten waarvan ik weet dat ik succes zal hebben. Maar bij onze Luca is het echt goede tijden, slechte tijden.
Ik ben bang dat dat altijd een probleem blijft en pas over gaat als hij oud is. Voorheen had ik een Berner, die trok in het begin ook, maar dat hebben we eruit getraind. Toen hij ongeveer 2 jaar was liep hij heel goed. Ik hoop dat dat ook met Luca gebeurt. Maar ik heb er een hard hoofd in. Ik denk dat sommige honden dat niet afgeleerd krijgen. En dan heb je een probleem en het is dan echt behelpen en genieten van de goede wandel momenten.
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

miriam41 schreef: Maar ik heb er een hard hoofd in. Ik denk dat sommige honden dat niet afgeleerd krijgen.
Tuurlijk kun je hem wel leren om niet te trekken.
Je moet alleen voor jou hond de juiste manier vinden.....ik vind dat je niet het probleem alleen bij je hond moet leggen....Hij trekt aan de riem omdat hij daar gewoon de kans voor krijgt...en hoe vaker hij er succes mee heeft hoe vaker hij het zal doen.
Ik kan zo niet een oplossing geven maar ik hoop van harte dat je eruit komt.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Lot
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lot »

Wat jij zegt dacht ik dus ook....tot ik Frolic had. Pepper doet er echt alles voor. Zijn training gaat met sprongen vooruit. Ik heb ook met Rodiworst en kaas getrained, maar dat werkte dus ook niet. Ik weet niet wat t is met die Frolic, maar heel veel mensen gebruiken het. Misschien door de enorm sterke geur...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

miriam41 schreef:Zoals de titel van het onderwerp al zegt zijn we uiteindelijk toch terecht gekomen bij de slipketting. We hebben 4 cursussen met goede resultaat op onze naam staan en nog is het lopen aan de lijn soms een ramp. Onze Luca kan trekken als een trekpaard. Als hij een andere hond ziet is het helemaal feest. Na de halti zijn we uiteindelijk terecht gekomen bij de slipketting. De halti was op den duur geen oplossing. Ook hier leerde hij trekken en hij begon de halti steeds minder te accepteren. We hebben vanalles geprobeerd....... maar helaas geen effect. Met de slipketting is hij tenminste te corrigeren als hij gaat trekken als een os. Ondertussen blijven we maar oefenen met positief belonen als hij niet trekt.

Ongelofelijk dat een hond zo verschillend kan zijn. In huis een heerlijke schat............... buiten huis een wild, trekkend en vreeeeeeselijk nieuwschierige hond.
Zijn er toch nog tips van mensen om dit probleem te tackelen, dan zou ik die heel graag willen horen.
Afbeelding
als je de slipketting goed gebruikt is er niets mis mee....
heel veel succes.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

malinois schreef:als je de slipketting goed gebruikt is er niets mis mee....
heel veel succes.
Om bij een hond als Luca de slipketting goed te gebruiken moet het baasje van Luca dit wel leren, het goede gebruik. Want anders wordt het gewoon een nieuw hoofdstuk van een gebed zonder einde...

Zij zou dus alleen maar een slipketting moeten gebruiken als ze van een ter zake kundige persoon les krijgt. Anders kan ze hem beter niet gebruiken...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
malinois schreef:als je de slipketting goed gebruikt is er niets mis mee....
heel veel succes.
Om bij een hond als Luca de slipketting goed te gebruiken moet het baasje van Luca dit wel leren, het goede gebruik. Want anders wordt het gewoon een nieuw hoofdstuk van een gebed zonder einde...

Zij zou dus alleen maar een slipketting moeten gebruiken als ze van een ter zake kundige persoon les krijgt. Anders kan ze hem beter niet gebruiken...
dat zei ik ook...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:dat zei ik ook...
Dat is me dan even ontschoten. :roll:

Maar omdat ik weet hoe lastig deze hond is en hoe lang zijn baasje al met hem worstelt leek het me een goed idee om jouw uitgebreide advies even aan te vullen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:

Maar omdat ik weet hoe lastig deze hond is en hoe lang zijn baasje al met hem worstelt leek het me een goed idee om jouw uitgebreide advies even aan te vullen.
met 'op een goede manier' bedoel ik hetzelfde. Ik neem aan dat als je een slipketting gaat gebruiken je wel eerst in verdiept in het hoe en wat.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Wil de hond schreef:

met 'op een goede manier' bedoel ik hetzelfde. Ik neem aan dat als je een slipketting gaat gebruiken je wel eerst in verdiept in het hoe en wat.
Nog nooit een hond met een kale nek gezien, trekkend als een lier? :roll:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
malinois schreef:
Wil de hond schreef:

Nog nooit een hond met een kale nek gezien, trekkend als een lier? :roll:
ja hoor genoeg... maar als je de verantwoordelijkheid neemt voor een hond, moet je ook de verantwoordelijkheid nemen om de hulpmiddelen te leren kennen en hoe je het moet gebruiken. Dat moet je bij een halti ook dus bij een slipketting ook...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
joe schreef:Ik denk dat het effect van de slip tijdelijk is.
En daarna heb je een hond die hard in zijn nek geworden is en die bijna niet meer te corrigeren is.

Ik hoop het niet voor je, maar gebeurt te vaak.

Korte termijn denken trekt aan, maar geef mij maar de lange termijn :ok:
Goeie bijdrage man :roll: ...alsof andere taktieken wel werken als je ze fout toepast.
blijkbaar niet, want de halti werkte ook maar tijdelijk heb ik gelezen...
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Wil de hond schreef:Nog nooit een hond met een kale nek gezien, trekkend als een lier? :roll:
ja hoor genoeg... maar als je de verantwoordelijkheid neemt voor een hond, moet je ook de verantwoordelijkheid nemen om de hulpmiddelen te leren kennen en hoe je het moet gebruiken. Dat moet je bij een halti ook dus bij een slipketting ook...
En als je de verantwoordelijkheid neemt voor een advies in deze rubriek dan moet je wel een beetje kompleet zijn. Dat was jij niet.

Wist jij dat het baasje van Luca al van alles heeft geprobeerd, zonder enig succes. Loze adviezen heeft zij vast al genoeg gehad.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
malinois schreef:
Wil de hond schreef:Nog nooit een hond met een kale nek gezien, trekkend als een lier? :roll:
En als je de verantwoordelijkheid neemt voor een advies in deze rubriek dan moet je wel een beetje kompleet zijn. Dat was jij niet.

Wist jij dat het baasje van Luca al van alles heeft geprobeerd, zonder enig succes. Loze adviezen heeft zij vast al genoeg gehad.
dat ze alles geprobeerd heeft heb ik zeker gelezen, en nu gebruikt ze de slip... dan hoeft ze toch niet meer te weten dan hoe ze hem goed moet gebruiken? Anders koop je hem toch niet... maar laat maar, want het zal wel weer zielig zijn volgens jou....
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Wil de hond schreef:
malinois schreef:

dat ze alles geprobeerd heeft heb ik zeker gelezen, en nu gebruikt ze de slip... dan hoeft ze toch niet meer te weten dan hoe ze hem goed moet gebruiken? Anders koop je hem toch niet... maar laat maar, want het zal wel weer zielig zijn volgens jou....
Zwamhannes!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
malinois schreef:
Wil de hond schreef:
malinois schreef: ja hoor genoeg... maar als je de verantwoordelijkheid neemt voor een hond, moet je ook de verantwoordelijkheid nemen om de hulpmiddelen te leren kennen en hoe je het moet gebruiken. Dat moet je bij een halti ook dus bij een slipketting ook...

Zwamhannes!
goh die kende ik nog niet....leuk...
enne... jij ook welterusten....
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Wil de hond schreef:
malinois schreef:
Wil de hond schreef: En als je de verantwoordelijkheid neemt voor een advies in deze rubriek dan moet je wel een beetje kompleet zijn. Dat was jij niet.

Zwamhannes!
Zwamhannes: Lulpraatverkoopster. Ongelofelijke onzinuitkraamster.

Even uit mijn privé-woordenboek gekopieerd.

Enne...Maf ze!
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Wil de hond schreef: Zwamhannes: Lulpraatverkoopster. Ongelofelijke onzinuitkraamster.

oh god, wil, nu heb je de poppen aan het dansen. malinois heeft het niet op woordenboeken. ze verdenkt mensen ervan dat die er iedere minuut van de dag mee rondlopen en ze voor elk woord dat ze zeggen of schrijven raadplegen. nogal paranoia, maar ik denk dat we er best wel een beetje rekening mee kunnen houden.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:
Wil de hond schreef: Zwamhannes: Lulpraatverkoopster. Ongelofelijke onzinuitkraamster.

oh god, wil, nu heb je de poppen aan het dansen. malinois heeft het niet op woordenboeken. ze verdenkt mensen ervan dat die er iedere minuut van de dag mee rondlopen en ze voor elk woord dat ze zeggen of schrijven raadplegen. nogal paranoia, maar ik denk dat we er best wel een beetje rekening mee kunnen houden.
hoeft niet hoor, ik hou ook totaal geen rekening met mensen die alsmaar onzin uitkramen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
malinois schreef:
Wil de hond schreef:
malinois schreef: dat ze alles geprobeerd heeft heb ik zeker gelezen, en nu gebruikt ze de slip... dan hoeft ze toch niet meer te weten dan hoe ze hem goed moet gebruiken? Anders koop je hem toch niet... maar laat maar, want het zal wel weer zielig zijn volgens jou....
Zwamhannes!
Zwamhannes: Lulpraatverkoopster. Ongelofelijke onzinuitkraamster.

Enne...Maf ze!
dus niet de Dikke van Dale, jammer weer niets...
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Beste Miriam,

Ik vraag je bij deze maar even of je niet teveel op de bijdrage van Malinois wilt letten. Ze had haar avondje niet. Sorry voor de topic-vervuiling...
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

malinois schreef: blijkbaar niet, want de halti werkte ook maar tijdelijk heb ik gelezen...
Als iets tijdelijk werkt ligt het niet aan het hulpmiddel maar aan degene die het gebruikt.
Een slip/Halti/GL/Telefuckding en weet ik niet wat.....zijn allemaal hulpmiddelen die je tijdig dient te gebruiken. (nou ja, hoeft niet natuurlijk...tenzij je de rest van een hondenleven met een halti ofzo wil lopen) Als je het goed gebruikt heb je zo'n ding maar een paar keer nodig.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

:mrgreen: Martijn, op het gevaar af dat mijn hoofd er af wordt gebeten, waar is een halti dan voor.

En ik heb er geen een, zal het alvast zeggen. Ik ben nog zo'n knurft die het trekken van de hond aan de riem probeert af te leren door iedere keer stil te staan en te belonen bij goed gedrag.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Baily schreef::mrgreen: Martijn, op het gevaar af dat mijn hoofd er af wordt gebeten, waar is een halti dan voor.

En ik heb er geen een, zal het alvast zeggen. Ik ben nog zo'n knurft die het trekken van de hond aan de riem probeert af te leren door iedere keer stil te staan en te belonen bij goed gedrag.
Een halti is een hulpmiddel wat mijns inziens gebruikt wordt bij bv uitvallende honden. Het geeft je de mogelijkheid de kop te sturen waarmee je goed gedrag kan afdwingen om dat vervolgens te belonen. Op die manier wen je de hond aan een nieuwe gewoonte en kan je oud gedrag doorbreken. Je kan het gebruiken om het trekken af te leren, maar dat betekent dat je je resultaat dus doodleuk behaald door trainen, niet door een halti.
Ik heb voor Laika een gentle leader, die gaat om in de lift zodat ik grip heb op haar kop , omdat ze vroeger nog wel eens uithaalde naar vreemde mensen.
Trekken aan de lijn is gewoon een kwestie van trainen...met maakt geen hol uit welk hulpmiddel je daarvoor denkt te moeten gebruiken, het staat of valt bij je manier van trainen en de hoeveelheid geduld dat je daarvoor aan de dag legt.
Zolang je minder interessant blijft dan de omgeving zal een hond met vlagen trekken. Ik ben vanmorgen nog met zeer snelle vaart door het beginstuk van het bos gesleurd..lekker winderig weertje, lekkere luchtjes..en het is Daahaaag Elien! :roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Eline* schreef:
Baily schreef::mrgreen: Martijn, op het gevaar af dat mijn hoofd er af wordt gebeten, waar is een halti dan voor.

Een halti is een hulpmiddel wat mijns inziens gebruikt wordt bij bv uitvallende honden. Het geeft je de mogelijkheid de kop te sturen waarmee je goed gedrag kan afdwingen om dat vervolgens te belonen. Op die manier wen je de hond aan een nieuwe gewoonte en kan je oud gedrag doorbreken. Je kan het gebruiken om het trekken af te leren, maar dat betekent dat je je resultaat dus doodleuk behaald door trainen, niet door een halti.
Ik heb voor Laika een gentle leader, die gaat om in de lift zodat ik grip heb op haar kop , omdat ze vroeger nog wel eens uithaalde naar vreemde mensen.
Trekken aan de lijn is gewoon een kwestie van trainen...met maakt geen hol uit welk hulpmiddel je daarvoor denkt te moeten gebruiken, het staat of valt bij je manier van trainen en de hoeveelheid geduld dat je daarvoor aan de dag legt.
Zolang je minder interessant blijft dan de omgeving zal een hond met vlagen trekken. Ik ben vanmorgen nog met zeer snelle vaart door het beginstuk van het bos gesleurd..lekker winderig weertje, lekkere luchtjes..en het is Daahaaag Elien! :roll:
Ooo......gelukkig, jij hebt dat ook. Ze lopen nu redelijk aan de riem maar als ik naar het bos ga lopen ze de eerste paar honderd meter aan de riem en je wilt niet weten hoe snel ik die meters afleg. Wordt gewoon vooruit gesleurd door drie honden. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”