Boomer is een hond die geen polonaise aan zijn lijf wil. Hij heeft duidelijke grenzen en die geeft hij aan, desnoods met een hap in de lucht. Maar... dat doet hij alleen bij vreemden! Eigen mensen, dwz Elyna, Gio en ik, kunnen alles maken, ook de dingen die hij niet leuk vind of pijnlijk zijn. Dat niet alles mag, moge duidelijk zijn, maar wat je ook doet; hij zal niet bijten.
Vorige week lag Boomer in zijn mand bij de kast te slapen. Elyna klimt op de kast, verliest haar evenwicht en valt bovenop Boomer. Hij schrikt zich te pletter, vliegt overeind, maar geen seconde zijn bek open. 3x raden wie er op de kop kreeg

Loop je buiten als vreemde en wil je hem aanhalen, dan zal hij in de lucht happen als hij niet wegkan.
Hij wordt daardoor bestempelt als vals en bang.. Ik vind het normaal, je moet een hond niet zomaar (proberen te) aanhalen.
Visite die binnenkomt, moeten hem negeren. Doen ze dat niet, dan kan hij happen. Als hij hapt, hapt hij in de lucht. Dit is opgelost door hem achter een hekje te zetten totdat ze daadwerkelijk binnen zijn, uit de gang. Dan is er namelijk niets meer aan de hand en is het een grote knuffelkont.
Alles valt en staat naar mijn idee met hoe ermee omgegaan wordt.